Loony

Tanker omkring valg af feststed

10 posts in this topic

Hej Alle!

Min forlovede og jeg har endnu ikke reserveret feststed, men har et par locations i tankerne.

Jeg synes ikke, at jeg indtil videre har kunnet få ro på alle mine tanker omkring brylluppet. Jeg har ikke rigtig overblik over, hvilke ting jeg skal have op at vende når vi skal besøge de forskellige steder.

På trods af, at vi ikke har det helt store budget, så er vi kommet frem til at vælge den færdige pakkeløsning, hvor et evt. feststed skal sørge for mad, drikkelse oppyntning osv. Dette har vi valgt for at skåne os selv og familie med det eventuelle arbejde der skal til, hvis vi selv skal stå for det.

Jeg har en rigtig sød mand som glæder sig til brylluppet, men som synes, at jeg går for meget op i det, og at det "nok skal gå alt sammen".

Jeg har måske i virkeligheden brug for lidt struktur på mine flyvske tanker :a1221:

For jer der har valgt samme løsning (eller alle jer andre søde brides to be), kan I da komme med nogle tips til, hvilke ting I har haft op at vende med feststedet?

:help:

På forhånd tak :)

0

Annonce ♥

Detaljerne vedr. valg af menu, oppyntning, og de valgmuligheder I har vedr. dette kan jeg ikke rigtig sige så meget om men nogle ting I også bør fokusere på er:

• Arrangementets længde. Nogle opererer med 7-9 timers arrangementer. Andre er uden fast sluttidspunkt. Undersøg hvad der ligger i det. Om I kan og hvad det koster hvis I skal forlænge udover det aftalte.
  • I forhold til ovenstående bør det også undersøges hvornår arrangementet regnes fra da gæsterne ofte ankommer nogle timer før festen (evt. reception). Er det overhovedet muligt ?
  • Kuvertpriser: Hvad indgår særligt med hensyn til drikkevarer, matmad m.v.

Det vigtigste er dog jeres mavefornemmelse af servicevenlighed og fleksibilitet. Dvs. hvordan I oplever dem og deres personale. Da det kun kan være en fornemmelse og et indtryk kunne der måske være ide i at du skrev lidt om hvilke steder I overvejede (og hvor i landet). Så var der måske nogle som kunne bidrage med nogle erfaringer fra de pågældende steder. :lol:

0

Jeg kender dine tanker, næsten for godt :p

Jeg har fundet sådan en liste med ting man skal nå og så har jeg efterhånden vinget af. Det har givet mig lidt ro.

Det vigtigste er at få dato, kirke og feststed reserveret, tror jeg.

God arbejdslyst :)

0

Detaljerne vedr. valg af menu, oppyntning, og de valgmuligheder I har vedr. dette kan jeg ikke rigtig sige så meget om men nogle ting I også bør fokusere på er:

• Arrangementets længde. Nogle opererer med 7-9 timers arrangementer. Andre er uden fast sluttidspunkt. Undersøg hvad der ligger i det. Om I kan og hvad det koster hvis I skal forlænge udover det aftalte.
  • I forhold til ovenstående bør det også undersøges hvornår arrangementet regnes fra da gæsterne ofte ankommer nogle timer før festen (evt. reception). Er det overhovedet muligt ?
  • Kuvertpriser: Hvad indgår særligt med hensyn til drikkevarer, matmad m.v.

Det vigtigste er dog jeres mavefornemmelse af servicevenlighed og fleksibilitet. Dvs. hvordan I oplever dem og deres personale. Da det kun kan være en fornemmelse og et indtryk kunne der måske være ide i at du skrev lidt om hvilke steder I overvejede (og hvor i landet). Så var der måske nogle som kunne bidrage med nogle erfaringer fra de pågældende steder. :lol:

Tak for svar diskobil. Arrangementets længde havde jeg ikke rigtig tænkt over, tak for det - det er nu skrevet ned!

De steder som vi bl.a. har tænkt os at besøge er Den Japanske Have, Kaløhus og Früd. Jeg har ikke været nogle af stederne før, og kender ingen der har erfaring med arrangement de steder, men synes at der ser rigtig hyggeligt ud.

Man kunne også besøge restauranterne, men tror at de 2 af dem kun er åbne for arrangementer I efterår/vinter- halvåret.

Jeg kender dine tanker, næsten for godt :p

Jeg har fundet sådan en liste med ting man skal nå og så har jeg efterhånden vinget af. Det har givet mig lidt ro.

Det vigtigste er at få dato, kirke og feststed reserveret, tror jeg.

God arbejdslyst :)

Jeanetteliv- godt at det ikke kun er mig der føler sig forvirret til tider :)

0

Annonce ♥

Medmindre der med Kaløhus menes Restaurant Kaløvig Strandgård så er det eller ikke nogle steder som siger mig noget. Taler vi derimod om dette sted så vil jeg da glæde mig over at stedet eksisterer endnu efter jeg var der for en del år siden. Ikke mindst fordi værten efter vi havde skubbet den nogle gange dikterede natmad kl. 3.30. Parret havde nemlig bestilt fri bar frem til natmaden og i dette tilfælde var det en rigtig dårlig forretning for ham. :lol:

0

Kaløhus var egentlig vores første valg af feststed, men vi endte med at aflyse pga. afstanden til centrum og overnatningsmuligheder. De er dog rigtig flinke der ude, og det er et super lækkert sted. Stort set alt er muligt og det er også ret billigt efter min meningen. Jeg har kun hørt godt derfra og ved der er mindst en her på forummet som har holdt bryllup der.

Früd har jeg desværre ikke længere noget godt at sige om, da de netop har ødelagt vores fest ved at aflyse vores bookede lokale, som en lækker lille overraskelse her i det nye år. Nu ved jeg ikke hvilke af deres lokaler du har kigget på? Men Smedien, der minder meget om Kaløhus´ lokale er ikke længere i brug.... Ved ikke om de har valgt at skrive den info på deres side.

Håber I finder et lækkert sted, som I bliver glade for :)

0

Kaløhus var egentlig vores første valg af feststed, men vi endte med at aflyse pga. afstanden til centrum og overnatningsmuligheder. De er dog rigtig flinke der ude, og det er et super lækkert sted. Stort set alt er muligt og det er også ret billigt efter min meningen. Jeg har kun hørt godt derfra og ved der er mindst en her på forummet som har holdt bryllup der.

Früd har jeg desværre ikke længere noget godt at sige om, da de netop har ødelagt vores fest ved at aflyse vores bookede lokale, som en lækker lille overraskelse her i det nye år. Nu ved jeg ikke hvilke af deres lokaler du har kigget på? Men Smedien, der minder meget om Kaløhus´ lokale er ikke længere i brug.... Ved ikke om de har valgt at skrive den info på deres side.

Hej Anne-mette

Spændende at I også har overvejet Kaløhus. Jeg er ret forelsket i beliggenheden, og min kommende mand og jeg har nogle dejlige minder fra kaløvig, så tænker at stedet har potentiale. Må man spørge hvilken kuvertpris I fik, og hvad denne inkluderede?

Mht Früd så er det Smedien jeg har tænkt på. Der står ingen steder inde på deres hjemmeside, at denne ikke er I brug længere, ikke så vidt jeg kan se - øv. Ked af at høre, at I har fået aflyst jeres booking,- Hvad gør I så nu?

Medmindre der med Kaløhus menes Restaurant Kaløvig Strandgård så er det eller ikke nogle steder som siger mig noget. Taler vi derimod om dette sted så vil jeg da glæde mig over at stedet eksisterer endnu efter jeg var der for en del år siden. Ikke mindst fordi værten efter vi havde skubbet den nogle gange dikterede natmad kl. 3.30. Parret havde nemlig bestilt fri bar frem til natmaden og i dette tilfælde var det en rigtig dårlig forretning for ham. :lol:

Måske man skal have evt. tidspunkt for natmad op at vende med dem, inden aftalen er I hus. Sikke en del jeg bliver gjort opmærksom på :cheerleader3:

0

Syntes jeg egentlig ikke at I skal. Normalt er det en dårlig ide at aftale fast tidspunkt på natmaden da det er svært at forudsige. Har været ude feststeder hvor de ville servere natmad allerede kl. 00.30 og endda også et sted hvor de mente at musikken skulle stoppe med natmaden, selvom der ikke var fast sluttidspunkt på for det gjorde "man". Blev så allernådigst udsat til kl. 01.30.

Normalt serveres natmaden ved 1-2 tiden men her blev natmaden på brudeparrets og gæsternes foranledning udsat til 3.30 men det var også et meget specielt bryllup hvor der blev drukket igennem, så forstår godt restauratøren. Gommen stod oppe på bordet under en tale og moderen der var toastmaster kastede håndklædet i ringen allerede i starten af hovedretten hvor jeg (og min mikrofon) så måtte tage over. Tror aldrig jeg har oplevet noget der kommer i nærheden af det for der var bare fart over feltet og mener festen lukkede ned ved 5 tiden.

0

Annonce ♥

Hej Anne-mette

Spændende at I også har overvejet Kaløhus. Jeg er ret forelsket i beliggenheden, og min kommende mand og jeg har nogle dejlige minder fra kaløvig, så tænker at stedet har potentiale. Må man spørge hvilken kuvertpris I fik, og hvad denne inkluderede?

Mht Früd så er det Smedien jeg har tænkt på. Der står ingen steder inde på deres hjemmeside, at denne ikke er I brug længere, ikke så vidt jeg kan se - øv. Ked af at høre, at I har fået aflyst jeres booking,- Hvad gør I så nu?

Vi er også vilde med omgivelserne og lokalet hos Kaløhus. Det er så hyggeligt og romantisk. Lige det vi drømmer om. Har lige tjekket min bryllupsmappe (godt man er så organiseret :wink:) og kan se en alm. 3 retters menu kan fåes til 300 kr. Hvis I vil have lidt ud over det sædvanlige skal I måske give lidt mere.De har så vidt jeg husker også forskellige pakkeløsninger som kan ses på deres hjemmeside. Derudover har de også gode kontakter til live musik m.m. hvis I skulle få brug for det.

Vi havde booket Smedien for godt et år siden og var super glade for vores valg. Men fik så I sidste uge beskeden om at det ikke længere var muligt. De har udlejet lokalet til et kontorfirma som er ved at bygge nyt bag ved Smedien. Jeg kiggede forbi den anden dag og lokalet er bare helt fyldt om med computer, så trist!! Vi har lige nu Turbinehallen i sigte, da vi allerede har sendt invitationer ud og gæster har booket hoteller. Vi kan derfor ikke booke noget for langt væk...

0