badefeen

Sømanden og pigen/ Beretningen del 8 - fotos

509 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg er mest til nummer 5 :) Du kan også købe en hvid taske og noget rødt bond eller andet pynt (evt. blonde) og så selv pynte tasken :) Du kan sikkert bedre finde en simpel hvid taske, til en rar pris og så kan du lave den, som du vil have den?

Kan jo være helt simpelt - en enkelt rød blonde langs den ene side, eller en sløjfe som på nr. 5 taske :)

0

Annonce ♥

Jeg er mest til nummer 5 :) Du kan også købe en hvid taske og noget rødt bond eller andet pynt (evt. blonde) og så selv pynte tasken :) Du kan sikkert bedre finde en simpel hvid taske, til en rar pris og så kan du lave den, som du vil have den?

Kan jo være helt simpelt - en enkelt rød blonde langs den ene side, eller en sløjfe som på nr. 5 taske :)

Sikke en god ide.

Det vil jeg tænke lidt over :-)

0

Annonce ♥

Slør eller ej:

Jeg har endnu ikke besluttet mig for om jeg skal have slør eller ej. Fordelen ved et slør er at det kan give noget fylde/længde på mit hår som ikke er så langt som jeg kunne ønske mig.
Måske vil det også kunne give mig et slankere ansigt.

Hvis det skal være, skal det i al fald være et ret diskret og ikke alt for langt slør. Der er mange detaljer på kjolen og det skal nødigt ende med at forvirre udtrykket.

I dag ville jeg så forbi Lilly og få lidt inspiration og vejledning. Desværre havde personalet ikke tid til at hjælpe... De havde heller ikke tid til at have øjenkontakt, sige hej eller på anden måde gøre opmærksom på at de ønskede at hjælpe mig.
Da jeg havd stået i ti min ved disken og forsøg at få kontakt, så gav jeg op og besluttede mig for at jeg måtte kigge fotos eller bestille et kina-slør og lege med. Så kan det jo være jeg bliver klogere.

Jeg er i al fald ikke imponeret af Lilly

Edited by badefeen
0

Sømandens holdning til tasker:

Vi ligger i sengen og jeg er igang med at hygge rundt på tråde på bryllupsklar.dk og jeg tænker jeg da lige kan høre hvad han synes om de forskellige tasker jeg har fundet.

Hans kommentar var et træt blik og et "Hmmm... skal du nu også til at have en taske fordi du skal giftes"..

Mig "øh.. tja.. det skal man vel?!?"

Ham: "Til hvad?"

Mig: "Jamen til makeup og den slags, så jeg kan friske op undervejs"

Ham "Ja.. okay.. men du skal vel ikke have en taske med ind i kirken? Kan du så ikke bare have en trolley med rundt med alt det grej du skal bruge?"

*tænketid*

Mig: "mjo... men måske kunne jeg også bare tage en af de tasker jeg har.. og så smide en sløjfe på den..."

Ham: "Orv det er en god ide..."

*Tænker for mig selv... han aner jo ikke hvilke tasker jeg har i forvejen.. så kan bare købe en jeg ønsker mig og smide en sløjfe på... *

:tunge:

1

Sømandens holdning til tasker:

Vi ligger i sengen og jeg er igang med at hygge rundt på tråde på bryllupsklar.dk og jeg tænker jeg da lige kan høre hvad han synes om de forskellige tasker jeg har fundet.

Hans kommentar var et træt blik og et "Hmmm... skal du nu også til at have en taske fordi du skal giftes"..

Mig "øh.. tja.. det skal man vel?!?"

Ham: "Til hvad?"

Mig: "Jamen til makeup og den slags, så jeg kan friske op undervejs"

Ham "Ja.. okay.. men du skal vel ikke have en taske med ind i kirken? Kan du så ikke bare have en trolley med rundt med alt det grej du skal bruge?"

*tænketid*

Mig: "mjo... men måske kunne jeg også bare tage en af de tasker jeg har.. og så smide en sløjfe på den..."

Ham: "Orv det er en god ide..."

*Tænker for mig selv... han aner jo ikke hvilke tasker jeg har i forvejen.. så kan bare købe en jeg ønsker mig og smide en sløjfe på... *

:tunge:

:griner:-:badgirl:

0

Annonce ♥

Det værste der kan ske, er at man får nej hvis man spørger:

Sømanden ønskede sig at få tyggegummi i favourboksene. Jeg har derfor i noget tid gået og set efter tyggegummi i mindre pakker, da jeg synes en hel pakke tyggegummi i normal størrelse er lidt voldsomt.
Det viste sig at være svært at finde, men jeg er ikke en som giver nemt op.

For nogle uger siden skrev jeg så til Mentos. Jeg spurgte hvor jeg kunne skaffe sådan nogle prøvepakninger som de sommetider deler ud.
Svaret kom i slutningen af sidste uge.
De syntes det var så sjov en henvendelse, at de da gerne ville sende mig en kasse fuld af prøvepakninger.

I dag ankom der så en kasse fyldt med enkeltindpakkede tyggegummier med mint. Der stod ikke på kassen hvor mange der er i, men vi har vejet den og der er omrking et kg. En pakke med et tyggegummi vejer lidt over 2 gram.. Så jeg har vel omkring 500 stk. tyggegummi....

Jeg føler mig meget forkælet :-)

Edited by badefeen
1

Annonce ♥

hæhæ ej hvor fedt med tyggegummiet :) i kommer vidst ikke til at mangle :)

Ja, jeg er også ret begejstret.

Efter det var en succes har jeg også forsøgt med at skrive til produceren af skolekridt, der har jeg dog ikke fået svar endnu.. Men igen er det værste der kan ske, jo også at man får nej :-)

Sikken en start i to har haft. Det gør helt ondt indeni.

Men fantastisk at du var der til at gribe. :loveshower:

På den gode side, så kan vi altid kigge hinanden i øjnene og sige at når vi har klaret den situation, så kan vi klare hvad som helst :-)

0

Undertøj:

Jeg er ikke helt afklaret med undertøj.

Jeg ved at Sømanden ønsker sig at jeg har hofteholdere på - og da jeg har småfede lår og oplever at de fleste selvsiddende ruller eller laver rullepølseformation på mine lår, så er det oplagt med hofteholderstrømper da de oftest er lidt løsere i elastikken fordi de ikke selv skal holde sig oppe.

Samtidig vil jeg gerne have strømper på da jeg ellers har tendens til slidtage på inderlårene - og jeg nødigt sidst på aftenen vil gå som en 80'årig der har tisset i bukserne fordi det svier hver gang jeg tager et skridt.

Jeg har fundet denne hofteholder jeg er ret tosset med:

longline-ivory_lrg1.jpg

http://www.femme-fatale.dk/shop/vargas-longline-girdle-232p.html

Jeg har samtidig i fødselsdagsgave fået et gavekort på 200 kr. til femme-fatale som sælger den i DK. De er normalt ikke rigtig billige i butikken - økonomisk kan det i al fald med nogle varer godt svare sig at tjekke engelske hjemmesider, men de giver helt ekseptionelt god vejledning og har nogle lækre retrostrømper som jeg nok ikke kommer udenom at skulle have (mindst) et par af til brylluppet.

Når jeg har købt hofteholderen vil jeg se om jeg kan finde nogle lækre trusser som matcher nogenlunde i farven. Gerne noget lidt blonderet ligesom på fotoet.

Ang. bh er jeg lidt i tvivl.

Jeg har en størrelse 85-D. De er som sådan ikke store eller tunge, men bredde og ret faste. Så jeg har ofte udfordringer med at finde bh'er og især stropløse.

Da de ikke er tunge og der er en del hold i kjolen + en halterneck som sikrer imod nedfald/udfald, så overvejer jeg faktisk at droppe bh'en. Også fordi jeg formodentligt ikke vil komme til at bruge en stropløs bh i en så lys farve igen - og prisen for noget ordentligt er værd at kigge lidt sparsommeligt på.

Det springende punkt i den sammenhæng må være hvilket materiale der er på indersiden af kjolen. Jeg tror nemlig fint den kan holde mig - det sagde hende jeg købte den af, i al fald den kunne på hende :-)

0

Strømpebånd:

Ingen tvivl om at jeg skal have et strømpebånd. Det har taget lidt tid at finde det rette men nu tror jeg at jeg er nået i mål.

il_570xN.518541717_kras.jpg

Jeg forstår ikke helt det med de der You're next bånd, det er vist noget amerikansk. Men båndet med I <3 my sailor er lige i skabet.

Jeg skal lige måle mine ben så jeg er sikker på at de passer - eller om jeg skal have en større størrelse.

0

Med stor kjole og mange timer osv, vil jeg bare lige tippe om, at det er en godt idé at tage trusserne uden på hofteholderen, da det ellers kan være noget af en udfordring at komme på toilettet...

Jeg er heller ikke imponeret af selvsiddende strømper, og synes heller ikke lange strømper generelt går langt nok op i forhold til hvor på mine lår jeg har problemer med gnidninger...

0

Annonce ♥

Invitationerne:

Jeg har ikke noget foto af vores invitationer. De er blot printet fra en wordfil på noget rustikt papir vi godt kan lide.

Sømanden insisterede på at håndskrive Kære XXX

Jeg havde ellers lært mig selv at brevflette så jeg kunne lave det hele fra pcen på jobbet i en ledig stund... Men nej..

I dag har vi så fået skrevet til de fleste af dem til festen. Det er dem vi føler haster.

Tror nok vi mangler til to-tre par vi er sikre på vi skal invitere + at der er nogle stykker vi stadig diskuterer lidt.

Invitationerne til receptionen haster ikke helt så meget. Men jeg vil alligevel gerne have dem ud inden alt for længe.

En af de ting som bekymre mig lidt, det er Post Danmark... Jeg kan mærke jeg er nervøs for om invitationerne kommer frem.. Samtidig er det også bare lidt nedtur at spørge folk tre dage efter om de er modtaget..

0

Invitationerne:

Jeg har ikke noget foto af vores invitationer. De er blot printet fra en wordfil på noget rustikt papir vi godt kan lide.
Sømanden insisterede på at håndskrive Kære XXX
Jeg havde ellers lært mig selv at brevflette så jeg kunne lave det hele fra pcen på jobbet i en ledig stund... Men nej..

I dag har vi så fået skrevet til de fleste af dem til festen. Det er dem vi føler haster.
Tror nok vi mangler til to-tre par vi er sikre på vi skal invitere + at der er nogle stykker vi stadig diskuterer lidt.

Invitationerne til receptionen haster ikke helt så meget. Men jeg vil alligevel gerne have dem ud inden alt for længe.

En af de ting som bekymre mig lidt, det er Post Danmark... Jeg kan mærke jeg er nervøs for om invitationerne kommer frem.. Samtidig er det også bare lidt nedtur at spørge folk tre dage efter om de er modtaget..

Edited by badefeen
0

Med stor kjole og mange timer osv, vil jeg bare lige tippe om, at det er en godt idé at tage trusserne uden på hofteholderen, da det ellers kan være noget af en udfordring at komme på toilettet...

Jeg er heller ikke imponeret af selvsiddende strømper, og synes heller ikke lange strømper generelt går langt nok op i forhold til hvor på mine lår jeg har problemer med gnidninger...

He.. Jeg havde tænkt på det med udenpå.. For en ting er at skulle have en vendinde til at holde kjolen for at jeg kan komme på wc.. Men vil helst kunne smide trussen selv :-)

0

Bryllupsmesse:

Vi skal på bryllupsmesse i morgen.

Jeg var lidt spændt da jeg fortalte Sømanden om at jeg ønskede at tage derind. Jeg forventede han ville vende øjne og mumle om at jeg var vanvittig at ville udsætte mig selv og ham for den slags.

Til min overraskelse var hans reaktion nærmere at mumle noget om *mums smagsprøver* og bekendtgøre at vi nok ikke skal tage bilen...

Da jeg nævnte at han ikke var tvangsindlagt - og at jeg kunne tage derind alene eller sammen med en veninde, så han helt uforstående ud.

Selvom jeg mistænker ham for at have planer om at drikke sig en lille skid på og grine af alle bridzillaerne, så glæder jeg mig alligevel til at få ham ud og søge inspiration. Jeg elsker at få indput til mit projekt med brylluppet - og da det ser ud til at han skal sejle en del af foråret og jeg derfor kommer til at stå alene med nogle beslutninger, vil jeg gerne have afstemt lidt med ham. Måske messen kan sætte lidt skub i den del.

Jeg glæder mig i al fald til i morgen

0

Bryllupsmesse:

Vi skal på bryllupsmesse i morgen.

Jeg var lidt spændt da jeg fortalte Sømanden om at jeg ønskede at tage derind. Jeg forventede han ville vende øjne og mumle om at jeg var vanvittig at ville udsætte mig selv og ham for den slags.

Til min overraskelse var hans reaktion nærmere at mumle noget om *mums smagsprøver* og bekendtgøre at vi nok ikke skal tage bilen...

Da jeg nævnte at han ikke var tvangsindlagt - og at jeg kunne tage derind alene eller sammen med en veninde, så han helt uforstående ud.

Selvom jeg mistænker ham for at have planer om at drikke sig en lille skid på og grine af alle bridzillaerne, så glæder jeg mig alligevel til at få ham ud og søge inspiration. Jeg elsker at få indput til mit projekt med brylluppet - og da det ser ud til at han skal sejle en del af foråret og jeg derfor kommer til at stå alene med nogle beslutninger, vil jeg gerne have afstemt lidt med ham. Måske messen kan sætte lidt skub i den del.

Jeg glæder mig i al fald til i morgen

Haha min forlovede vil også til messe for smagprøverne :tunge: Var ellers ikke noget jeg umiddelbart havde planlagt, men det skal vi så nu :lol: Skal I til Bella Centeret?

0