badefeen

Sømanden og pigen/ Beretningen del 8 - fotos

509 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

Beretningen - del 1

Vi er så småt ved at komme os over weekendens fantastiske bryllup.

Glæd Jer piger!

Jeg vil starte min beretning ugen op til. Desværre har jeg endnu ikke så mange billeder så I må nøjes med beskrivelser ¨:-)

Vi havde begge fri ugen før og gik hver især med vores egne små projekter mandag og tirsdag. Jeg tjekkede op på alle aftalerne med kokken, leverandører af grisen, kanalrundfarten softicen og alt det andet.

Samtidig gik jeg og hyggede med at forberede alt tilbehøret til softicen. Blandt andet havde jeg et hyr med at bage små kys og med at forsøge at rive chokolade i 30 graders varme (det sidste blev droppet og da vi nærmede os sidste etape var tiden bare ikke til det).

Sømanden havde som opgave at booke tid til samtale med præsten. Jeg var ved at gå op i limningen da vi endnu ikke havde talt med ham da vi nåede sidste uge inden brylluppet.

Mandag blev jeg endda kontaktet af en anden præst end den vi havde en aftale med, så der blev der sagt nogle ord til Sømanden og han fik omsider fikset en tid med præsten. Vi kunne så vælge at tale med ham torsdag eller fredag.. den unge dame her fik meget bestemt instrueret at det skulle være torsdag og så tidligt på dagen som overhovedet muligt.

Tirsdag aften kiggede min ene svoger og hans kone ud forbi med nøglen til lokalerne. Min svoger er ejendomsfunktionær og vi havde derfor booket et lokale helt enormt billigt igennem ham.

Vi startede onsdag med at køre i BIlka og købe øl. I anledning af Bilkas fødselsdag havde de øl på tilbud til under 100 kr. kassen før pant og vi tog den lille peugeut 107 vi har en tur på indkøb. Til orientering kan der være 12 kasser øl i bilen... så kan der dog ikke være nogen passagerer og man skal køre meget forsigtigt hvis man skal over et bump ;-)

Jeg blev derfor forladt i Bilka. Jeg ved ikke lige hvad der gik af Sømanden. Normalt er han en smule nærig i det - men nu skulle den immervæk have gas skulle den. Så jeg fik besked på at købe mere øl mens jeg ventede.

Det tog ham en del tid at hente mig fordi det var med så meget læs på.

Tilbage i lokalerne gik vi igang med at sætte borde op og køre frem og tilbage med grej. Vi erfarede at vores bil bare ikke er særligt stor!

Heldigvis tilbød min anden svigerinde og hendes mor at køre for os. Så alle de absurd mange ting vi havde gået og samlet sammen blev kørt afsted til lokalerne.

Jeg gik og pakkede kasser imellem at de kørte og slæbte (god arbejdsfordeling).

Da vi endelig kom i seng onsdag var alt grej ude i lokalerne og bordene så småt placeret. Derudover var jeg i det store hele på plads med min dessertbuffet. De sene aftenener blev brugt på bordkort og favourbokse.

En erfaring vi gjorde som kom bag på os.. er hvor vildt meget bil man får kørt til sådan et bryllup! Vi ændrede bordkortene i sidste øjeblik og skulle derfor ud og købe nye manillamærker i en anden størrelse end dem vi havde i første omgang. Den slags skete en del gange men mest med småting.

Torsdag startede vi igen med lokalerne. Der blev lagt duge på bordene og Sømanden var ved at få et flip over at skulle stryge dem. Han fik skældt lidt ud over ikke at have lejet dugene, indtil han senere på dagen hørte fra min svigerinde at dem de havde lejet til deres bryllup havde kostet en formue og været helt håbløse. De var hullede og havde også skulle stryges på.

Pludselig fik vi travlt med at skulle ud til præsten. Da vores præst er en af orlogspræsterne var mødet ikke ved Holmens kirke men ude ved hans hjemkirke i Valby.

Der blev aftalt sange og al den slags. Heldigvis havde vi fået talt lidt om dem inden så der var styr på det. Jeg havde også en fast plan for præludium og delvist også postludium. Det skulle være helt traditionelt.

Vi røg ud i lokalerne igen for lige at klare lidt småting inden vi med hunden og den ene af Sømandens unger skulle ud til svigerinden og hendes forældre. Hunden skulle passes af hendes forældre fredag til søndag og vi ville gerne have at han havde hilst lidt på dem inden. Så vi var inviteret til mad og imens kunne jeg sammen med svigerinden køre til hendes sædvanlige negledame.

Jeg har ikke prøvet det med neglene før så jeg blev overrasket over hvor lang tid det tog. En ting var al den tid det tog at lave mine, men da jeg også skulle vente mens hendes blev lavet blev jeg noget stresset. Ville så gerne have dækket bordene færdig torsdag og al den tid vi var ude og lave andet var jo tid som gik fra borddækningen!

Der var en trunte som mærkede en smule bridezilla i maven der.

Heldigvis kunne min svigerinde mærke det på mig, så hun fik fikset at vi stedet for at spise middag og hygge når vi kom tilbage, bare smurte en hurtig madpakke og tog ud i lokalerne. Så kunne hun og hendes mor også hjælpe med at dække bordene.

Det var så dejligt!

Vi fik over et par timer dækket alle bordene undtagen med bordkort/servietter og favourboksene.

Alle fik bordløbere på som jeg havde brugt forrige uge på at sidde og lave ude i haven af kaffeposer - og der blev sat skåle med kaffebønner og lys på alle borde. Derudover blev der drysset umalede kaffebønner ud over det hele. Det så super fantastisk godt ud!

Jeg håber at fotografen har fotograferet det :-)

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Beretningen - del 2

Fredag sov vi så længe vi kunne. Vi havde jo været i lokalerne ret sent torsdag og tænkte det var en god investering ikke at være alt for trætte den sidste dag inden den store dag. Det ville være så ærgerligt hvis vi var helt stressede op når jeg skulle afsted fra lokalerne for at tage på hotel.

Klokken var ca 10 da vi nåede lokalerne og vi havde pænt travlt. Jeg nåede stort set kun at sætte Sømanden af så skulle jeg ud at køre igen, da aftalen med kokken var at jeg ville hente ham, hans grill og derefter køre ham på indkøb.

Kokken roste os meget fordi det var første gang han havde skulle lave mad til et brudepar som var så afslappede. Vi havde ud over vores planlægningsmøde kun haft en enkelt telefonsamtale nogle dage før og jeg havde fuld tillid til at det med maden var uddelegeret til ham.

Vi fik grillen ind i bilen og den kastede så aske ud over hele bagsmækken. Heldigvis var det lagt ind som en af Sømandens opgaver at vaske bilen om aftenen(også alle listerne så min kjole kunne være i bilen uden at få mærker).

Derefter ud for at købe ind. Kokken ville helst være alene om at ordne selve indkøbet(han har sikkert dårlige erfaringer med stressede kunder som står og "bedømmer" hans indkøb).

Det passede mig helt perfekt da jeg også havde opgaven med at skaffe blomster til bordene. Imens han så handlede i Metro kørte jeg i Bilka og shoppede blomster. Jeg lykkedes med at få de smukkeste røde roser med store hoveder til kun 15 kr pr bundt. Derudover kom der nogle hvide pyntedimser i som jeg ikke ved hvad hedder.

Da jeg var færdig ringede kokken for at sige han var ved at være klar til at blive hentet. Da jeg nåede metro skrev jeg til ham at jeg sad i bilen på parkeringspladsen og hyggede, så han skulle ikke stresse for jeg kunne fint bruge den lille pause.

Et øjeblik efter ringede han og spurgte om jeg kunne komme ind og betale. Han havde fået det forkerte kort med i butikken.

Mig ind i butikken og betale og så slog vi turen ud i lokalerne.

Der blev han installeret og gik og hyggede, forberedte og gjorde ved imens vi fik fikset de sidste småting.

Imens jeg havde været ude var softicemaskinen kommet og Sømanden havde fået grundig instruks i at bruge den.

Jeg gjorde så champagneglas klar til velkomstdrikken. Fordi jeg havde kunne mærke jeg stressede op over det var det endt med at blive helt alm. verdi fordi det så ikke skulle blandes op - og dermed ikke kunne gå galt.

Det kan så være tippet til denne del af beretningen. Kan du mærke noget bekymrer dig, så se om det kan forenkles. Så det, selvom programmet kører og dermed er ude af dine hænder, på ingen måde kan gå galt. Det gav i al fald mig ro i sindet.

Pludselig gik tiden hurtigt. Min svigerinde kom og hentede hunden. Vi løb travle rundt og jeg havde pludselig lidt travlt for at nå min aftale med min veninde der skulle sætte håret på hotellet.

Samtidig kom grisen og skulle på køl. Der kom et sidste øjebliks afbud fordi en af gæsterne var blevet indlagt, så bordplanen og dermed også bordene skulle ændres og i øvrigt regnede det så jeg skulle bruge et lift.

Heldigvis skrev min veninde at hendes arbejde trak ud, så hun ville blive mindst en time forsinket. Vi fik derfor lidt mere tid.

Kort tid efter kom fotografen. Han havde været på lokations og tjekke lyset og nu ville han lige tjekke lokalerne.

Vi efterlod kok og fotograf, hentede min søster og så blev vi sat af på stationen. Der var ikke tid til at køre os ind til hotellet.

Jeg havde hamrende dårlig samvittighed over at efterlade Sømanden med resten men samtidig var det også helt enormt spændende. Det er meget intenst at sige "på gensyn i kirken".

Jeg havde lige tid til i toget at sende en sms til min ene bonusdatter om at den lille kuffert jeg havde sat på hendes seng, skulle afleveres til Sømanden om morgenen.

Så ringede den anden bonusdatter. Hun havde været hos blomsterhandleren og fundet blomster til min buket. Nu ville hun gerne høre om de var som de skulle være.

Det kunne jeg ikke lige rumme så fik mumlet noget om fuldstændig tillid til hendes evner :-)

Det var sjovt at sidde der i toget og være på vej til sit eget bryllup.

Min søster som er 14 år yngre end jeg var også enormt spændt.

Næste del kommer snart :-)

1

Annonce ♥

Beretningen del 3

Vi ankom til hotellet. De var simpelthen så venlige og vores rum var helt perfekt.

Kort tid efter vi var ankommet ringede den veninde som havde passet på min brudekjole. Hun stod nede foran opgangen med bilen og kjolen.

Os ned og hente.

Min søster holdt skørtet og hun er en lille spinkel pige.. hun nærmest forsvandt ind i skørtet.. det så super sjovt ud.

Jeg bar kjolen og min veninde hjalp os med dørene.

Vi kæmpede lidt med at finde et sted til kjolen. Det drillede lidt at finde et godt sted. Det endte med at den blev lagt på en sofa og vi forsøgte at få den til ikke at krølle.

Nu blev det hele meget virkeligt og jeg blev stille og roligt mere rastløs.

Eva, den veninde som skulle fikse mit hår hun var endnu en gang forsinket. jeg kunne mærke jeg blev lidt presset. Jeg var sulten og mærkede jeg blev træt.

Vi aftalte med hende at søster og jeg rendte ud og hentede noget mad - og at hvis hun kom i mellemtiden ville hun bare vente i receptionen..

Af en eller anden grund havde jeg ingen tålmodighed med maden. Da vi endelig fik vores sandwich var jeg nærmest stormet tilbage til

hotellet med søster flagrende bagefter.

Eva var nu kommet. Lidt mat i betrækket efter arbejde.

Hun fik lige et øjeblik til at tage et bad imens vi spiste. Så dampede mit stress lidt af og jeg var mere rolig - jeg kan klart anbefale at huske sit blodsukker op til den store dag ;-)

Da vi alle havde spist og var faldet lidt ned, gik vi igang med projekterne. Jeg fik plukket min overlæbe og øjenbryn. Imens jeg tog et lille bad strøg Eva mit underskørt så al den tyl der var på faldt rigtigt(jeg havde ærligt talt ikke opdaget at det var krøllet).

Bagefter gik hun igang med at sætte mine krøller med vandondulationsvæske. Hun havde for en sikkerheds skyld lavet væsken stærkere end normalt og hun gjorde sig virkelig omhyggelig med at sætte det.

Jeg var meget træt da hun omsider var færdig. Søster og jeg gik lige i seng og jeg tror egentligt jeg sov inden Eva var ude af døren.

0

Annonce ♥