badefeen

Sømanden og pigen/ Beretningen del 8 - fotos

509 posts in this topic

Velkommen til min planlægningstråd

Læs vores historie her: Vores historie

Liste:

Budget ca. 40.000

Stil: Vores.

Farver: Kaffe, naturfarver, rød

Rød: Ikke styr på
Gul/orange: Så småt på plads
Grøn: Fjong og klaret

Inden/Planlægning:

Safe the date: Er gjort
Invitationer: Ordnet
Fotograf - på dagen: Er fundet!
Toastmaster: Valgt en af Sømandens gode venner
Brudehjælpere: Valgt min søde veninde og min ene svigerinde
Forlover: En af sømandens gode venner
Gavekoordinator: En veninde
Bestille gave til svigermor: Et lille lommetørklæde særligt til hende med tekst på
Udfyld ægteskabserklæring: Done
Navneændringserklæring: Done
Køb vielsesringe: Er fikset
Lær og danse brudevals: Småøver

Vielsen:

Kirke: Holmens - bestilt og alt er godt.
Præst: Det er der styr på - det er en af Sømandens tidligere kollegaer
Kirkehæfter: Droppet
Lommeletter med skilte *tears of joy*: Lommeletter fikset - men uden skilte
Vælg 2 vidner: Fikset
Bestem salmer til kirken:Ikke gjort
Aftal møde med præst: Ikke gjort

Reception
Reception - placering: Vi har valgt kanalrundfart fordi det varer en time - og starter lige ved Holmens kirke. Så der er en kontroleret tidsplan for receptionen. Kanalrundfarten er bestilt.
Reception - Drikke: boblevand og sodavand. Sodavand indkøbt.
Reception - Spise: Kage
Organisator på at få gaver etc med tilbage fra receptionen:Fikset

Festen:
Feststed: Fundet - festlokaler i Herlev

Mad på dagen:
Forret: Noget rejecocktail inspireret
Hovedret: Helstegt pattegris er besluttet -
Dessert: Softicebuffet besluttet - bestille softicemaskine klaret. Der er rettet henvendelse til et firma som kommer med det hele - vil dog gerne have andet/mere tilbehør end 2-3 slags drys, men det vil være nemt og hyggeligt at finde frem til i løbet af forår/sommer
Natmad: Oste/pølsebord - er uddelegeret til min mor

Drikkevarer:
Hvidvin:Ordnet
Rødvin:Ordnet
Dessertvin: Fikset
Øl: Tjek
Sodavand: Fikset
Spiritus: Fikset

Kok: Er aftalt
Serveringspersonale: Kontaktet - og fået svar.
Liste over opgaver/forventninger til serverings personale: Tjek

Oppyntning o.lign
Favourbokse: Æske bestilt - og hjemkommet. Se næste indlæg.
Favourbokse - indhold:mangler kun at samle det. Indholdet er valgt og der er orden på det.

Bordkort: Bestilt og hjemkommet. Skal blot "tunes"
Bordpynt:Er købt
Skilte til dessertbuffet: Ikke begyndt (tænker skilte med hvad der er hvad, vil være en god ide)
Gæstebog: Købt
Indgraverede glas til toastmaster og forlover: ER kommet hjem! :-)

Andet:

Arranger overnatning til bryllupsnatten: Enten bliver det helt uromantisk en luftmadras i et tilstødende lokale ved festlokalerne, eller et hotelværelse i nærheden, eller taxi hjem
Hotel til natten før dagen: Er bestilt
Morgengave: Er næsten fikset
Toiletkurve: Har lige aftalt vi skal have dem -men er ikke begyndt at fylde dem op

Til mig:

Brudekjole:Købt
Slør:Har købt et brugt men ikke valgt om jeg skal have det på.
Sko med I DO: Sko er fundet - men skal have ekstra så jeg kan skifte. *I Do* klistermærke er skaffet
Undertøj: Skal findes.
Smykker: Vil have mine færøske knap-smykker på. Respekt til min far.
Strømpebånd: Ligger hjemme i skabet. Det er SÅ fint.
Sminke/Hår: En veninde ordner det :-9
Book tid til negle:Er booket
Bukket: ?
Bestil tid til tilretning af kjole: Er booket

Til manden i mit liv

Jakkesæt: Finder han selv. + han skal have uniform på i kirken
Sko: Finder han selv, medmindre han bruger dem han har.
Strømper: Skal findes
Slips: Skal findes

Efter brylluppet:
Efter brylluppet: Evt. gave til toastmaster som tak for hjælpen

Lave takkekort: til gæster, dem vi har modtaget telegrammer og buketter fra

Edited by badefeen
0

Annonce ♥

Vores historie
Da jeg mødte min sømand var det hele lidt rodet. Min kære sømand havde relativt kort forinden oplevet at miste sin tidligere kæreste. Hun døde pludseligt efter få dages sygdom.
Der var meget der talte imod vores forhold. Jeg er 15 år yngre, han har to voksne børn - og ja, han var midt i en sorg.

I starten skulle vi kun se lidt film sammen, hygge os, være sammen om andre ting end hvad der var svære. Men efter at have kendt hinanden i 2 mdr, blev vi nødt til at indse at vi ikke kunne nøjes med venskab eller venskab med fordele ;-).

Det har været omtumlet på mange måder. Han fik konstateret Post-Traumatisk Stess Syndrom som efterdønning på dødsfaldet. Vi har skulle få en hverdag til at hænge sammen med nye vilkår, hans voksne børn (jeg er 30 og hans den ældste er 21), hans afdøde kærestes yngre børn og meget andet som måske kunne tage pusten fra de fleste. Oveni blev jeg færdig med studie, skulle finde nyt arbejde, fik stress efter et hårdt forløb på en tidligere arbejdsplads.

Heldigvis har vores kærlighed vist sig stærk og vi har formået at støtte hinanden igennem både de gode og de svære tider.

Den 7 maj 2013 friede han så til mig og vi begyndte at planlægge et efterårsbryllup i 2015.
Hen over tiden fik min sømand så nyt arbejde, et arbejde med risiko/chance for længere udsendelser også til farlige områder og pludselig blev tanken om et bryllup til noget mere nærværende og måske også nødvendigt. Det er ikke kun et spørgsmål om kærlighed men også om juridisk at sikre hinanden.
Derfor blev datoen flyttet til allerede 9 august 2014 - og nu er planlægningen så skudt igang.

Edited by badefeen
0

Gaveæsker

Vi har besluttet der skal være små gaveæsker til gæsterne. Jeg har for noget tid siden været så heldig at finde billige æsker på panduro.dk - men man kan også finde mange fine æsker og poser på etsy.com

I æskerne vil vi ligge lidt sødt som gæsterne kan tage med hjem - eller spise hvis de har lyst til det.
En af de ting min kommende mand ønsker at have i æsken, er tyggegummi. Jeg har derfor nu kontaktet flere tyggegummiproducenter for at høre om man kan købe/få nogle af de her reklamepakker med tyggegummi.
Nu må vi se om det lykkes

Edited by badefeen
0

Annonce ♥

Kjolen:

Jeg synes virkelig det er svært det med kjolen.
Jeg er en smule nærigt anlagt og tanken om at bruge virkelig mange penge på en kjole skræmmer mig lidt.

Vi skal giftes i Holmens kirke og der er virkelig virkelig langt op til alteret, så jeg vil slemt gerne have en kjole med lidt slæb. Jeg har haft kig på nogle af onlinesiderne og fundet nogle skønne kjoler - men jeg er ikke sikker på at jeg føler mig tryg ved at købe derigennem. Kan jeg overhovedet finde ud af at måle selv? Omvendt vil der til prisen på de sider, være mulighed for at få en skrædder til at sy til - og stadig vil det være billigere end at købe i de almindelige butikker... jeg ved det ikke..

Edited by badefeen
0

Klistermærker under skoene:

Fordi det er sjovt - har jeg bestilt klistermærker til under skoene med *I do* til mig og med *Help me* til hans.
Bestilte på etsy.com for under en uge siden og de er allerede kommet frem nu. Yeay!

Edited by badefeen
0

Fotograf:

Der er sendt mail til vores foretrukne valg af fotograf. Da han er en ven og han og kæresten er på listen over folk vi alligevel ønsker som deltagere i festen, håber vi at kunne kalde vennetjeneste på en del af udgiften(måske det kunne være deres gave til os).

Jeg drømmer om at have fotograf på fra påklædningen af mig, til vielsen, receptionen of festen + de traditionelle bryllupsfotos. Derudover drømme jeg om at få taget nogle lækre "love the dress" fotos en sener dag. Fx udendørs på en strand eller noget.

Edited by badefeen
0

Kjolen:

Uha jeg synes det er svært at finde rundt i. Der er masser af inspiration, men hvad ønsker jeg egentligt?
Jeg er ikke fattig men jeg værgrer mig ved at betale mere end nødvendigt for tingene, så jeg forsøger at have øjnene åbne.
Jeg kontaktede Lilly forleden, desværre er jeg åbenbart ikke den eneste som tænker at jan/feb er gode tidspunkter for kjoleprøvning - så jeg har først fået en tid 1.marts. Det føles virkelig som om der er lang tid til.

I mellemtiden har jeg browset en del på dba.dk efter brugte kjoler. Der er godt nok mange penge at spare og jeg er ikke just sart med hensyn til genbrug. Er det den rette kjole må den gerne være brugt flere gange tidligere.

Jeg har fundet en jeg er brændt lidt varm på og den kørte jeg ud og prøvede denne onsdag. Jeg tog en god veninde med og havde besluttet ikke at have pengene med, for ikke at risikere at få impulskøbt brudekjole fordi jeg bliver grebet af stemningen og 'bryllupsglad'.

Jeg glædede mig og havde sommerfugle i maven. Den er virkelig særlig så jeg håbede den ville passe og være skøn - men på en måde kunne det også være lidt ærgeligt hvis den første var den rette... Der er jo en vis ritualitet i det med kjoleprøvningen..

Det gik rigtig godt med at prøve kjolen. Det ser sørme ud til at jeg har fundet min kjole til en pris der er til at betale. Jeg kommer til at slippe 2500 kr. og det er inkl.et ring-skørt.

Kjolen passer ikke fuldstændig men tæt på og med en pris som den jeg kommer til at give, så er der råd til lidt skrædder.
Jeg mangler ca.5 cm i ryggen for at den kan lukkes, men da jeg er igang med at tabe mig, så når jeg det nok inden den store dag - ellers må skrædderen sætte snører i.

Jeg vil ikke dele et foto af den, da jeg er bange for at min sømand kan finde på at snage. Han skal jo helst ikke se den :-)

Edited by badefeen
0

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med det forestående bryllup

Hold da op en mundfuld, hatten af for at jeres kærlighed til hinanden er så stærk.

Det med at bruge flere "millioner" på en kjole, kan jeg godt sætte mig ind i, har det lidt på samme måde, har dog ikke været ude og se på nogen endnu , da der forsat er evigheder til .....

Glæder mig til at følge dig/ jer frem til den store dag

0

Ja der er dælme mange ting at få orden på. :-) Jeg nyder det stort.

Sømanden går og griner af mig... siger ting som *Det er godt du hygger dig* *øhh.. det har jeg ingen holdning til..* og *jamen hvis jeg bare må få _navn på en bestemt flaske rom_*

I går sms'ede han nede fra båden... at han havde fundet en frygtelig side... fyldt med bryllupsmennesker og stressede brude... og det var så bryllupsklar.dk

Jeg var helt færdig af grin, for jeg havde lige oprettet min tråd 5 min før..

:-)

Hans sms da jeg svarede at jeg hyggede mig fint med den slags sider var *Suk.. forstår ikke kvinder... men dejligt du hygger dig.. tosse*

:-)

0

Annonce ♥

Mor og natmad:

Jeg har en lidt irriterende mor. Hun har dælme mange holdninger om mit bryllup - især om folk jeg ikke bryder mig om som hun synes skal på gæstelisten... *suk* Hun har også forsøgt at bestemme hvem der skal følge mig op (jeg har ikke min biologiske far), hvem der skal være min brudepige og hvem der skal sidde hvor til festen...

Det har derfor fra første dag, været både magtpålæggende for mig og for min sømand, at vi skal isolere min mors indflydelse. Hele tiden ud fra mottoet *vi skal have et bryllup vi selv har lyst til at være til*

For noget tid siden rullede hun sig ud igen. Hvorfor havde jeg ikke inviteret "x-gren af familien".. jeg forklarer og der går svigermonster i damen. Til sidst bliver jeg egentligt lidt hidsig.

Da gemytterne har dampet lidt af, så sidder hun overfor os med tårer i øjnene og udbryder "Det er også bare fordi jeg så gerne vil hjælpe med noget... det er da sådan det skal være... at moren hjælper med noget... "

Den havde vi ikke lige set komme, så vi gik i tænkeboks..

Kunsten er at finde en måde hvor min mor kan føle hun er med, at hun hjælper og at hun kan få lidt plads at stråle på (hun kan virkelig godt lide at være vært).

Da vi kom i tanke om den perfekte løsning var det som om der gik et lys op for os og at det var en selvfølgelighed der var indlysende for enhver.

Vi har derfor bedt min mor om at stå for pølse/ostebord til natmaden. En opgave hun allerede nu er gået all in på med planer om at bage flutes som så kan efterbages i ovnen.. hvilken ost og hvilke pølser... osv. osv...

Og håbet er at hun så nogenlunde holdes aktiv på det felt :-)

Moralen er ikke at min mor er træls.. for det er jeg sikkert også selv og indrømmer jeg kan være ganske påståelig når det drejer sig om det her bryllupsprojekt... mest fordi jeg er så fast besluttet på at det skal være vores fest og ikke alle andres.. men nok nærmere at vi burde have inviteret hende til at stå for noget som vi er trygge ved at hun varetager og som faktisk er noget hun er virkelig god til.. :-) Så havde vi nok sluppet for lidt konflikt der ikke var nødvendig :-)

1

En lille gave til svigermor..

Jeg har opdaget etsy.com... sikke en tidsrøver og pengesluger ;-)

Jeg holder virkelig meget af min svigermor - og ved det er gengældt. Da vi har en lidt særlig historie har det ikke været en selvfølge at alt skulle klappe og ende med bryllup. Hun så sin dreng blive ulykkelig og gå ned med flaget - og i hendes opfattelse så hun ham så møde mig og at tingene så begyndte at gå i en bedre retning.

Jeg derimod har oplevet en svigerfamilie som i den grad har taget imod mig med åbne arme og det er jeg utroligt lykkelig for.

Jeg vil gerne give hende en lille særlig erkendelighed og har derfor bestilt et lommetørklæde med broderi til hende:

il_570xN.194812351.jpg

1

Favourbokse

Endnu en ting er kommet tættere på mål.

Ved et tilfælde fandt jeg de skønneste salmiakbolcher i enkeltpakning - formet som patroner.

En sjov lille gimmick over at manden min er i militæret - vi leger nu med tanken om at der også skal skolekridt i boksene som symbolik på mit erhverv som lærer/underviser :-)

21-1012909-20130627110617.jpg

Bolcherne er bestilt herfra: http://www.alphageek...oner-Salte.html

Der er også med andre smagsvarianter hvis patron-bolcher er drømmeslikket :-)

0

Pladser i kirken

Efter at have læst om andre bryllupper overvejer jeg nu at lave skilte på de første rækker med teksten "Reserveret til nærmeste familie".

Blot for at sikre at forældrene/søskende sidder forrest..

Omvendt er det jo nærmest indforstået... så mon det er nødvendigt?

0

Annonce ♥

Desserten:

Jeg ønsker mig en softicemaskine til dessert til brylluppet. Jeg tror det bliver rigtig sjovt og alle kan jo lide softice og krymmel og slik.

Jeg er derfor begyndt at undersøge muligheden for at leje en maskine.

Kravene fra vores side er:

Den skal kunne leveres

Den skal kunne køre ret intenst i en god periode (vi forestiller os at folk også småspiser is senere på aftenen)

Vi skal have nok is

Firmaet skal tage de ting tilbage som vi ikke burger.

Vi er endt med at vælge http://www.softicekongen.dk/

Der kan man vælge pakker i forhold til størrelsen på festen. Den jeg har valgt er den til 2500 kr. Derudover får vi ekstra af alt, så hvis folk spiser mere end det der er i pakken, så betaler vi bare for det som der bliver taget hul på.

Hvis der bliver spist mindre end det som er i pakken, fx af drys eller vafler, jamen så tager de det tilbage og den del skal ikke betales.

De er desuden rigtig søde derinde og svarer hurtigt på mail.

Normalt leverer de enten fredag eftermiddag eller lørdag formiddag - og henter så igen søndag formiddag. Jeg har spurgt pænt om de kan vente med at hente til søndag eftermiddag, men hvis det er besværligt eller dyrt, så er formiddag også fint.

Det var bare fordi jeg tænkte at det kunne gøre det sjovere at gå og rydde op ;-)

0

Tilbehør til desserten:

Jeg ønsker mig en form for candy-buffet som tilbehør til isen.
Der skal være ting som sovs, drys og masser af slik.
Der følger noget drys med den pakke hos softicekongen.dk som vi har valgt, men det er kun 2 slags og nok ikke helt nok/spændende nok.

Vi har talt om at tage en tur til malmø og købe ind (også for hyggens skyld).
Så kan vi få rigtig meget forskelligt slik og til en billigere pris end herhjemme. Gætter på at sovser også er billigere i Sverige.

Måske, hvis tiden også er til det når vi nærmer os, vil jeg også bage kransekage. Det afprøvede jeg til nytåret og jeg kan sagtens lave det ret godt. Det kan jo også fryses ned så jeg kan lave det i relativt god tid en mdr. før eller noget i den retning.

Edited by badefeen
0

Annonce ♥

Indkøb:

Vores budget er relativt begrænset, så derfor forsøger jeg at købe en masse ting her i løbet af foråret så udgiften på småting bliver spredt ud i vores alm. budget.
Fx har vi i dag købt en flaske jagemeister på tilvud, forleden købte jeg nogle skønne lanterner osv.
Nu er udfordringen så at vi ikke bor i hus eller en kæmpe lwjlighed med et ekstra lagerrum, så vi kommer til at opbevare en del hos vennerne.
For at holde styr på hvad vi har købt, hvad vi mangler og hvor det er, har jeg nu oprettet et google dokument (så sømanden også kan følge med) hvor jeg noterer mine indkøb og især hvor det er opbevaret... Så skulle det være muligt vi kan huske lidt af det til august :-)

Edited by badefeen
0

Brudepiger:

Jeg ønsker mig ikke som sådan brudepiger, men jeg ønsker mig at have veninder til at hjælpe på dagen.

Min bedste veninde er gået hen og blevet gravid og skal føde relativt kort tid inden brylluppet. Så nu har jeg været ude og spørge min svigerinde om hun vil være *support* på projektet med at få mig giftet bort.

Det vil hun heldigvis gerne :-)

Edited by badefeen
0

Taske;

Jeg er i syv sind med taskespørgsmålet.

1. Behøver jeg egentligt en taske? Hvor skal jeg have den og vil den ikke bare blive sådan en ting jeg stiller fra mig alle mulige steder?

2. Hvis jeg har en taske hvad skal der så i den? Jeg har en vane med at fylde alt for meget i mine håndtasker så der ville skulle en klar begrænsning på.

3. Hvis jeg skal have en taske.. Hvilken skal det så være? Min kjole er hvid og rød med hvide blonder. Jeg har ikke kunne finde en taske jeg kunne lide til en pris jeg kunne lide..

Edited by badefeen
0

Forskellige tasker jeg kan lide:

Min kjole er hvid med rødt slæb/detaljer.

Farven på det røde er ikke postkasserød men en lidt mørkere tone. Jeg overvejer derfor en taske med røde detaljer, men er i tvivl.

Hvilken kan i bedst lide? Eller har i andre forslag?

il_570xN.485698551_ezzh.jpg

il_570xN.533431878_3238.jpg

il_570xN.374960410_n033.jpg

il_570xN.427429561_s15w.jpg

il_570xN.416674061_bmx9.jpg

0