Sign in to follow this  
Followers 0
natascha1987

Dilemma med svigermors kæreste

11 posts in this topic

Jeg skal giftes til sommer, og havde tænkt at sende invitationerne her til februar, men er meget i tvivl om min svigermors kæreste skal med.

Jeg ved ikke rigtigt hvor længe de har været sammen, det er inden for de sidste 4 mdr siden at hun er begyndt at omtale ham som kæreste, vi har set ham en gang i et kvarter tror jeg så han er jo nærmest fremmed, og vi har da ikke lyst til at have en fremmed med til vores store dag, men er bange for svigermor bliver skuffet hvis han ikke bliver invitere.

Vi kan selvfølgelig nå at se ham igen, men da de bor på Bornholm kommer de ikke så tit til Sjælland, så vi lærer ham nok ikke særlig godt at kende inden brylluppet.

Hvad ville i gøre i sådan en situation??

0

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at I ikke vil have fremmede med til jeres bryllup. Det er ikke ligefrem en dag hvor man vil koncentrere sig om at lære nogle fremmede mennesker at kende.

Derudover kan I overveje om svigermors kæreste fremover vil være en del af jeres/hendes familie. Hvis I kan svare ja til det og godt kan nå at lære ham lidt bedre at kende, så ville jeg nok invitere ham med. :)

VI valgte selv at invitere min grandkusines kæreste med, skønt vi aldrig har mødt ham, men fordi han har så stor en plads i hendes liv og hun betyder så meget for os, så var det helt naturligt, at han også skulle med :)

0

Tror du ikke at din svigermor ville blive rigtig ked af, at hendes kæreste udelukkes fra brylluppet bare fordi han er ny.? Tror du ikke, at hun får en langt hyggeligere aften hvis hun har ham med? Tænker at din svigermor er en af de vigtigste gæster og synes da det er lidt egoistisk af jer at udelukke ham fordi i endnu ikke kender ham så godt. Hvis en af mine gæster havde fået en kæreste så ville jeg til hver en tid invitere vedkommende med. Hvis en af mine forældre havde fået en ny kæreste ville jeg ikke kun invitere vedkommende med jeg ville også gøre en indsats for at lære ham/hende at kende før brylluppet :)

0

Tror jeg ville spørge hende stille og roligt om hun ønsker at have ham med. Hvis hun gør det, ville jeg 100 % invitere ham med selvom jeg ikke ville nå at lære personen at kende. På den måde vil han også få følelse af at han er velkommen i familien.

I min verden ville det være noget andet hvis f.eks en kusine eller veninde fik en kæreste som man ikke kunne nå at lære at kende, men svigermors nye kæreste ville til værd en tid blive inviteret med, hvis hun altså ønskede det. Medmindre din svigermor er en af dem som får ny kæreste hver halve år.

Vi kommer også til at invitere et par stykker vi ikke rigtig kender (påhæng).

1

Annonce ♥

Det er en evig diskussion om nærmest ukendte kærester skal med, og det er et emne som kan diskuteres fra nu af og til juleaften (nu er der jo ikke længe til :tunge: )

Jeg er enig med Pernille Pjuske. Jeg ville aldrig invitere fremmede med til mit bryllup. Ja, det er da egoistisk at jeg trækker grænsen et sted, men man bliver hele tiden opfordret til, at "det er din fest, gør som du vil". Ergo vælger jeg som jeg vil = egoistisk :)

Du kan prøve at høre din kæreste (det er trods alt hans 'parti') og/eller svigermor ad hvordan de har det med både at han ikke bliver inviteret, og hvis han bliver inviteret. Måske er det også for kærste-agtigt for svigermor, hvis forholdet er nyt. Hvis svigermor skifter kærester hvert år, ville jeg næppe invitere ham, men hvis de virker rigtig glade for hinanden, og som om at han skal være en del af familien i mange år frem, så ville jeg være mere tilbøjelig til at invitere ham med.

Vi inviterer min svigermors kæreste, men de har også været kærester i 10 år, så ingen slinger i valsen dér.

Men rådet er: Hav nogle følere ude, du skal ikke kun gøre som du selv vil - din kæreste og svigermor har også noget at skulle have sagt her.

0

Som sagt bor de langt væk, og kommer sjællendt på besøg, de bor ikke sammen, og for at sige det på en pæn måde har min svigermor skiftet sine kærester ud ret ofte de sidste par år, så er meget i tvivl om hvor længe han holder, kan godt forstå hvis det lyder lidt hårdt men hun er lidt utilregnelig på det punkt.

0

Tror du ikke at din svigermor ville blive rigtig ked af, at hendes kæreste udelukkes fra brylluppet bare fordi han er ny.? Tror du ikke, at hun får en langt hyggeligere aften hvis hun har ham med? Tænker at din svigermor er en af de vigtigste gæster og synes da det er lidt egoistisk af jer at udelukke ham fordi i endnu ikke kender ham så godt. Hvis en af mine gæster havde fået en kæreste så ville jeg til hver en tid invitere vedkommende med. Hvis en af mine forældre havde fået en ny kæreste ville jeg ikke kun invitere vedkommende med jeg ville også gøre en indsats for at lære ham/hende at kende før brylluppet :)

Kan godt følge dig, men på den anden side gør han jo heller ikke noget for at lære os at kende.

0

Naar det er en saa taet paa som gommens mors kaereste ville jeg nok vaelge at invitere vedkommende, uanset hvor meget eller hvor lidt man kender ham. Jeg ved godt det er en ekstra person, men for mig saa ville det betyde mere at svigermor var glad.

Vi inviterer kun dem som er sammen naar vi sender invitationer ud. Skulle en af mine naermeste veninder eller min bror finde en kaereste mellem den tid og brylluppet, saa skulle vedkommende helt sikkert ogsaa med. Paa den anden side har jeg en faetter som skifter kaerester som vinden blaeser og jeg kunne aldrig droemme om at invitere den sidste nye hvis vi ikke havde moedt hende inden festen. :) Saa det jeg tror jeg vil sige er at for os kommer det an paa hvor taet den person man inviterer er paa os (hvis det giver mening?) :)

0

Annonce ♥

Tror vi hører svigermor hvad hun mener om det, og hvis han så skal med er der bare et nyt dilemma med hensyn til borddækning.

Der er plads til 8 ved hovedbordet, mine forældre, h2b forældre, et vennepar ( forlover og hans kone) og selvfølgelig h2b og mig, hvad gør vi så med svigermors kæreste?

0

selvfølgelig skal ham inviteres med, så er det op til din svigermor om hun overhoved vil have ham med eller ej...

I øvrigt er han vel "gammel" når i skal giftes, eller der kan være en helt anden inde i billedet i stedet :-)

Da jeg lige havde lærte min mand at kende blev jeg inviteret til bryllup , jeg valgte at han ikke skulle med da han var for "ny" så mon ikke også at svigermor selv forstår at sige til eller fra hvis det kun er en "lege kammerat " hun har gang i :-)

0

Jeg er helt enig men mener dog ikke at man kan tale om at det er lidt egoistisk blot fordi man kaster spørgsmålet op her. :lol:

0