Bøllefrø

Musik i Midtjylland

11 posts in this topic

Hej med jer skønne brude.....

Første indlæg fra mig 😊 der endelig skal giftes og er ved at arrangere, og er nu kommet til musikken. Vi havde egentlig tænkt på sådan noget 3 mands noget, men dem vi havde håbet på er desværre optaget den dag, så er der mon nogen der kender nogen, der kender nogen, der kender nogen der kender noget til sådan noget musik værk 😜

Tillykke til alle i kommende brude, og mange tak for alle de meget hjælpsomme indlæg jeg allerede har hygget mig med herinde

Bøllefrø

0

Annonce ♥

Uh velkommen til og tillykke med det forestående bryllup :) Hvornår skal det være, om man må spørge? Det lyder allerede som om, I er godt i gang med planlægningen:) På eventzonen.dk kan du finde bands og se film-/høre lydklip og ellers vælge ud fra forskellige kriterier :) Selv har vi valgt DJ til vores bryllup, men det er mest fordi, vi synes det blev for meget med band til en mindre bryllup som vores (ca. 30).

De bedste hilsner fra Maja

0

Hejsa tak for Info og hurtig svar,

Vi bliver såmænd også kun 40+, men har bare lige været til et bryllup med band og det var bare en super skøn fest og oplevelse.

Min BRYLLUPSDAG er den 5. Juli 2014 ( det er så viiildt)

Ja det er fantastisk :D Skønt med sommerbryllup! Endnu engang tillykke :D Skal I så holde festen udendørs? Jeg er også helt sikker på at band kan fungere, men min h2b og jeg er nok (desværre) ikke dem, der går mest op i livemusik, og så er det jo et oplagt sted at spare;)

0

Annonce ♥

Vi skal holde det indendørs. Vi har overhovedet ikke tænkt på dj, hvem bruger i? Jeg tænker bare at et band måske lidt bedre kan "styre" festen.

Jeg aner intet om noget som helst og jeg er igang med at kigge på alle muligheder, samt tjekke prisniveauer.

Hvor og hvordan skal jeres store dag fejres?

0

Hvis man er til livemusik og det er livemusik man ønsker kan en DJ ikke konkurrere (på andet end pris). Der hvor DJ løsningen kommer til sin ret er i forhold til spilletiden, alsidigheden og bredden i musikken. Fordi DJ'en musikmæssigt har flere tangenter at spille på og et større repertoire. Det betyder også at man i højere grad kan tilpasse musikken til det pågældende selskab/brudepar, herunder også tage imod ønsker fra gæster. Et band er i højere grad låst til det repertoire de nu engang har. En anden fordel er at de fysiske rammer ofte er meget små når vi taler mindre bryllupsselskaber. Der fylder en DJ normalt mindre end et typisk band. Ofte taler vi om et hjørne for at give den bedste udnyttelse af lokalet. Lydmæssigt har DJ'en også noget nemmere ved at justere lydniveauet så det er acceptabet for alle end et band der ofte kan forekomme lidt dominerende i et mindre bryllupsselskab.

Men som sagt kan en DJ ikke konkurrere hvis det folk ønsker er livemusik. Der kunne mellemløsningen være en duo eller en trio. De spiller typisk længere og fylder som regel også mindre pladsmæssigt og lydmæssigt end et band.

0

Vi skal holde det indendørs. Vi har overhovedet ikke tænkt på dj, hvem bruger i? Jeg tænker bare at et band måske lidt bedre kan "styre" festen.

Jeg aner intet om noget som helst og jeg er igang med at kigge på alle muligheder, samt tjekke prisniveauer.

Hvor og hvordan skal jeres store dag fejres?

Jeg tænker, at du helt sikkert også ville kunne finde en dj, der er ferm til at styre festen, men er I mest til livemusik, så synes jeg klart, I skal gå efter det:) Jeg har egentlig altid drømt om et swingband til mit bryllup, men det bliver simpelthen for bombastisk for os både ift. feststed og antal gæster:) En af grundene til vores valg blev dj var, at vi forventer hun er med til at "afkode", hvad vi og gæsterne er til ud fra stemning/aldersspredning mm.

Vi har booket memorable.dk (som du helt sikkert vil støde på herinde, da der er flere BK'er som har gjort det samme;) ), som er en "pakkeløsning" (til en favorabel pris) med fotograf og dj. Dj'en hedder DJ LadyAvalon, hende kan du også finde på eventzonen.dk. Vores aftale er, at vi sender dem en playliste med, hvad vi kan li' inden brylluppet.

Vi skal holde vores reception- og bryllupsfest på Skovmøllen, en restaurant syd for Århus:) Du kan læse mere på min planlægningstråd lige her: http://www.bryllupsklar.dk/forum/84474/m-m-april-2014-juhuu-stort-tjek-paa-fotograf-og-dj.html/

0

En DJ, musiker eller et band skal jo heller ikke styre festen som sådan. :lol: Middagen styrer toastmasteren og udover at levere baggrundsmusik/spille den rette musik i et passende niveau handler det om at sørge for at der er musik til de festsange som gæsterne kommer med, hvis der vel at mærke spilles under middagen (gør vi ved stort set samtlige bryllupsfester vi spiller til). Efterfølgende handler det om at spille musik som falder i alles smag og der er alsidighed et must når vi taler bryllupsfester. Det tætteste jeg selv kommer i nærheden af at styre en fest udover selve musikken er at man selvfølgelig løbende har en dialog med toastmasteren og personalet. Der kan være nogle gange hvor det er nødvendigt at man, sammen med personalet, lige giver en toastmaster et fingerpeg hvis man kan se at tiden er fremskreden og det sker også tit at de spørger en til råds om forskellige ting. Men det er for mig at se meget vigtigt at festen er på brudeparrets/gæsternes præmisser og at en musiker/band derved ikke tager egentlig styring på andet end det man er der for. Også på det punkt er det vigtigt at man gør sig klart at man er der for brudeparret/gæsternes skyld og ikke omvendt.

0

Annonce ♥

Hej :)

Stort tillykke med brylluppet- nu skriver du ikke hvem I havde ønsket?

Men vi har booket "Celebration" som er et 3 mands orkester, vi har aldrig selv hørt dem spille- men både stedet festen skal holdes og mange andre vi kender anbefaler dem varmt:-)

Vi er ca. 40 gæster, og har bestilt en pakke bestående af Dinner musik efterfulgt af 2x 45 min dansemusik/party på dansegulvet.

Synes vores korrespondance har været super og er ikke i tvivl om De gør alt for at opfylde vores ønsker :-)

Vi glæder os rigtig megetvtil selv at opleve dem til vores bryllup :-)

Kh

0