Lykkemelanie

Pris på bryllup

18 indlæg i dette emne

Først et pænt goddag :)

Jeg er ny her på siden, men har allerede brugt det meste af dagen på at læse forskellige indlæg ;)

Jeg er 25 år, bor med min forlovede, har to dejlige piger, en hund og skal giftes den 22.11.2014.

Vi regner med et forholdsvis enkelt bryllup, mest fordi det er det der tiltaler os mest - ikke noget med slotte, hestevogne osv :P

Vi bliver mellem 50-60 personer.

Der er nogle der har haft et lav/middelbudget bryllup, med ca det antal gæster, der vil fortælle lidt om, hvad man skal forvente det kommer til at koste? :)

God fredag derude!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vores bryllup bliver uden hestevogn og slot og hvide duer og alt det der prinsesse noget.

Vi holder det på en restauration for 50 personer og kuvertprisen bliver omkring 700.- det er med 3 retter og øl/vin ad libitum. Ingen fri bar og receptionen er ikke med.

Det er hvad jeg kalder et mellembryllup, så 50.000 er da hurtig væk.

Så kommer kjole og tilbehør, tøj til ham, fotograf, musik, bryllupskage, invitationer, frisør og alt det andet som jeg nok har glemt........ :)

Det er SÅ DYRT!!!! :/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vigtigt at priotere hvad der er vigtigst for dig at have med , vi bliver 30 og vores bliver holdt for omkring 22000 og jeg får mit prinsesse vinter bryllup, vi har en kok der kommer og laver maden på stedet , fotograf og stor kjole , habit , reception osv , vi holder vores i festlokale , kjole er købt hos Lilly i Vejle, kage og blomster laver jeg selv og vi låner en jukebox, ringe var jeg heldig og vinde , men ellers ville jeg have brugt vores forlovelses ringe ,

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I første omgang bliver vi bare os to - så det er jo kun hvad vi bruger på kørsel og fortærring den dag. - regner med vi holder os under 5000kr.

Jeg er meget lutter øre i forhold til 50-60gæster, for det er hvad jeg tror vi lander på næste år, når vi afslører vores hemmelighed med et kirkebryllup :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Lykke :-)

Vi skal giftes i juli 2014, vi invitere 80 mennesker og vores budget er på 55-60.000 og det ser ud til at holde helt fint :-) på trods af kjolekøb til 7000 (mangler stadig al tilbehør til kjolen)

Vi skal holde festen i sognegård, får en kogekone til at lave mad, køber drikkevarer i Tyskland osv.

Mvh Trine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lej et selskabslokalet som ex. Hovedbygningen på Sonnerupgaard, hvor I selv kan medbringe kok, drikkevarer mv. Så styrer I selv de forskellige del bugdetter og priserne er jo billiger i vineterperioder. Og I kan feste den halve nat.

Og ja så kan gæsterne jo også overnatte....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde ikke slot og hestevogn og alt det der, men vi holdt et flot bryllup inkl. reception efter kirken.

Ved receptionen deltog ca. 100 personer og til festen var vi 48.

Med ALT, dvs kjole, ringe, gommens tøj, bespisning, drikkevarer, invitationer, bordkort, bordpynt, brudebuket, dj, kage etc. brugte vi ca. 100.000

Ud af det kostede receptionen 10.000 (og det kan sagtens gøres billigere, men vi valgte en lidt dyr løsning)

Fotograf, bryllupskage, og kørsel fik vi i gave.

Vi valgte desuden bryllupsrejsen fra, fordi vi ønskede at holde et brag af en bryllupsfest, uden at skulle klare en hel masse selv.

Rigtig god fornøjelse med planlægningen, det er den dejlig rejse :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først, velkommen til og tillykke med det forestående bryllup!

Vi bliver ca. 50 pers. til festen og har sat ca. 70.000 kr. af. Jeg har lige forelsket mig i en pakkeløsning (selskabslokale, kok, servering osv. osv. - se evt. planlægningstråd :) ) og hvis jeg regner dét og receptionen sammen kommer vi til at have ca. 10.000 kr. tilbage til tøj til manden, vores to drenge og kjolen til mig.. Det er ikke meget, men hvis man køber det på udsalg/outlet kan det nok lade sig gøre… Men, må nok indse at vi kommer til at forhøje vores budget lidt :wink:

Held og lykke med det hele!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver mellem 40-50 personer, og vi har forsøgt at lave en overkommelig opsparing, hvor vi forventer at indsamle ca. 80.000kr til sammen, men vores budget vil vi se, om vi kan holde på 70.000kr, plus minus.

Min bror har et stort netværk, så han kan muligvis hjælpe os med fotograf og DJ - to poster, som fylder en del i budgettet ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde et simpelt bryllup i egen gildesal og reception hjemme i haven for 35 personer og evt lidt flere til receptionen. Vores budget ligger på ca 25.000 alt inkl (kjole + tilbehør, habit til manden, tøj til vores 3 børn, service til 45 personer, mad, drikkelse, fotograf og udsmykning)

Vi har prioriteret og kommet frem til at vi ikke har behov for karret, slot og prinsessebryllu. Til gengæld har vi bestilt 14 dages sommerferie for hele familien til sommer :0)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bliver samme antal til selve festen og ca 30 mere til reception. Vi har et budget på 75.000kr alt incl. Altså ALT lige fra invitationer, bryllupstøj, mad, musik, reception osv osv. Vores bliuver holdt på Comwell hvor de har en fast pris på fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sagde til at starte med 40-50, så røg den op på 50-60 og nu ligger vi med invitationer til næsten 100 mennesker...

Vi gør det meste selv, og kender en del som kender en del, bl.a. både kok, band og fotograf. Vi håber på at holde det lige under 100k :oops:

Men det er svært... Jo mindre det må koste, jo mere arbejde er der i det, hvis der er bestemte ting du bare gerne vil have skal være som du har tænkt det.

Da jeg gik i gang, var det aller første jeg gjorde - at oprette en profil herinde og oprette et budget ved hjælp af værktøjerne her på siden.

Var der noget jeg var i tvivl om blandt posterne, så spurgte jeg dem jeg kendte som inden for de sidste par år er blevet gift - så jeg kunne få en ide sådan ca.

Har du gjort det? :pokey::biggrin:

Redigeret af RikkeMy
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa,

Jeg vil lige give mit bidrag med. Vi var/er begge 2 ludfattige studerende, som kan finde ud af at spare og være kreative :wink:

Vi holdte bryllup på en stor herregård, hvor vi selv kunne bestemme alt fra mad, drikke, musik og hvornår vi ville lukke og slukke = vi stod selv for ALT (også dagen efter)

Vi holdte reception for 110 mand, og fest for 65. Vi har regnet på, at det løb op i knap 70.000 kr. Men vi valgte også at lave mange ting selv. Så alt kan lade sig gøre hvis man går i gang i god tid, har et par forbindelser eller tør prutte om prisen med de fagkyndige :blush: .. Vær kreative og tænk i flere baner, så skal det nok lykkedes.

Kh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et lille udklip af et af de mange regneark:) vi har inviteret 67pers

3000 kr til lokaler (for leje fredag og lørdag)'

10.000-15000 for tre retters mad og nat mad

2000 ca til ølanlæg (ønskes af H2B :))

4000 Drikkelse

1000 velkomst drik og frygt

4000 til kage men satser på at kunne finde det billigere(!!)

800 invitationer og save the date

2000 musik vi søger efter et par til at spille/synge ved at kende nogen som kender nogen og så under maden eget anlæg :)

2000 fotograf kender vi en amatør som tager efter kirke og til fest

4000 til servering

400 rengøring

1500 tranport (spares evt væk)
2500 pynt der udover

3000 købt på udsalg
50 sko hvis DIY projektet går
3500 til h2b's tøj
?? brudebuet:O

Tjah det er vel sådan det ser ud pt. er bange for det slet ikke holder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer