polkaprikker

Rådhusbryllup - noget nyt, noget gammelt etc.

6 indlæg i dette emne

Jer der blev gift på rådhuset OGSÅ jer andre, havde i, eller ville i sørge for at have noget nyt, noget gammelt, noget lånt og noget blåt ?

Jeg er virkelig itvivl - vi skal jo velsignes i kirken engang til næste år, det er 10000% sikkert - "bør" man have det ?

På den ene side syntes jeg det er fjollet jeg tænker på det, på den anden side ved jeg ikke om jeg ville komme til at "savne" det.

For rent juridisk er det her jo det rigtige bryllup.....

ARGH er i vildrede... :shooter::pokey:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have borgerlig vielse og jeg skal også have alle delene med. Jeg tænker, at det er én af de ting, som man skal tage med, hvis man er i tvivl. Kun hvis man ikke er i tvivl, om man vil mangle det, kan man lade være. Det er jo heldigvis ikke super svært at finde de ting frem og man bestemmer selv, hvad det skal være :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal - kun - vies borgerligt, og jeg ved ikke om jeg går nok op i den tradition til at gennemføre det. Jeg synes til gengæld, at vil man have traditionen med som en del af brylluppet, så skal man også sætte sig ordentligt ind i den. Hvad de forskellige ting symboliserer og sørge for, at de ting man vælger lever op til traditionen.

Skulle jeg leve op til traditionen dog, ville jeg spørge min bedstemor om jeg kunne låne et eller andet af hende. Hun og min bedstefar havde det lykkeligste ægteskab jeg overhovedet kan forestille mig. Det gamle kunne jeg forestille mig være en halskæde der har været min mormors, det nye... Hmmm altså, alt mit tøj og så videre vil være nyt, jeg ved ikke om det tæller, det er mig bekendt ikke noget krav at det nye skal komme fra gommen/gommens familie? Det blå kunne passende være rekonstruktionen af min oldemors ring, hvis ikke jeg skal have blå sko... Og så skulle man vel også have fat i en silver sixpence til den venstre sko, selvom den jo ikke rigtig er en del af den danske variant af traditionen, så er den med i den oprindelige tradition.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde alt traditionen foreskriver, selv strømpebånd og jeg ser ellers ikke mig selv som specielt traditionel, men det ville jeg ikke undvære.

Kan ikke helt forklare hvorfor men det fik det altså til at føles meget mere som et bryllup for mig :) lyder måske mærkeligt men tror det nemt kan føles som en lidt normal dag, vi havde så heller ikke nogle vidner, kun mig og min mand så måske derfor var det vigtigt for mig at det føltes meget bryllupsagtigt og at jeg ikke "bare" havde en pæn kjole på.

Mit strømpebånd var lånt af min stedmor og havde et blåt silkebånd i og der var en sixpence i, og mit gamle var min afdøde farmors halskæde som hun havde på til sit bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer