Metti

Kærlighed <3 20/6-2015 - Billedespam fra vores dag <3

463 posts in this topic

Hovsa! Ja kender godt det der med at holde budgettet. Vi bliver ca 75 personer med et budget på 30.000 og hold nu op hvor er det svært! Vi kan desværre ikke få alt og har også måttet skære nogen steder hvor det bogen gange gør ondt :-S Hvad er det for en ups'er du har lavet?

0

Annonce ♥

Feststedet med mad er lidt dyrere end jeg regnede med og det er uden drikkevarer. Så det skal lige regnes oveni.

Invitationerne blev også dyrere end forventet da der kom told oveni.

Så er der lidt med sko og hairpiece til mig, som jeg ikke lige kan få regnet med i budgettet.

Musik er også lidt dyrere end hvad jeg har budgetteret med. Men regner med at den kan spares helt væk ve at lave en planlagte i stedet.

Det største problem er at H2B ikke vil over de 50.000, så det er med at finde ud af hvor vi kan spare lidt.

Vi skal have omkring 48 personer med til festen og ca. 100 personer til receptionen.

0

Rigtig mange bryllupsting er dyrer end man forestiller sig.... Vores budget var ret højt fordi vi valgte nogen dyrer løsninger såsom betalt overnatning til alle gæster, men der er alligevel nogen poster hvor der er sparet rigtigt meget....

Lidt tips:

1. En pris er ikke nødvendigvis en pris, prut om prisen, det værste der kan ske er at I får nej

2. Undersøg markedet, første sted er ikke nødvendigvis bedst eller billigst

3. Tjek dealsider f.eks. på skønhedsbehandlinger, kagen osv

4. Lav en liste... Need to have - nice to have

5. Brug jeres netværk, måske I kender nogen der kender nogen

6. Spørg om hjælp, de fleste venner og familie vil gerne hjælpe med praktiske ting

7. Køb brugt... Dekoration, hairpiece, slør osv kan med fordel købes brugt enten herinde eller på diverse salgssider

8. Hold øje med tilbud og slå til når det er der.... Lav en liste over ting I ved I skal købe og slå til på de gode tilbud

2

Tusind tak for de gode råd. Er bestemt nogle der kan bruges. :)

Bruger også så mange familie, venner og bekendte jeg kan. Skal kun betale for blomster og ikke arbejdskraft da det er min kusine der laver det. Negle får jeg lavet gratis og makeup til halv pris og fotograf til 1000 kr.

Tror det vil være svært at skære ned til receptionen, da jeg allerede har skåret en del ned. :(

Til gengæld har H2B kigget på at leje en smoking, så der kan der måske spares nogle penge.

Og svigermor har sagt hun gerne vil betale for mit hairpiece. Så måske kommer det alligevel til at gå. :)

0

Annonce ♥

Vi skal have bryllupskageog lidt snacks som chips, gulerod og agurkestænger. Drikkevarer som sodavand, lidt øl og sommersby. Men ikke meget mere end det, netop for at spare.

Men vi har ikke fundet noget sted at holde receptionen endnu.

Edited by Metti
0

Vi skal have bryllupskageog lidt snacks som chips, gulerod og agurkestænger. Drikkevarer som sodavand, lidt øl og sommersby. Men ikke meget mere end det, netop for at spare.

Men vi har ikke fundet noget sted at holde receptionen endnu.

Ved Gladsaxe kirke har et lokale, som kan lånes, jeg har været der i forbindelse med en sørgelig stund , MEN prøv at hører kirken ad

0

Annonce ♥

Har prøvet og det har de ikke. :( Fik jeg i hvert fald at vide i telefonen.

Har fået snakket det hele igennem med H2B og det virker til at vi godt kan få løst det. :)

hmmm øv troede lige der var en løsning, men så ligger der i hvertfald et selskabslokale lige overfor, ved siden af fakta eller hva det nu er der ligger overfor kirken ....håber i hvertfald i får det løst :)

0

Har fået snakket det hele igennem med H2B og det virker til at vi godt kan få løst det. :)

hmmm øv troede lige der var en løsning, men så ligger der i hvertfald et selskabslokale lige overfor, ved siden af fakta eller hva det nu er der ligger overfor kirken ....håber i hvertfald i får det løst :)

Det er en Netto og jeg er ret sikker på at det tilhører en boligforening. Så medmindre Metti selv hører til eller kender nogen, så kan det nok ikke bruges. Men selvfølgelig værd at undersøge... :-)

0

Det er en Netto og jeg er ret sikker på at det tilhører en boligforening. Så medmindre Metti selv hører til eller kender nogen, så kan det nok ikke bruges. Men selvfølgelig værd at undersøge... :-)

haha det var da tæt på,, nu er det nogle dage siden jeg har været der sidst :wink:

0

haha det var da tæt på,, nu er det nogle dage siden jeg har været der sidst :wink:

Ja i hvert fald begge discount butikker ;-) Jeg har haft to børn i børnehave/vuggestue i området. Så jeg har handlet der RIGTIG meget ;-) Så lige præcis den butik har jeg ret godt styr på ;-)

0

Annonce ♥

Haha! Den kunne ellers være meget sjovt at holde sin reception i Netto! DET ville i hvert fald være anderledes!! :lol:

Vi har snakket med dem hvor vi også skal holde vores fest og der kan vi også godt holde vores reception. Det vil blive omkring 5.000 kr. dyrere end jeg havde regnet med, men burde være til at overskue. Især fordi da jeg lavede et budget, var meget af det rent gæt. :) Så tror det ender med at blive der. :)

0

He he ja det kunne da være at i kunne holde det gratis og så invitere pressen da netto så får positiv omtale ;-) Det kunne være kønt ;-) Hørte faktisk om nogen som blev gift i en Aldi for en del år siden!

Ej det lyder som en god løsning at holde reception samme sted som festen når i mener i godt kan få plads til det i budgettet :-) Det er da også meget nemmere både for jer og de gæster som også skal være med til festen...

0

Nu er det selvfølgelig en joke men hvis ikke det var det så har jeg en ret klar fornemmelse af at Netto ville være fuldstændig ligeglade med. Når vi er oppe og lave arrangementer på det lokale bytorv (hvor vi er fast inventar) foregår det på en parkeringsplads lige ude foran Netto. Som den eneste forretning på hele torvet og næsten hele byen har Netto klart nægtet at deltage. Rent faktisk har de af og til klaget over at deres parkeringspladser bliver inddraget ved arrangementerne (det er den lokale erhvervsforening der står bag). :lol:

0

Den eneste ulempe der er ved at holde reception og bryllupsfest samme sted er i forhold til eksterne gæster. Dvs. gæster som ikke skal med om aftenen. Der er det nemmere at trække en streg og lukke receptionen end hvis det sker på feststedet men som regel har det intet at sige. Det er sjældent at reception og fest holdes i et og samme lokale.

OBS. Jeg spillede da bryllup på Gladsaxe Gymnasium for en bruger herinde fra i 2013 (mener jeg det var) hvor de også holdt receptionen der. Receptionen blev afholdt i forgangen op til festlokalet hvorved der var lavet en opdeling.

0

Annonce ♥

Den eneste ulempe der er ved at holde reception og bryllupsfest samme sted er i forhold til eksterne gæster. Dvs. gæster som ikke skal med om aftenen. Der er det nemmere at trække en streg og lukke receptionen end hvis det sker på feststedet men som regel har det intet at sige. Det er sjældent at reception og fest holdes i et og samme lokale.

OBS. Jeg spillede da bryllup på Gladsaxe Gymnasium for en bruger herinde fra i 2013 (mener jeg det var) hvor de også holdt receptionen der. Receptionen blev afholdt i forgangen op til festlokalet hvorved der var lavet en opdeling.

Det kan løses ved at få taget billeder imellem reception og fest, de fleste eksterne gæster vil smutte når brudeparret siger farvel og tak.... Alternativt skal ens toastmaster og/eller forlover stå for den opgave at få folk ud

0

Igen til det bryllup jeg var til i sommers blev receptionen faktisk holdt i samme lokale. Det var intet problem med de gæster som ikke skulle med til middag. De gik alle inden kl 18. Og mon ikke de fleste gør det hvis man nu sørger for at skrive tidspunkt på i indbydelsen? For seriøst, hvem vil dog snige sig med til en middag man ikke er inviteret til? De fleste bruger jo også bordkort så det vil da hurtigt blive opdaget hvis man sætter sig på tante Gerdas eller fætter Børges plads ;-)

Det jeg vil frem til er at de fleste vel har så meget pli og situationsfornemmelse at de godt ved hvornår det er ved at være slut :-)

0

Annonce ♥

Helt enig. . :) Det er ikke nogen skam at invitere folk til reception uden også at invitere dem til fest. Alle ved at der er nogen som man er tættere på end andre. Så ja selvfølgelig har de fleste folk pli og ved hvornår det er tid. Der er angiveligt bare mange som ikke bryder sig om at skulle "smide gæster ud" på et bestemt tidspunkt og der kan det være en rigtig god ide med den efterfølgende fotografering for så er der ligesom lagt op til en naturlig afsked med receptionsgæsterne og festdeltagerne kan koble lidt af inden middagen.

0

Vi regner også med at holde receptionen i forhallen til vores festlokale og så kommer der tid på hvornår receptionen starter og slutter.

Og det dejlige der, er nemlig at der er plads til alle, folk der skal med til festen skal ikke transporteres videre og der er masser af parkeringspladser. :)

0

Jeg spillede faktisk bryllup derude for ca. 2 år siden for en bruger herinde fra. Der brugte de også forhallen til reception og det fungerede fint.

Lige præcis. Den er nemlig rigtig god til reception. :)

0