Regnbuebarn

Tager I på bryllupsmesse og hvorfor?

21 posts in this topic

Jeg kan egentlig godt lide messer - bare ikke "sælger-messer", altså messer som kun handler om at firmaer skal sælge et produkt. Jeg er nærig og føler ikke noget er billigt, så hvis jeg kom ind på sådan en messe ville jeg føle at alt de sagde der var rabat på bare var sat højere på messen og derved kunne de skære af prisen og "få kunden til at tro at man sparede noget."

Er jeg den eneste der er sådan?

Det eneste der kunne få mig til at tage på bryllupsmesse var inspiration til DIY projekter eller ting jeg så kunne købe billigere i udlandet :oops:

Hvorfor tager I på bryllupsmesse?

0

Annonce ♥

Min veninde og jeg tager til bryllupsmesse på søndag i Bella centeret. Jeg gør det for at få gode ideer til borddækning, frisure, invitationen og mange andre ting. Er anden gang jeg skal på sådan en messe og synes også bare det er hyggeligt. Og man kommer i total god bryllupsstemning. Her er der jo længe til, men det er altid godt at bare kigge og få en dag ud af det.

Jeg tænker også ligesom dig mht priser, men man er jo ikke forpligtet til at købe noget andet end indgangen.

1

Jeg havde overvejet at tage på messe i denne weekend i Kbh., men vi har en barnedåb der skal afholdes i morgen og så synes jeg egentligt det er for tidligt for mit vedkommende.. Jeg tror vi tager på messe til januar næste år, så er det lidt mere aktuelt :wink: Jeg tror også den primære grund til jeg ville tage på messe var, for at samle inspiration som WeddingAddict skriver.. Og jeg kunne også godt finde på at "samle appetit ude og spise hjemme" (gå på nettet og finde tingene billigere :tunge: )

1

Vi skal afsted i morgen i Århus. H2b er tvangsindlagt til at tage med :wink: Jeg regner egentlig heller ikke med at vi skal købe noget af samme årsag som du nævner. Man har indtryk af at priserne er skruet i vejret fordi der står "bryllup" på.

Vi kommer for at vi kan få lidt inspiration og så tænker jeg at h2b måske trænger til et bryllups-boost, så han kan deltage mere i planlægningen. Herhjemme er det kun mig der surfer nettet tynd for bryllupsinspiration og han har endnu ikke bidraget med ret meget i planlægningen. Og så er det i øvrigt en god undskyldning for at få lidt kæreste-tid sammen uden børn :loveshower:

2

Annonce ♥

Jeg tager afsted udelukkende for inspirationens skyld. Jeg føler mig lidt blank på alle punkter, så det vil være fint med lidt input, tror jeg. :)

0

Hejsa :)

Jeg tager til Vejle på næste søndag med min søs, for at få lidt inspiration til DIY småprojekter.

Dette er kun min søs samt en nær veninde, som ved vi vill giftes indtil videre. (Han har ikke været på knæ), men 2015 bliver året <3

0

Vi (læs: jeg) tager afsted for at søge inspiration :) Udelukkende! Men har læst mig frem til, at der ikke sælges noget som sådan (ikke andet end vielsesringe) og så er det ellers bare 'kom og kig'-messe. Vi skal til messen i morgen (søndag) og her skal vi nok lige et smut over til vielsesringene og lure, for h2b har meget lange og smalle fingre, og han er bange for at en for robust vielsesring bliver for meget, mens en smal vielsesring bliver for fimset :P Så nu har vi da ét projekt, vi skal have kigget på!

0

Vi har styr på det meste ift. de stande der kommer til bryllupsmessen.. Så vi tager afsted for at komme lidt i bryllupsstemning og få denne oplevelse sammen :) Men vi skal selvfølgelig også smage på bryllupskage, da dette er en post som vi ikke har styr på endnu.

0

Annonce ♥

Vi (læs: jeg) tager afsted for at søge inspiration :) Udelukkende! Men har læst mig frem til, at der ikke sælges noget som sådan (ikke andet end vielsesringe)

Helt rigtigt er det vel ikke. Jeg ved ikke med kjoler, kager og andre fysiske ting men det er vel muligt at købe/booke tjenesteydelser så som fotografer, musikere og dj's på messerne, Nu deltager vi så bevidst ikke på de store messer af den simple grund at vi syntes det er for dyrt (og hvem skal mon betale) og fordi vi ikke vil lokke folk med diverse messetilbud. m.v. Hvorfor skulle folk som deltager på en bryllupsmesse have en bedre pris end eksempelvis vores egne trofaste stamkunder :lol:

0

Jeg var på messe i Bella centeret med manden og det var skuffende, jeg troede det var større og ja diskebil i var der ikke for jeg gik også og kiggede efter jer. Jeg var der for at møde de fotografer der var der, men der var jeg også skuffet. Kjolerne var flotte og så var der utrolig mange ringe så det så ud til det var mest det der blev solgt. Hår opsætning var der kun to af og ellers masser af kagesmagninger :)

0

Når vi deltager på messer sker det med det primære formål at folk kan få en dialog med os og se os "in real" fremfor via mail og telefon og der syntes jeg det er meget sjovere at være på de små messer hvor det ikke er så hektisk og der er mere ro. Selvfølgelig tager man også på messe med det formål at "sælge" flere jobs men det skal holdes op imod at der er grænser for hvor mange bryllupsfester vi kan tage ind på de helt store dage og at messepriserne i Bella centeret er uforholdsmæssigt høje og jeg sidder med en fornemmelse af at det mere har karakter af at være en pengemaskine for arrangørerne- Sidste år deltog vi på Sonnerupgaards inspirationsdag og det gør vi formentlig igen i går hvis der bliver en .

men messedeltagelse er da noget vi overvejer løbende.

0

Vi har været på bryllupsmesse i dag og det var virkelig godt:) Der var sket slet ikke så mange mennesker, som vi havde frygtet. Vi mangler tøj til H2B og jeg har heller ikke købt kjole endnu, og der var stop fyldt med tøj! Mange steder var det bare noget med "her er en brochure, tag den med når du kommer og få 10% rabat" eller "hvis du bestiller en tid til kjoleprøvning i dag, så får du 1000kr rabat/ 1000kr til tilbehør hvis du køber en kjole til prøvningen" og tvivler på de sætter priserne op på alt i butikken efterfølgende fordi der kommer nogle kunder fra messen;) I øvrigt, er det så ikke ulovligt at sætte førprisen op, for så at lade som det er på tilbud til originalprisen? Tænker det vil være ret dårlig stil og give dårligt omdømme at gøre sådan. På babymesse har jeg prøvet at være på den anden side af disken ved en bod, og der var det da i hvert fald reelle tilbud vi kørte med :)

0

Annonce ♥

Selvfølgelig er priserne ikke sat kunstigt op på forhånd, det var dog en usympatisk fordom at have :huh: Det er ulovligt i DK, men kan jo selvfølgelig ikke udelukke at enkle brodne kar gør sådan, men som udgangspunkt, nej :)

Til gengæld er priserne på ting jo tilstrækkeligt høje til at de fortsat tjener penge, selvom de giver rabat, og af og til er rabatterne også ret begrænsede. Indenfor de fleste områder tjener sælger endda stadig penge i forhold til indkøbsprisen selvom de giver op mod 70% rabat! Prissætning er lavet på den måde, fordi de skal have en forretning til at køre, og de varer der bliver solgt skal dække tabet på de varer der ikke bliver solgt.

Jeg tog på messe i dag for at samle inspiration. Da jeg var afsted uden min kæreste kunne jeg jo af gode grunde heller ikke binde mig til noget som helst. :wink:

Ved alle kjolestandene var der en eller anden rabat at opnå ved at bestille en tid til prøvning på messen. De fleste steder var dog så large at man kunne bestille en midlertidig tid, således at hvis ens følge ikke kunne den dag man havde valgt på messen, kunne man godt ændre tiden og stadig få rabatten, hvad enten det var rabat på selve kjolen eller på tilbehør.

Jeg deltog ligeledes i en konkurrence om at vinde en bryllupsfotograf, det kunne da være fedt at vinde!

0

Jeg er slet ikke til traditionelle messer. Et stort kuponhæfte - kedelig salgssnak og påtrængende lokketilbud IMO. Jeg har engang set billeder fra en bryllups messe i Tyskland. Det var tilgengæld super, super cool og inspirerende.

0

Jeg er slet ikke til traditionelle messer. Et stort kuponhæfte - kedelig salgssnak og påtrængende lokketilbud IMO. Jeg har engang set billeder fra en bryllups messe i Tyskland. Det var tilgengæld super, super cool og inspirerende.

Det er altså en skam hvis du aldrig kommer på messer. Mange (deriblandt mig selv) kan bedst lide at se med øjnene inden et køb. Jeg tror at du kunne sælge mange ting sådanne steder. :)

0

Det er altså en skam hvis du aldrig kommer på messer. Mange (deriblandt mig selv) kan bedst lide at se med øjnene inden et køb. Jeg tror at du kunne sælge mange ting sådanne steder. :)

Ja enig :) Det er SÅ svært at sidde på nettet og gætte på, hvad der klæder en og om det har den helt rette nuance osv.

0

Annonce ♥

Tager til messe i Odense, det er egentligt ikke fordi vi mangler så meget, men igen trænger til inspiration til håropsætning og kage. Og så trænger vi til at komme i bryllups stemning begge to <3

0

Det økonomiske aspekt samt det at jeg simpelthen ikke har stor fidus til den type messer - er lidt Rasmus modsat. Var engang på en messe for livsstil og design (for at kigge på spændende ting, da jeg går meget op i design, indretning mm). Det var så kedeligt og uinspirerende.

0

Jeg var på messen i kbh både i dag og i går. I går var h2b med og vi kiggede på det han havde lyst til. Det var rigtig hyggeligt. Vi brugte mest tiden på at kigge på ringe, fordi det var en fed måde at få set og prøvet rigtig mange forskellige. Det gav os en rigtig god ide om hvad vi kunne tænke os. Det var fedt fordi man bare stille og roligt selv kunne gå og prøve og kigge.

I dag tog jeg så derind med en veninde hvor vi kunne gå og hygge os med at kigge på alt det andet som h2b ikke synes var så interessant. Det gode at vi begge fik en god oplevelse med det og kigget på det vi gerne ville.

Jeg brugte mest messen som inspiration og så gav det nogle rabatkuponer til ringe osv.

0

Ivrigt er mine hårting kun hobby - jeg behøver ikke at skulle sælge x antal. Har et normalt job ved siden af ;)

0

Annonce ♥

Men mon ikke man som udstiller skal betale for at få lov til at udstille......?

Det kan man vist roligt sige. En stand på messen i Bella-centeret koster så vidt jeg er orienteret mere end det dobbelte af hvad det koster at annoncere på bryllupsklar i et helt år. Dertil kommer messeudstyr og inventar som nok er en engangsudgift, hvis ikke det lejes fordi det for manges vedkommende ikke kan bruges i andre sammenhænge end messer :lol:

0