Ki Schou

Vigtigt nyt om ægteskabserklæring og navneændring

1 indlæg i dette emne

Hej alle

Nyt om ægteskabserklæring
Fra den 1. december 2013 skal du udfylde jeres ægteskabserklæring digitalt på borger.dk, du kan altså ikke længere indsende den med post til kommunen.
Læs om de nye regler og ansøg om at blive viet på www.borger.dk/giftes

Nyt om navneændring
Du skal også ansøge om navneændring i forbindelse med brylluppet på borger.dk fremover.
Læs om de nye regler, hvad det koster, og hvordan du ansøger på www.borger.dk/navneændring

Hvem gælder de nye regler for
Det gælder ALLE, hvad enten I skal vies på rådhuset, i folkekirken eller i et andet trossamfund.
Bemærk at hvis du allerede har fået godkendt ægteskabserklæring og navneændring, så skal du ikke foretage dig noget.

For mere information, kontakt:
Trine Jakobsen, Radius Kommunikation
Mail: trj@radiuskommunikation.dk
Telefon: 23 29 60 94

Fakta: Få styr på ægteskabserklæringen i en fart
- I skal udfylde ægteskabserklæringen senest to uger før vielsen.
- Gå ind på www.borger.dk/giftes
- Den ene af jer udfylder erklæringen og oplyser email-adressen på den anden.
- Den anden modtager et link til underskrift med NemID.
- Kommunen udsteder en prøvelsesattest til jer, som I skal aflevere til vielsesmyndigheden.
- (Hvis I skal giftes hos kommunen, bliver prøvelsesattesten ikke udleveret.)
- Når I bliver gift, kan I tage hinandens mellem- og efternavne.
I kan søge om navneændring på jeres bryllupsdag ved senest 15 dage før brylluppet at søge.
Se mere på www.borger.dk/navneændring


:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Guest
This topic is now closed to further replies.

Annonce ♥


Annoncer