Kiranha

blomsterpiger/brudepiger

18 posts in this topic

På søndag skal h2b og jeg ud til min fætter hvor jeg skal spørge hans 2 dejlige piger om de vil være mine blomsterpiger/brudepiger til vores bryllup.

Vi har ikke snakket med forældrene om det og skal selvfølgelig spørge dem før vi spørger pigerne.

Er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an?

Hvordan har i gjort Iligende situationer med brudepiger, voksne som børn?

Har i givet dem en lille gave eller spurgt på en specifik måde?

Vi skal også have en af mine andre fætres pige som blomsterpige, hvis hun kan komme til brylluppet (skilsmisse og moren skal muligvis på ferie med hende i den uge)

Vi har ikke tænkt os at betale deres kjoler. Vi er begge på SU mens deres forældre tjener gode penge.

Vi kræver ikke at pigerne har ens kjoler på men kan vi tillade os at spørge om de vil købe/ tage kjoler på som passer til vores farvetema?

0

Annonce ♥

Altså dette er bare min mening!!!

Jeg kunne aldrig finde på at spørge nogen om de ville være brudepiger UDEN at betale deres kjoler. Det kan være at deres forældre, som kender jeres situation, selv ønsker at betale deres kjoler, men det er jo slet ikke sikkert.

Jeg har spurgt min søsters datter og venindes datter om de ville være brudepiger (har selv 2 drenge) og de får deres kjole betalt af os. Man kan finde mange kjoler til under 500.

0

Altså dette er bare min mening!!!

Jeg kunne aldrig finde på at spørge nogen om de ville være brudepiger UDEN at betale deres kjoler. Det kan være at deres forældre, som kender jeres situation, selv ønsker at betale deres kjoler, men det er jo slet ikke sikkert.

Jeg har spurgt min søsters datter og venindes datter om de ville være brudepiger (har selv 2 drenge) og de får deres kjole betalt af os. Man kan finde mange kjoler til under 500.

Kunne du heller ikke finde på og spørge, hvis du ikke har nogle krav til hvilket tøj de har på?

0

Annonce ♥

hmm... det kan godt være vi skal overveje at betale deres kjoler igen så. Troede egentlig kun man betalte for brudepigekjoler hvis man havde krav om hvilken kjole det skulle være.

Da jeg var brudepige i sommers betalte brudeparret ikke for vores kjoler, men vi havde heller ikke ens kjoler. Jeg havde ikke engang overvejet den mulighed at de skulle købe kjoler til os.

Er bare ikke sikker på at pigerne samt deres forældre vil have den type kjoler som jeg ville købe/have råd til. 2 af pigerne går i designertøj og en af pigerne havde en periode sidste år hvor hun nægtede at gå i andet end langærmede kjoler, hvilket betød at hendes mor begyndte at sy kjoler til hende (hun har så en meget kreativ mor som er dygtig til at sy).

Kan i hvert fald forstå ud fra jeres svar at jeg ikke kan tillade mig at spørge om de vil holde sig til vores farvetema, hvis vi vælger ikke at købe kjoler til dem

0

hmm... det kan godt være vi skal overveje at betale deres kjoler igen så. Troede egentlig kun man betalte for brudepigekjoler hvis man havde krav om hvilken kjole det skulle være.

Da jeg var brudepige i sommers betalte brudeparret ikke for vores kjoler, men vi havde heller ikke ens kjoler. Jeg havde ikke engang overvejet den mulighed at de skulle købe kjoler til os.

Er bare ikke sikker på at pigerne samt deres forældre vil have den type kjoler som jeg ville købe/have råd til. 2 af pigerne går i designertøj og en af pigerne havde en periode sidste år hvor hun nægtede at gå i andet end langærmede kjoler, hvilket betød at hendes mor begyndte at sy kjoler til hende (hun har så en meget kreativ mor som er dygtig til at sy).

Kan i hvert fald forstå ud fra jeres svar at jeg ikke kan tillade mig at spørge om de vil holde sig til vores farvetema, hvis vi vælger ikke at købe kjoler til dem

Jeg ville nu altså ikke blive fornærmet over at blive spurgt. Så længe, at det ikke blev forventet at jeg selvfølgelig skulle betale. Alternativt, så kan du jo betale halvdelen, mod at få lov til at bestemme farven? En god ide er så også at aftale på forhånd, hvad de må koste.

Det er samme aftale jeg har med min brudepige, dermed har hun også veto, i modsætning til, hvis jeg betalte hele kjolen. På den måde synes jeg det virker bedst for alle parter på den måde :)

0

Min lille kusine spurgte selv om hun måtte være brudepige... Som så blev til blomsterpige... Vi havde ingen krav til hendes kjole, og hendes forældre betalte selv... Hun havde faktisk selv store krav til kjolen, så jeg ville ikke kunne proppe hende ned i hvad som helst...

Min voksne brudepige spurgte jeg selv, men havde heller ingen krav til hendes kjole... Hun betalte også selv, men gik utroligt meget op i hvad jeg syntes...

Hvis I spørger forældrene først, og forklarer at I ikke har råd til at betale for kjolen, så er det jo op til forældrene at sige ja eller nej... Mange går vel alligevel ud og køber nyt tøj til børnene inden et bryllup?!

0

Annonce ♥

Jeg ville nu altså ikke blive fornærmet over at blive spurgt. Så længe, at det ikke blev forventet at jeg selvfølgelig skulle betale. Alternativt, så kan du jo betale halvdelen, mod at få lov til at bestemme farven? En god ide er så også at aftale på forhånd, hvad de må koste.

Det er samme aftale jeg har med min brudepige, dermed har hun også veto, i modsætning til, hvis jeg betalte hele kjolen. På den måde synes jeg det virker bedst for alle parter på den måde :)

Nu var det jo netop at have ønsker til deres kjoler og regne med at de betaler.

Synes teorien med at deleudgifterne er god, men tror ikke den fungerer i vores tilfælde, ville bare virke meget mystisk med de personer vi er.

Er kommet frem til at entet betaler jeg og bestemmer kjolerne ellers køber de selv og bestemmer selv

0

Min lille kusine spurgte selv om hun måtte være brudepige... Som så blev til blomsterpige... Vi havde ingen krav til hendes kjole, og hendes forældre betalte selv... Hun havde faktisk selv store krav til kjolen, så jeg ville ikke kunne proppe hende ned i hvad som helst...

Min voksne brudepige spurgte jeg selv, men havde heller ingen krav til hendes kjole... Hun betalte også selv, men gik utroligt meget op i hvad jeg syntes...

Hvis I spørger forældrene først, og forklarer at I ikke har råd til at betale for kjolen, så er det jo op til forældrene at sige ja eller nej... Mange går vel alligevel ud og køber nyt tøj til børnene inden et bryllup?!

Det er også sådan jeg har tænkt hele tiden. Tror også jeg får svært ved at proppe dem ned i hvad som helst, da de er nogle meget bestemte små damer :-)

Og kan slet ikke forestille mig at det skulle være et problem at forældrene betaler selv, som nævnt skal de nok alligevel ud og købe kjole ellers kan de jo tage en på de har i forvejen. Havde som sagt slet ikke overvejet at pengene kunne blive et problem, især fordi jeg selv betalte min kjole, da jeg var brudepige og aldrig overvejede andre muligheder.

Det var også mere om jeg kunne tillade mig at komme med ønsker til kjolen omkring farve. Altså uden at sige - De SKAL have Hvidt på.

Nu er de tre piger og vil gerne have den yngste går først og så de to ande bagefter men ved siden af hinanden. Og vil helst ikke have at de to søskende kommer i f.eks to helt ens røde kjoler med strutskørt og så den sidste i kommer i en sort nederdel og blå bluse. Vil helst have at de 3 blomsterpiger enten har 3 ens kjoler på eller at de alle har forskellige kjoler på. Det sidste er jo nok det som er aktuelt. Så F.eks spørge om de ikke alle kan tage lyserød kjole på eller en anden farve som passer pigerne. Eller om de ikke kan tage tre forskellige farver på f.eks lyserød, lyslilla og lyseblå eller 3 andre farver efter deres eget ønske. Ønsker egentlig bare at forældrene koordinerer så to af pigerne ikke kommer i ens tøj og den sidste skiller sig helt ud. Og hvis to af pigerne vil have ens farve kjoler så skulle det helst være de to ældste, der går ved siden af hinanden. Håber det giver mening det jeg skriver.

0

Nu er alle folk meget forskellige, men i forbindelse med vores bryllup gik folk meget op i hvad jeg syntes om diverse ting...

Min lille brudepige var meget hooked på at få en hvid kjole, ligesom man ser på film osv... Så der kunne jeg nok ikke stille så meget op...

Jeg synes bare du skal sige til forældrene: Jeg ved godt, at jeg er bryllups-kuk, men... Og med et smil på læben, så få snakket om de farver osv... Altså det værste der kan ske er, at de siger nej... :)

Jeg kan godt forstå at brudeparret betaler, hvis de kræver helt specifikke eller ens kjoler... Men ellers forstår jeg ikke rigtig hvorfor brudeparret skal afholde diverse udgifter for brudepiger og forlover, og endda også give gaver til alle der har en større eller mindre rolle ved brylluppet...

Men det er måske bare mig... :)

0

Jeg betaler mine brudepigers kjoler, da jeg har specifikke krav til farve og udseende. Det er dog også vigtigt for mig, at pigerne kan bruge kjolerne efterfølgende. Mine brudepiger er fra 14 år og op til 24 :)

Har I ikke som sådan nogle krav til farve eller udseende, kan forældrene købe nogle fine kjoler, som pigerne kan bruge efterfølgende.

Edited by Josephine<3
1

Annonce ♥

Nu er alle folk meget forskellige, men i forbindelse med vores bryllup gik folk meget op i hvad jeg syntes om diverse ting...

Min lille brudepige var meget hooked på at få en hvid kjole, ligesom man ser på film osv... Så der kunne jeg nok ikke stille så meget op...

Jeg synes bare du skal sige til forældrene: Jeg ved godt, at jeg er bryllups-kuk, men... Og med et smil på læben, så få snakket om de farver osv... Altså det værste der kan ske er, at de siger nej... :)

Jeg kan godt forstå at brudeparret betaler, hvis de kræver helt specifikke eller ens kjoler... Men ellers forstår jeg ikke rigtig hvorfor brudeparret skal afholde diverse udgifter for brudepiger og forlover, og endda også give gaver til alle der har en større eller mindre rolle ved brylluppet...

Jeg er helt enige med dig.

Og snakker nok bare med dem stille og roligt. Ønsker pigerne at have hvid kjole på på skal de det, vil de helere have lyserød (eller anden farve) så det også helt fint. Men vil spørge om de to pigers forældre ikke kan koordinerer med min anden fætter så jeg ikke får to piger i "hvide minibrudekjoler" og en i en mere "farvet hverdagskjole" uden at det behøver at være ens kjoler :-)

Den yngste pige vil på daværende tidspunkt være 5 mens de to "store" piger vil være 7 (næsten 8) og 8½.

Mange tak for gode indput alle sammen

0

Jeg betaler mine brudepigers kjoler, da jeg har specifikke krav til farve og udseende. Det er dog også vigtigt for mig, at pigerne kan bruge kjolerne efterfølgende. Mine brudepiger er fra 14 år og op til 24 :)

Har I ikke som sådan nogle krav til farve eller udseende, kan forældrene købe nogle fine kjoler, som pigerne kan bruge efterfølgende.

Synes helt sikkert også man skal betale hvis man har specifikke krav til kjolerne

0

Jeg er fortsat enig :)

0

Jeg er fortsat enig :)

Tak... :) Er glad for jeg ikke er helt håbløs... Hehe

0

Annonce ♥

Jeg er helt enige med dig.

Og snakker nok bare med dem stille og roligt. Ønsker pigerne at have hvid kjole på på skal de det, vil de helere have lyserød (eller anden farve) så det også helt fint. Men vil spørge om de to pigers forældre ikke kan koordinerer med min anden fætter så jeg ikke får to piger i "hvide minibrudekjoler" og en i en mere "farvet hverdagskjole" uden at det behøver at være ens kjoler :-)

Den yngste pige vil på daværende tidspunkt være 5 mens de to "store" piger vil være 7 (næsten 8) og 8½.

Mange tak for gode indput alle sammen

Jeg håber de er samarbejdsvillige... :)

0

Så fik vi spurgt pigerne/forældrene
Forældrene synes det var alle tiders med pigerne som brudepiger.
Moren fortalte at så skulle de ud og købe nogle rigtig fine kjoler til pigerne, det var jo ikke hver dag at pigerne fik mulighed for at få fine kjoler på.

Og hvis jeg havde nogle ønsker til hvilken type kjole, farve eller andet så skulle jeg bare sige til :-)

Så det gik jo rigtig godt og helt uden problemer. Sagde at det vigtigste var at de fik nogle kjoler de selv ville have men det ville være dejligt med enten 3 blomsterpiger i ens farvekjole (ikke design) eller i 3 forskellige farver.

Pigerne derimod var ikke lige så begejstrede. Det ældste ville lige tænke over om det var noget hun havde lyst til og den yngste fulgte sin storesøster. Tror ikke helt de havde styr på hvad det var.

Forældrene er dog overbevist om at de vil elske det og rigtig gerne vil, når de lige finder ud af hvad det er.
Så nu ville de se nogle film med blomsterpiger. Har sagt at pigerne kun skal være det hvis de selv har lyst, og hvis de siger ja, så det ok at springe fra også 5 min før hvis de alligevel ikke tør. Faren sagde dog at vi godt kunne regne med pigerne inden vi gik, så nu får vi se :-)

0