Amanda Jensen

Tøj som gæst

28 posts in this topic

Hej piger

Jeg skal til et bryllup og overvejer at tage denne kjole på. Ville I synes at det var malplaceret. Jeg tænker på farven. Den er jo sort.... Helt sort. Eller er det fuldstændig

no go til et bryllup?

http://nelly.com/dk/t%C3%B8j-til-kvinder/t%C3%B8j/festkjoler/ax-paris-1107/one-shoulder-split-maxi-dress-710180-14/

0

Annonce ♥

Super flot kjole ...... :loveshower: jeg ville ikke personligt have et problem med at folk kom i en sort kjole, da der findes mange smukke sorte kjoler .... men der er bare mange der mener det tilhører begravelser

Kan se den også er i rød ....

Edited by Marie E
0

En gæst har spurgt mig om hun måtte komme i sort, og det kan jeg ikke se et problem i, så det synes jeg sagtens du kan. Ligesom mine gæster selv må vælge hvad de kommer i kunne jeg heller ikke finde på at bestemme hvilken farve tøj de kom i :)

Men for at være sikker kunne du jo evt spørge brudeparret om det var ok.

0

Annonce ♥

Personligt ville jeg aldrig tage sort på til et bryllup. Man tager sort på til begravelse/bisættelse, ikke bryllup :)

Smag og behag. Ville heller ikke selv komme i en sort kjole til et bryllup (eller andet) :lol::lol: Men jeg bruger ofte sort jakkesæt til bryllupsfester hvad mange gæster også gør og ser også mange kvinder i sorte kjoler til bl.a. bryllupsfester. Jeg syntes bare det er stilet og ofte er en sort kjole jo "peppet op" med andre farver eller farvenuancer. Men man skal gøre hvad man har det bedst med og det er nok også de færreste der vil iføre sig sådan en kjole til en begravelse. Den ligger ligesom mere op til fest syntes jeg men er ikke kjolekender.

0

Personligt ville jeg aldrig tage sort på til et bryllup. Man tager sort på til begravelse/bisættelse, ikke bryllup :)

Smag og behag. Ville heller ikke selv komme i en sort kjole til et bryllup (eller andet) :lol::lol: Men jeg bruger ofte sort jakkesæt til bryllupsfester hvad mange gæster også gør og ser også mange kvinder i sorte kjoler til bl.a. bryllupsfester. Jeg syntes bare det er stilet og ofte er en sort kjole jo "peppet op" med andre farver eller farvenuancer. Men man skal gøre hvad man har det bedst med og det er nok også de færreste der vil iføre sig sådan en kjole til en begravelse. Den ligger ligesom mere op til fest syntes jeg men er ikke kjolekender.

Sort jakkesæt er noget andet end en sort kjole til kvinder :tunge:

Det er rigtigt, at ovenstående kjole lægger mere op til fest end til begravelse. Men stadig, jeg ville den røde eller blå udgave til bryllup. Der er også noget med, at det faktisk bringer uheld, hvis en kvindelig gæst kommer i sort :)

0

Vil nu gerne se dig i en sort kjole Bent -HAHA-

0

Annonce ♥

Efter gammel overtro betyder det vidst ulykke at komme i sort kjole til et bryllup. Når det er sagt, var jeg selv i sort blondekjole til et bryllup i efteråret. Men jeg må indrømme at jeg spurgte min veninde om det var iorden først. Sjovt nok havde flere spurgt om samme og vi var en 4-5 stk (ud af 90) der kom i sort kjole. -så havde jeg gule stilletter på, det løsnede lidt op ;)

0

Jeg var til bryllup i april og der havde jeg sort knælang kjole på (dog havde den pink lynlås i ryggen), en sort blæser med gennemsigtig blonderyg og sorte stiletter.

Jeg synes ikke der er noget i vejen for at have en sort kjole på, dog synes jeg det er vigtigt at looket + make up'en ikke bliver for tung og at det generelt styles let og festligt (uden at ligne bytur) :wink:

Edited by Forlovet i Las Vegas
0

Annonce ♥

Man kan sagtens komme i en sort kjole, Lillys nye festkjoler er også sorte, man kan komme i både hvid og sort til begravelser og næsten alle farver til bryllupper UNDTAGEN hvid, man har aldrig en hvid kjole på hvis bruden er hvid , intet må overgå bruden denne dag

0

Det må være op til brudeparret i sidste ende. Spørg dem om det gør dem noget - og bed dem være helt ærlige! :cheerleader3:

Jeg kan personligt ikke se problemet i det. Overtro giver jeg ikke ret meget for, og tradition tager jeg også med et gran salt. Hvis du gør noget udelukkende fordi at det "plejer" man, så har du ligesom tabt dig selv i processen. Man skal sgu selv synes det er hyggeligt/fedt/sjovt/rart osv. også eller gøre det fordi ens tilkommende ønsker det og man gerne vil glæde denne! :a1221:

Symbolikken omkring den hvide kjole er jomfruelighed og uskyld - hvor mange moderne brude lever lige op til det? Og hvor mange af dem har alligevel hvid/ivory kjole på? :tunge:

Til mit bryllup kan folk komme i hvad de end vil - om det så er sort, hvidt, grønlyseblå med stjerner på etc. bare de har det godt i det! Der er ikke nogen med til mit bryllup som ikke kender mig, så folk kommer ikke til at være i tvivl om hvem der er bruden. :tunge:

Jeg kan heller ikke rigtig se hvorfor mændene må når kvinderne ikke må? Sort tøj er vel sort tøj? Må en mand så også have en sort skjorte på? Må en kvinde komme i sort jakkesæt/buksedragt? Nej, jeg kan altså ikke se logikken i det. :oops:

Min ene veninde har en skøn skøn kjole, den er hvid eller ivory med sorte prikker, den har hun da haft på til et bryllup - selvfølgelig spurgte hun bruden først. Den må hun også hjertens gerne tage på til mit bryllup! Den er 50'er inspireret og virkelig flot til hende - selvfølgelig må hun det! :cheerleader3:

0

Det synes jeg sagtens du kan.

Jeg forbinder ikke en sort kjole med begravelse og er ikke overtroisk.

Hvis nogle gæster til mit bryllup vil komme i sort kjole er de mere end velkommen.

Var til bryllup i sommers hvor flere af gæsterne kom i den lille sorte. Flere havde så en farvet jakke, sko eller accesories

0

Annonce ♥

Det må være op til brudeparret i sidste ende. Spørg dem om det gør dem noget - og bed dem være helt ærlige! :cheerleader3:

Jeg kan personligt ikke se problemet i det. Overtro giver jeg ikke ret meget for, og tradition tager jeg også med et gran salt. Hvis du gør noget udelukkende fordi at det "plejer" man, så har du ligesom tabt dig selv i processen. Man skal sgu selv synes det er hyggeligt/fedt/sjovt/rart osv. også eller gøre det fordi ens tilkommende ønsker det og man gerne vil glæde denne! :a1221:

Symbolikken omkring den hvide kjole er jomfruelighed og uskyld - hvor mange moderne brude lever lige op til det? Og hvor mange af dem har alligevel hvid/ivory kjole på? :tunge:

Til mit bryllup kan folk komme i hvad de end vil - om det så er sort, hvidt, grønlyseblå med stjerner på etc. bare de har det godt i det! Der er ikke nogen med til mit bryllup som ikke kender mig, så folk kommer ikke til at være i tvivl om hvem der er bruden. :tunge:

Jeg kan heller ikke rigtig se hvorfor mændene må når kvinderne ikke må? Sort tøj er vel sort tøj? Må en mand så også have en sort skjorte på? Må en kvinde komme i sort jakkesæt/buksedragt? Nej, jeg kan altså ikke se logikken i det. :oops:

Min ene veninde har en skøn skøn kjole, den er hvid eller ivory med sorte prikker, den har hun da haft på til et bryllup - selvfølgelig spurgte hun bruden først. Den må hun også hjertens gerne tage på til mit bryllup! Den er 50'er inspireret og virkelig flot til hende - selvfølgelig må hun det! :cheerleader3:

Tror faktisk også der er noget med, at mændene heller ikke må komme i sort jakkesæt, men det bare er blevet "accepteret". Kan ikke huske hvor jeg læste det - måske i bladet "Bruden" eller i Troelstrups bryllupspåklædnings guide. Faktisk må man heller ikke have smoking på i kirken, men det er der jo også mange der gør. Såå, synes da også kvinderne skal have liv at tage sort på;) Ville ikke selv have noget i mod det. Men ville nok altid spørge dem, jeg skal til bryllup hos, om det er i orden.

0

Tusind tak for alle jeres gode svar. Jeg er mere overbevist om at jeg nok kommer til at vælge den kjole :)

Den røde går ikke helt, da jeg er naturlig rødhåret og kommer til at ligne en postkasse med gulerodstop :D

aarh det kan jeg godt se....men alt i alt så er det en super flot kjole

0

Mine brudepiger har valgt sorte kjoler og det har har jeg det helt fint med. De pepper det så op med kongeblå Clutch og smykker :-) et par af gæsterne har også spurgt om de må tage sort kjole på og jeg har svaret at det må de helt selv bestemme. Eneste krav vi har, er at ingen bærer nogen former for hvid (undtaget mændenes skjorter). Vi ønsker bare at folk er festligt klædte OG føler sig rigtig godt tilpas :-)

0

Annonce ♥

Personligt er jeg ligeglad med om nogen kommer i sort til mit bryllup. Men for nogen betyder det jo rigtig meget. Så som gæst hvis jeg ønskede at komme i sort ville jeg da lige forhøre mig med brudeparret om det var ok inden. Der er jo ingen grund til at gøre nogen kede af det pga noget så simpelt/ligegyldigt som en kjoles farve :)

0

Den kan du godt have på, jeg ville dog hvis jeg skulle i Kirke tage en anden på der og vente med den lange indtil festen..

Til vores bryllup var der flere i sort, både korte og lange, syntes ikke det var noget problem, selvom "reglerne" forskriver at det må man ikke

0

Sad og kiggede billeder i får aftes og fandt et billede fra 2011 hvor jeg til bryllup i en sort kjole med sort jakke og sorte sko til. Havde glemt alt om det og dengang tænkte jeg ikke over at det måske ikke var "tilladt" at komme i sort.

0

Jeg er sådan set (næsten) ligeglad med hvad folk kommer i. Bare tøjet er pænt, rent og folk er velsoignerede :cheerleader3:

Jeg synes det er vigtigst at man hygger sig, og tror sådan set heller ikke at ret mange vælger farven sort til et bryllup, men

jeg personlig foretrækker sort tøj, både til hverdag og fest :wink:

0