Sign in to follow this  
Followers 0
Honore2B

I tvivl om valg af præst

5 posts in this topic

Jeg håber at nogle af I skønne bridezillaer kan hjælpe her.

Jeg er kommet i tvivl om, om vi nu også har valgt den "rigtige" præst. Vi valgte i sommers præst nærmest i blinde. Kendte ingen af præsterne, så valgte bare en.

Nu har vi så efterfølgende været til et par gudstjenester med den præst der skal forestå vielsen, og en enkelt med den anden præst der er tilknyttet kirken.

Og...."vores" præst er.... lidt speciel :blush: Hun er meget...ja jeg ved ikke om man kan sige bombastisk i sin måde at tale på. Store armbevægelser. Lidt råbende stil.
Ikke lige min stil.
Den anden præst er mere.... ved godt man ikke må sige det, men han er mere "normal". Eller i hvert fald mere afdæmpet. Og mere min stil.

Nu er det så at mit dilemma kommer. Kan man tillade sig, at spørge på kordegnekontoret, om det er muligt at skifte præst?
Vi skal giftes 17. maj, så der er jo kun ca. 4½ måned tilbage.

Håber I vil komme med nogle input, for jeg synes det er noget af et moralsk dilemma.

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Man har altid lov til at ønske en præst. Eller jeg kan da ikke forestille mig andet? I vores kirke er der 4 præster. Vi har ønsker 2 i prioriteret rækkefølge, og skrevet til kordegnen at dette er vores ønsker, men at vi er bevidste om, at det kun er ønsker. Da min kæreste spurgte ind til det, da vi reserverede kirken, virkede det bestemt ikke som om at vi trådte nogen over tæerne, ved at indgive sådan et ønske :) Så jeg synes du skal prøve!

0