Victoria.11

Til alle kage kendere (spørgsmål om antal)

8 posts in this topic

Hvor mange personer vil I sige at der er til I denne kage??

post-65259-0-52904200-1389190695_thumb.j

0

Annonce ♥

Obs!!! den øverste kage, skal gemmes (dvs. ikke spises). Så det er antal på de 4 nederste lag jeg har brug for antal på :-)

0

Det er lidt svært at sige ud fra et billede, men man kan finde kageberegnere på nettet. Jeg laver selv kager og bruger følgende som udgangspunkt med en højde på 7-8 cm mener jeg:

20 cm = 12

25 cm = 20

30 cm = 28

35 cm = 38

Umiddelbart får jeg det til 98 kuverter, men den her kage virker til at være lidt lavere, så tror nok ikke at det rækker til helt så mange...

0

Tror du der er til 75 pers i den? Den nederste ring er vist lidt over 40 cm

0

Annonce ♥

Tror du der er til 75 pers i den? Den nederste ring er vist lidt over 40 cm

Det er lidt svært at sige ud fra et billede, men man kan finde kageberegnere på nettet. Jeg laver selv kager og bruger følgende som udgangspunkt med en højde på 7-8 cm mener jeg:

20 cm = 12

25 cm = 20

30 cm = 28

35 cm = 38

Umiddelbart får jeg det til 98 kuverter, men den her kage virker til at være lidt lavere, så tror nok ikke at det rækker til helt så mange...

Tror at den virker lavere på grund af det bånd, der ligger rundt om den og så er billedet også taget i en "skæv" vinkel for de fleste af lagene. Udfra hvad jeg har set rundt omkring på nettet, og når vi har været ude og kigge ville jeg tro, at der er til i hvert fald 100 pers i den kage, måske mere. En god ting at huske er at selv på tom mave spiser folk i gennemsnit kun omkring 80 % af et stykke kage. Dvs. hvis man bliver 100 gæster, bør man egentlig kun købe en kage til 80.

0

Der er mere end rigeligt i den kage til 75 :-)

Jeg laver selv mange kager, og lavede i sommers en bryllupskage til 55 voksne (landmænd ;-) )

og den var altså kun i to lag 35 og 25 cm mener jeg nok det var. Den blev serveret til receptionen om eftermiddagen, inden maden.

0

Tak for svar, vi satser på at der er nok så :)

0

Vi er 50 til vores bryllup, og min side æææææææælsker kage. Så til os, er der er nok kun lige nok til 60 måske. ;)

Men vi holder os heller ikke tilbage. 2 stykker pr. næse regner jeg med. Måske 3 hvis kagen ikke bliver fjernet før middagen starter. Hihi.

0

Annonce ♥