Sign in to follow this  
Followers 0
AgLø

Kan man blive gift på kristi himmelfartsdag ?

13 posts in this topic

Ja da jeg meget gerne vil giftes d. 5 maj da det er en betydningsfuld dag for mig. ( Mor og afdøde fars bryllupsdag, min konfirmations dag og min dåbsdag.

Ville jeg høre om der er nogen der ved om man kan blive gift der, da d. 5 maj på en lørdag ligger meget langt ude i fremtiden. Ved godt det er store konfirmationsdag. Men kunne muligheden være der alligevel ? :-)

På forhånd tak :-)

Mvh AgLø

0

Annonce ♥

GoldRumble ? Hun må kunne give det svar. :lol: Eller Louise G. :lol:

0

Det tror jeg godt du kan, men ved det ikke med sikkerhed. Men hvis ikke kirken har konfirmationer den dag, så kan jeg ikke se et problem i det. Men det er da bare og spørge præsten

0

Tænkte jeg også på (gælder jo også os selv), men det skriver Aglø også selv.

0

Annonce ♥

1000 1000 tak :-)

Vil prøve at henvende mig, men der er så først i 2016 så tænker jeg er i ok tid lige nu :-)

0

Derfor kan du jo sagtens forhøre dig nu.Formentlig har de nogle principper. Men fik også den tanke at vi måske talte 2015 - og nu 2016 - og så hurtigt er konfirmand-familierne altså heller ikke ude når vi taler feststed, musik og hvad der ellers er. Nogle gør det godt nok men det er sjældent at man oplever dem være ude 1 1/2 år før som man tit oplever det med bryllupskunderne. .

0

Tænkte jeg også på (gælder jo også os selv), men det skriver Aglø også selv.

Hov havde jeg overset :)

I den kirke, jeg arbejdede, havde vi gerne 2 konfirmationshold efter hinanden. Men de lå jo, så folk kunne komme "til frokost", som konfirmationer ofte er. Bryllupper er jo primært om eftermiddagen. Mit råd: kontakt den kirke, I har tilknytningsforhold til. Find ud af, om de har konfirmationer den dag. Hvis ja, så forklar dem, hvorfor lige præcis denne dato har betydning. Det er den eneste måde, du kan finde ud af det på :)

Helt enig her :) Det er før set, at der efter søndagens højmesse har været et bryllup, så hvorfor ikke på Kr.H? :)

0

Derfor kan du jo sagtens forhøre dig nu.Formentlig har de nogle principper. Men fik også den tanke at vi måske talte 2015 - og nu 2016 - og så hurtigt er konfirmand-familierne altså heller ikke ude når vi taler feststed, musik og hvad der ellers er. Nogle gør det godt nok men det er sjældent at man oplever dem være ude 1 1/2 år før som man tit oplever det med bryllupskunderne. .

Bent, vi skal allerede ud og finde fest sted til min datter der skal konfirmeres i 2016 ( 17 april) for gør vi det ikke nu, så har vi ikke en jordisk chance for at finde et sted her i byen .......

0

Annonce ♥

Det ved jeg - men I er heller ikke normale :lol: Nej det er klart. Ønsker man at feststedet skal være i samme by som man bor i eller en bestemt by, så er mulighederne indsnævret. Særligt i så lille en by som Nyborg. :lol: Men finde noget kan man altid. Det er blot et spørgsmål om geografi og afstand.

0

Det tror jeg godt, man kan.

Men tror som der bliver skrevet, at det er noget du skal snakke med den kirke, du vil have,om.

0

Det ved jeg - men I er heller ikke normale :lol: Nej det er klart. Ønsker man at feststedet skal være i samme by som man bor i eller en bestemt by, så er mulighederne indsnævret. Særligt i så lille en by som Nyborg. :lol: Men finde noget kan man altid. Det er blot et spørgsmål om geografi og afstand.

:lol: skal man da være normal for at være herinde .... :huh::floejt: hehe spøg til side, nu har vi kigget på lokale og nu er det booket :cheerleader3:

0

Har også planer om at gå tidligt igang så stederne ikke alle er optaget pga konfirmation, så vil helst være hurtigt ude :-)

Takker endnu en gang for alle svarene.. Planen er at kontakte kirken i løbet af den næste uges tid :D

0

Annonce ♥

Så har jeg skrevet til kirken :-)

Så nu venter jeg bare spændt på svar :-)

0