Guest hellepigen80

I tvivl om alting.....Kan I mon hjælpe mig på rette vej igen?

22 indlæg i dette emne

Kender I det, at alting pludselig kan virke uoverskueligt og ikke så nemt at finde ud af?? Ja, mon ikke vi alle gør det :unsure: Det har været en HÅRD jul - med altoverskyggende problemer i min familie. Nogle problemer, som desværre strækker sig til mine forældre og som nu gør, at min H2B og jeg er kommet i tvivl om hvorvidt vi orker at "kalde" til bryllup til sommer eller om vi i stedet skal tage på vores drømmerejse, nemlig 4 ugers roadtrip i USA med dertilhørende mini-bryllup et sted i USA eller et pre-rådhus bryllup herhjemme.....

Min kommende Hubby stillede idag det glimrende spørgsmål: "Hvem er det egentlig vi gør det her mest for? Inviterer vi til fest fordi vi føler det er det man skal eller gør vi det fordi vi VIRKELIG gerne vil holde vores bryllup og være i centrum for en dag?"

Jeg er meget frem og tilbage....I bund og grund er ham og jeg FULDSTÆNDIG enige i, at det vigtigste i alt det her er ham og jeg - og hvad VI vil. Der er jo ikke noget rigtigt og forkert i det her, så længe ham og jeg er enige.

Jeg har aldrig brudt mig om at være centrum for noget som helst (han er dog lidt anderledes end mig på det punkt). Vi er splittede, fordi vi desværre ikke både har råd til at holde vores drømmebryllup ved vandet samt tage på bryllupsrejse (jo, måske syd for grænsen - hvilket min hubby absolut ikke gider)...

Lige pt. hælder han mest til, at vi dropper festen herhjemme og i stedet bruger pengene på vores drømmerejse SAMMEN, kun ham og jeg. Om vi så skal giftes på rådhuset herhjemme inden eller finde et sted i USA hvor vi kan blive gift er sådan set lidt lige meget. Bare han bliver gift med mig, som han siger :heart:

Langt hen ad vejen har jeg det på samme måde. Dog er jeg mere splittet fordi jeg allerede HAR købt kjolen (som nogle af jer har læst lidt om tidligere) samt vi allerede har sendt Save the dates ud til familie og venner. Samtidigt er der en lille pige-drøm som gerne vil giftes i kirke; følges op ad kirkegulvet af min far, hvis han holder sig ædru samt holde fest efterfølgende med alle vore bedste venner og skønne familie. Jeg er bange for vores tvivl og bange for ikke at træffe den HELT rigtige beslutning....

Jeg har været sygemeldt med stress siden august og nu er der alle de her problemer i min familie, som gør at jeg har svært ved at tage mig sammen til planlægningen af min store dag. Jeg/vi har mest af alt lyst til at forsvinde fra alting lige nu og her - og bare få et tiltrængt break ham og jeg...Så jeg bliver nervøs for, at grunden til at vi nu tænker i nye baner kun er fordi, at der i de seneste måneder har været en voldsom masse udfordringer som vi snart ikke orker at tackle mere....

Vi skulle jo gerne tilvælge/vælge fra, på de rigtige baggrunde. Men tiden går og skal festen holdes herhjemme, ja så skal vi igang med at planlægge....Og skal festen aflyses, ja så skal folk snart informeres....ARGH....bliver helt stresset bare af at tænke på det.

Som det ser ud lige nu, så er der 3 scenarier, som vi kan vælge (meget firkantet skitseret):

1. Den nuværende plan med det skønne kirkebryllup og fest med overnatning for ca. 54 gæster. Bryllupsrejse bliver så måske "kun" en forlænget weekend eller noget andet. ()()

2. At vi bliver gift på rådhuset herhjemme. At vi inviterer 10-15 af vores nærmeste - holder en beskeden fest eller endda kun en reception, måske med en masse tapas og lidt godt at drikke. Og derefter rejser på vores drømmerejse i 4 uger, som mand og kone. :kiss:

3. At vi dropper bryllup i Danmark og i stedet tager 4 uger til USA hvor det bare er H2B og jeg. Vi finder et sted at blive gift, alene i hinandens selskab...Det er sgu' også lidt romantisk, når jeg tænker over det... :loveboard:

Der er fordele og ulemper ved dem alle.... :help:

Kirkebryllup/fest: Fordelene ved nummer 1 er, at vi får alle de mennesker vi holder af, med til vores dag - samt at vi holder den skønneste sommerfest. Ulempen er, at vi bruger en hulens masse penge på en fest som er overstået på under 24 timer og oven i købet heller ikke har råd til bryllupsrejse efterfølgende...Min H2B er bange for, at han vil sidde tilbage med en tom fornemmelse, når vi et par dage efter brylluppet sidder tilbage, alene i vores lejlighed i Kbh. Jeg tror dog ikke vi vil være tomme indeni, når vi lige er blevet gift, men det er nok mest fordi han har lidt svært ved tanken om at bruge SÅ mange penge (max 80.000 kr.) på én dag. Det har jeg også, men ikke noget jeg ikke kan klare. Vi har jo sparet pengene op og skal ikke låne os til festen.

Rådhus/drømmerejse: Fordelene ved nummer 2 er, at vi her får lidt af begge dele. Dog er der ingen af os, som har drømt om et rådhusbryllup, men et plus er, at min kjole sagtens kunne forsvares at blive slæbt afsted på et rådhus (det er en et-lags kjole og meget lidt puffy). Ligeledes ville vi stadig kunne have en dejlig aften med de tætteste for derefter at tage på bryllupsrejse.

Drømmerejsen: Fordelene ved nummer 3 er, at vi får råd til vores livs rejse, sammen...Ulemperne er, at vi ikke får det danske bryllup med familie og venner til at dele dagen med. Jeg er bange for, at vi vil komme til at stå tilbage med en tom følelse og vil mangle et eller andet.

Jeg ved ikke hvordan vi kommer frem til det rigtige for os. Måske tænker jeg for meget over, at jeg er bange for at komme til at mangle "noget", hvis ikke vi holder festen herhjemme. Men der er jo egentlig intet til hindre for, at holde en fest på et senere tidspunkt, når vi engang får råd til det. Sådan en post-bryllups-fest......

Er der nogen af jer, som har siddet med samme tanker ind imellem??? Og har I mon nogle gode råd i den her situation? :help::help::help::help::help::help::blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh, det er såmænd en situation jeg kender forholdsvist godt. Bortset fra, at jeg ikke har en drøm om kirkebrylluppet. Men jeg tænker meget over hvor meget eller hvor lidt vi skal gøre ud af det. Og hvem vi egentlig gør tingene for.

Thomas, min forlovede, vil gerne holde en fest, men kan ikke blive enig med sig selv om hvad han vil. Jeg vil helst slippe for festen - men det er jeg så helt alene om. Hans mor er lidt strid og presser virkelig på for at vi skal fejre det og helst med en stor fest og helst i går... Jeg ville hellere bruge alle pengene på vores tur til Japan - som vi tager uanset, vi skal bare lige finde ud af hvor længe vi tager af sted 1 eller 2 uger... Det kommer nemlig helt an på festen, hvor lang tid vi har råd til at tage af sted... Samtidig er der en masse uvished omkring hvad vi egentlig har råd til, hvor vi skal holde det, hvem der skal med, hvem der ikke skal med... Jo, tvivlen kender jeg så udmærket.

Mit eneste råd er: Tag ingen forhastede beslutninger! Giv jer selv tid til at få ro på og mærke efter hvad I egentlig helst vil. Herhjemme sker der ikke så meget på beslutningsfronten, dels fordi der stadig er noget tid til, og dels fordi vi overhovedet ikke kan finde ud af eller blive enige om at "Det er dét her vi gør"... Men jeg regner med det kommer...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først lige den her til dig :bearhug:

Jeg kan sagtens forstå jeres overvejelser, og i jeres situation ville jeg vælge løsning nr. 2, men med den ændring, at I bliver gift i en kirke. Du skriver selv, at du har en lillepigedrøm om det, og så ville jeg være bange for, at du senere fortryder rådhusbrylluppet. Man kan jo sagtens blive gift i kirken uden at holde kæmpe fest bagefter :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle af min h2b's venner blev engang gift i al hemmelighed og holdt så en fest efterfølgende. Så I kunne jo tage til USA og få jeres livs drømmerejse og blive gift. Så vende hjem og om 1 år eller to holde en surpricefest for dem alle.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig med sle85.

Jeg kan ikke se hvorfor kirken er lig den store fest og rådhuset for de nærmeste, så når du har den drøm om at gå ned af kirkegulvet, så bliv gift i kirken og hold det bagefter med de 10-15 personer. Hvis du heller ikke er til den store opmærksomhed og I meget gerne vil ud at rejse, så ville det da være en god løsning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kunne også med plan nummer 1 også kun ønske jer penge til bryllupsrejsen også måske gå på kompromis med jeres budget. Man kan godt få et fantastisk bryllup for 40.000 kr. også gemme resten til bryllupsrejsen.

Sikken et dilemma og når man er sygemeldt med stress er det ikke beslutninger man har nemmest ved at tage! (har selv været sygemeldt med stress siden august) Så er meget enig i hvad andre skriver INGEN forhastet beslutninger.

Det skal være det rigtige for jer! men rejsen vil i jo nemt kunne gøre om 3 år eller 4 måske. Gift bliver i forhåbentligt kun 1 gang i livet. Når det så er sagt er 80.000 meget at bruge på et bryllup i min verden så vi har et budget på omkring 40.000 inkl. 10.000 afsat til bryllupsrejse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke, I skal lade jer begrænse af Save-The-Date-kortene, for så er der jo styr på dét, altså datoen. Som jeg ser det, har I alle muligheder for at lave det som I vil endnu!

I kunne jo lade datoen være en slags "Wedding-Send-Off", så I bliver gift den dag, og så fejrer det på på dagen på den ene eller anden måde, og så tager I på jeres livs rejse :-)

Det kunne jo være vielse i kirken om aftenen i sommerskumringen kl. 20, masser af levende lys og så uformelt tapas-arrangement for alle jeres gæster (eller lej en pølsevogn i en time), som I har sendt save the dates til, måske noget sjov, spas og hygge, fx en fotobod og gæstebog, hvor gæsterne kan give jer tips til, hvad I bare MÅ se på turen til USA, og så ellers bare kulørte drinks, chips/snacks og fest.

Romantisk, uformelt (og billigere!) og så får I stadig det, som I nok i virkeligheden ønsker - den store oplevelse i USA, men også med bryllupselementer.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at bytte rådhuset i alternativ nr 2 ud med kirken?
Der er jo ingen der siger man skal holde KÆMPE fest bagefter :) Man kan jo snildt få sit bryllup i kirken i den hvide kjole, og så inviterer de nærmest hjem i haven til havefest :)

Jeg synes det lyder som om i ville være rigtig kede af at gå glip af USA-turen, så synes i skal finde en måde at få begge dele på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke, I skal lade jer begrænse af Save-The-Date-kortene, for så er der jo styr på dét, altså datoen. Som jeg ser det, har I alle muligheder for at lave det som I vil endnu!

I kunne jo lade datoen være en slags "Wedding-Send-Off", så I bliver gift den dag, og så fejrer det på på dagen på den ene eller anden måde, og så tager I på jeres livs rejse :-)

Det kunne jo være vielse i kirken om aftenen i sommerskumringen kl. 20, masser af levende lys og så uformelt tapas-arrangement for alle jeres gæster (eller lej en pølsevogn i en time), som I har sendt save the dates til, måske noget sjov, spas og hygge, fx en fotobod og gæstebog, hvor gæsterne kan give jer tips til, hvad I bare MÅ se på turen til USA, og så ellers bare kulørte drinks, chips/snacks og fest.

Romantisk, uformelt (og billigere!) og så får I stadig det, som I nok i virkeligheden ønsker - den store oplevelse i USA, men også med bryllupselementer.

Hmm det er da nogle super ideer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kunne også med plan nummer 1 også kun ønske jer penge til bryllupsrejsen også måske gå på kompromis med jeres budget. Man kan godt få et fantastisk bryllup for 40.000 kr. også gemme resten til bryllupsrejsen.

Sikken et dilemma og når man er sygemeldt med stress er det ikke beslutninger man har nemmest ved at tage! (har selv været sygemeldt med stress siden august) Så er meget enig i hvad andre skriver INGEN forhastet beslutninger.

Det skal være det rigtige for jer! men rejsen vil i jo nemt kunne gøre om 3 år eller 4 måske. Gift bliver i forhåbentligt kun 1 gang i livet. Når det så er sagt er 80.000 meget at bruge på et bryllup i min verden så vi har et budget på omkring 40.000 inkl. 10.000 afsat til bryllupsrejse.

Der er andre ting at tage hensyn til...Så det er vigtigt for os, at få den drømmerejse, inden der kommer børn ind i billedet :heart: Noget der arbejdes på :rolleyes:

God bedring med din sygemelding :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke, I skal lade jer begrænse af Save-The-Date-kortene, for så er der jo styr på dét, altså datoen. Som jeg ser det, har I alle muligheder for at lave det som I vil endnu!

I kunne jo lade datoen være en slags "Wedding-Send-Off", så I bliver gift den dag, og så fejrer det på på dagen på den ene eller anden måde, og så tager I på jeres livs rejse :-)

Det kunne jo være vielse i kirken om aftenen i sommerskumringen kl. 20, masser af levende lys og så uformelt tapas-arrangement for alle jeres gæster (eller lej en pølsevogn i en time), som I har sendt save the dates til, måske noget sjov, spas og hygge, fx en fotobod og gæstebog, hvor gæsterne kan give jer tips til, hvad I bare MÅ se på turen til USA, og så ellers bare kulørte drinks, chips/snacks og fest.

Romantisk, uformelt (og billigere!) og så får I stadig det, som I nok i virkeligheden ønsker - den store oplevelse i USA, men også med bryllupselementer.

Hmm det er da nogle super ideer!

Helt genial ide med et "Wedding-send-off"......Måske skal der kigges mere på den løsning :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I kunne også med plan nummer 1 også kun ønske jer penge til bryllupsrejsen også måske gå på kompromis med jeres budget. Man kan godt få et fantastisk bryllup for 40.000 kr. også gemme resten til bryllupsrejsen.

Sikken et dilemma og når man er sygemeldt med stress er det ikke beslutninger man har nemmest ved at tage! (har selv været sygemeldt med stress siden august) Så er meget enig i hvad andre skriver INGEN forhastet beslutninger.

Det skal være det rigtige for jer! men rejsen vil i jo nemt kunne gøre om 3 år eller 4 måske. Gift bliver i forhåbentligt kun 1 gang i livet. Når det så er sagt er 80.000 meget at bruge på et bryllup i min verden så vi har et budget på omkring 40.000 inkl. 10.000 afsat til bryllupsrejse.

Der er andre ting at tage hensyn til...Så det er vigtigt for os, at få den drømmerejse, inden der kommer børn ind i billedet :heart: Noget der arbejdes på :rolleyes:

God bedring med din sygemelding :)

Vi vil også gerne rejse inden at vi får børn så kan sagtens følge dig! ej tillykke håber det kommer som planlagt:) Tak og god bedring til dig også!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke, I skal lade jer begrænse af Save-The-Date-kortene, for så er der jo styr på dét, altså datoen. Som jeg ser det, har I alle muligheder for at lave det som I vil endnu!

I kunne jo lade datoen være en slags "Wedding-Send-Off", så I bliver gift den dag, og så fejrer det på på dagen på den ene eller anden måde, og så tager I på jeres livs rejse :-)

Det kunne jo være vielse i kirken om aftenen i sommerskumringen kl. 20, masser af levende lys og så uformelt tapas-arrangement for alle jeres gæster (eller lej en pølsevogn i en time), som I har sendt save the dates til, måske noget sjov, spas og hygge, fx en fotobod og gæstebog, hvor gæsterne kan give jer tips til, hvad I bare MÅ se på turen til USA, og så ellers bare kulørte drinks, chips/snacks og fest.

Romantisk, uformelt (og billigere!) og så får I stadig det, som I nok i virkeligheden ønsker - den store oplevelse i USA, men også med bryllupselementer.

Jeg ville nu som ansat ved kirken være træt af, at evt skulle på arbejde om eftermiddagen til 1-2 bryllupper og så igen et om aftenen kl. 20.............. Samt mange kirker har restriktioner på levende lys pga. brandsikkerheden. Så det skal undersøges, hvis det er.

Ideen med wedding-send-off er god.

Der skal nok være en præst, som synes, det vil være et frisk pust - og ellers er der sikkert også en frimenighedspræst, som vil vie jer på stranden i skumringslys med jeres venner omkring jer. Men det er mere ideen om, at I kan have en alternativ, sen vielse, så gæsterne har spist hjemmefra og får noget let/nemt at spise bagefter inden festlighederne.

I skal nok finde det helt rette for jer :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

TUSIND tak for alle jeres gode ideer og støtte. Der arbejdes nu hen imod, at blive gift i kirke på en ny dato i juli; holde en mindre fest her i København og så derefter rejse til USA i 4-5 uger.....HÅBER det lykkes.... :loveshower::loveshower::loveshower:

Tak for hjælpen igen.....

TUSIND tak for alle jeres gode ideer og støtte. Der arbejdes nu hen imod, at blive gift i kirke på en ny dato i juli; holde en mindre fest her i København og så derefter rejse til USA i 4-5 uger.....HÅBER det lykkes.... :loveshower::loveshower::loveshower:

Tak for hjælpen igen.....

Hvor er det nogle gode forslag der er kommet, og en god løsning i arbejdet på nu. Det er jo dejlgit hvis i kan få begge del, og vigtigt i begge har det godt i maven over det:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En "mindre" update efter alle jeres herlige inputs :loveshower:

Vi har nu booket kirke nr.2, denne gang det RIGTIGE og endelige sted hvor vi vil giftes, nemlig i Valby hvor vi bor. Ligeledes er der booket festlokale, dog har vi (eller nærmere jeg) barbere 20 personer af gæstelisten, som der ikke er plads til, rent logistikmæssigt MEN også fordi at vi nu har valgt at følge vores hjerter og tage på drømmerejsen til USA.

Den 5/7 er datoen for vores "nye" bryllup og den 7/7 sætter vi så spændte kursen mod Boston, hvor min amerikanske familie er bosat - og jeg selv har boet i næsten 1 år...JUBIIIII......Vi tager derefter på roadtrip ned langs østkysten og skal først hjem igen den 12.august :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3: Jeg er så lettet, glad og det skulle fejres med 3 af disse :cheerleader3:(nu 4) ..... Jeg mangler stadig at få sagt farvel til 5 af gæsterne, men det må komme henover weekenden. At være sygemeldt med stress og samtidig føle at man gør ALT galt, gør det IKKE nemmere at skulle uninvite folk man holder af :wink:

Men min heling er igang og jeg har sat mig selv og mit kommende ægteskab allerhøjst. Vi har behov for den rejse, og bare det at vi nu har fået flybilletterne bestilt gør, at mit humør er steget 1,5 grad!!!

TUSIND tak fordi I fik mig til at se lidt lysere på tingene - I var medvirkende til, at der blev skredet til handling i det lille hjem i Valby - THANK YOU!!!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer