smp23

Bryllup en hverdag?

14 indlæg i dette emne

Hej jeg er ny herinde og glæder mig til at få inspiration og gode råd :) har aldrig været til et bryllup og har aldrig overvejet hvad jeg ville have og ej heller hvor dyrt det egentlig er :/

Nå men mit første spørgsmål til jer er om man kan gifte sig på en hverdag?

Vi kunne godt tænke at gifte os på vores årsdag, men den ligger på en onsdag :/ dog ligger det i ferieperioden, så vi tænker at det måske ville gå hvis man fortæller det i god tid? Så gæsterne kan tilrettelægge deres ferie/fridag i forbindelse med vores bryllup :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej og velkommen til :-) Og ja, tillykke med brylluppet selvfølgelig ;-)

Personligt ville jeg aldrig lægge et bryllup på en hverdag. Jeg ville ikke have lyst til at mine gæster skulle bruge deres ferie/fridag på at komme med og samtidigt tage højde for andre på deres arbejdsplads, såfremt det er i højsæsonen. Når det så er sagt, så synes jeg i skal gøre præcist det i ønsker - Det er jeres dag og jer der skal være glade :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med brylluppet. Jeg har som gæst selv været inviteret med til tre bryllupper der lå på hverdage - og for at være helt ærlig så var det rigtig irriterende at skulle skaffe sig to fridage for det. Dog er jeg så dobbelt moralsk at vi selv blev gift en fredag på rådhuset i år - dog uden at holde fest.

Men hvis I gerne vil have det den dag og det er ii ferieperioden (var ingen af dem jeg har været til) så meld det ud hurtigt så folk ikke booker ferie. Og med bryllupper kan I gøre lige som I drømmer om.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen :cheerleader3: Og tillykke med dit forestående bryllup :)

Jeg synes sagtens I kan vælge at gifte jer på jeres årsdag, hvis det er jeres ønske :) Jeg ville ikke selv turde gøre det, da jeg ved, at der ville blive en masse polemik i min familie omkring det, også selvom det var i en ferieperiode. Jeg ville være bange for, at det blev for bøvlet og at færre ville kunne deltage, end hvis det lå en lørdag. Men I kender jeres familie og venner bedst, og ved om de ville være med på idéen eller ej. Evt. kan I jo lægge en føler ud hos den nærmeste familie. Hvad synes de - for og imod, og så træffe valget derudfra :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, tænker også det kræver to fridage - på dagen og dagen efter. Og for nogen kan det jo være svært at få fri (endda især hvis det er i ferieperioden hvor alle andre også vil have fri). Man skal nok bare være forberedt på, at nogen måske vil gå tidligt, hvis de ikke har fri dagen efter, eller måske slet ikke kan få lov at få fri!

Må være ærlig at sige, at jeg nok også selv ville synes det var irriterende, men i jo skal høre det som i vil og så må i tage det som det kommer. Hvis nogen af jeres gæster arbejder efter vagtplaner, skal i nok også være forberedt på, at de ikke nødvendigvis vil kunne give svar i god tid, om de kan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ellers kan i vælge at gifte jer på jeres årsdag (bare jer to til stede), og så holde selv bryllupsfesten weekenden efter. Der er også noget ret smukt i bare at være jer to tænker jeg. Og hvis gæsterne ikke skal "snydes" for ceremonien, kan man eventuelt få Livsceremonier ud ti feststedet og foretage en (dog ikke juridisk bindende) kærlighedsvielse foran gæsterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup - tænker at jeg ville være lidt træt af at skulle bruge mine ferie dage på at skulle til bryllup i hverdagen.. Men det er jo helt op til jer, hvad I vælger at gøre..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror vi skriver rundt og spørger om der er stemning for det :) hvis ikke bliver det bare en weekend :) vores problem bliver så at der bliver rift om datoerne, da der er 2 bryllupper mere i familien :/ min kære svigermor er flyttet til Grønland med sine 3 mindste børn og de kommer kun hjem juni-august og dem vil vi jo gerne have med!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god idé at høre ad.

Vi planlagde først at blive viet og holde festen på en fredag, og for at blive bekræftet i vores valg forhørte vi os ad hos de nærmeste. Den idé fik vi hurtigt afkræftet!

Som allerede angivet i de tidligere indlæg var holdningen, at hvis det var det vi ville skulle vi da gøre det, men man må absolut ikke blive skuffet hvis folk ikke kommer fx pga. arbejde.

Fredagen betød heller ikke noget særligt for os, så nu er det blevet en lørdag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også som nogle af de ovenstående, at I lige skal forhøre jer ad i familien.

Og så er det overhovedet ikke blevet nævnt, men hvis jeg var jer, ville jeg også finde ud af, om kirken overhovedet vier på hverdage, for det er vidst ikke noget man bare kan gå ud fra at de gør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egentlig tror jeg ikke, at kirken har noget imod det, hvis det kan passes ind med de andre aktiviteter, der fast er i kirken. Der er jo også begravelser/bisættelser på hverdage.

Og lidt samme historie tror jeg også, at det er med rådhuset: det skal bare passe ind i deres kalender.

Helt enig med Louise G :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også giftes en hverdag. Det blir en onsdag og det er fordi at min h2b far døde for 7 år siden og han betyder alt i hans familie. Og den onsdag ville han være blevet 70. Jeg selv har det sådan at den dag betyder noget for os. Har mødt både positiv og negativ fra familie og venner. Men tænker der kommer dem der kommer og så er det meningen at li præcis de kommer. Resten kan jeg ikke gøre noget ved alligevel og hvem ved havde vi holdt det en lørdag er det jo ik sikkert de mennesker ville være kommet alligevel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer