sommer09

Vil i kunne forstå det?

17 indlæg i dette emne

Vi har lige talt igennem for en sidste gang hvem vi gerne vil have med til vores bryllup, hvor snakken faldt på min kusine som er mit et og alt, som jeg bare skal have med, men hvad så med hendes storebror. Vi snakker sammen når vi er til familie tam tam, hvor min kusine tit har været her på besøg, og hun har tit kommet når der var noget hun var ked af. Men så kommer det næste dilemma, for jeg har en kusine og en fætter mere som er over 18( vi holder en voksenfest) som jeg heller ikke har så meget med at gøre..

Så nu er vores beslutning taget med baggrund at vi har et beløb som er regnet ud med at vi bliver omkring de 40 og vi kun invitere min kusine med og ikke andre.

Ihh synes bare det er svært, hun er solen lillesøster for mig, og har sagt at jeg ønsker hun skal være min brudepige.. Hvordan vi i have det eller/ og hvad synes i om vores beslutning?

På forhånd tak for hjælpen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ss Altså vi holder også et lille bryllup og inviterer også kun min ene kusine med, hende som jeg har mest med at gøre.... Mest af alt fordi skulle vi invitere alle med skal jeg da ud og røve en bank...

Min mor er ud af en søskendeflok på 8 og de har minimum to børn hver lol

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personligt ville jeg synes det var helt okay. Men jeg har også 10 fætre+kusiner på min fars side (og dertil kommer vedhæng), og de fleste ser jeg ikke ret meget. Dem jeg ser vil jeg selvfølgelig gerne have med, så jeg regner med det bliver dem vi inviterer. Det er heller ikke alle hvor jeg har været inviteret til deres bryllup, så jeg tænker det er okay. Det kommer nok også an på hvor meget du ser dem du ikke inviterer med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er så svært med den gæsteliste!! Hvis du nu vendte den om - ville du så blive skuffet over ikke at blive inviteret med til deres bryllupper? Hvis ikke, jamen så er der vel heller ikke nogen grund til, de skal med til dit. Forhåbentlig Lan de godt forstå din kusine og dig er tættere på hinanden - den slags ved man vel godt i en familie? Har du snakket med nogen i familien om det for at lure stemningen?

Hvis jeg gjorde lignende i min familie, ville der blive ramaskrig. Og det orker/tør jeg slet ikke. Selvom der er i hvert fald tre fætre, jeg slet ikke har noget til fælles med og kun ser til familie tam-tam (og som jeg hellere så ikke kom). Så kan godt forstå du synes det er svært, men synes det er så flot og modigt og egentlig det rigtige at gøre, at mærke efter, hvad man selv vil - og så gøre det!

Held og lykke med det:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft lidt det samme dilemma med alle mine fætter og ene kusine på min fars side. De er alle mere end 10 år ældre end jeg, så har aldrig haft så meget med dem at gøre. Ser dem desuden meget sjældent (der kan godt gå flere år imellem), da de alle bor langt væk. Men har valgt at invitere min kusine, da jeg ser hende mindst en gang om året, samt at hun har stået fader til min barnedåb (mener det må være en god grund).

Det er din/jeres fest, og har man ikke noget med folkene at gøre, synes jeg det er okay ikke at invitere dem. Ved godt at nogle så måske kan blive "støt" over ikke at være inviteret, men mon ikke at de godt kan se, at du har meget med den ene kusine at gøre..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal gøre hvad du føler for.. Jeg har selv en del af min fars side af familien (min far lever ikke mere) som ikke skal med, da jeg ikke har haft noget at gøre med dem siden min far døde, vi ses kun til familiefester.. Det er VORES dag og folk der skal være en del af vores fremtid der skal med.. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde også snakket om hvorvidt fætre og kusiner skulle med, men hvis vi var kommet frem til at de ikke skulle ville vi stadig have inviteret min kusine fordi vi er så tætte og har været det altid, så hun er som en bedste veninde. Vi har dog endt med at invitere alle fætre/kusiner på min mors side, hvor i mod jeg ikke har og aldrig har haft ret meget med dem på min fars side da de er meget ældre end mig. Så de er ikke inviteret. Har heller ikke været med til deres bryllup. Det synes jeg er fint nok. Vi har dog inviteret alle h2b's fætre og kusiner, da han vidste at forældrene ville blive rigtig kede af det hvis han kun valgte nogle af dem. Så det var alle eller ingen, og var nogle han rigtig gerne ville have med.

Redigeret af MissTigger
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan I sagtens nøjes med. Og hvis nogle bliver stødt eller sætter spørgsmålstegn ved jeres beslutning, så må I jo forklare, at I ikke vil have et kæmpe bryllup, så I har valgt at invitere dem I er tættest med. Det burde de kunne forstå

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er altid svært når man føler man deler en "gruppe", men som alle andre vil jeg sige at du selvfølgelig skal have dine kusine med og at de andre må kunne forstå det når I egentlig ikke har så meget med hinanden at gøre. Med hensyn til din kusines bror kunne du jo forhøre dig hos hende - det lyder jo som om du er meget fortrolig med hende.

Inden min H2B og jeg besluttede os for vores koncept var der også mange spekulationer fra min side af - og særligt omkring fætre og kusiner. Jeg har en stor familie - og jeg ser faktisk ALLE mine fætre og kusiner, men selvfølgelig i forskelligt omfang. For min H2B's vedkommende har han selv en lige så stor familie, men ser egentlig kun fætre og kusiner på sin mors side.

Vi endte dog med at prioritere vores nærmeste venner og allernærmeste familie. I takt med at resten af vores familie har hørt om vores bryllup forstår alle os og accepterer vores beslutning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar.. Er begyndt at have det bedre og bedre med det. Og Signemin har faktisk lige tænkt på at hører hende inden jeg læste dit svar, med at hører min kusine ad

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Modsat de fleste andre her i tråden ville jeg nok vælge at inviterer dem med, men det er nok fordi jeg selv ikke kunne fortstille mig et bryllup uden mine egne fætre og kusiner.

Men det er jeres fest og I bestemmer hvem I vil have med.

Jeg vil nok ikke bruge at det en "voksenfest" som argument for at de andre fætre og kusiner ikke kommer med, men at I kun inviterer de nærmeste.

Da min fætter skulle giftes for 10 år siden, blev jeg sorteret fra fordi jeg var et "barn". Jeg var 17 år da invitationerne blev sendt ud og 18 år, da han blev gift. Jeg blev så ked af det, sur og bitter og 10 år efter får jeg stadig ondt i maven når jeg tænker på det. Skal lige siges at det var en fætter som jeg havde set op til hele min barndom og bruden "kun" var kun 22 år så synes ikke der var den store aldersforskel og jeg mente bestemt ikke at jeg var et barn. Hver gang der er blevet talt om deres bryllup har jeg måtte finde på en undskyldning og gå i et andet rum for ikke at begynde at græde.
Skriver denne historie for at fortælle at i skal være varsomme med hvad I bruger som forklaring, da nogle (især teenager) kan tage det meget personligt (forhåbentlig er de ikke ligesom mig). Jeg har aldrig fortalt min fætter hvordan jeg havde det, da jeg ikke ønskede at lave drama omkring deres bryllup (tror slet ikke han kan huske at jeg ikke var inviteret med).
I dag har jeg det fantastisk med min fætter og han bliver selvfølgelig inviteret med til vores bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil heller ikke bruge voksenfest som argument, men er ikke så tæt på mine andre fætter og kusine, men vælger at bruge ordet voksenfest her da jeg har en kusine helt ned på 10 år. Hvis vi vælger at kun invitere min kusine med som alle i min familie ved jeg er meget tæt på, vil det også handle om at vi desværre ikke har råd til at invitere alle med

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå du føler at det er svært. Vi står selv i samme situation og min frygt er at familien bagefter står helt uforstående. Men efter at vi har talt rigtigt meget om det og har fået tanken "godkendt" af mine forældre, så har vi besluttet at dele fætre og kusiner op i dem vi taler med og dem vi ikke taler med. Det er trods alt 700,- pr kuvert samt 700,- for deres påhæng, som man måske aldrig har mødt. På min fars side har jeg taget min ene fætter med, da jeg taler meget med hans kone også. Og fætteren har en storesøster, som bor i Køge (vi bor selv i jylland) og hun gad ikke engang komme til min søsters konfirmation for 4 år siden, så hun kommer altså ikke med. På min mors side taler jeg med både min fætter og kusine, så de skal begge med. Men jeg har 5 fætre og en kusine på min fars side som jeg ikke taler med - jeg ved ikke engang hvor de bor eller hvordan de har det. Jeg ser dem sjældent - der kan gå flere år imellem. Og det er vigtigt at understrege at det bestemt ikke er fordi jeg ikke kan lide dem - slet ik! De er så skønne alle sammen, men når det kommer til så vigtig en dag - ja og dyr en dag, som et bryllup er - så vil jeg bare gerne have dem med som interesserer sig for os i hverdagen :)
Ergo synes jeg sagtens man kan være lidt "egoistisk" og skære dem fra som ikke er en del af ens hverdag. Jeg har også onkel og faster som ikke er en del af min hverdag, men dem føler jeg mig dog lidt mere tvunget til at tage med, da de lige er et led tættere på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer