Rose90

Romantik og hygge - Personlige takkekort + en lille stor nyhed :)

992 posts in this topic

Fine sko!! Du kan også få indlæg du sætter fast i skoen bag hælen (gav det mening?) det har hjulpet mig i rigtig mange sko, fordi jeg ligger lige imellem en 36 og en 37 og jeg føler at fusserne bliver klemt i dem man sætter under tæerne i nogle sko, desværre..

De indlæg jeg snakker om, har jeg bl.a. haft købt i Bilka og Bianco, men mon ikke de flest sko forretninger kan være leveringsdygtige på denne front :wink:

1

Annonce ♥

Fine sko!! Du kan også få indlæg du sætter fast i skoen bag hælen (gav det mening?) det har hjulpet mig i rigtig mange sko, fordi jeg ligger lige imellem en 36 og en 37 og jeg føler at fusserne bliver klemt i dem man sætter under tæerne i nogle sko, desværre..

De indlæg jeg snakker om, har jeg bl.a. haft købt i Bilka og Bianco, men mon ikke de flest sko forretninger kan være leveringsdygtige på denne front :wink:

Mange tak :) Tror jeg prøver at skaffe mig nogle indlæg og så ser jeg hvordan det bliver. Lige nu ligger de bare i kassen, mens jeg venter på at beslutte mig :rolleyes:

0

Sko retur :(

Nå besluttede mig for at sende skoene retur, jeg tror jeg ville fortryde det hvis jeg beholdt dem... :( Så farvel smukke tilbudssko, I var svære at sende retur :rolleyes:

Jeg fortsætter jagten på nogle andre... Godt der er god tid endnu :happy:

0

:floejt: At spare penge - vi får meget travlt :floejt:

For at holde vores budget har vi tænkt meget i at lave ting selv. Fx. har min mor tilbudt at stå for at lave maden, og min søster har nogle søde veninder, som meget gerne vil stå i køkkenet, samt servere på selve dagen :) Vi skal have noget fisk til forret, buffet til hovedret og is til dessert - jeg eeeeeelsker is :lol: Isen bliver højst sandsynligt også hjemmelavet. Desuden har jeg også tænkt mig selv at lave bryllupskagen sammen med min søster og svigerinde - men det er vist mest for hyggen :)

Vi har haft et hyr med at finde telt - enten er de for dyre og ellers svarer de ikke tilbage. Men efter at have klaget vores nød i familien, viser det sig at flere ligger inde med hvide telte, så nu låner vi to telte (det ene er endda stort med gulv), hvilket skaber luft til at leje resten (borde, stole, service, ..) :lol:

Det betyder så også at vi selv skal sætte to telte op og ligge gulv før brylluppet...

Når vi så også tager højde for at vi skal dække bord og pynte op, så får vi meget travlt :floejt: Det kan godt virke lidt uoverskueligt, men heldigvis har flere af vores søde venner og familie allerede meldt på banen at de gerne vil hjælpe til :) :heart: Det betyder rigtig meget for os - på den måde bliver vores fest bare endnu mere personlig :)

++++ Desuden har vi fået sat i stand at en præst i familien skal vie os :heart: :heart: Det er bare ekstra bonus :thumbsupsmileyanim:

Edited by Rose90
0

Annonce ♥

øv med skoene ..... MEN kæmpe lækkert at i har så mange der gerne vil hjælpe med diverse .....

Ja det er det virkelig :) Vi sparer rigtig mange penge på at gøre det sådan, men allermest så er det bare rart at der er mennesker, som gerne vil bruge tid på at gøre dagen endnu mere speciel :) Vi har bestemt ikke haft medvind fra alle kanter, så det betyder rigtig meget at der er nogen som bakker op om os :)

0

Annonce ♥

Jeg smider lige et link til den beretning vi snakkede om i torsdags. Hvis du ikke. Allerede har været forbi den :-)

http://www.bryllupsklar.dk/forum/76912/kirstine-og-aleksanders-under-the-stars-bryllup.html/

Og tak for sidst i øvrigt!

1

Jeg smider lige et link til den beretning vi snakkede om i torsdags. Hvis du ikke. Allerede har været forbi den :-)

http://www.bryllupsklar.dk/forum/76912/kirstine-og-aleksanders-under-the-stars-bryllup.html/

FEDT! Tak! Jeg har ledt, men det lykkedes mig ikke at finde den :rolleyes: Overvejede at skrive til jer og spørge :rolleyes: Det er også rigtig fint - meget alla det jeg selv forestiller mig - tak for ekstra inspiration :thumbsupsmileyanim:

Selv tak, er glad for at jeg fik samlet mig mod til det :rolleyes:

0

Fedt du lige fandt beretningen Signemin!

Og Rose90 - det er da vildt dejligt at familien så gerne vil hjælpe og at i har nogle kontakter. Nu får vi nok en del penge af mine forældre og vi har mulighed for at skeje ud på nogle ting, men tilgænglig har INGEN i vores familier tilbudt at hjælpe med noget. Tror godt et par stykker i H2B's familie vil hjælpe hvis vi spørger (men har det altså lidt mærkeligt med at uddele opgaver til nogen, der ikke har sagt de godt vil påtage sig noget), men i min familie har der knapt været ønsket tillykke. SÅ nok kan man komme langt med penge, men hvor ville jeg dog ønske, at jeg kunne se frem til en masse hygge og klargøring med familien i stedet for at betale så meget for nogen ting :)

Der er i øvrigt noget tilbud på "Dagens bedste" i øjeblikket med teltudlejning - ved ikke om det kun gælder en samlet pakke, eller om det også kunne gælder service, borde, stole osv.

1

Fedt du lige fandt beretningen Signemin!

Og Rose90 - det er da vildt dejligt at familien så gerne vil hjælpe og at i har nogle kontakter. Nu får vi nok en del penge af mine forældre og vi har mulighed for at skeje ud på nogle ting, men tilgænglig har INGEN i vores familier tilbudt at hjælpe med noget. Tror godt et par stykker i H2B's familie vil hjælpe hvis vi spørger (men har det altså lidt mærkeligt med at uddele opgaver til nogen, der ikke har sagt de godt vil påtage sig noget), men i min familie har der knapt været ønsket tillykke. SÅ nok kan man komme langt med penge, men hvor ville jeg dog ønske, at jeg kunne se frem til en masse hygge og klargøring med familien i stedet for at betale så meget for nogen ting :)

Der er i øvrigt noget tilbud på "Dagens bedste" i øjeblikket med teltudlejning - ved ikke om det kun gælder en samlet pakke, eller om det også kunne gælder service, borde, stole osv.

Ja det betyder også rigtig meget :heart: Ville heller ikke bytte det for alverdens penge :) Det har bare betydet alt for os at blive bakket op på den måde! Hvor er det ærgerligt at din familie er reserverede omkring brylluppet, forhåbentlig bliver de mere begejstrede når tiden nærmer sig... Når dine forældre nu tilbyder penge, er det vel fordi de gerne vil støtte op om jeres fest :) Men det er så ærgerligt, når der er tæt familie, som ikke kan dele ens glæde omkring det hele - det er virkelig ikke sjovt... Øv, og så din egen familie :(

Ift. du ikke kan lide at spørge svigerfamilien, så er det jo både og... I kan jo indvie dem i hvad I har om tanker, omkring forskellige ting, og så kan I se hvordan de tager den derfra. Kan være at svigermor mega gerne vil hjælpe med at lave bordkort, men bare ikke vil presse på :) ??

Har søgt efter tilbudet, men der står det er udsolgt :/ Der er heller ikke mange informationer om hvad man får :huh:

Edited by Rose90
0

Annonce ♥

FEDT! Tak! Jeg har ledt, men det lykkedes mig ikke at finde den :rolleyes: Overvejede at skrive til jer og spørge :rolleyes: Det er også rigtig fint - meget alla det jeg selv forestiller mig - tak for ekstra inspiration :thumbsupsmileyanim:

IIIIIiiiih. Det er bare så pænt det bryllup :)

0

Uh hvor er det fedt med alt den hjælp og støtte fra venner og familie, det med de gode kontakter er jo bare endnu bedre …

- Vi er også nået dertil hvor der skal spares… Jeg har besluttet mig for selv at sy pigernes brudepige kjoler (blomsterpige kjolerne)

Jeg ville også gerne selv lave kagen men H2B siger jeg er en TAND for perfektionistisk og så bliver jeg let stresset over de kager, så det ønskede han at vi bestilte, heldigvis er vores søde underbo venner med en konditor, så vi skal "kun" af med 2500,-

Det handler jo netop om at spare hvor man kan … Hvis det er i mangler pynt, så har vi jo en hel del tilbage når vi er blevet gift, deler glædeligt ud… :) ellers er CTIparty.dk en super lækker side, mange billige ting … :)))

1

Uh hvor er det fedt med alt den hjælp og støtte fra venner og familie, det med de gode kontakter er jo bare endnu bedre …

- Vi er også nået dertil hvor der skal spares… Jeg har besluttet mig for selv at sy pigernes brudepige kjoler (blomsterpige kjolerne)

Jeg ville også gerne selv lave kagen men H2B siger jeg er en TAND for perfektionistisk og så bliver jeg let stresset over de kager, så det ønskede han at vi bestilte, heldigvis er vores søde underbo venner med en konditor, så vi skal "kun" af med 2500,-

Det handler jo netop om at spare hvor man kan … Hvis det er i mangler pynt, så har vi jo en hel del tilbage når vi er blevet gift, deler glædeligt ud… :) ellers er CTIparty.dk en super lækker side, mange billige ting … :)))

Ej det er da også mega lækkert at du kan sy brudepigekjoler :cheerleader3: Det er da smart :) Hehe kan godt følge i forhold til kage - det er også tanker vi har vendt herhjemme, men vi får så meget at se til op til, så jeg tror det giver sig selv :lol: Men godt at I har kunnet finde en kage billigere (2500,- er jo mega billigt for konditorkage - sys godt nok de er dyre sådan nogle kager!)

Nårh hvor er det sødt af dig! Ku da godt ske - tager også et kig på CTIparty.dk :) Lige nu er planen at tage ud og save træstykker og indhente syltetøjsglas mm. fra familien, som jeg vil ligge noget blonde omkring (købte en ordentlig bunke blonder for 55,- på loppemarked :lol: :lol: :lol: ) og lignende :) I loftet forestiller jeg mig at vi skaffer en masse lyskæder og evt. også grene at hænge op

1

IIIIIiiiih. Det er bare så pænt det bryllup :)

Jeg sad også og ledte efter den igår fordi jeg ville læse beretningen igen... Men kunne ikke finde den... Så godt du kunne Signe.. :cheerleader3:

0

Annonce ♥

:heart: Bryllupsnatten ? :heart:

Da vi jo skal holde festen hjemme hos mine forældre er vi ekstra meget i tvivl om, hvor vi skal tilbringe bryllupsnatten :rolleyes: På den ene side så kommer vi nok først til at være færdige engang i løbet af natten, så det er dumt at bruge tid og penge på at tage på hotel, bare for at være det fra lad os sige 6 til 11. På den anden side er det jo heller ikke vildt fedt at tilbringe bryllupsnat i et rum der enten ligger lige op til mine forældre eller søskende :huh:

Jeg er helt vild med ideen om at slæbe en madras ud i et telt, og så hygge det op med nogle lys. Det helt store minus er at vi så får langt til toilet (jeg er typen som skal tisse lige så snart jeg ikke har muligheden for det :blink:). Desuden er det heller ikke fedt hvis nu der er fugtigt over det hele pga. regn eller dug.

post-70770-0-34030900-1391977682_thumb.j

Edited by Rose90
0

Det ser altså bare sååå fint ud med det telt.

Kan godt forstå dine overvejelser, men så kan man jo have en rulle toiletpapir med ud i teltet ;-)

Åhr, hvor ser det romantisk ud!! Gør det, gør det :D Men en anden ulempe er måske også at der tidligt bliver meget varmt i sådan et telt om sommeren.

Godt at høre at jeg ikke er helt skør :tunge: Vi kan selvfølgelig risikere at der er ret varmt, men på den anden side, er der meget varmt i teltet, vil der også være varmt indenfor (selvfølgelig ikke på hotel, men det tror jeg vi har udelukket) :)

Kunne godt blive det :) Har luftet ideen for min søde H2B og han er ikke afvisende. Han er ikke helt så begejstret som mig, men jeg tror hans betænkelighed ligger i 1) han ved jeg kommer til at løbe langt for at kunne tisse 2) han ved det bliver ham der i sidste ende skal slæbe madras derud :tunge: Måske mest nummer 2 :lol:

En betænkelighed vi nok begge har er EDDERKOPPER :unsure: Men jeg tænker det bare handler om at holde teltet lukket, så de ikke kan komme ind :huh:

Edited by Rose90
0

Annonce ♥

Nøj en god ide..

Vi har selv en lignende udfordring..

Jeg overvejer noget med en luftmadras i et af lagerlokalerne i vores festlokale - og så pimpe det op med noget hyggelig pynt og noget..

Det som fylder hos mig, er at fordi vi skal være i festlokaler så skal vi selv rydder op.. og med en fest i den prisklasse skal jeg ikke være den som forlader festen omkring midnat.. ;-) Så pludselig bliver det nemt en af den slags situationer hvor man ikke får sovet eller bare chrasher på en sofa..

Det er bare ikke helt så romantisk.. så der må godt være et bedre alternativ til sofaen hvor vi kan kramme og sige søde ting til hinanden

1

Jeg synes det er en helt fantastisk og rigtig hyggelig idé!

Nøj en god ide..

Vi har selv en lignende udfordring..

Jeg overvejer noget med en luftmadras i et af lagerlokalerne i vores festlokale - og så pimpe det op med noget hyggelig pynt og noget..

Det som fylder hos mig, er at fordi vi skal være i festlokaler så skal vi selv rydder op.. og med en fest i den prisklasse skal jeg ikke være den som forlader festen omkring midnat.. ;-) Så pludselig bliver det nemt en af den slags situationer hvor man ikke får sovet eller bare chrasher på en sofa..

Det er bare ikke helt så romantisk.. så der må godt være et bedre alternativ til sofaen hvor vi kan kramme og sige søde ting til hinanden

:lol:Jeg havde lige en ekstra snak med min søde kommende mand igår om det og han er frisk på det :) Hurra :biggrin: Vi får ikke lige skaffet et telt, som er lige så fint, som det på billedet, men mon ikke også vi kan gøre et alm. telt hyggeligt? :)

Badefeen - hvis I kan gøre et rum klar, hvor der ikke kommer gæster ind er det da helt perfekt! :lol: Så har I ingen problemer med hverken fugt, varme eller manglende toiletter :) Men I skulle jo gerne kunne pynte det/gøre det hyggeligt på forhånd :) ?

Men det er netop de samme tanker vi har omkring det. Man vil gerne være med til festen slutter og så vil man gerne have en hyggelig afslutning og morgen, hvor man lige kan processere det hele og hygge sammen :)

Edited by Rose90
0

Ej det er da også mega lækkert at du kan sy brudepigekjoler :cheerleader3: Det er da smart :) Hehe kan godt følge i forhold til kage - det er også tanker vi har vendt herhjemme, men vi får så meget at se til op til, så jeg tror det giver sig selv :lol: Men godt at I har kunnet finde en kage billigere (2500,- er jo mega billigt for konditorkage - sys godt nok de er dyre sådan nogle kager!)

Nårh hvor er det sødt af dig! Ku da godt ske - tager også et kig på CTIparty.dk :) Lige nu er planen at tage ud og save træstykker og indhente syltetøjsglas mm. fra familien, som jeg vil ligge noget blonde omkring (købte en ordentlig bunke blonder for 55,- på loppemarked :lol: :lol: :lol: ) og lignende :) I loftet forestiller jeg mig at vi skaffer en masse lyskæder og evt. også grene at hænge op

Lad os nu se hvordan det kommer til at gå ;) hihi...

Man skal i hvertfald have tålmodigheden til det :) - men hvor der er vilje er der vej … :D

Jeg kan helt sikkert anbefale CTIparty.. men du siger bare til … Det er da også super fint og hyggeligt at lave det selv og når i skal have det rustikke og romantiske så er det jo helt perfekt med træet… vi har forresten nogle syltetøjs / rødbede glas, fra julen som vi ikke nået at bruge… Kan evt. tage dem med til det næste zilla komsammen, hvis det er i den nærmeste fremtid.. :)

1

Mht. hvor i skal sove, så der det bare mega hyggeligt ud i skoven … WOW…. Super romantisk … hvis vejret selvfølgelig er der til det, ellers kan man måske slå en pressening op som dækning og ligge et i bunden så i ikke bliver våde og skal sove vådt, for det lyder jo VILDT romantisk - så hav en spand og toiletpapir og en masse flaske med vand med, så kan i nok klare det ;) men jeg kender det alt for godt selv, jeg skal også altid tisse når muligheden ikke er der ;-P

1