Misjal

Musik til festen

13 indlæg i dette emne

Hej alle skoenne med-zillaer :)

Vi gik I weekenden I gang med at kigge efter musik til bryllupsfesten og er kommet ret meget I tvivl om hvad vi egentlig vil have. Lige nu spaender vi fra alt mellem en DJ til 5.000 til fedt 9 mands band til 30.000. Umiddelbart synes jeg 30.000 virker som sindsygt mange penge for en to-timers forestilling, men samtidig kan et fedt band virkelig ogsaa bare goere forskellen.

Hvad er jeres erfaringer med valg af musik - hvad valgte I / vaelger I og hvad har I sat af budget til det?

Hav en dejlig soendag! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja priserne svinger meget i hvad man vælger af musik til sin store dag..

Da vores budget desværre ikke er helt vildt stort har vi valgt at hyre diskobil (Dj) som spiller under middagen og til dans senere på aften.. De forsætter indtil festen slutter, dog maks 12 timer, men det er vidst også helt fint passende.. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også valgt DJ, da vi ikke har lyst til at bruge meget mere end 5000 på den post :) Og så kan jeg nu godt li DJ, selv til et bryllup havde min yngste storesøster da de hun blev gift og fandt det hyggeligt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jepper det er blevet til nogle stykker efterhånden Marie :lol: De max. 12 timer har så en forklaring. En bryllupsfest for en del år siden hvor vi havde en mand der spillede fra kl. 14 om eftermiddagen til kl. 8 om morgenen. Han hyggede sig men hvad nu hvis han havde haft andre aftaler om søndagen og nogle bare stod og insisterede på at han spillede videre. Jeg har aldrig selv og mindes heller ikke have hørt nogle af de andre tale om at de lukkede ned fordi der nu var gået 12 timer og det er også meget sjældent at folk rammer "dette loft". Gør jeg så nok fredag hvor jeg har ca. 1.000 Novo-ansatte med start kl. 12 for de første og hvor resten så bare kommer dumpende efterfølgende. Det tager jeg selv stille og roligt.

Jeg syntes måske så bare at der er meget andet end pris man skal overveje. Et band fylder - særligt når vi taler 9 mand - en del og ofte for meget til et almindeligt bryllupsselskab. De kan ikke bare stå i et hjørne af lokalet (hvorved man udnytter pladsforholdene bedst muligt og også kan indtage en mere diskret rolle under selve middagen).Derudover er 2-3 timers spilletid ikke meget med tanke på at en typisk bryllupsfest varer 8-12 timer (det er som sagt meget sjældent at man kommer udover de 12 timer). Sidst men ikke mindst vil et band aldrig kunne skabe samme alsidighed i musikken som en DJ kan gøre det og det er noget som særligt kommer til sin ret til bryllupsfesterne og andre private fester hvor alderssammensætningen og musiksmagen ofte er meget spredt. Når det så er sagt så plejer jeg også altid selv at sige at hvis det folk vil have er livemusik så kan en DJ ikke være med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jepper det er blevet til nogle stykker efterhånden Marie :lol: De max. 12 timer har så en forklaring. En bryllupsfest for en del år siden hvor vi havde en mand der spillede fra kl. 14 om eftermiddagen til kl. 8 om morgenen. Han hyggede sig men hvad nu hvis han havde haft andre aftaler om søndagen og nogle bare stod og insisterede på at han spillede videre. Jeg har aldrig selv og mindes heller ikke have hørt nogle af de andre tale om at de lukkede ned fordi der nu var gået 12 timer og det er også meget sjældent at folk rammer "dette loft". Gør jeg så nok fredag hvor jeg har ca. 1.000 Novo-ansatte med start kl. 12 for de første og hvor resten så bare kommer dumpende efterfølgende. Det tager jeg selv stille og roligt.

Jeg syntes måske så bare at der er meget andet end pris man skal overveje. Et band fylder - særligt når vi taler 9 mand - en del og ofte for meget til et almindeligt bryllupsselskab. De kan ikke bare stå i et hjørne af lokalet (hvorved man udnytter pladsforholdene bedst muligt og også kan indtage en mere diskret rolle under selve middagen).Derudover er 2-3 timers spilletid ikke meget med tanke på at en typisk bryllupsfest varer 8-12 timer (det er som sagt meget sjældent at man kommer udover de 12 timer). Sidst men ikke mindst vil et band aldrig kunne skabe samme alsidighed i musikken som en DJ kan gøre det og det er noget som særligt kommer til sin ret til bryllupsfesterne og andre private fester hvor alderssammensætningen og musiksmagen ofte er meget spredt. Når det så er sagt så plejer jeg også altid selv at sige at hvis det folk vil have er livemusik så kan en DJ ikke være med.

:griner:- Bent, kender vi bestemt ikke noget til :lol: vi hygger bare når det der Diskobil i nærheden :biggrin: vi glæder os allerede til de næste to gange :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor danseglade er jeres gæster? Vi havde regnet med at der skulle danses meget, men havde alligevel sparet musikken da en af gæsterne (går på musikkonservatoriet) gav os hyggepianist forestilling og betjente playliste.

Det viste sig at der var HEDEBØLGE netop på vores bryllupsdag, så det var over 30 grader. Det meste af festen foregik derfor udendørs og vi var derfor lidt glade for at vi ikke havde hyret et band til at spille op i et lokale hvor der kun blev danset i meget kort tid ad gangen.

Samtidig har jeg været til 2 bryllupper med musik - et med DJ og et med liveband. Bandet var fedt, men der blev danset mere til DJ'en. Familien til det bryllup med live musik var ikke lige nogle der hoppede på dansegulvet af sig selv, så den eneste grund til der blev danset var fordi vi (brudens veninder) tvangsindlagde diverse onkler og fætre til at danse med os.

Hvis jeres gæster er nogle der bare giver den gas på dansegulvet og sætter pris på livemusik, er det bare det fedeste. Men hvis I er i tvivl om hvor meget der bliver danset, ville jeg nok spare lidt på budgettet og hyre en DJ.

Overvej også at der bliver spillet musik til festsangene, vi fik spillet til alle undtagen en, der var lavet på en melodi kun et par stykker kendte og pianisten ikke kunne skaffe noder til. Det var en meget svær sang at komme igennem!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusinde tak for alle jeres input! :)

Grunden til vi var lidt hooked paa at skulle have et band, var at vi bookede en DJ til min 25 aars foedselsdag sidste aar (mere eller mindre same gaester) og han formaaede bare slet ikke at faa gang i festen. Men det kunne da vaere vi skulle genoverveje DJ'en - saa maa jeg se om jeg kan finde en med bedre anbefalinger end sidst :wink:

Hvis der er nogen som har gode erfaringer med bands eller DJs (udover Diskobil, som jo allerede er rost til skyerne herinde :) og helt sikkert med i overvejelserne) saa maa I meget gerne sige til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu måtte jeg lige ind og Google og kan se vi taler Limfjorden. Jeg ville prøve at tage fat i Hans Lynnerup Fra limelightdisco.dk som er en af vores gode kolleger. Han kan - ligesom vi - også spille til de festsange gæsterne kommer med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer