Metlux

Må man skrive sine egne løfter?

10 indlæg i dette emne

Hej alle i skønne (kommende) brude :bearhug:

Min h2b og jeg vil gerne have en borgerlig vielse i det fri, da vi ikke tilhører den samme religion. Men da selve den borgerlige vielse jo er meget kort og ret upersonlig, så vil vi gerne forsøge at gøre den mere personlig ved fx at skrive vores egne løfter til hinanden - udover den obligatoriske vielse.

Men må man det, og er det noget man skal have en eller anden tilladelse til?

På forhånd tak :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej alle i skønne (kommende) brude :bearhug:

Min h2b og jeg vil gerne have en borgerlig vielse i det fri, da vi ikke tilhører den samme religion. Men da selve den borgerlige vielse jo er meget kort og ret upersonlig, så vil vi gerne forsøge at gøre den mere personlig ved fx at skrive vores egne løfter til hinanden - udover den obligatoriske vielse.

Men må man det, og er det noget man skal have en eller anden tilladelse til?

På forhånd tak :loveshower:

Mon ikke i skal spørge den kommunalpolitiker i får ud og vie jer. om det kan lade sig gøre?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lidt usikker på hvad du mener? Skrive dem hvor? Siden man skal have lov til det? :)

Tak for svar.

Jeg mener, at vi selv laver vores egne løfter, som vi vil sige til hinanden under vielsen - udover bare at sige ja til hinanden, men som Roselein skriver, så er det nok bedst bare at spørge ham, der skal vie os, om vi må :) Jeg tænkte bare, at det kunne være, at der var nogen, der havde været til et bryllup, hvor man havde gjort det eller måske selv havde tænkt sig at gøre det... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fandt ud af hvordan det skal foregå når man skal giftes i det fri.

Min trolovede og jeg skal også giftes i det fri og jeg har derfor undersøgt det med egne løfter, da jeg selv kan lide ideen om det. Og jeg fandt frem til dette link, jeg klistrer på nedest. Der står lidt om det. Derud over har jeg snakket med mit borgmesterkontor for at høre hvad deres holdning er til egne løfter. Og hun sagde til mig at det er faktisk noget man kan høre om når man vælger sin borgerlige vielse. Nogle går med til at det sker, mens andre holder mere på det formelle og slut. Der er som regel sat ½ time af til hvert par der skal fornye deres løfter, men prøv at høre den borgelige der skal vie jer, om i kan få lov.

http://www.livsceremonier.dk/index.php?id=84

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du synes den borgerlige vielse er for kort eller upersonlig er du velkommen til at læse videre her:

Vi har et lille firma, der tilbyder at arrangere en smuk og personlig bryllupsceremoni i jeres have eller hvor I ønsker det. Sammen finder vi ud af hvad ceremonien skal indeholde af musik, sange og Ja-ritualet og vi skriver en personlig tale til jer med udgangspunkt i jeres liv og kærlighed og holdninger og værdier og fremtidsdrømme. Vi kommer over hele landet og stifteren af firmaet er tidligere sognepræst, som så at der er behov for bryllupsceremonier uden for kirken også. Hun tilbyder også en kristen ceremoni, hvis man ønsker det.Vi har ry for at være højtidelige og afslappede og lægger megen vægt på, at overholde traditioner og ritualer. Det koster 4.000 kr + moms og dækker en vielsessamtale hjemme hos jer, udarbejdelse af ceremonien og talen, gennemførelse af ceremonien, evt. kontakt til musikere og feststed samt transport efter aftale. Vi dækker hele landet.
Vi synes jo, at ceremonien som viser jeres store kærlighed er det vigtigste minde I kan give jer selv og gæsterne. Den glemmer de ikke. Så kan man måske spare på kjolen eller maden - det er ikke den I husker. Kig evt. på vores hjemmeside www.livsceremonier.dk og du er også velkommen til at ringe helt uforpligtende.
Mange hilsner Ane Christensen tlf 26122629 mail ac1601@gmail.com

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer