Monta150870

Gaveønsker...hmm i invitationen?

22 posts in this topic

Hej kloge Zilla'er

Vi er ved at være færdige med vores invitationer og kom til at snakke om hvad vi gjorde mht ønsker.

Det er sådan at vi ønsker os penge til vores bryllupsrejse til sommer og ikke meget andet. Kan man skrive det pænt i invitationen? Normalt ville jeg ikke gøre det, men at sætte en person på som gavekoordinator virker lidt overdrevet, når nu vi kun har et ønske.

Selvfølgelig må gæster købe en gave hvis de ikke ønsker at give penge, men vi er bange for at alle ender med at købe noget hvis vi ikke skriver det eller sætter en koordinator på.

What to do?

Kh Monica

0

Annonce ♥

ja den er svær, jeg giver aldrig penge i gave ( kun ved konfirmation og kun hvis det ikke er nær familie )

Kunne i vælge et rejse bureau og ønske jer gavekort hertil, eller hvad med noget i skal bruge til rejsen f.eks vaccinationer hvis i skal langt væk, gavekort til Matas ( solcreme ) osv...

bare en ide...

Edited by denmodne
0

Annonce ♥

Vi laver pocketinvitationer og har lavet et indstikkort med ønskesedlen. Det kan godt være, at der er nogen, der synes, det er dårlig stil, men så kan man jo bare lade være med at kigge på den :tunge: Så længe ønskesedlen ikke falder ud som det første, når invitationen åbnes, kan jeg ikke se noget galt i det.

Jeg synes, det er rarere på den måde, for lur mig om ikke alle alligevel gerne vil have en ønskeseddel og på denne måde bliver den lavet, så den passer sammen med invitationen i stedet for blot at være en mail.

Det skal så siges, at vi har valgt ikke at have en gavekoordinator - ellers havde vi måske gjort det anderledes.

0

ja den er svær, jeg giver aldrig penge i gave ( kun ved konfirmation og kun hvis det ikke er nær familie )

Kunne i vælge et rejse bureau og ønske jer gavekort hertil, eller hvad med noget i skal bruge til rejsen f.eks vaccinationer hvis i skal langt væk, gavekort til Matas ( solcreme ) osv...

bare en ide...

Det synes jeg er en rigtig god idé :thumbsupsmileyanim: Til min venindes bryllup i sommers havde jeg blandt anden købt solcreme, ørepropper, aftersun, øjenmasker og kuffertmærker til brug på deres bryllupsrejse.

Edited by sle85
0

Vi har lavet en ønskeliste på en hjemmeside, den kan gæsterne få afgang til hvis vi har deres mail også kan de mærke af hvad de køber uden vi kan se det - så i invitationen har vi bare skrevet, send os en mail, hvis i ønsker ønskeliste - men i jeres tilfælde tror jeg bare jeg ville skrive det i invitationen...

1

Jeg kan virkelig ikke se problemet i at sende en ønskeliste med i invitationen. Langt størstedelen af gæsterne vil jo gerne give en gave, jeg ville faktisk blive lidt irriteret hvis jeg skulle forbi en hjemmeside efter en ønskeliste, hvis det var det eneste jeg skulle bruge fra siden... En gavekoordinator ville jeg foretrække en email adresse på frem for et telefonnummer, jeg hader at ringe til folk jeg ikke kender...

Nå, back to topic: du kan sagtens lave et indstik i invitationen med en tekst a la: Skulle du/I have lyst til at give en gave, ville vi sætte stor pris på tilskud til vores bryllupsrejse, så vi kan komme på vores livs drømmerejse.

Jeg er ikke selv glad for at give pengegaver, men hvis det er det folk ønsker sig, så synes jeg faktisk det er egoistisk ikke at ville give det pga. et eller andet princip. Så må man jo bare være kreativ i sin måde at give pengene på! Jeg har indtil videre foldet 10 50'ere til en rose med blade, blandet 20'ere og 10'ere med chokolademønter og plastik juveler i en skattekiste, og hængt 200kr i femmere på en gren med origami fugle...

0

Annonce ♥

Jeg kan virkelig ikke se problemet i at sende en ønskeliste med i invitationen. Langt størstedelen af gæsterne vil jo gerne give en gave, jeg ville faktisk blive lidt irriteret hvis jeg skulle forbi en hjemmeside efter en ønskeliste, hvis det var det eneste jeg skulle bruge fra siden... En gavekoordinator ville jeg foretrække en email adresse på frem for et telefonnummer, jeg hader at ringe til folk jeg ikke kender...

Nå, back to topic: du kan sagtens lave et indstik i invitationen med en tekst a la: Skulle du/I have lyst til at give en gave, ville vi sætte stor pris på tilskud til vores bryllupsrejse, så vi kan komme på vores livs drømmerejse.

Jeg er ikke selv glad for at give pengegaver, men hvis det er det folk ønsker sig, så synes jeg faktisk det er egoistisk ikke at ville give det pga. et eller andet princip. Så må man jo bare være kreativ i sin måde at give pengene på! Jeg har indtil videre foldet 10 50'ere til en rose med blade, blandet 20'ere og 10'ere med chokolademønter og plastik juveler i en skattekiste, og hængt 200kr i femmere på en gren med origami fugle...

Hvor er det en fed ide, med pengegaver...at gøre det kreativt og anderledes :cheerleader3:

0

Tusind tak for alle jeres fantastiske råd :-)

Besluttede at skrive i invitationen at gæster kunne henvende sig til os og få ønskeseddel, dvs at vi kan forklare hvorfor vi gerne vil ønske penge til bryllupsrejsen (som skal betales i april - så gavekort til agenten er ikke aktuel)

evt kunne man ønske en middag i Napoli eller et af de andre steder vi skal besøge på vores Middelhavekrydstogt :-)

og vi sætter så også alm ønsker på listen - både dem som bare lige vil give en lille ting og lidt større ting.

oh lalala...i morgen er der kun 4 måneder til...... :loveshower:

Edited by Monta150870
0

Annonce ♥

Vi have også invitationer med indstikskort. Og på den med praktisk info, havde vi noteret, at vi har registreret ønskesedler hos Inspiration og Imerco.

Har boet sammen i 13 år, så det er begrænset, hvad vi mangler. Så vi har ønsket os luksus ting, som vi normalt bare går og drømmer om.

0

Annonce ♥

Så langt i planlægningen er vi ikke nået endnu, men synes da sagtens man kan ønske sig penge til sin drømme-bryllups-rejse. Helt sikkert!

Og fede ideer med pengegaverne. Dem har jeg skrevet bag øret (eller nok nærmere i min store sorte bog :lol: )

0

Annonce ♥

Vi har lige fået vores invitationer sendt ud og vi har også lavet en pocket invitation. Men vi har valgt at oprette en ønskeseddel på oenskelisten.dk, der kan vi løbende gå ind og fylde på listen og vi synes det var meget praktisk. Vi har også ønsket os penge til bryllupsrejse, det synes jeg bestemt man sagtens kan., :)

0