Cricht

Kærlighedsfest 05.09.15 - En lille nyhed

1,321 indlæg i dette emne

Jeg kan stadig ikke helt fatte hvad der skete igår aftes og tårene er lige ved at trille ned af kinderne på mig (igen :a1221: )

mens jeg opretter min første tråd her på Bryllupsklar!

Min dejlige kæreste friede til mig igår, juleaften!

Jeg er vist lidt ved siden af mig selv stadigvæk men for at være ærlig har jeg glææædet mig til at oprette den tråd,

så mens min kommende mand (giisp - VILDT at skrive!) sover sødt stadigvæk, ja så kan jeg lige så godt starte min afhængighed af BK :biggrin: Nogen bedre måde at begynde 1. juledag? Næppe!

__________________________________________________________________________________________________________

:cheerleader3: BERETNING :cheerleader3:

__________________________________________________________________________________________________________

Om os :heart:

Frieriet

Rammerne...

Dato: 05.09.2015

Budget: 85.000, Vi ender nærmere 90-92.000, vi ender med at klare det for ca. 75.000 kr. (tak mor og far! :floejt: )

Antal gæster: ca. 70 til reception og 41 (inkl. os selv) til festen


Kirke: Solrød Kirke (booket)

Reception: I mine forældres hjem/have

Stedet: Højelse Vinkælder & Selskabslokale (booket) - Første møde: menu m.m.

Heldagsfotograf: Lea fra Memorable (booket) - Billeder fra vores engagementshoot

DJ: Anna fra Memorable (booket)

Bryllupsnatten (mine forældre står for det)

Moodboard/farvetema...

Vintage/rustikt + Gammelrosa/Olivengrøn/Sandfarve

nyt farvetema: Mint - koral - guld

Borddækning - 1. prøveopdækning - 2. prøve på centerpieces

Gommen...

H2Bs tøjovervejelser - Hugo Boss suit købt!

Endeligt valg af slips - butterfly

Bruden...

første kjoleprøvning, anden kjoleprøvning, tredje kjoleprøvning: KJOLEN er fundet! - Efter tilretninger

Bælte til kjolen

Overvejelser om headpiece og slør - endeligt headpiece

Frisure: frustration - ny idé

Prøvemakeup - prøvemakeup nr. 2

Negle

Brudesko - Skiftesko

Brudebuket og H2Bs brystbuket - medaljon til brudebuket

Morgengave

Vielse...

Vielsesringe

Kirkehæfter

Kurv med lommetørklæder til kirken

Reception...

Rød løber

Flagguirlander - flere guirlander

Ballonguirlander

Små skilte til bryllupskagen

Hjemmelavede minitærter

Hjemmebrygget øl

Rabarber-hyldeblomst saft fra egen have

"Dyppede" kagegafler

Personliggjorte mason glas

Drinksdispensere

Syltetøjsglas

Fest...

Kleenexboks til bruden

Bordpynt: syltetøjsglas - Fotosedler - Bordnumre - Bordkort med guldglimmer

Favourbokse: Færdige! (den færdige idé om indhold - chokolader - flowerbombs)

Spraymalede bloklys til bordene - Afprøvning

Toastmasterklokke

"Hvem-er-hvem" plakat

Pyntebogstaver til gavebord

Sugerør til reception og fest

Kridttavler: drinksbord, photobooth, "drinkskort", bordplan + drinksbord v. receptionen

Photobooth: Photobooth baggrund - Opstilling af rekvisitter (Taleboble - 3D plastic props)

Toiletkurv

Hangover kits: Færdige! (indhold - mintpastiller - vandflasker - chokolade - skilte)

Takkekort

Bryllupsrejse...

Planlægningen er begyndt...

Rute, hotel i New York + NFL billetter!

Redigeret af Cricht
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... og hvordan begynder man egentlig sådan en tråd her? Måske jeg bare skal fortælle lidt om hvem jeg og min kæreste er så I kan lære os lidt at kende...

Jeg hedder Cecilie og er 25 år, min kæreste hedder Thorbjørn og er 27. Vi runder vores 3års dag som kærester, den 2. april 2014.

Tingene er på nogen måder gået stærkt for os! Vi mødte hinanden i marts 2011 og lige så klichéagtigt som det lyder, så har vi været sammen og uadskillelige siden! Vi blev vist meget hurtigt enige om at vi ikke kunne lade hinanden smutte igen og der gik ikke meget mere end et halv år, før vi i november 2011 flyttede fra min mindre lejlighed til et skønt hus hvor vi har boet siden. Selvom vi flyttede sammen så hurtigt har vi aldrig haft "slinger i valsen" og i september 2012 udvidede vi vores familie med vores smukke dejlige Mastiff Carla. Hun er vores "lille" hundebasse på 75 kg nu :wink:

Tanken om ægteskab har vist altid siddet i både mig og min kæreste.. Både hans og mine forældre har indenfor de sidste par år haft sølvbryllup, og vi er virkelig vokset op i små trygge kernefamilier på den gammeldaws facon :wink: Vi er begge oooooldschool og bor herude i en forstad til København og skal sikkert have nogle under indenfor et par år og sådan :thumbsupsmileyanim: Der er vist ikke så meget hipster over os, men det har vi sku egentlig ok med :tunge:

Nå men det er nok et års tid siden at vi begyndte at hyggesnakke om det der med bryllup og hvem ville man overhovedet inviterer osv osv.. Mest bare for sjov, men jo alligevel seriøst nok på den måde at vi hele tiden har vidst at vi på et eller andet tidspunkt ville giftes.. Siden da har jeg selvfølgelig sleeeet ikke kunne lægge tanken fra mig, så jeg har smugkigget en del her på BK og andre inspirationssider osv., og ærligt at vi en ret god idé om mange detaljer omkring vores bryllup: Gæsteliste, stedet, stilen og tema, kjolen osv.. MEN alligevel kan jeg mærke, at nu hvor det hele er blevet virkeligt, så får jeg nye tanker om det altsammen :a1221:

Sikke en dejlig morgen det er idag :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med forlovelsen og det kommende bryllup!! Vi har 3-års dag D. 3. april:D Og vi købte en lejlighed sammen efter et halvt år! Så nogen gange går det bare hurtigt;) - Når man ved det er det rigtige!! <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en skøn julegave.. Stort tillykke med forlovelsen og det kommende bryllup..

BK er en skøn side med masse skønne zillaer som gerne hjælper med gode råd og ideer til den store dag.. :)

Glæder mig til at følge din planlægning.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med forlovelsen og det kommende bryllup!! Vi har 3-års dag D. 3. april:D Og vi købte en lejlighed sammen efter et halvt år! Så nogen gange går det bare hurtigt;) - Når man ved det er det rigtige!! <3

Det har du nemlig fuldstændig ret i :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for velkomsten :thanks:

Sikke en mærkelig og samtidig helt vidunderlig dag det har været! Jeg prøver at komme ned på jorden igen men det er svææært når min dejlige kæreste vist også er gået lidt i bryllups'mode' og søger på herrebryllupsmode på nettet og vi snakker om datoer og ringer og aaaalt muligt :a1221:

Kan det passe vi allerede har besluttet en dato??? :blink: 1-2-3 og så var vi fremme ved den 05. september 2015! 2016 føles liiidt for langt væk, og 2014 er vist ret urealistisk når jeg først skal nå at planlægge og lave en million DIY projekter OG vi skal spare penge op.. Vi var hurtige enige om et sensommer bryllup så vi kan håbe på lidt sol mens det samtidig ikke er ulideligt varmt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må vist hellere også fortælle jer om frieriet!

Juleaftensdag tilbragte vi sammen med mine forældre hjemme hos dem, hvor vi gjorde maden klar og hyggede. Min kæreste og jeg tager så hjem om eftermiddagen for at slappe lidt af/få en lur og gå i bad og gøre os fine til juleaften rigtigt kunne begynde.

Vi gør os begge helt klar - Hår, make up, tøj, alting var på plads, og da jeg er klar til at gå ud af døren holder min kæreste mig tilbage og siger at han forresten lige skal fortælle mig noget med min gave! (Han har engang i November måned fortalt mig at han havde været ude og købe min julegave men at den fyldte så meget at han ikke kunne finde plads til den hjemme hos os selv, men at han istedet måtte gemme den hos mine forældre)

Nå, men denne her famøse gave, den synes han så at jeg skulle have mens vi var for os selv men han synes også at jeg lige skulle have et par ledetråde om den først (endnu en sidebemærkning: Min kæreste har altid givet mig sjove men SVÆRE ledetråde op til jul og min fødseldag omkring hans gaver til mig! ledetrådene er altid ganske præcise, men jeg formår ALDRIG at gætte det eller overhovedet komme tæt på det rigtige svar - En lille intern ting mellem os ;)

Så sender han mig ellers på jagt i huset for at finde ledetråde om min gave! Hver ledetråd jeg finder er en lille seddel hvor der står nogen søde ting om/til mig, henvendt til det sted jeg har fundet den pågældende ledetråd. Fx fandt jeg en under min taburet ved mit sminkebord, hvor der stod at ligegyldig hvor kort tid jeg nogengange havde til at gøre mig klar, så kom der altid et mesterværk ud af det :blush:

Sidste ledetråd leder mig i retning af: "Noget højt, centralt placeret og afventende" - Øhhh what? Min hjerne kunne ikke lige gennemskue noget i den retning i vores hjem! Jeg får vist mumlet noget med "øhh skat det eneste der er højt herinde, det er dig?!"

"Ja du har helt ret" siger han så, vender sig om mod mig (han stod med ryggen til - afventende :rolleyes: ), tager den smukkeste ring op af lommen og går ned på knæ :a1221:

Det er så her det romantiske forsvinder for jeg bryder fuuuuldstændig sammen - jeg HULKER - og får vist endda sagt "ej nej skat!" :oops: men jeg får da fremstammet et stort ja mens jeg står der og tuder mens han sidder på knæ og afventer mit svar :lol:

Et perfekt frieri - Planlagt juleaften, fordi julen betyder alverden for mig og det ved min kæreste! Jeg har fået den smukkeste ring og da vi derefter kommer hjem til mine forældre, har min kæreste da også sørget for en flaske champagne på køl derhjemme, vi får gave af mine forældre og min veninde (som selvfølgelig havde været med på det hele) havde købt blomster til mig - Præcis den slags roser jeg altid har sagt ville være perfekte til mit bryllup!!

Jeg føler mig heldig, lykkelig og meget meget rørt over alt hvad min kæreste, mine forældre og min veninde har gjort for mig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke, sikke da en romantisk kæreste du har?

Tusind tak, jaa det er han vist? Jeg må med skam sige at jeg aldrig har opfattet ham som særlig romantisk, ihvertfald ikke på den klassiske facon, meeeen det må jeg vist tage i mig igen? :wink:

Nåårh :) Hvor super sødt! :lol:

Velkommen til, også herfra - jeg håber du bliver rigtig glad for at være her.. :)

Tusind tak - Jeg har jo smugkigget lidt gennem det sidste års tid, så jeg ved allerede at der er sååå meget god inspiration herinde og gode råd at få hvis man skulle få behov for det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej igen BK :)

Så fik vi stedet på plads: Højelse Selskabslokale (ved Lille Skensved/Køge/Solrød) :cheerleader3:

Min kæreste og jeg var faktisk her i efteråret ude og se stedet, fordi jeg jo har været lidt bryllupsskruk det sidste års tid og pludselig foreslog min kæreste om vi så ikke skulle tage ud og se det sted, når nu jeg synes det så helt fantastisk ud på nettet? Det var der selvfølgelig en bagtanke med, men det anede jeg jo intet om på det tidspunkt :tunge:

Feststedet er bare lige os!! Det har rustikke, oppudsede mure, rå bjælker i loftet og det er i en gammel ombygget stald, hvor de gamle staldvinduer er bevaret og så er det ellers moderniseret men holdt i den gammeldags stil som vi elsker.

Parret der ejer stedet virkede bare SÅ søde, og havde holdningen "alt kan lade sig gøre"! Fedt!! Jeg forudså selvfølgelig allerede på daværende tidspunkt, at jeg nok bliver lidt en zilla, så jeg måtte selvfølgelig lige høre dem om jeg kunne komme med egen pynt, servietter i de rigtige farver osv., og det måtte jeg selvfølgelig gerne :cheerleader3:

Derudover går både min kæreste og jeg meget op i at det skal være super lækker mad, og ikke mindst at drikkevarerne er iorden og da parret også ejer en vinbutik går de selvsagt også op i at vin og mad passer sammen og de laver alt fra bunden, da vi var der stod der blandt anden en kalvefond og snurrede i køkkenet.. uuhm det duftede godt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

først og fremmest :heart: tillykke med frieriet og det forkommende bryllup

ååårh det med at 2016 ligger langt væk, kan jeg kun give dig ret i, men ja vi har måtte sætte datoen efter mine skønne børns fester :wink:

lækker dato i har valgt, det er dagen før min datter bliver 18, suk ....

fantastisk frieri, sidder den "gamle" sentimentale kone og næsten stor tuder over beskrivelsen af frieriet.. :7himmel:

Glæder mig til at følge jer frem til jeres store dag

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

først og fremmest :heart: tillykke med frieriet og det forkommende bryllup

ååårh det med at 2016 ligger langt væk, kan jeg kun give dig ret i, men ja vi har måtte sætte datoen efter mine skønne børns fester :wink:

lækker dato i har valgt, det er dagen før min datter bliver 18, suk ....

fantastisk frieri, sidder den "gamle" sentimentale kone og næsten stor tuder over beskrivelsen af frieriet.. :7himmel:

Glæder mig til at følge jer frem til jeres store dag

Tak skal du have - Du skal ikke flove dig over at småtude lidt over frieriet, jeg tudede selv fuldstændig ustyrligt :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, jeg har forelsket mig fuldstændig i Appelpark Photography!

Han rammer den stil vi drømmer om fuldstændig men han passer bare slet ikke ind i budgettet :(

Jeg har dog alligevel kontaktet ham for H2B synes også han var meget dygtig og interessant for os!

Måske jeg kan spare lidt på noget andet for er bryllupsbillederne ikke bare noget af det aller vigtigste?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Appelpark tager nogen flotte billeder han tog billeder til min søsters bryllup får nogen år tilbage da han lige var startet op og vi lagde slet ikke mærke til at han var der:) vi har selv valgt Albrechtsen Foto da det lige er vores stil og pris :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for velkomsten :happy:

Billederne er jo noget af det eneste håndgribelige der er tilbage efterfølgende, så rigtig mange bruger ekstra penge netop der.

Appelpark tager nogen flotte billeder han tog billeder til min søsters bryllup får nogen år tilbage da han lige var startet op og vi lagde slet ikke mærke til at han var der:) vi har selv valgt Albrechtsen Foto da det lige er vores stil og pris :)

Jeg tænker nemlig lige præcis at billederne er noget af det allervigtigste for mig!

Tak for anbefalingen, han er bestemt en dygtig fotograf! Nu har vi imidlertid også kik på Memorable som har en noget anden pris men jeg synes også hun tager ret flotte billeder og virker meget professionel!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min veninde (som også er herinde, og som skal giftes 28.06.2014) og jeg skal ud og prøve kjoler på mandag :cheerleader3:

Ihh hvor bliver det spændende!! Det er slet ikke planen at jeg hverken skal forelske mig i - og slet ikke købe - noget, men det bliver en vild oplevelse at skulle ud og prøve en brudekjole for første gang!!

Jeg tror jeg skal have den første oplevelse med at prøve overstået, før jeg kan slappe af og koncentrere mig om ting der pt. er lidt vigtigere end brylluppet (skal skrive speciale på studiet fra 1. februar)

Lige nu er det eneste i mit hoved: Farvetema, kjoler og alt andet der har med bryllup at gøre :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min veninde (som også er herinde, og som skal giftes 28.06.2014) og jeg skal ud og prøve kjoler på mandag :cheerleader3:

Ihh hvor bliver det spændende!! Det er slet ikke planen at jeg hverken skal forelske mig i - og slet ikke købe - noget, men det bliver en vild oplevelse at skulle ud og prøve en brudekjole for første gang!!

Jeg tror jeg skal have den første oplevelse med at prøve overstået, før jeg kan slappe af og koncentrere mig om ting der pt. er lidt vigtigere end brylluppet (skal skrive speciale på studiet fra 1. februar)

Lige nu er det eneste i mit hoved: Farvetema, kjoler og alt andet der har med bryllup at gøre :a1221:

Jeg forstår dig bare SÅ godt. Skal selv ud og prøve i morgen og NØJ, hvor jeg glæder mig:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer