Pleazure

Prisen for en brugt kjole?

23 indlæg i dette emne

Hej med jer,

Jeg har kigget lidt rundt på nettet for at se, om jeg kunne finde en brugt kjole (en pronovias, som jeg havde forelsket mig lidt i).

Jeg må indrømme, at jeg er overrasket over den prissætning, som er på brugte kjoler.

Fx. nypris 15.000 + tilretning 1000. Sælges nu for 11.000. Tyllet er lidt revet nogle steder

Øhm... for en kjole, som er brugt, sidste års model, og som tilmed er lidt i stykker, synes jeg godt nok 11.000 er mange penge!!! Er det mig der er helt galt på den? (og ja, der er betalt 1.000 kr i tilretning, men sandsynligvis ikke en tilretning der er til gavn for mig...)

Jeg er selvfølgelig med på at man kan prutte om prisen, men... fra en startpris på 11.000 får man den nok ikke ned i 3.000 kr, vel? :wink:

Har i andre også observeret dette, eller er det bare mig som er for nærig? :oops:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer,

Jeg har kigget lidt rundt på nettet for at se, om jeg kunne finde en brugt kjole (en pronovias, som jeg havde forelsket mig lidt i).

Jeg må indrømme, at jeg er overrasket over den prissætning, som er på brugte kjoler.

Fx. nypris 15.000 + tilretning 1000. Sælges nu for 11.000. Tyllet er lidt revet nogle steder

Øhm... for en kjole, som er brugt, sidste års model, og som tilmed er lidt i stykker, synes jeg godt nok 11.000 er mange penge!!! Er det mig der er helt galt på den? (og ja, der er betalt 1.000 kr i tilretning, men sandsynligvis ikke en tilretning der er til gavn for mig...)

Jeg er selvfølgelig med på at man kan prutte om prisen, men... fra en startpris på 11.000 får man den nok ikke ned i 3.000 kr, vel? :wink:

Har i andre også observeret dette, eller er det bare mig som er for nærig? :oops:

Må nok tilslutte mig at det er mange penge for en brugt kjole der til og med er i stykker nogen steder ....

Jeg ville personligt være fornæret til at give så mange penge...... :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har også lagt mærke til det og er helt enig - tilretning burde da ikke tælle med i prisen og synes dem, der har brugt kjolen for første gang, da den var helt ny (uanset om den stadig er i synligt perfekt stand) da skal betale i hvert fald halvdelen. Har også set et par Rikke Gudnitz kjoler hvor der står pris fra ny 20.000 sælges for 15.000... Og når men kigger på udenlandske brugt kjole sider, synes jeg der er en meget klar tendens til at kjolerne bliver solgt for i hvert fald det halve af ny pris.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt klart for dyrt... Jeg har selv lige sat min kjole til salg, og det virker lidt hårdt at man skal gå ned til halv pris for noget der har været brugt én gang og er i fin stand... Men sådan er markedet bare!

Mht til skrædder så er der i mit tilfælde fx rettet på nogle sten, lavet ophæng til slæb og sat dansestrop i... Måske havde man ikke valgt det selv, men det er dog stadig et tillæg til kjolen som alle kan bruge... Så jeg synes godt man kan regne det med, men nu står jeg jo også med sælgerbriller på... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt klart enig i at det er alt for høj en pris for en kjole, som er brugt og som er i stykker!

Men jeg tror nogle brude sætter deres kjoler højt i pris, fordi de ubevidst ikke vil af med den?

Eller også tror de, at det er en kjole der er rift om, og derfor kan sættes højere? Sidstnævnte ser jeg meget på københavnske loppemarkeder med andre til, hvor f.eks. en sætterkasse der har fugtskjolder, mangler enkelte "rumdelere", og i det hele taget er i ret dårlig forfatning alligevel sættes til over 100kr fordi det jo er en rigtig gammel sætterkasse der er svær at få fat i - Øh ja, måske, men den er også ubrugelig i den forfatning den er i! Det samme sker på gamle billedrammer med buet glas! De sælges også for 40+ kr hos dem som ved de er populære - min mor køber dem til mellem 2-10 kr i Jylland!

Jeg tror bare mange har en urealistisk idé om hvad deres ting er værd - og med en brudekjole, hvor der ofte er en del følelser involveret, kan det være rigtig hårdt at se virkeligheden i øjnene, at den altså kun er halvdelen værd så snart den har været i brug, hvis den er i perfekt stand stadig - og endnu mindre, hvis den har fået fejl undervejs eller sælges urenset (for kan den plet nu komme af?).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror tit prissætningen ligger I den værdi kjolen har for sælger - og ja, det er jo ofte meget mere end hvad der er realistisk at sælge for.

Synes halv pris eller under er et realistisk bud, men sælger bør jo også se på om kjolen bare er en af mange eller noget særligt, der er trendy for tiden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja, man ønsker vel bare, at kontoen ikke kan se, at man i virkeligheden har købt en svinedyr kjole, og så letter det på samvittigheden, hvis man kan sælge til måske 5.000 kr. under, hvad man har givet, for så har man jo ikke haft en dyr kjole (på bundlinjen), men stadig haft fornøjelsen af en dyr kjole.

Men det er op til køber at vurdere, om man vil give prisen. Ellers må den jo bo i skabet :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes ikke tilretning bør tælle med i ny prisen for kjolen. Desuden er det nok som Lena skriver at for den "nye" kone har kjolen er større værdi.

Uanset hvad så er den brugt, og vel vidende om at mange kjoler købes meget billigt på udsalg og lagersalg, så er en realistisk pris.. 1/2 pris eller under. Det kommer jo selvfølgelig an på hvad mærke kjolen er. Kan jo nok ikke forlange så meget for et mærke som sælger meget. Alligevel kan man ikke forvente at de dyre mærker bliver solgt hurtigt.

Kan da bare se i salget af brudekjoler herinde, det går ikke så hurtigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror helt sikkert at Lena har fat i det rigtige... Det gælder jo generelt at ejeren/sælgeren synes at produktet er fantastisk... Ser man fx Liebhaverne, så sætter de også altid deres bolig højere end ejendomsmægleren...

Jeg synes da også min kjole er mere værd, og jeg kan komme med masser af argumenter herfor... :wink: Men man bliver nødt til at se på markedet, og brudekjoler er bare en svær vare at sælge...

Tommelfingerreglen er halv pris, og ikke engang dér kan man være sikker på et salg...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke, man kan sige, at der er en tommelfingerregel, og at den i så fald er halv pris, for det kommer fuldstændig an på varen (udseende, stand mv.) og på køber.

Man må bare være indstillet på, at udbuddet er ENORMT, og at købermassen har vidt forskellig smag - til gengæld behøver man jo i princippet kun én køber! Men efterspørgslen kan mindskes gevaldigt ved fx en for høj pris, og det må sælger jo være indstillet på. Køber er jo ikke den, der har mange penge hængende i skabet på bøjle.

Køber kan selvfølgelig være presset af at have låst sig fast på en helt bestemt model og mærke, men hvis prisen er for høj, må man jo afsøge markedet og det enorme udbud, hvis ikke man er villig til at betale. Sådan er det. Omvendt kan sælger måske presses af manglende efterspørgsel, og så er tid måske kun et spørgsmål.

Men tommelfingerregler synes jeg ikke, man kan operere med..!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt enig i hvad de andre skriver. Mange har et urealistisk syn på hvad deres ting er værd i brugt stand. Det er ligesom når du køber ny bil....i det sekund du er kørt ud af butikkens område med det, falder den rask 10-20.000,- i værdi - bare sådan, fordi nu ER den altså taget i brug.

Jeg ønskede ikke at købe min Brudekjole fra ny, da jeg ikke ville op i de priser, der hed omkring 10.000,-. Kunne sikkert have fundet en på udsalg, men det nåede jeg ikke til. For jeg fandt DRØMMEkjolen på dba.dk ret hurtigt til kun 2.500,- :-P Den havde vist kostet omkring 13-14.000,- fra ny :-) Men i og med at hun havde sat den til den pris, så fik hun den jo også solgt....og det er der mange brude der glemmer når de vil sælge deres kjole. De kan enten sætte prisen højt og så brænde inde med den i skabet i mange år indtil den går total af mode. Eller de kan sælge den billigt og trods alt få en lille skilling retur, HVIS det da er fordi de gerne VIL af med den (hvilke jo nok er der, det ofte går galt, når kjolerne bliver prissat).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke vil give 11.000,- er den heller ikke det værd.

Jeg vil give mange af de andre ret i at følelser bliver blandet sammen med penge, og fordi sælger brugte (alt for) mange penge på en kjole, betyder det ikke at en køber synes at den er det samme værd.

Det er jo altid en balance og det er klart, at jo billigere man sætter prisen, jo nemmere er det at komme af med. Og nogle har måske slet ikke lyst til at komme af med den, men den fylder jo også og man kommer jo aldrig til at bruge den igen.. Dilemma.

Personligt ville jeg aldrig give så mange penge for en kjole. Jeg har fra start vidst at mit budget ikke er til nye brudekjoler, og derfor fandt jeg den skønneste originale 50'er brudekjole til knap 1.000,- Så det kan sagtens lade sig gøre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt min kjole brugt.

Jeg ville aldrig købe en brugt til over 10.000 kr.. en af årsagerne til at jeg ønskede en brugt kjole var at jeg ville spare lidt penge og ønskede mig noget som var specielt og anderledes.

Den kjole jeg har købt har jeg købt til 2500 kr. Dertil skal ligges omkring 2000 kr. til skrædder - men man får meget skrædder når man sparer så meget på kjolen ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Pleazure - godt spørgsmål!

Jeg vil gerne give mit besyv med, jeg sælger en del brugt børnetøj på DBA, og har gjort mig følgende erfaring;

Mange købere er simpelthen så uforskammede. De byder halvdelen af, hvad varene bliver sat til salg til.

Lidt ligesom med boligmarkedet, hvor mange ejendomsmæglere sætter ejendommene til salg til en højere pris, for at kunne give afslag - så skabes samme "falske" prissættelse på DBA.

Fordi så få købere vil give den listede pris, så lærer sælger at sætte sine ting til salg til mere, end de regner med at få for det, for netop at kunne give plads til et afslag.

Det er en tosset og irriterende tendens (især for os, der sætter tingene til salg til realistiske priser) - men det er desværre sådan det forholder sig, og det er jo en ond cirkel.

Jeg giver dig dog helt ret i, at tilretning burde holdes ude af regnestykket, det kommer jo ikke køber til gavn! Med mindre man tilbyder at stå for en ny tilretning (Måske en rens kan nævnes, men også det bør være en selvfølge)

Ønsker man at få halvdelen af den oprindelige pris for sin brudekjole, som eksempelvis har kostet 10.000,- - hvad skal man så sætte den til, nu så mange købere byder halvdelen af, hvad man sætter som mindste pris på DBA? Sætter man den til 5.000,- - bydes der max 2.500,-.

Det afhænger naturligvis også af, hvor desperat man er for at få solgt den. Har man plads, hænger den godt og fint derhjemme, så kan man sagtens vente på den rigtige pris og den rigtige køber.

Held og lykke i din søgning og tillykke med forlovelsen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kigget meget på brugte brudekjoler på nettet og er også blevet forundret over hvor højt mange prissætter dem.

Havde oprindelig forelsket mig i 3 forskellige kjoler i forretningerne som lå på mellem 13000-16.000 kr + tilretning.

Synes selv at man skal give omkring halvdelen for en brugt kjole og håbede dermed at jeg kunne finde en af de 3 kjoler brugt, så jeg havde råd. Det har dog ikke været muligt :( .

Købte MIN brudekjole i denne uge som også er brugt :). Kjolens butikspris lå på 9000 kr og kjolens første brud havde desuden lavet en del ændringer på kjolen (til min fordel) og den var renset. Jeg gav 5000 kr for den og kjolen ser helt ny ud. Det er ikke lykkedes mig at finde en eneste hul eller plet, ikke engang nede under slæbet og den dufter helt ren. Blonden er også i rigtig fin stand, hvor jeg ofte synes blonderne har været nussede på de kjoler jeg har prøvet i butikkerne. Jeg skal dog en tur til skrædder så kjolen kommer til at passe 100 %.

Synes det er en fair pris og er lykkelig over at det er lykkedes mig at finde en smuk blondekjole i min stil som jeg har råd til :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Kiranha
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med jer,

Jeg har kigget lidt rundt på nettet for at se, om jeg kunne finde en brugt kjole (en pronovias, som jeg havde forelsket mig lidt i).

Jeg må indrømme, at jeg er overrasket over den prissætning, som er på brugte kjoler.

Fx. nypris 15.000 + tilretning 1000. Sælges nu for 11.000. Tyllet er lidt revet nogle steder

Øhm... for en kjole, som er brugt, sidste års model, og som tilmed er lidt i stykker, synes jeg godt nok 11.000 er mange penge!!! Er det mig der er helt galt på den? (og ja, der er betalt 1.000 kr i tilretning, men sandsynligvis ikke en tilretning der er til gavn for mig...)

Jeg er selvfølgelig med på at man kan prutte om prisen, men... fra en startpris på 11.000 får man den nok ikke ned i 3.000 kr, vel? :wink:

Har i andre også observeret dette, eller er det bare mig som er for nærig? :oops:

Er totalt enig! Folk er (nogengange!) ret urealistiske. Men det er jo nok fordi det er ens egen drøm man sælger? Jeg valgte brugt fra pga de høje pris-forventninger. Men ret skal være ret - der er stadig gode chancer for man kan gøre et kup - men langt i mellem desværre! Redigeret af Pantone
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gav den pris sælger havde sat kjolen til. Den var sat til 2500 kr og det synes jeg er rimeligt for den kjole. Den var desuden nyrenset hvilket for mig var en betingelse for overhovedet at være interesseret.

Sælger havde fået tilrettet meget lidt - der var sat en halterneck i som enkelt kan fjernes hvis jeg ønsker det og der er sat dansestrop i, som også er en tilføjelse til min fordel.

Jeg synes det er helt rimeligt at prutte om prisen, men med respekt for sælger. Jeg gjorde det ikke på den jeg købte, men havde forespørgsel på andre hvor jeg kun var interesseret hvis prisen kom ned.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En så lille prisnedsættelse og med skader på kjolen er nok lidt urealistisk, men husk nu også lige på, at hvis du holder øje med udsalg, så er kjolerne også sidste års model, eller forrige års for den sags skyld. Kjolen er heller ikke ny, den har måske ikke været op ad kirkegulvet, men der det er den der hænger på bøjlen du får med hjem og har været prøvet af et uvist antal før du har valgt den, og er bestemt ikke renset, og ofte er tilbuddet en besparelse på 20 til 30 procent, det er meget få der er meget mere på, også selvom tilbuddet hedder op til 70 procent. hvorimod betaler du fuld pris, får du en ny syet. også her kan du være sikker at skulle vende en skrædder, da langt de fleste kjoler i butikkerne er meget lange og der vil aldrig være dansestrop, ophæng eller bh-strop i, så nogle tilretninger kan altså være til købers fordel, derudover vil man aldrig kunne se på en kjole om den har været op ad kirkegulvet en eller to gange, du har altså mulighed for at sælge den til stort det samme som du har givet. Jeg er ikke sælger, og min skal ikke sælges efter jeg har brugt den, men syntes nogen af Jer er lidt hårde vil sælgere, og som finility skriver er man altså nød til at beregne et forhandlings nedslag med når man sætter sin pris

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil give den person ret der sagde her i tråden at man jo må gøre op med sig selv hvor gerne man vil have solgt - har man god tid kan man jo sætte den pris man vil have og så sætte sig til at vente. Dog med det in mente at hvis man venter for længe, altså hvis den har stået til salg meget længe og er en adskillige år gammel model, så hjælper det altså ikke altid salget.

Jeg er ikke helt enig i at man som sælger skal prissætte så man kan gå ned i pris. Når jeg sælger noget undersøger jeg markedet for lignende ting, og sætter så en pris jeg synes er fair. Til gengæld handler jeg ikke ret meget om prisen, højst om porto hvis man køber flere ting eller noget i den stil. Jeg synes ikke det er spor uforskammet at byde det halve af prisen en ting er sat til, men jeg svarer bare nej tak til bud. Jeg gider ikke bruge lang tid på at skrive frem og tilbage om det. Er prisen rigtig er der flere der kigger på tingene, og dermed en større potentiel køberskare. De fleste af dem prøver ganske rigtigt på at handle prisen ned men det går hurtigt op for dem at det ikke sker, og at prisen i øvrigt stort set er den samme som der ellers forlanges for en lignende vare. Princippet virker stort set altid for mig.

Jeg kiggede også en del brugte kjoler og mange af dem er stadig til salg.... Og det er altså halvandet-to år siden jeg sådan for alvor begyndte på kjolejagten. Jeg synes også tit de er sat meget højt. Personligt ville jeg aldrig give mere end halv pris for noget brugt, og så skulle det være noget jeg virkelig gerne ville have, ellers vil jeg helt ærligt ikke engang give det. Jeg har også set kjoler annonceret med en nypris som er højere end det jeg har set dem til salg som nye til. Omforandringer og sådan regnede jeg ikke som en del af kjolens nypris - jeg kan godt se at ophæftning af slæb og sådan også er til fordel for den nye ejer af kjolen. Men ellers tænkte jeg at det primært var for at få kjolen til at passe den oprindelige ejer, og ikke rigtig vedkom mig der jo selv måske skulle omkring en skrædder. Jeg ville nok ikke have overvejet en ikke-renset kjole. For tænk hvis der var pletter der ikke gik af.

Nåja, ang kjoler købt på udsalg der har været prøvet før - det kan kjoler købt til mere eller mindre almindelig pris også godt have været, prøvet altså. Visse steder bestiller de kjoler hjem når der er købt en, men der er jo også steder man køber den der hænger i butikken, og ikke altid til udsalgs- eller tilbudspris.

Og trådstarters undren over prisen på en brugt kjole der oven i købet er i stykker - den deler jeg helt og aldeles. Det ville jeg aldrig give, heller ikke for en eller anden designers kjole.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

man kan godt få bilige brudekjoler jeg var heldig at købe min 1000 kr der var en plet der ikke ses og der manglede snore i ryggen så der var jeg selv heldig o at købe en pletfjerner herinde og snore til ryggen koster 300 ekstra kr men det kan jeg leve med . så man kan gøre det billigt og det er en kjole der kostede 28000 kr fra ny og har kviteringen på den . så jeg er glad for mit køb og det er den kjole jeg vil giftes i

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer