sesse80

Er jeg virkelig den enste der er så uheldig?

31 indlæg i dette emne

skal giftes nu her d.1.2.2014, men er bare så ked af der her bryllup, ikke fordi vi ikke syntes det bliver fint, men fordi vi har familie som jeg føgler der nedgøre det.

vi har brugt næste et år på at plandlægge det, og der skal ske dette på dagen.

hele bryllupet er i pink og creme farvet

1: min nevø på 16 skal give mig væk, da jeg ingen forældre har, mine to børn gå foran i kjole og hvidt.

2: vi skal holde festen i en sognegård, hvor vi skal have heldstegt patte gris, desserten består af pandekanger men nutella og diverse kager der til.

3: der er købt velkomstdrinks, masser af vin , øl og vand.

4: så skal der spises bryllupskage, hvor der er en lille baileys til.

dette er hvad vores "drømme bryllup" er blevet til, vi startede godt nok med at vi kun ville i kirke også tage til lufthavnen lige bagefter, vi vi syntes at der så ville mangle nogle traditioner, så som en lille fest, en brude vals, og en bryllupskage.

men så kommer familien, og kalder bryllupet for en grise fest, med bryllup, og at det ikke er et tradistionelt bryllup, at der ingen rød tråd er, der er også nogen som er utilfreds med at der er nogen der ikke kommer med, andre ignorere sig når man prøver at udtrykke sin glæde og dele det med dem :boohoo:

er virkelig så ken af at vi har lagt så meget kærlighed i denne dag, for også vores gæsters skyld, for også at de følgte at de fik lov at fejre os.

er der andre der oplever noget lignen???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

skal giftes nu her d.1.2.2014, men er bare så ked af der her bryllup, ikke fordi vi ikke syntes det bliver fint, men fordi vi har familie som jeg føgler der nedgøre det.

vi har brugt næste et år på at plandlægge det, og der skal ske dette på dagen.

hele bryllupet er i pink og creme farvet

1: min nevø på 16 skal give mig væk, da jeg ingen forældre har, mine to børn gå foran i kjole og hvidt.

2: vi skal holde festen i en sognegård, hvor vi skal have heldstegt patte gris, desserten består af pandekanger men nutella og diverse kager der til.

3: der er købt velkomstdrinks, masser af vin , øl og vand.

4: så skal der spises bryllupskage, hvor der er en lille baileys til.

dette er hvad vores "drømme bryllup" er blevet til, vi startede godt nok med at vi kun ville i kirke også tage til lufthavnen lige bagefter, vi vi syntes at der så ville mangle nogle traditioner, så som en lille fest, en brude vals, og en bryllupskage.

men så kommer familien, og kalder bryllupet for en grise fest, med bryllup, og at det ikke er et tradistionelt bryllup, at der ingen rød tråd er, der er, og at man ikke kan kombinere hvid kjole og en sognegård, og gris også nogen som er utilfreds med at der er nogen der ikke kommer med, andre ignorere sig når man prøver at udtrykke sin glæde og dele det med dem :boohoo:

er virkelig så ken af at vi har lagt så meget kærlighed i denne dag, for også vores gæsters skyld, for også at de følgte at de fik lov at fejre os.

er der andre der oplever noget lignen???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor er det træls! Men husk på hvis det er hvad i ønsker så er det jo den perfekt dag for jer, og det må være det vigtigeste! :')

Folk skal la hver med at være så utaknemlige, de skulle heller være taknemlige over at i ønsker at dele en dag der er så stor som denne med lige netop dem!

Hvis dagen er som i ønsker, så er det sådan det skal være! Så op i R.... Med hvad de tænker ! :)

-hvis de ikke ka li det, må de jo blive væk! Det er lidt min holdning!

Du skal ikke gå og være ked af det, dit bryllup er lige om lidt! Nyd det, det skulle gerne kun være noget man oplever en gang :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej hvor er det træls! Men husk på hvis det er hvad i ønsker så er det jo den perfekt dag for jer, og det må være det vigtigeste! :')

Folk skal la hver med at være så utaknemlige, de skulle heller være taknemlige over at i ønsker at dele en dag der er så stor som denne med lige netop dem!

Hvis dagen er som i ønsker, så er det sådan det skal være! Så op i R.... Med hvad de tænker ! :)

-hvis de ikke ka li det, må de jo blive væk! Det er lidt min holdning!

Du skal ikke gå og være ked af det, dit bryllup er lige om lidt! Nyd det, det skulle gerne kun være noget man oplever en gang :)

Jeg kunne ikke være mere enig! Det er JERES dag, det er jer der skal være glade, for den måde i har valgt at holde det på, så nyd den!

Og lad de andre være tøsefornærmet hvis de vil det, det er deres problem ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver meget ked af det, når jeg læser den slags indlæg. Jeg kan slet ikke forstå, at folk ikke bare kan glæde sig over, at de er inviteret til en dejlig fest, hvor de bliver budt på mad og drikke og fest det halve af natten. Utaknemmelige skarn der skulle skamme sig meget.

Jeg synes, at du skal konfrontere de utilfredse og fortælle dem, at hvis det er så meget imod deres vilje, så står det dem jo frit for at sige nej. At du bliver meget ked af at høre på deres negative kommentarer. Måske det kan få dem til at tænke sig om og indse, at det er mega dårlig opførsel.

Håber i får det bedste bryllup trods alt :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bliver meget ked af det, når jeg læser den slags indlæg. Jeg kan slet ikke forstå, at folk ikke bare kan glæde sig over, at de er inviteret til en dejlig fest, hvor de bliver budt på mad og drikke og fest det halve af natten. Utaknemmelige skarn der skulle skamme sig meget.

Jeg synes, at du skal konfrontere de utilfredse og fortælle dem, at hvis det er så meget imod deres vilje, så står det dem jo frit for at sige nej. At du bliver meget ked af at høre på deres negative kommentarer. Måske det kan få dem til at tænke sig om og indse, at det er mega dårlig opførsel. ENIG

Håber i får det bedste bryllup trods alt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med Ki!

Vi hørte også meget omkring nogle af vores valg, og vi fortalte folk at så måtte de jo blive væk - og det gør de så!

Lidt trist ikke at have hele sin familie omkring sig den dag, men hvis familie og venner vælger fra grundet det ikke følger deres hoved, så kan man alligevel ikke bruge dem til en dytfis!

Jeg synes iøvrigt at jeres bryllup lyder vildt hyggeligt :) Vores eget bryllup bliver også traditionelt, men skal jeg til bryllup hos andre foretrækker jeg det faktisk løs i kanterne, for så har jeg nemmere ved at komme i snak med folk :) Er ikke så god til at være social når jeg skal sidde på en stol omkring et bord hele aftenen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha, jeg kan sagtens forstå dig.

Jeg har en storesøster, som har bekendtgjort allerede (vi har svarfrist 1/7) at det kun er hende, der kommer, fordi manden bliver nødt til at blive hjemme og passe deres piger på 8 og 10! Come on… Min far mener, at det er fordi de håber, at vi vil ombestemme os og tillader børn, men det kommer bare ikke til at ske.

Jeg har til gengæld en svigermor som stort set ikke interesserer sig for vores bryllup. Hun spørger aldrig ind til det, og så har jeg besluttet ikke at fortælle om det til hende, for hvis ikke jeg får noget som helst respons på det, så kan det være lige meget.

Men ja, jeg synes også, du skal du skal melde ud, at det er uforskammet. Man kan ikke tillade sig at bestemme, hvem der skal med, når det ikke er ens egen pung, der er oppe af lommen og i øvrigt ikke er ens egen fest. Hvis de er utilfredse med "grise-festen" kan de blive væk. Jeg vil ikke gide se folk rynke på næsen på min store dag - så kan de høfligt melde fra, hvis arrangementet ikke passer! I har i øvrigt lagt meget tid og energi (og ikke mindst penge) i det.

Jeg synes godt, du kan tillade dig at være Bridezilla, for det er ikke nu, du har lyst til at gå hver dag indtil da og høre på brok! Du skal jo glæde dig!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er askide synd for Jer, det er jeres fest og jeres dag. I må helt selv bestemme hvad i skal.

Jeg syntes som det lyder som en hyggelig fest, og jers gæster skal være glade for at blive inviteret til en fest, som i med glæde vil holde.

Prøv at se om i kan lade være at tage jer af det, og sige til folk, at de ikke skal blande sig.

Jeg kan se i snart skal giftes, det er rigtigt dejligt for jer Og det skal i glæde jer til:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dette bliver min første besvarelse på Bryllupsklar.dk. Og sikkert den første af mange. :-)

Hvor er det bare surt, at de ikke bare kan glæde sig over, hvad der for jer er drømmebrylluppet. Personlig synes jeg det lyder som en rigtig hyggelig fest, der er nede på jorden! Og du har endda fået mig til at overveje helstegt pattegris til mit eget bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror de forsøger at være morsomme , det er bare ikke lige her den slags er morsomt....... intet galt med at spise Gris, det smager dejligt .... så op med humøret , skid på de uopdragne fjolser og husk at nyde dagen, den er væk på et split sekund...

og så må jeg i køleskabet, blev helt sulten ved tanken om dejlig mad..... og pandekager ... mums

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt enig med de andre.

Jeg synes det lyder som en rigtig god fest, og jeg kan da ikke se der sku mangle en rød tråd i det i har planlagt. Vi skal også have helstegt pattegris til vores bryllup, det synes vi er virkelig lækkert og kun noget man får til store fester, så det er da oplagt til et bryllup.

Jeg synes det er tarveligt at jeres familie opfører sig sådan, for festen skal da være som i ønsker den. Er da vist efterhånden snart heller ikke noget der som sådan er et traditionelt bryllup, er da meget forskelligt hvordan folk gør.

Redigeret af MissTigger
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gæster skal klappe kaje og være taknemmelige for at I vil dele jeres store dag med dem. Basta! At kalde jeres bryllup for en grisefest, er vist det man i royale kredse kalder en "dumsmart bemærkning"...

Det er JERES bryllup, og når I ser tilbage på jeres bryllup skal I tænke "det var lige sådan vi ville have det".

Jeg synes det lyder som et enormt hyggeligt bryllup, og jeg tror I får en rigtig dejlig dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bliver meget ked af det, når jeg læser den slags indlæg. Jeg kan slet ikke forstå, at folk ikke bare kan glæde sig over, at de er inviteret til en dejlig fest, hvor de bliver budt på mad og drikke og fest det halve af natten. Utaknemmelige skarn der skulle skamme sig meget.

Jeg synes, at du skal konfrontere de utilfredse og fortælle dem, at hvis det er så meget imod deres vilje, så står det dem jo frit for at sige nej. At du bliver meget ked af at høre på deres negative kommentarer. Måske det kan få dem til at tænke sig om og indse, at det er mega dårlig opførsel.

Håber i får det bedste bryllup trods alt :)

Kunne ikke havde sagt det på en bedre måde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige et NB. Jeg har været til bryllup og fået helstegt pattegris. Det var ekstremt godt mad - og festen var fantastisk. Der var vist hverken tema eller farvekoordinering men til gengæld en super stemning og god musik

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min familie er også meget imod vores valg til bryllup.

Både tidspunkt, feststed, mad, musik og ja alt.

I starten ignorerede jeg det men nu siger jeg blot det er frivilligt om de kommer eller ej, og så bliver de lidt paf

Hold fast i hvad I vil, for så får I en god dag. Og Glen fe negative lige den dag. De må ikke overskygge jeres dag

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære Sesse80

Må ærligt indrømme, at jeg blev lidt vred da jeg læste dit indlæg. Jeg er generelt enig med de andre- det er DIN dag, og du skal gerne kunne kigge tilbage på din bryllupsdag med et kæmpe smil på læben!

Jeg kan også forestille mig, at det ikke er nemt at konfrontere din familie/venner med dine følelser, men håber inderligt at du vil gøre det!

I mine øjne er det små mennesker der laver sjov med den slags, da der ofte er lagt meget energi og mange følelser i planlægningen af et bryllup. Udover at dine gæster er inviteret til god mad og fest, så betyder sådan en invitation vel også, at det er mennesker der betyder noget for brudeparret, og på den måde er værdsat. Deres opførsel får mig ikke til at tro, at dette er gengældt.

Din frustration taget i betragtning får mig ikke til at tro, at du har stået med et smil på læben eller på anden måde set ud til at synes, at deres kommentarer er sjove. Tænker, at det må være mennesker der ingen situationsfornemmelse har, eller bare er ligeglade, og det er bare ikke iorden!

Håber at det løser sig, og at du får en skøn dag :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej alle sammen.

jeg er utrolig glad for alle jeres svar og medfølelse, det varmer.

til information har jeg konfronteret min familie med at de faktisk gør mig meget ked af det, og at jeg ikke kunne forstå hvorfor de overhovedet ønskede at deltage hvis det bare var sådan et øv bryllup, hvor til der blev svaret, fordi jeg er deres lillesøster, og at jeg ikke skulle blive ked at det og at jeg bare skulle ignorere hvad de syntes om vores bryllup.

men det er jo bare svært når det betyder noget for mig, at mine nærmeste hygger sig og syntes at det er et super fedt, hyggeligt, og helt vildt romantiske bryllup i verden og at det lige passede til os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da et usædvanligt dårligt svar :huh: Hvis de alligevel mener du blot skal ignorerer deres kommentarer, hvad skal de så overhovedet ytres for i første omgang?

Ja, det tænkte jeg også. Hvorfor kan de ikke bare holde mund, hvis de ikke har noget godt at sige?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med de andre! Hvis dine søskende er så snobbede at en intim og hyggelig fest ikke er godt nok til dem, må de blive væk! De skal sgu være glade for I overhovedet holder en fest og ikke bare tager direkte fra kirken og af sted på bryllupsrejse! Vi overvejer også - blandt mange andre ting - helstegt pattegris til vores fest, netop fordi det er godt og lækkert og også fordi det er lidt mere nede på jorden. Jeg håber I får en dejlig fest! :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes de er tarvelige og burde støtte lige præcist den fest I ønsker. Men det er åbenbart svært for mange mennesker.

Min mor skal blande sig hele tiden og skal nok fortælle hvis tingene ikke er som hun synes. Nævnte at vi overvejer DJ frem for band, hvilket hun overhovedet ikke kunne forstå, for hvis ikke der er liveband kan man ligeså godt lade være med at holde bryllup hmmm.... Hver gang hun udtaler sig sådan siger jeg vores bryllup - vi bestemmer. Det accepterer hun heldigvis og snakker gladeligt om bryllup næste gang vi ses.

Svigerforældrene giver derimod udtryk for de synes det hele er fjollet. Kan slet ikke forstå min prinsessedrøm og at jeg bruger så meget tid (og penge) på bryllup. De kan sagtens arrangerer en fbryllupsfest på en uge. Dette er jeg ikke i tvivl om de kan, men det ville bare ikke være min bryllupsfest. For dem skal alting være praktisk og effektiv hvor jeg er meget detaljefikseret og elsker at bruge tid på st planlægge vores bryllup. Har lært at ignorerer deres udtalelser med et smil og prøver ikke at involverer dem for meget. De vil meget gerne hjælpe, men kører et helt andet tempo end jeg og det vil gå galt i længden, hvis jeg indrager dem for meget. Er heldigvis sikker på st begge forældrepar vil dukke op og være glade på dagen ligemeget hvad.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig i alt hvad der er sagt. Hvorfor mener nogle at et bryllup skal være 3-4 retters menu, suppe, steg og is etc. Jeg personligt bliver kun glad når man kommer ud til fester hvor der serveres stegt pattegris. Ikke fordi der er noget at udsætte på det andet men det er bare så traditionelt og det man er vant til. Tror mange andre har det på samme måde.

Lige til det sidste indlæg så vll jeg sige at hvis din mor havde ret i at man lige så godt kunne lade være med at holde bryllup hvis der ikke er liveband så var der udover os rigtig mange anerkendte feststeder som godt kunne lukke ned for der er slet ikke plads til et band i ordets egentlige forstand. Men det er jo "typer" som din mor der er sjove at spille for. For ofte er det dem - skeptikerne - der efterfølgende kommer tilbage og ønsker at man skal spille til deres runde fødselsdag o.l. og så har man udrettet og flyttet noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer