Camils

At gøre en klapstol pæn - hjælp!

19 indlæg i dette emne

Vi skal holde brylluppet i en stor tilbygning ved min svigermor og hendes mand, og har ved min H2B's arbejde fået mulighed for at låne både stole og borde. Det vil vi selvfølgelig meget gerne, da det kan spare en potentiel meget høj udgift.

Men, men, men, jeg synes stolene er ret kedelige i det, og ved ikke helt, om man overhovedet kan gøre noget, så klapstole, som det er, bliver pænere? Her er et billede:

16399_zpsada56ade.jpg

Er der nogen, der kan hjælpe? :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Kan man måske binde et langt stykke tyl på ved sædet - altså bagpå?

Mht. komforten er jeg modsat Tullemarie: Jeg vil væsentligt hellere sidde på denne type klapstole, hvor der er polstring på ryggen, end mange træstole. Jeg har endnu ikke siddet på en, der ikke skærer sig ind i min rygrad eller på anden måde "irriterer" min ryg, selvom jeg altså ikke er voldsomt tynd :wink: Jeg tror, det vil være svært at finde en stol, som alle synes er behagelig, medmindre man betaler i dyre domme for dem

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uanset hvor pæne de kan gøres vil jeg være frygtelig ked af at skulle sidde på sådan en stol i mange timer. Man sikker usikkert og elendigt.

Vi har brugt lige denne type klapstole til både mit og mine søstres studentergilder, hvor vi har siddet ned i fire-fem timer, uden at det blev træls, og jeg har slet ikke oplevet at sidde usikkert på dem :)

Hmm... Kan man måske binde et langt stykke tyl på ved sædet - altså bagpå?

Mht. komforten er jeg modsat Tullemarie: Jeg vil væsentligt hellere sidde på denne type klapstole, hvor der er polstring på ryggen, end mange træstole. Jeg har endnu ikke siddet på en, der ikke skærer sig ind i min rygrad eller på anden måde "irriterer" min ryg, selvom jeg altså ikke er voldsomt tynd :wink: Jeg tror, det vil være svært at finde en stol, som alle synes er behagelig, medmindre man betaler i dyre domme for dem

Jo, det var da en god idé. Det må jeg lige finde ud af, om kan lade sig gøre.

Og jeg er helt enig. Jeg sad betydeligt mere behageligt til mit eget studentergilde, som jeg nævner ovenover, end jeg f.eks. gjorde til en 50-års fødselsdagsbrunch, der blev holdt på en kro, hvor det var træstole.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forhold til, hvad det ville koste at købe/leje betræk eller sløjfer/skærf, så synes jeg det er værd at overveje, om det overhovedet er pengene værd? Hvor meget lægger man lige mærke til stolene? Altså, de er jo neutrale med den sorte farve, og hvem lægger egentlig mærke til dem, "når musikken spiller" og I sidder ved bordene?

Så ville jeg hellere gøre mere ud af bordpynten, for det ser man da noget mere.

Jeg synes personligt ikke at de der engangs-chair-covers har den ønskede effekt, så hvis jeg skulle vælge, ville det blive skærfet. Men helt ærligt, så var der mange andre ting, jeg hellere ville bruge pengene på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syr selv vores covers af lagener. Et lagen 14 kr i ikea, 20 kr i Jysk hvert giver 2 stks covers, så det er billigere end papir varianten. Jeg synes papir er for gennemsigtigt så stolen alligevel ses.

Jeg er også sikker på det holder hele vejen igennem festen, og så kan man jo få lagener i maaange spændende farver. :wink:

Mit input er at i sagtens kan undvære både bånd og covers. Hvis stolene havde været råbende i forkert farve, var sagen en anden, men i sort er de meget neutrale. Det er jo en smagssag.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg ville overveje hvis jeg var jer, var om I skulle sidde på nogle andre stole - fordi det forventes at I skal op og stå på stolene og kysse, vise strømpebånd mv. - og det ville jeg ikke turde på en klapstol. :wink:

Jeg syntes de er fint neutrale som de er, jeg ville ihvert fald ikke bruge penge på engangs overtræk :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syr selv vores covers af lagener. Et lagen 14 kr i ikea, 20 kr i Jysk hvert giver 2 stks covers, så det er billigere end papir varianten. Jeg synes papir er for gennemsigtigt så stolen alligevel ses.

Jeg er også sikker på det holder hele vejen igennem festen, og så kan man jo få lagener i maaange spændende farver. :wink:

Mit input er at i sagtens kan undvære både bånd og covers. Hvis stolene havde været råbende i forkert farve, var sagen en anden, men i sort er de meget neutrale. Det er jo en smagssag.. :)

HVordan syr du dine covers? Vi har stole med BLÅT sæde til vores bryllup! De er grimme og passer slet ikke til resten :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er sket en ændring i vores planer om stolecovers og jeg har fundet i USA i stedet. Jeg kan ikke selv længere sy pga helbred så jagten har været igang.

Prisen på de stof covers jeg har fundet er ca 5$ så jeg synes det er bedre og billigt nok. Men der kommer jo lidt ekstra på i told da det netop er uden for EU.

Jeg så i sidste uge en tråd med hjemmesyede covers men ikke om jeg kan komme på hvis tråd det var. Det så altså godt ud. Du kan jo efterlyse tråden evt. :) så kan det jo være at nogen melder sig hihi :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt det samme "problem" , først efter jeg havde bestemt farve tema Sort/ Hvid/ Limegrøn, lavet bordkort , købt duge osv fandt jeg ud af hvordan stolene så ud.

Ville ønske vores var sorte, havde overhovedet ikke skænket det en tanke hvor meget det ville gå mig på hvad farve stolene havde. :(

Men de forskellige covers man kan købe syntes jeg bare ikke er særlig pæne. selvom farven måske er okay.

Mit problem er at jeg ikke har nogle mål at sy efter. Ej heller nogle ideer om hvordan de skal være, kun at dem man kan købe ikke er min smag. :(

post-72117-0-98419800-1393671939_thumb.p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok vælge løsningen bar stol. Folk bider ikke så meget mærke i stolene. Det er ihvert fald min erfaring. Jeg kan ikke huske farven eller faconen på min kusines stole til deres bryllup. Jeg så mere på bordet end på stolene.

Og sort er jo så dejligt neutralt. Vores stole er sådan lidt rødlige i det, men det er ok, da vi har valgt hvid som vores "grundfarve". H2B vil gerne have røde roser på bordet, men jeg synes det bliver for kedeligt. Jeg synes det kunne være fedt med en "vild"buket på hvert bord.

post-71754-0-48067300-1393677403_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lidt det samme "problem" , først efter jeg havde bestemt farve tema Sort/ Hvid/ Limegrøn, lavet bordkort , købt duge osv fandt jeg ud af hvordan stolene så ud.

Ville ønske vores var sorte, havde overhovedet ikke skænket det en tanke hvor meget det ville gå mig på hvad farve stolene havde. :(

Men de forskellige covers man kan købe syntes jeg bare ikke er særlig pæne. selvom farven måske er okay.

Mit problem er at jeg ikke har nogle mål at sy efter. Ej heller nogle ideer om hvordan de skal være, kun at dem man kan købe ikke er min smag. :(

Kan du ikke låne en stol fra stedet? Det er det jeg har gjort :) ellers kunne i leje stole?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo måske .. Men har været ved at Google lidt og kan se at mange af de forskellige "engangsmodeller" har samme mål.. så er det bare om det er en slags onesize.. så man reelt kan stå på dagen og opdage arbejdet med at sy dem er spildt da de ikke passer.. ved et af firmaerne står der "passer næsten alle stole" så kunne måske bruge de mål.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må erkende jeg i hvert fald IKKE ville vælge de der engangs covers, JEG syntes at det gør stolenede endnu mere synlige , og det ligner en tepose der er proppet udenpå.

Jeg syntes heller ikke det er nødvendigt at I gør noget, jeres stole er jo som flere nævner super neutrale, og når folk sidder ned ved bordet, ser man dem jo alligevel ikke.

Vores stole passer heller ikke i farven, de er i sådan en støve grøn , og vores farve er lilla. Men jeg har ikke tænkt mig at gøre noget ved dem, for ja når folk først har sat sig, så ses de alligevel ikke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lidt det samme "problem" , først efter jeg havde bestemt farve tema Sort/ Hvid/ Limegrøn, lavet bordkort , købt duge osv fandt jeg ud af hvordan stolene så ud.

Ville ønske vores var sorte, havde overhovedet ikke skænket det en tanke hvor meget det ville gå mig på hvad farve stolene havde. :(

Men de forskellige covers man kan købe syntes jeg bare ikke er særlig pæne. selvom farven måske er okay.

Mit problem er at jeg ikke har nogle mål at sy efter. Ej heller nogle ideer om hvordan de skal være, kun at dem man kan købe ikke er min smag. :(

Vi skal have stole i samme model som jeres og jeg er ved at sy covers til dem af ikea lagener. Du kan da godt få nogle mål så du har lidt at gå efter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde brylluppet i en stor tilbygning ved min svigermor og hendes mand, og har ved min H2B's arbejde fået mulighed for at låne både stole og borde. Det vil vi selvfølgelig meget gerne, da det kan spare en potentiel meget høj udgift.

Men, men, men, jeg synes stolene er ret kedelige i det, og ved ikke helt, om man overhovedet kan gøre noget, så klapstole, som det er, bliver pænere? Her er et billede:

16399_zpsada56ade.jpg

Er der nogen, der kan hjælpe? :help:

Som de andre skriver, så ville jeg også bruge stolene som de er.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer