17maj2014

Hvor meget bruger I på vielsesringene?

65 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vores ringe ender i ca. 15.000 kr., hvilket er noget mere end vi havde afsat i vores budget.

- Men vi forelskede os i dem, og syntes bestemt de er pengene værd :) .

Vi skal op og bestille dem hjem i dag , juuhuu! :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op! :( Så mange penge er vi slet ikke i stand til at bruge på ringe! Vi regner med at skullle klare hele brylluppet for ca 35000, så ringe til 10000 er helt ude af billedet, desværre....

Det værste er, at min kommende mand er fuldstændig ligeglad med ringe :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tog valget om at prioriterer vores ringe meget meget højt i hele vores budget, da vi jo skal gå med dem resten af vores liv :)

Til gengæld har vi så sparet super mange penge på vores tøj, som vi jo til gengæld kun skal bruge den ene dag (her synes vi så at det er fjollet at fyre månedslønninger af på tøjet, men sådan er vi jo så forskellige). F.eks. har jeg købt min kjole brugt på dba.dk til 2500,-. H2B købte sit tøj på udsalg og kom af med 2700,- for det hele :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er også rigtig søde.

Vær opmærksom på, at de er lavet af sølv, og jeg mener engang at have læst, at der var en guldsmed der anbefalede ikke at bruge det. Den kan jeg selvfølgelig ikke finde igen, men fandt denne artikel omkring materialerne.

http://www.bryllupsideer.dk/forlovelsesringe-og-vielsesringe/

Hvor reelt problemet er, det skal jeg virkelig ikke kunne sige. :) Der er jo mange, der har sølvsmykker. Måske der er en anden, der ved mere om det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, man siger at sølv let slides tyndt....

Mine bedsteforældres ringe er af sølv og er ikke blevet forstærket eller noget og min bedstemor har stadig sin på hver dag. De havde guldbryllup for 4 år siden...

Tror det kommer an på ens arbejde og om man tager ringen af når man laver noget med hænderne (min H2B må f.eks. af sikkerhedsgrunde ikke bære sin på arbejde)

Så jeg tror jeg tager chancen... men det bekymre selvfølgelig lidt... På plussiden kan man sige at ringen er nem at få gjort større/mindre/tykkere ect med tiden da sølv er nemt at arbejde i. Det er nemlig det jeg frygter lidt med stål og titanium, at de ikke kan rettes så nemt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, vil bare sige at du skal passe på med nogle af ringene fra Randers sølv, hvis de er buet indeni i ringen, så glider de helt vildt nemt af, når fingrene bliver våde..... Har selv forlovelsesringe derfra, men har aftalt med dem at de skal bytte dem....

Hvordan buet inden i?

Jeg har flere ringe derfra og det må jeg indrømme jeg ikke har oplevet?

Ved du evt hvad de kalder den form/profil som er buet inden i?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! :( Så mange penge er vi slet ikke i stand til at bruge på ringe! Vi regner med at skullle klare hele brylluppet for ca 35000, så ringe til 10000 er helt ude af billedet, desværre....

Det værste er, at min kommende mand er fuldstændig ligeglad med ringe :(

Det skal du ikke være ked af. Vi har købt 2 ringe for ca 2000 kr. Vi synes ikke det er så vigtigt med så dyre ringe :) Det er ikke det der betyder noget for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var ude og kigge hos forskellige guldsmede forleden dag, og faldt over et par titaniumsringe til ca 1100 kr inkl gravering, som jeg tror det ender med vi bestiller.

Vi har ikke prioriteret ringene så højt, da jeg grundet mit arbejde stort set aldrig går med smykker. Så enten vil den komme til at hænge i en halskæde, eller også vil den ligge i en æske herhjemme og kun komme på når vi skal i byen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke købt vores endnu, men vi har selv guldet der skal bruges (arvesmykker der har stor værdi for os) og vi regner med at bruge 2000-3000 kr. på at få dem begge lavet gennem Ege Art

Det kan altså også varmt anbefales. Vores ringe af lavet af sølv fra Kiras mormor, der døde i påsken sidste år, og så forærede min farmor mig et guldarmbånd, som vi også har brugt. Jeg har desuden fået sat en Chrome Diopsid i min ring (smuk grøn sten), og vores ringe er virkelig smukke. Vi gav som sagt 2000 for vores - og folk vil næsten ikke tro på det, når vi fortæller det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har købt vores på vielsesringe.net 14KT med 3 sten i et hjerte i min de er 4mm brede og næsten 2mm tykke dem fik vi på tilbud til 5499,- det er jeg godt tilfreds med, syntes det var meget billigt.. De har andre gode tilbud hvis der er andre der mangler :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min H2B ønsker ikke en ny ring. Han har en ring jeg gav ham i julegave på et tidspunkt, som også har fungeret som forlovelsesring, da vi valgte at blive forlovede, da vi ikke ønskede at bruge penge på nye ringe (Jeg havde også en, som jeg var rigtigt glad for, som jeg havde fået som gave af H2B for mange år siden). Ringen er i forvejen graveret med vores navne og vores "pardato"

Den ring han har går han med i kæde ofte i weekender eller hvis vi skal noget. Han har et arbejde hvor han ikke må have ring på og så bryder han sig heller ikke om at gå rundt med en ring på fingeren. På baggrund af hans ønske, har vi så aftalt at vi kun bruger penge på at få graveret bryllupsdatoen i hans ring og får den pudset op.

Det er derfor kun mig der skal have en ny ring, da jeg gerne vil have en ny, så jeg også kan få indgraveret navne og dato, da der i den nuværende ring ikke var plads til at få graveret navne og dato, men i stedet fik han dengang graveret "elsker dig" indeni, hvilket jo også er meget sødt.

Vi har derfor budgetteret med 1.100 kr. til ringe i budgettet for min ring inkl. gravering og gravering og oppudsning af hans.

Vi regner med at tage ned til guldsmeden her i byen og se hvad de har at tilbyde af ring til mig. Ellers har jeg kigget meget på chanti.dk og fundet nogle rigtigt fine og billige muligheder. Har også kigget på Byaagaard.dk som også har rigtigt fine ringe - Har også fundet en til budgettet derinde.

De ringe jeg har kigget på har været sølv med noget guld i, fordi jeg synes det er pænt. Jeg har aldrig haft mange smykker i guld selvom jeg da har en halskæde og nogle øreringe, men det er ikke noget med jeg går til dagligt med.

Men igen er jo forskelligt hvor mange penge man vælger at bruge og hvad man kan lide. Det er jo en prioriteringssag og afhængig af hvor mange penge man lige har i det samlede budget. Det vigtigste er vel at finde noget man synes er pænt og har det godt med at skulle gå med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da helt op :o

Nogle af jeres ringe koster mere end HELE vores Bryllup.

Jeg ville simpelthen ikke turde gå med så dyre smykker, de ville ligge i en bankboks.

Tænk hvis man tabte den.

Nu giver det pludselig mening at nogle har et budget på over 50K :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer