Guest Trumpf

Erfaringer med børn til brylluppet

28 indlæg i dette emne

Annonce ♥

De eneste børn der kommer til vores bryllup er vores egne. Jeg overvejer lidt at få en barnepige med så hun kan putte dem i seng når de bliver trætte. Jeg forestiller mig at de får deres IPads med, så der kommer ro på dem under evt taler. Vores drenge er til september 6, 7 og 12

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi vil ikke have børn med, ikke fordi vi ikke kan lide børn, vi elsker dem! MEN den dag er en voksen dag :wink: Der skal festes og jeg vil ikke tage hensyn på VORES dag, alle andre dage jo selvfølgelig, men ikke der.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke, om jeg er farvet af, at jeg ikke selv har børn, for det kan sagtens være. Men vi har valgt ikke at invitere børn med. Ikke at det drejer sig om mange, for der er faktisk kun to under 16, men de er til gengæld også henholdsvis 3 og 1,5 år, så de vil nok kræve en del opmærksomhed af deres forældre, og vil ikke helt kunne forstå det med, at der gerne må være stille under talerne. Derfor har vi valgt ikke at invitere dem med, og den ene mor sagde da også med det samme, at de ville sørge for pasning af deres datter (uden at vi havde sagt, at børn ikke var inviterede) :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi inviterer ikke børn med. Spædbørn er selvfølgelig noget andet. Vi har heller ikke selv børn, så måske det gør beslutningen nemmere. Vi var til et bryllup i sommers, hvor børnene fyldte forfærdeligt meget - de sad ved et børnebord med alverdens grej til underholdning, men de løb frem og tilbage til deres forældre og synes det sjoveste i verden var at se hvor højt man kunne trampe, når der ellers var stille, fordi der var taler. Og ingen stoppede dem!!! Det synes jeg var vildt. Vi sad desværre tæt på børnebordet og gik bl.a glip af halvdelen af gommens tale :( Alle ved vores bord (selv dem med et barn, som de havde valgt at få passet i stedet for at tage med) var rimelig tæt på at hive de børn i kraven og smide dem ud :D Ej undskyld hvis jeg fornærmer nogen, men forstår ikke hvorfor børn ikke godt kan lære, at man skal være stille nogen gange. Dem der har børn og som skal med til vores bryllup har indtil videre sagt det var fint, og at de glæder sig til en aften uden børn. Men man bestemmer det jo selv, og det jeg lige har beskrevet er nok skræk-scenariet;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er en fuldstændig individuel sag om man vil have børn med til festen og det har meget at sige hvad man vælger.

Først og fremmest bør det have betydning for hvilken form for feststed/lokaler man vælger. Det er ikke optimalt at holde en bryllupsfest med flere børn på et mondænt feststed hvor der måske er 2-3 andre fester samtidig. Der er det bedre med et forsamlingshus hvor man har alt for sig selv.

Dernæst bør man kigge på antallet. Jeg har været ude til adskillige bryllupsfester med børn hvor det er gået helt fint og min oplevelse er at børnene ikke har larmet mere end andre (gæsternes reaktioner m.v.). Jo engang oplevede jeg en pige sidde og række hånden op mens farmand holdt tale. :lol: Det tog bare kegler og gav talen endnu mere vægt. men der kan også være så mange børn at det kan blive for meget af det gode (afhængig af hvad man vil med festen).

Ovenstående oplevelse med børn er ikke noget jeg direkte kan nikke genkendende til men måske er det selvforskyldt og kan forklares i det med lokaleforholdene. For jeg tænker; hvorfor har man placeret børnenes underholdning der fremfor i et andet lokale.

Vælger man at holde festen med børn kan det være en god ide at placere børnebordet så det står rimeligt tæt på indgangsdøren og samtidigstår bagerst. Jeg oplever tit når jeg står bagerst i lokalet at have børnebordet tættest på mig og det er helt fint for det er typisk et af de borde der skal fjernes efter middagen og så har man også mulighed for lige at holde et øje med det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hos os er børn velkommen men børnene vil blive placeret ved et børnebord og så er det op til forældrene st bestemme om deres børn er gamle nok til at sidde uden mor og far. Dette gælder selvfølgelig ikke spædbørn.

Regner med der kommer 8 børn med mellem 5 og 12 år. Kan slet ikke forestille mig at de vil forstyrre festen. Det holdes på en skole, så der er legeplads, boldbane M.m som jeg regner med de lege på efter de har spist. Ellers er der et tilstødende lokale de også kan være i. I min famile har man stort set altid børn med til fester og synes aldrig det er et problem. Har også altid selv været med som barn og har fået mange gode oplevelser

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores 2 piger er 4 og 6 når vi skal giftes til juni, og vi kan på ingen måde forestille os et bryllup uden dem - vi skal jo allesammen giftes som den yngste siger :)

De er med hele dagen og natten, og så er min søsters datter der er samme alder, og min fætters datter, som er bedste veninde med vores inviteret med. Så har de nogen at lege med uden at der bliver for meget børnefokus. Vi inviterer 75 voksne, så det ville blive til en del børn hvis alle skulle med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok foretrække et bryllup uden børn, de kan nemt tage for megen opmærksomhed - men på den anden side, har jeg både en kusine på 10 som jeg utrolig gerne vil have som brudepige, da hun betyder meget for mig - samt er den heldige vinder af en bonussøn også på 10, så dagen kunne ikke holdes uden dem. Derfor er vi nu oppe på 3 store børn (knægten har fået lov at få en kammerat med) + 2 små, på 2 og knapt 1år på dagen. Forventer nu ikke den store ballade fra dem, der bliver lavet lidt til dem at muntre sig med, og så er der en stor haven udenfor festlokalet hvor de kan tumle.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde vores søn på 3 med til festen. Vi havde taget vores faste barnepige med, så sad de sammen og hun sørgede for ham hele dagen. Vi hørte ham overhovedet ikke, men han har haft den mest fantastiske dag, og snakket stadig om den dag "vi blev gift mor" :)

Så vil anbefale en barnepige og så tage ham med - børn behøver ikke være et forstyrrende element, men kan give anledning til mange smil..

I kender jeres søn bedst, men kan han undvære at hænge på mor hele aftenen, hvis i har en barnepige, så tag han endelig med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til at starte med ville jeg gerne have alle mine nevøer med til vores kommende bryllup, men efter at have snakket med min ene søster om det, så fortalte hun, at hun ville foretrække, at hun ikke skulle "slæbe" sine unger med, fordi det netop er en voksen-fest. Så hun ville nok ikke tage dem med alligevel, for så skulle hun nok bare rende rundt efter dem :P

Og flere hoteller har også fortalt deres holdning til det, og så snakkede kæresten og jeg om det, og vi var enige i, at vi nok ikke inviterer unger med :-)

Selvom jeg da ellers rigtig gerne vil se dem i super fancy tøj! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige præcis hotellerne, i hvert fald de steder hvor der kan være flere selskaber, er som regel heller ikke optimale for børn men når det så er sagt så er det jo ikke hotellernes men jeres fest så et eller andet sted skal de jo ikke have en holdning til om folk skal have børn med eller ej men de kan komme med deres råd/anbefalinger. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til at starte med ville jeg gerne have alle mine nevøer med til vores kommende bryllup, men efter at have snakket med min ene søster om det, så fortalte hun, at hun ville foretrække, at hun ikke skulle "slæbe" sine unger med, fordi det netop er en voksen-fest. Så hun ville nok ikke tage dem med alligevel, for så skulle hun nok bare rende rundt efter dem :P

Og flere hoteller har også fortalt deres holdning til det, og så snakkede kæresten og jeg om det, og vi var enige i, at vi nok ikke inviterer unger med :-)

Selvom jeg da ellers rigtig gerne vil se dem i super fancy tøj! :cheerleader3:

Men de kan da stadig komme med i kirken, så du kan se dem i super fancy tøj :) :) :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg, eller vi har besluttet, at vores søskendes børn bliver inviteret, og så er det op til forældrene at vælge, om de vil have dem med eller ej. Jeg vil gerne have mine nevøer og niecer med, for selvfølgelig skal de opleve fasters bryllup:) - jeg ved også at nogle af de store ( de er i alderen 4-12) meget gerne vil med:)

Men må da indrømme, at jeg bliver lidt i tvivl nu, selvom der ikke plejer at være de store problemer med dem!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er så meget i tvivl.

Jeg ønske begge mine børn skal opleve vores bryllup (knap 1 og knap 4), men ved stadig ikke om de skal med. Er bange for at den mindste kommer til at kræve enormt meget opmærksomhed og når han sover eller inden, skal der jo altid være en "på" dem, men det vil jeg ikke på min bryllupsdag. Hvis vi havde en oplagt barnepige tog jeg hende med og så skulle hun sørge for at få dem til at sove når tiden kom, men det har jeg bare ikke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal snart giftes for anden gang :-)

Blev gift første gang for 10 år siden med mine børns far. Vores guldklumper var dengang 9 mdr. og 4 år. Vi ville have vores unger med til brylluppet og spurgte derfor, om der var mulighed for at blive viet om formiddagen i kirken. Det var der heldigvis og kan kun anbefale det til alle, der vil have deres små børn med til festen.

For det første var vores lille søn stadig vågen og oplagt ved selve vielsen og kom ud at sove efter det var overstået. For det andet fik vores datter en fantastisk oplevelse sammen med mor og far, da det meste af festen foregik i dagtimerne (hvor hun selvfølgelig også var mest oplagt) og desuden havde vi inviteret en enkelt jævnaldrende pige med, som hun kunne lege med. I skulle have set dem lege rundt omkring os alle hele dagen - det gav megen smil fra os og vore gæster. De var heldigvis slet ikke højlydte. Havde taget forskelligt legetøj med, men det bedste billede i min erindring var da de legede med alle de serpentiner, der lå i en bunke i hjørnet af salen - rekvisit fra en af de mange sange. Det var fantastisk.

Sidst men ikke mindst slap vi også selv for den normale ventetid inden et eftermiddagsbryllup, og vi var derfor også veloplagte og fik en skøn fest.

Det var det rigtige for os at gøre, men vi valgte også kun at have vores egne unger + en enkelt legekammerat med, da vi også ønskede vores gæster fik en afslappende børnefri dag. Vores søskende var indviet i at tage over, hvis ungerne krævede lidt ekstra opmærksomhed, så vores forældre ikke gik glip af festen, som egentlig også var deres store dag.

Til mit kommende bryllup skal alle familiens børn med. Vi er begge fraskilte og ønsker et uhøjtideligt bryllup, der også skal holdes i dagtimerne. Da man efter min mening kun bliver gift i kirke en gang og min kommende mand blev gift på rådhuset har vi besluttet os for at blive viet i vores venners fantastiske have og dermed gøre det til vores helt specielle dag uden sammenligning med hvad vi tidligere har prøvet.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til at starte med ville jeg gerne have alle mine nevøer med til vores kommende bryllup, men efter at have snakket med min ene søster om det, så fortalte hun, at hun ville foretrække, at hun ikke skulle "slæbe" sine unger med, fordi det netop er en voksen-fest. Så hun ville nok ikke tage dem med alligevel, for så skulle hun nok bare rende rundt efter dem :P

Og flere hoteller har også fortalt deres holdning til det, og så snakkede kæresten og jeg om det, og vi var enige i, at vi nok ikke inviterer unger med :-)

Selvom jeg da ellers rigtig gerne vil se dem i super fancy tøj! :cheerleader3:

Men de kan da stadig komme med i kirken, så du kan se dem i super fancy tøj :) :) :)

Det er selvfølgelig rigtigt, men desværre kommer hele min familie fra Sjælland, så der er ikke lige mulighed for at børnene kan "læsses" af ved børnenes farmor/farfar, da de bor på Sjælland også :(

Lige præcis hotellerne, i hvert fald de steder hvor der kan være flere selskaber, er som regel heller ikke optimale for børn men når det så er sagt så er det jo ikke hotellernes men jeres fest så et eller andet sted skal de jo ikke have en holdning til om folk skal have børn med eller ej men de kan komme med deres råd/anbefalinger. :lol:

Okay, holdning var måske også så meget sagt, det var nok også nærmere end anbefaling fra deres side :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har stået i samme dilemma men vist snart nået til enighed i at det blir uden børn...

Vi har vores fælles søn på 1,5 år når vi skal giftes og så mine bonusdøtre på 8 og 12 år. Vores søn er sensitiv og vil under ingen omstændigheder have andre end hans mor så han ville hænge på mig, de to andre ville nok kunne klare den okay men det er alle eller ingen i min verden.

Ved det kommer til at skabe lidt snak da folk vi kender som regel har børn med men det er vores dag og vores beslutning. Og hvor stopper man så? Søskendes børn? Venners børn? Osv så ville vi blive 80-90 mennesker!

Det er en svær beslutning men tror man skal tænke på sig selv lige denne ene dag.

Vores skal absolut være brudebørn men efter reception vil de blive hentet hver især 😉

Redigeret af Eskehøj
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev gift i lørdag.

Vi havde nogle store niecer (på 11, 12 og 14 år), som ville være blevet meget skuffede hvis ikke dem kom med. Så vi valgte at inviterer alle familiens børn (vores nevøer & niecer).

Der var 8 børn i det hele (inkl. vores 2 egne på 6 år og 3½ år) og vi hørte og så ganske lidt til dem. Er så glade for at vores egne børn blev en del af vores store dag. :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at tage vores egne børn og min fætters pige med.. Da vores den yngste kun er 6 md på det tidspunkt vi skal giftes.. Og kunne ikke forestille mug et bryllup uden vores store datter på 5 år kun glæder sig også helt vildt ig så har hun fået lov at vælge en hun ville have med fra familien af børn.... Vi holder det på et hotel og de foretrak der ikke var børn med da de ingen aktiviteter havde til dem og det er et ret fint sted :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til at starte med ville jeg gerne have alle mine nevøer med til vores kommende bryllup, men efter at have snakket med min ene søster om det, så fortalte hun, at hun ville foretrække, at hun ikke skulle "slæbe" sine unger med, fordi det netop er en voksen-fest. Så hun ville nok ikke tage dem med alligevel, for så skulle hun nok bare rende rundt efter dem :P

Og flere hoteller har også fortalt deres holdning til det, og så snakkede kæresten og jeg om det, og vi var enige i, at vi nok ikke inviterer unger med :-)

Selvom jeg da ellers rigtig gerne vil se dem i super fancy tøj! :cheerleader3:

Men de kan da stadig komme med i kirken, så du kan se dem i super fancy tøj :) :) :)

Det er selvfølgelig rigtigt, men desværre kommer hele min familie fra Sjælland, så der er ikke lige mulighed for at børnene kan "læsses" af ved børnenes farmor/farfar, da de bor på Sjælland også :(

Ahh, ok, så kan jeg godt se udfordringen :(

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ikke lige læst alle indlæg.

Jeg elsker børn! Vi har selv kæmpet i 3 år nu.. Men jeg har en ide om at til vores bryllup, skal børnene med til receptionen med bryllupskage, og de andre som kun er inviteret til receptionen.

Aften vil jeg have uden børn, så mine venner og familie kan slappe af og nyde aften sammen med os, ikke stresse rundt efter deres trætte børn.

Dette er min ide, mine gæster er sikkert ikke helt enige :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har stået i samme dilemma men vist snart nået til enighed i at det blir uden børn...

Vi har vores fælles søn på 1,5 år når vi skal giftes og så mine bonusdøtre på 8 og 12 år. Vores søn er sensitiv og vil under ingen omstændigheder have andre end hans mor så han ville hænge på mig, de to andre ville nok kunne klare den okay men det er alle eller ingen i min verden.

Ved det kommer til at skabe lidt snak da folk vi kender som regel har børn med men det er vores dag og vores beslutning. Og hvor stopper man så? Søskendes børn? Venners børn? Osv så ville vi blive 80-90 mennesker!

Det er en svær beslutning men tror man skal tænke på sig selv lige denne ene dag.

Vores skal absolut være brudebørn men efter reception vil de blive hentet hver især

Ja, hvor går grænsen. Synes det r svært, ville jo rigtig gerne have alle børn med, men forældrene kommer til at rende i tide og utide, de skal også have en afslappende dag :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også valgt at holde uden børn, dog kommer vores egen 3 årige søn med. Vi kunne godt tænke os en fest, hvor folk kan slappe af og slå sig lidt løs, og det gør man altså bedst uden børn. Desuden er det 17 børn, det drejer sig om, så reelt set har vi heller ikke råd til at have dem alle med. Min søster synes, det er dejligt at skulle til bryllup uden børn, så det har vi egentlig brugt som retningslinie, og håber så at de andre gæster også synes det. Men det er nu engang, det vi har valgt på vores dag. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer