Anne-Mette Christensen

Mr & Mrs Loader - Gavekort til Kennedy's brudesalon sælges!

771 posts in this topic

Tanker om øreringe

Jeg er ret sikker på, at jeg ender med håret oppe, så kunne rigtig godt tænke mig nogle store(dråbe) "diamant" øreringe. Jeg har netop fået lavet huller i ørene med det formål at have flotte øreringe på til brylluppet. Jeg har dog ikke god erfaring med øreringe, da jeg for 10 år siden to gange måtte droppe at have dem. Fik konstant betændelse og det gik bare ikke. Jeg har snakket med en hudlæge og fået af vide, at jeg kun skal gå med ægte guld smykker, hvilket jo begrænser mit udvalg en del. Jeg har fundet lidt billeder på Pinterest af øreringe i stil med det jeg ønsker. Jeg har kigget omkring på danske smykkeforretningers hjemmesider, men synes ikke jeg kan finde noget. Ved I hvor jeg kan finde fine øreringe som disse? og som er i minimum 9 karats guld? Håber I kan hjælpe mig :rolleyes:

earrings_zps17600371.jpg

0

Annonce ♥

Jeg tror også det bliver en dyr fornøjelse.

Kunne du ikke overveje at bruge nikkeltestede 925 sølv den ene dag?

Min ældste datter (og resten af os også btw) lider af nikkelallergi i stor stil. Hun måtte en periode heller ikke bruge andet end guldsmykker, da vi havde været så uheldige at få øreringe der indeholdt nikkel. Vi købte et nikkel test sæt på apoteket og testede ALT vi havde i huset af smykker og endte faktisk med at smide en masse ud. Resten af os kan heller ikke tåle nikkel, men vi havde indtil da troet at smykkerne var ægte 925, da de er købt som "ægte uden nikkel". Den ældste datter er åbenbart mere følsom end os andre og fik en reaktion. I forbindelse med hendes ret voldsomme allergiske udbrud, kom hun til hudlæge og der fik hun besked på kun at bruge guld eller sølv i 950 i et stykke tid. (sølv 950 er umuligt at finde btw)

Noget tid efter hvor der var ro på talte vi igen med hudlægen, som fortalte at det er pga. renheden at sølvet helst skulle være 950 og guld da det indeholder meget mindre af de iblandede andre metaller som kan forårsage allergi. Han har igen givet grønt lys til alm sølv 925, men vi tester nu ALT der kommer ind i huset med nikkeltest sættet.

Måske kan det være en ide til dig?

-Og så vil jeg lige tilføje at det med at skifte øreringe i ca. 1 år efter man har fået lavet huller, kan være et problem som kan give betændelse. Skift til et alm. par du kan lide og lad dem sidde i. Rens hullerne men skift så lidt som muligt og tag ikke øreringene ud hvis du kan undgå det. :)

0

Så fandt jeg også herind. Puha, hvor skal jeg da næsten starte, den her planlægning er jo helt fantastisk :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes din kjole er supersmuk, og den understreger virkelig din flotte figur. Som de andre har sagt, stop med at kigge efter andre. Jeg er også selv ekstremt vægelsindet, og har simpelthen taget en beslutning om, at jeg ikke aktivt må kigge på andre brudekjoler. Hvis jeg falder over nogle her på BK (som f.eks. i din tråd), er det OK, men ellers ikke.

Dine invitationer er også noget så fine. Jeg kan godt lide, at de er så simple og samtidig bare lige rammer den feel, jeg lidt fornemmer, at I vil have til jeres bryllup. Og så er farven så modigt og cool gjort! Det havde jeg nok ikke turde, skal jeg være ærlig og indrømme.

Sidst men ikke mindst vil jeg sige, at du roligt kan overlade dit hår og makeup til PER på dagen. Jeg bliver klippet i salonen på Store Torv, og jeg går altid tilfreds derfra. De har virkelig rettet op op mit hår, kommer altid med gode råd og er generelt rigtig søde og venlige. Så det synes jeg ikke du skal være nervøs for :)

0

Annonce ♥

Så fandt jeg også herind. Puha, hvor skal jeg da næsten starte, den her planlægning er jo helt fantastisk :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes din kjole er supersmuk, og den understreger virkelig din flotte figur. Som de andre har sagt, stop med at kigge efter andre. Jeg er også selv ekstremt vægelsindet, og har simpelthen taget en beslutning om, at jeg ikke aktivt må kigge på andre brudekjoler. Hvis jeg falder over nogle her på BK (som f.eks. i din tråd), er det OK, men ellers ikke.

Dine invitationer er også noget så fine. Jeg kan godt lide, at de er så simple og samtidig bare lige rammer den feel, jeg lidt fornemmer, at I vil have til jeres bryllup. Og så er farven så modigt og cool gjort! Det havde jeg nok ikke turde, skal jeg være ærlig og indrømme.

Sidst men ikke mindst vil jeg sige, at du roligt kan overlade dit hår og makeup til PER på dagen. Jeg bliver klippet i salonen på Store Torv, og jeg går altid tilfreds derfra. De har virkelig rettet op op mit hår, kommer altid med gode råd og er generelt rigtig søde og venlige. Så det synes jeg ikke du skal være nervøs for :)

Mange tak for dine søde ord. Og ja ikke mere brudekjole kiggeri til mig! ;)

Ja, nu håber jeg bare resten af de grafiske elementer kan blive lige så fine som invitationerne. Må også hellere snart komme i gang med at lave noget mere... Lige pludselig er tiden jo bare gået og der er stadig rigtige mange projekter vi skal have styr på :help:

Dejligt at høre gode ting om PER. Det er jo altid lidt nervepirrende at bestille tid hos en ny frisør man ikke kender, især til ens bryllup. Jeg er dog sikker på de aldrig kunne finde på at lave noget grimt som jeg ville være ked af, så mon ikke det nok skal gå. Regner med at have lidt inspirations billeder med til at vise dem :)

0

Jeg tror også det bliver en dyr fornøjelse.

Kunne du ikke overveje at bruge nikkeltestede 925 sølv den ene dag?

Min ældste datter (og resten af os også btw) lider af nikkelallergi i stor stil. Hun måtte en periode heller ikke bruge andet end guldsmykker, da vi havde været så uheldige at få øreringe der indeholdt nikkel. Vi købte et nikkel test sæt på apoteket og testede ALT vi havde i huset af smykker og endte faktisk med at smide en masse ud. Resten af os kan heller ikke tåle nikkel, men vi havde indtil da troet at smykkerne var ægte 925, da de er købt som "ægte uden nikkel". Den ældste datter er åbenbart mere følsom end os andre og fik en reaktion. I forbindelse med hendes ret voldsomme allergiske udbrud, kom hun til hudlæge og der fik hun besked på kun at bruge guld eller sølv i 950 i et stykke tid. (sølv 950 er umuligt at finde btw)

Noget tid efter hvor der var ro på talte vi igen med hudlægen, som fortalte at det er pga. renheden at sølvet helst skulle være 950 og guld da det indeholder meget mindre af de iblandede andre metaller som kan forårsage allergi. Han har igen givet grønt lys til alm sølv 925, men vi tester nu ALT der kommer ind i huset med nikkeltest sættet.

Måske kan det være en ide til dig?

-Og så vil jeg lige tilføje at det med at skifte øreringe i ca. 1 år efter man har fået lavet huller, kan være et problem som kan give betændelse. Skift til et alm. par du kan lide og lad dem sidde i. Rens hullerne men skift så lidt som muligt og tag ikke øreringene ud hvis du kan undgå det. :)

Jo det kunne jeg muligvis godt. Er bare ikke sikker på det egentlig er nikkelallergi jeg har. Tror mere det er uægte smykker jeg har haft problemer med. De har farvet mine øre blå begge gange. Ligesom huden kan reagere på ringe og halskæder, så har jeg nu permanent blå mærker "tatoveret" i mine øre :(

Jeg vil dog helt sikkert overveje det og se hvad jeg kan finde. Regner med at kigge i England når jeg skal der over til februar. Deres priser er noget billigere når det kommer til smykker, men at finde den type øreringe i guld til en okay pris er nok lidt for optimistisk, det kan jeg godt se nu ;)

Tak for de gode råd. Jeg håber mine huller forbliver denne gang og så vil jeg finde et par fine øreringe som jeg kan have i altid :)

0

Har du prøvet chanti?

Jeg købte mine øreringe i hvidguld med zirkonia i Tyrkiet, de er super flotte, men har fortrudt da jeg hellere vil have perler på :-) Ellers er jeg jo blevet stor fan af Etsy. de har så mange lækre ting, der har jeg blandt andet købt mine smykker inde, som jeg forhåbentlig modtager meget snart :D

0

Har du prøvet chanti?

Jeg købte mine øreringe i hvidguld med zirkonia i Tyrkiet, de er super flotte, men har fortrudt da jeg hellere vil have perler på :-) Ellers er jeg jo blevet stor fan af Etsy. de har så mange lækre ting, der har jeg blandt andet købt mine smykker inde, som jeg forhåbentlig modtager meget snart :D

Jeg har kigget lidt hos Chanti, men synes ikke lige der var noget. Alle snakker jo om Etsy, så det kan da være jeg skulle til at lære den side bedre at kende :) Jeg går på opdagelse. Tak for tippet :)

0

Annonce ♥

Kender godt det der med øreringe... Nu er det dog lykkedes mig at have huller i ørerne i 22 år, men jeg har aldrig kunnet tåle nikkel og de fleste øreringe der ikke er af ædelmetaller kan jeg ikke have i. Som Namak, vil jeg også klart råde dig til at finde et par guldørestikker som du går med størstedelen af tiden i det første års tid efter dine nye huller. Det giver hullet fred til at hele.

Selv har jeg med tiden affundet mig med mine ørers præferencer og fundet de løsninger der passede mig bedst. Guld er ALTID det det bedste, guldbelagt sterling sølv fungerer også fint, mens andre former for guldbelagt sølv begynder at give problemer når guldbelægningen slides af og så mit nyeste fund - hæmatitbelagte øreringe bl.a. fra Pilgrim. I perioder hvor jeg synes hullet bliver irriteret skifter jeg straks til et par af mine guldørestikker og giver hullerne fred i nogen uger eller kører stilen uden øreringe (men det kan jeg kun fordi jeg har haft huller i ørerne så længe og de ikke gror sammen).

Jeg har fundet lidt idéer til dig - jeg er jo også selv på jagt og vores stil ligger umiddelbart tæt op af hinanden.

Jeg er selv vild med smykker fra Susanne Friis Bjørner og selvfølgelig Julie Sandlau...

Først de "kontovenlige":

post-65875-0-84443000-1388750316_thumb.j

Guldbelagt - fra Susanne Friis Bjørner til 465,-

post-65875-0-36622400-1388750328_thumb.j

Guldbelagt - fra Susanne Friis Bjørner til 525,-

post-65875-0-76291900-1388750341_thumb.j

Guldbelagt - fra Susanne Friis Bjørner til 575,-

Og så dem man må punge lidt ekstra ud for:

post-65875-0-59144900-1388750362_thumb.j

Victorian - fra Julie Sandlau til 1.600,-

post-65875-0-81878300-1388750377_thumb.j

New Moon - fra Julie Sandlau til 2.200,-

post-65875-0-18107000-1388750385_thumb.j

Florina - fra Julie Sandlau til 3.000,-

post-65875-0-05525700-1388750395_thumb.j

14K rødguld - fra Susanne Friis Bjørner (og så klarer de jo "something blue")

Edited by Signemin
1

Kender godt det der med øreringe... Nu er det dog lykkedes mig at have huller i ørerne i 22 år, men jeg har aldrig kunnet tåle nikkel og de fleste øreringe der ikke er af ædelmetaller kan jeg ikke have i. Som Namak, vil jeg også klart råde dig til at finde et par guldørestikker som du går med størstedelen af tiden i det første års tid efter dine nye huller. Det giver hullet fred til at hele.

Selv har jeg med tiden affundet mig med mine ørers præferencer og fundet de løsninger der passede mig bedst. Guld er ALTID det det bedste, guldbelagt sterling sølv fungerer også fint, mens andre former for guldbelagt sølv begynder at give problemer når guldbelægningen slides af og så mit nyeste fund - hæmatitbelagte øreringe bl.a. fra Pilgrim. I perioder hvor jeg synes hullet bliver irriteret skifter jeg straks til et par af mine guldørestikker og giver hullerne fred i nogen uger eller kører stilen uden øreringe (men det kan jeg kun fordi jeg har haft huller i ørerne så længe og de ikke gror sammen).

Jeg har fundet lidt idéer til dig - jeg er jo også selv på jagt og vores stil ligger umiddelbart tæt op af hinanden.

Jeg er selv vild med smykker fra Susanne Friis Bjørner og selvfølgelig Julie Sandlau...

Først de "kontovenlige":

attachicon.gifSFB465.jpg

Guldbelagt - fra Susanne Friis Bjørner til 465,-

attachicon.gifSFB_S5208_2-01.525.jpg

Guldbelagt - fra Susanne Friis Bjørner til 525,-

attachicon.gifSFB_S5127_2-01.575.jpg

Guldbelagt - fra Susanne Friis Bjørner til 575,-

Og så dem man må punge lidt ekstra ud for:

attachicon.gifVictorianJS1600.jpg

Victorian - fra Julie Sandlau til 1.600,-

attachicon.gifNewMoonJS2200.jpg

New Moon - fra Julie Sandlau til 2.200,-

attachicon.gifFlorinaJS3000.jpg

Florina - fra Julie Sandlau til 3.000,-

attachicon.gifSFB3225.jpg

14K rødguld - fra Susanne Friis Bjørner (og så klarer de jo "something blue")

Jeg holder mig helt sikkert til at finde et par fine guld øreringe jeg kan have i til dagligt og så må jeg se om mine øre kan klare lidt sølv til brylluppet måske. De er ellers super flotte dem der hedder New Moon fra Julie Sandlau, men langt over mit budget til smykker...

0

Første køb på Etsy!

Jeg har netop gjort mit første køb på Etsy. :lol: Egentlig var det meningen at vi ikke skulle have kage figur, men så faldt jeg over en masse fine Mr. & Mrs. skilte, så nu har jeg altså bestilt dette i hvidt. Det passer jo perfekt til vores Mr. & Mrs. "tema" :7himmel: Håber det er lige så fint i virkeligheden. Glæder mig til at se det :) Er der nogle af jer der har erfaring med køb på Etsy fra USA?? Hvor lang tids levering "plejer" der at være?

kagetop_zpsbc57c6bc.jpg

0

Annonce ♥

Jeg har efterhånden købt 5 gange i USA via Etsy til brylluppet. Der er gået ca 3-5 uger fra bestilling til vi modtog. Min H2B har bl.a. købt vores caketopper i USA og den lever 100% op til forventningerne ❤️

Fedt! Det er skønt at høre! Så føler jeg mig lidt mere tryg ved det. Tak :)

0

Jeg har efterhånden købt 5 gange i USA via Etsy til brylluppet. Der er gået ca 3-5 uger fra bestilling til vi modtog. Min H2B har bl.a. købt vores caketopper i USA og den lever 100% op til forventningerne ❤️

Fedt! Det er skønt at høre! Så føler jeg mig lidt mere tryg ved det. Tak :)

Og til Info er intet af det jeg har købt fra USA på Etsy blevet taget i tolden - så der er håb ;)

0

Annonce ♥

Ej hvor dejligt!! :-)) det afhænger også meget af hvilken leverandør afsender bruger .. Jeg har i dag fået gebyr fra post dk på 250kr :-(( bare fordi de har lagt sølle 40kr ud i told . Øv!

Hvor nedtur, var det igennem Etsy?

0

Ej hvor dejligt!! :-)) det afhænger også meget af hvilken leverandør afsender bruger .. Jeg har i dag fået gebyr fra post dk på 250kr :-(( bare fordi de har lagt sølle 40kr ud i told . Øv!

Ej hvor træls! Og hvorfor så meget i gebyr? :blink: Det er da ikke fedt! Håber ikke det sker så ofte :unsure:

0

Invitationerne - Engelske udgave

Jeg har allerede vist jer invitationerne på danske, men tænkte I da også kunne få lov til at se den originale på engelsk. Ikke at der er den store forskel, men måske lidt inspiration hvis man skal lave engelske invitationer. Og så er der også et billede af kuverten. Både papir og kuvert er købt hos Panduro Hobby, hvilket har været en dyr omgang og ikke noget jeg vil anbefale!

invite_UK1_zps2183c8f8.jpg

invite_UK12_zpscfba35e9.jpg

invite_UK2_zpse9abe647.jpg

invite_UK3_zpse1c62a5a.jpg

0

Annonce ♥

Hvor nedtur, var det igennem Etsy?

Ej hvor træls! Og hvorfor så meget i gebyr? :blink: Det er da ikke fedt! Håber ikke det sker så ofte :unsure:

Ja, det var igennem etsy :pokey: Det vel bare typisk post dk :shooter:

0

Kurve til toiletterne

Det har i noget tid været min plan at have gæstekurve på toiletterne. Synes det kunne være hyggeligt og fint at have lidt toiletsager stående, såsom make-up, hårspray, deo, hårnåle, plaster mm. til dem der har brug for lidt i løbet af dagen. Jeg har fundet lidt idéer fra nettet og skrevet en lille liste med ting til os tøser og til mændene. Her er lidt eksempler på kurve:

DSC00150-Copy_zps7fecde03.jpg

raccoon_zps314684c8.jpgIMG_20130120_124714_116_zps995b8744.jpg

flip_flop_basket_zpsbfde09a6.jpg

I dag var vi så i Ilva for at købe disse to kurve som er perfekte til jobbet! Regner med at sætte en gul sløjfe eller noget på og så lave et lille skilt til. Tror det bliver sååå fint! :7himmel: H2B er også med på ideen, selvom hans svar til de fleste af de ting jeg finder på for tiden er; "står det nogen steder i vores budget"... Hvor jeg ofte må svare nej, men det går vel nok alt sammen :kiss:

kurve_zps65aca602.jpg

lille-kurv_zpsf8de0abf.jpgkurv_zpse9ac1490.jpg

0

Kurve til toiletterne

Det har i noget tid været min plan at have gæstekurve på toiletterne. Synes det kunne være hyggeligt og fint at have lidt toiletsager stående, såsom make-up, hårspray, deo, hårnåle, plaster mm. til dem der har brug for lidt i løbet af dagen. Jeg har fundet lidt idéer fra nettet og skrevet en lille liste med ting til os tøser og til mændene. Her er lidt eksempler på kurve:

DSC00150-Copy_zps7fecde03.jpg

raccoon_zps314684c8.jpgIMG_20130120_124714_116_zps995b8744.jpg

flip_flop_basket_zpsbfde09a6.jpg

I dag var vi så i Ilva for at købe disse to kurve som er perfekte til jobbet! Regner med at sætte en gul sløjfe eller noget på og så lave et lille skilt til. Tror det bliver sååå fint! :7himmel: H2B er også med på ideen, selvom hans svar til de fleste af de ting jeg finder på for tiden er; "står det nogen steder i vores budget"... Hvor jeg ofte må svare nej, men det går vel nok alt sammen :kiss:

kurve_zps65aca602.jpg

lille-kurv_zpsf8de0abf.jpgkurv_zpse9ac1490.jpg

Hvor er det bare genialt .. super ide, du har fået .. Det skal da nok blive rigtig godt :)

Må man evt. stjæle din ide lidt? :rolleyes:

0