Susbruden

Hvad gør man når ens forlovede måske ikke kan lide kjolen?

38 indlæg i dette emne

Hej allesammen,

jeg har været ude og prøve kjoler og tror måske at jeg har fundet kjolen.

Mit dilemma er, at da jeg tidligere kiggede i brudekjolekatalog med min kommende mand, var det den kjole som han sagde: "bare du ikke køber den, den er hæslig"! Han er absolut IKKE til blondekjoler. Desværre er det dem jeg falder for :help: .

Og nu er jeg faldet for en total blondekjole.

Min svoger har set kjolen på billede og synes den har en flot figur, men hans kommentar var: "der er godt nok mange blonder! Måske lidt for mange".

Hmm, hvis det nu er mændenes holdning så bør jeg måske ikke købe den... -Hvad siger i?

Min mor mener at min forlovede vil synes jeg er smuk uanset hvilken kjole jeg køber, men hvis nu han virkelig ikke kan lide blondekjoler...

Det skal siges, at jeg har to kjoler i hovedet. Den ene er en traditionel satinkjole med lidt fylde forneden og perler på brystet. Den er skåret lige hen over brystet. Den er i mine øjne en mere traditionel brudekjole og jeg får lidt et "sød pige" look i den.

Den anden er blondekjolen, som viser min figur frem, lidt kavalergang og som er lidt mere "sexet" eller vovet.

Gæsterne vil klart forvente at se mig i den første som er den type kjole de forbinder med mig, -men måske jeg for en gangs skyld skal prøve at droppe det sikre og springe ud i noget lidt uden for min comfort zone...?

Har brug for at høre lidt holdninger fra jer, tak :thanks:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han kommer da til at synes du er aller smukkest ud, i den kjole du selv synes du er smukkest i. Det er jo et spørgsmål om udstråling!! :) Og hvis du har forelsket dig i blondekjolen og du føler dig smuk i den, så er det da bare den du skal vælge :) Han skifter helt sikkert mening når han ser dig i den :)

Jeg har med vilje ikke siddet og kigget kjolebilleder med min kommende mand, for jeg ved at vi har meget forskellig smag :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åååh den er jo altid svær. Det kan i sidste ende kun du beslutte, men her er min mening:

Tag den, hvor mavefornemmelsen er rigtig og tænk også over hvor meget det fylder at han ikke kan lide den type kjole, for fylder det rigtig meget hos dig, så lider din udstråling under det på dagen. Jeg tror ikke mændene får ødelagt øjeblikket de ser deres tilkommende af at det måske er en anden kjole end de havde forestillet sig, hvis bruden kommer strålende ind og selv føler sig gudesmuk. Men hvis du går og spekulerer på om han nu vil synes kjolen er hæslig, så er din udstråling også derefter.

Så mærk efter i maven - og måske prøv nogle flere kjoler et andet sted? Det kan være der er et kompromis et sted? Som er mere sexet end sød, men uden for mange blonder?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig med de to andre svar, din udstråling er helt speciel når du har den 'rigtig' kjole på og det er KUN DIG der ved hvad den rigtige kjole er!!! Jeg er selv faldet pladask for blondekjolerne, synes de er så smukke :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig i, hvad der bliver sagt om udstråling. Jeg tror også, du skal tage det med et gran salt, når han peger i et katalog og siger sin mening, for det er jo ikke dig, han ser på billederne, men en eller anden (undskyld mig udtrykket, men) ligegyldig model. Jeg tror også, han vil bemærke din udstråling mere end hvordan kjolen egentlig ser ud (i første omgang). Kjolen i virkeligheden på sin brud er da helt sikkert også noget helt andet.

Jeg tror ikke, han har nogen forventning om, hvordan din kjole ser ud, men bare at du ser brandgodt ud (som udstrålingen jo også hjælper med til) :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis der er kavalergang i den med blonderne, så ser mændende slet ikke der er blonder på kjolen.... Mænd tænker bare på :b223:

hehehe (hold op hvor har jeg ventet længe på en anledning til at kunne bruge den smiley!)

Vælg den kjole du selv synes bedst om. Har du prøvet kjolerne? Havde du en veninde med?

Ellers må du i gang med at smide billeder op, så du kan få os zillaers mening om det, hvis det hjælper dig i at træffe den rette beslutning.

(og dette er sagt af pigen som alle troede ville vælge satin kjolen, men som har valgt blondekjolen....)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså min kommende kone og jeg har haft mange snakke om valg af kjoler. Vi er begge til blonder men jeg vil have en større kjole end hun at se mig i. Det har virkelig været svært, for drømmen inden i maven synes jeg ikke man skal fornægte, men samtidig så er det din partner der skal se dig den dag. Hvis han ligefrem synes den du har i kikkerten er hæslig, så ville jeg ikke turde vælge den.

Måske du kan finde noget med blonder men som ikke er en fuldblonde. Måske han gerne vil se dig i en lidt stor kjole og der er jo masser store blondekjoler :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg viste min mand flere forskellige modeller kjoler for lige at spore ind på hvad han kunne lide, ikke fordi det var ham der skulle bestemme men mere så jeg valgte noget vi begge kunne lide hvis det kunne lade sig gøre..

Jeg var også meget til blonde ( min mand overhoved ikke ) men da jeg først fik prøvet flere blonde kjoler fandt jeg ud af at de slet ikke var pæne til mig, så det endte med en meget enkelt kjole med dyb v udskæring ( selvom min mad nærmest havde forbudt mig at være for nedringet ) ..

så mit råd er, prøv forskellige modeller, også dem du ikke kan lide, forsøg at tage hensyn til dig mand, dog uden at det er altafgørende for dit valg, og vælg den du har det bedst i

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker; Din H2B - vil jo uanset hvad synes du er det smukkeste der findes. Og når han ser dig komme ned af gulvet, tror jeg end ikke at det er kjolen er kigger på, men dig. Så hvis det virkelig er kjolen, så skal du jo absolut følge dit hjerte og din mavefornemmelse. Du skal selvfølgelig ikke rende rundt og være bange for at han ikke kan lide den.

Har du prøvet kjolen? - Eller andre kjoler? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej allesammen,

tusind tak for jeres besvarelser :thanks:

Ja, jeg har prøvet en del kjoler og mange forskellige modeller (også dem jeg på forhånd egentlig havde afvist), men prøvede at have et åbent sind.

Jeg endte så med de to kjoler som er vidt forskellige typer.

Ville gerne vedhæfte billeder, men er lidt pinlig over at indrømme, at jeg ikke kan finde ud af det :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej allesammen,

tusind tak for jeres besvarelser :thanks:

Ja, jeg har prøvet en del kjoler og mange forskellige modeller (også dem jeg på forhånd egentlig havde afvist), men prøvede at have et åbent sind.

Jeg endte så med de to kjoler som er vidt forskellige typer.

Ville gerne vedhæfte billeder, men er lidt pinlig over at indrømme, at jeg ikke kan finde ud af det :blink:

Du skal trykke på "fuld editor" og så kan du vedhæfte ;) Man skal trykke "upload", "vælg" og "ok" en del gange, men så skulle den gerne være der. Bruge evt. denne hjemmeside til at gøre billedet mindre: http://www.shrinkpictures.com/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Waouw, jeg kan godt forstå du er vild med blondekjolen! Drop "det sikre" :-)

Blondekjolen er rigtig elegant med det lille slæb og den smalle, men dybe udskæring. Kan lige se det for mig med et bidrage slør eller langt slør :-) Men det kommer også an på, hvordan du føler dig tilpas i kjolerne. Hvis du gerne vil overraske og du har det godt med det, så ville jeg nappe blonderne :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ærligt: Jeg kan faktisk bedst lide satinkjolen til dig. FORDI: jeg synes stropperne på blondekjolen får dine skuldre til at se noget brede ud. Blondekjolen ser også ud til at være lidt for stor umiddelbart?

Virkelig fine kjoler begge to dog! :)

Redigeret af gybbelgobbel
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med det med skuldrene, men jeg synes faktisk, at den dybe udskæring fjerner fokus til nogle lange, lodrette linjer (også pga. kjolens smalle fine silhuet) i stedet for den lige skæring på nr. 2, som ikke bryder den lige, vandrette linje, men næsten understreger dem i stedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Begge meget fine og forskellige kjoler....

1.... fin blonde, fin udskæring ( ikke for udringet ) fint slæb, sidder flot på dig ....... du virker lidt lang i overkroppen og du får lidt brede skuldre..

2.... sidder fantastisk på dig, er en meget fin enkelt kjole .......

Jeg ville gå efter no 2...... når det så er sagt, så kan du bestemt også være no 1 bekendt, vi er jo ude i små detaljer her....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes virkelig det er to smukke kjoler..

Jeg kan rigtig godt lide blondekjolen - synes måske at stropperne "er lidt udnøvendige" - det er måske groft sagt, men kunne egentlig godt forestille mig den uden dem .. Men synes helt klart den er smuk til dig.

Kjole nr. er også rigtig fint - enkelt og fin … Sikke et svært valg… :) Følg hjertet..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personligt kan jeg bedst lide nr 2. Synes den klæder dig enormt flot og du ser rigtig ung og smuk ud. Synes også 1eren er fin men den er vintage sammenlignet med nr to.

Du ser ældre ud i nr 1, nu kan jeg ikke lige se hvor gammel du er og kender ingen detaljer om brylluppet eller hvilken type du er i øvrigt, så synes den er svær. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vælg med hjertet!

Og lyt mest til dig selv...

Jeg valgte udfra hvad manden havde sagt på forhånd mht blonder og tyl - og fortryder en lille smule nu at jeg ikke valgte den jeg bedst selv kunne lide...

For tænker netop at mænderne bliver glad så længe det er den rigtige kvinde der er inde i - og det gør ikke noget at du viser det er en lækker kvinde :)

Og er ikke sikker på mænderne egentlig ikke altid ved hvad de snakker om når de kommer med den slags udmeldinger... De går i hvert fald ikke op i det på samme måde som os. Og i sidste ende er det vigtigste hvilken kjole du vil føle dig smukkest, lækrest og bedst tilpas i...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer