Sign in to follow this  
Followers 0
Linefrost

Hjælp til indbydelserne

12 posts in this topic

Hvordan kan man skrive i indbydelserne altså på en pæn måde, at jeg helst ser dem i fint tøj. Altså kjoler og jakkesæt ..

Vil ikke lyde snobbet :)

Vi skal holde vores bryllup i en gamle teatersal som er virkelig flot og hyggeligt

Og synes det kunne være dejligt hvis alle vores gæster havde lyst til at tage deres fine tøj på :)

De fleste af vores gæster( kvinderne) vil ud at ha nyt tøj, men har sagt, at hvis de har en sød sommer kjole så er det helt okay :)

Og det mener jeg. Ved godt det kan være dyrt at være gæst til det bryllup.. Ønsker ikke at mine gæster skal føle de SKAL ud at købe tøj.. Nogle der forstår mit problem??

0

Annonce ♥

Jeg kan godt følge dig lidt hen ad vejen, man vil gerne have gæsterne gør bare lidt ud af sig selv på ens store dag. Problemet er bare (og her taler jeg lidt af erfaring fra tidligere bryllupper jeg selv har været gæst til).

At være gæst kan være en stor økonomisk udskrivning, man skal måske med til polterabend og det kan hurtigt rende op i et par 1000 kr hvis man er et par der skal med til både brud og gom. Så er der gaven, man vil gerne give en flot gave og når man så endelig når til dagen er pengene måske ikke så store mere.

Tit har jeg været ude for nogle meldte fra til polterabend pga økonomien , og så sidder de på bryllupsdagen og skal svare for sig hvorfor de ikke var med. og hører hvordan de andre har hygget sig . Så tror jeg nogle nok vælger at deltage i det hele og så finder "det bedste " de nu engang har i skabet , da de så kan "deltage i hele festen"

0

Jeg ville bare skrive " påklædning pænt, ej galla" med mindre jeg misforstår og du mener galla (altså smoking/ kjole og hvidt og gallakjoler)

Ens tøj kan jo godt være pænt selvom man ikke har købt det specielt til anledningen....

0

Annonce ♥

Måske er det ikke nødvendigt at skrive npget - jeg tænker at mange er rigtig gode til at klæde sig på efter den fest der er lagt op til fx stedet, menuen, invitationens stil, kendskab til jer mm - de fleste ønsker jo ikke at stå til en fest og føle sig forkert - enten over- eller underdressed

0

Hvis man forventer galla synes jeg man bør skrive det, har selv været inviteret til et Jehovas Vidner bryllup som de eneste ikke-vidner og da alle så var i galla og jeg selv i alm fin sommerkjole følte jeg mig for alvor ved siden af...

0

Vil også sige at det at være gæst kan være underligt, hvis det ikke er skrevet krav til påklædning.

Til min kusines bryllup havde de ikke skrevet noget ang påklædning, men da jeg godt kan lide at bruge muligheden for at bruge den eneste gallakjole jeg har, tog jeg selvfølgelig den på og H2B tog kilt med alt tilbehør på... og vi var som de eneste der var så fint påklædt. Det var akavet.

Så synes sagtens man kan skrive noget med "påklædning: pænt festligt sommertøj med jakke for mændene og kjole til damerne" eller "festligt fint tøj"

ja, jeg ved det ikke.... jeg er ikke god til den slags... og på det punkt er min H2B og jeg også lidt uenige om hvad vi ser folk møde op i

0

Det kan godt være, at det bare er mig, men jeg forstår ikke helt, hvorfor der er behov for at skrive noget om gæsterne påklædning?

I har jo Jeres fineste tøj på og mon ikke, at gæsterne også vil tage deres fineste på?

0

Annonce ♥

D+T... faktisk er det sådan i min familie at vi aldrig har gået op i tøj, så hvis der ikke står noget om påklædning, så er det tshirt og cowboybukser. Og ikke alle tænker sig om selvom de er inviteret til bryllup. Så jeg vil sige at hvis man forventer noget, må man også sige det. Folk kan jo ikke læse tanker.

Det kan godt være, at det bare er mig, men jeg forstår ikke helt, hvorfor der er behov for at skrive noget om gæsterne påklædning?

I har jo Jeres fineste tøj på og mon ikke, at gæsterne også vil tage deres fineste på?

Min pointe er at ikke alle tænker fint tøj, bare fordi det er et bryllup... ellers kommer de måske i pæne cowboybukser og en skjorte og for damenes vedkommende måske bare et par pæne bukser med pæn bluse/skjorte, men hvis man specifikt ønsker jakkesæt og kjole, synes jeg man skal skrive det.

0

D+T... faktisk er det sådan i min familie at vi aldrig har gået op i tøj, så hvis der ikke står noget om påklædning, så er det tshirt og cowboybukser. Og ikke alle tænker sig om selvom de er inviteret til bryllup. Så jeg vil sige at hvis man forventer noget, må man også sige det. Folk kan jo ikke læse tanker.

Min pointe er at ikke alle tænker fint tøj, bare fordi det er et bryllup... ellers kommer de måske i pæne cowboybukser og en skjorte og for damenes vedkommende måske bare et par pæne bukser med pæn bluse/skjorte, men hvis man specifikt ønsker jakkesæt og kjole, synes jeg man skal skrive det.

Jeg har bare svært ved at forstå, hvorfor man så ikke kan have det på, hvis man gerne vil?

Hvis man gerne vil have cowboybukser og tshirt på til et bryllup, så handler det vel om, at den gæst bare har det bedst i det og så må den gæst vel selv om det?!

Jeg synes bare det er underligt, at man ønsker at se sine gæster i noget bestemt tøj.

Edited by D+T
0

Jeg har bare svært ved at forstå, hvorfor man så ikke kan have det på, hvis man gerne vil?

Hvis man gerne vil have cowboybukser og tshirt på til et bryllup, så handler det vel om, at den gæst bare har det bedst i det og så må den gæst vel selv om det?!

Jeg synes bare det er underligt, at man ønsker at se sine gæster i noget bestemt tøj.

Jeg synes tilgengæld at det er SÅ rart, at blive informeret som gæst! Åh sikke tøjfrustrationer man undgår.... er det mon formelt, uformelt, galla, udklædning eller andet? Det skaber en særlig stemning, når folk er festklædte i nogenlunde samme boldgade til en fest - også for gæsterne - og så skal man ikke glemme at nogle gæster vil føle sig akavede, hvis de har gallakjolen på - og alle andre er i mere almindeligt fint tøj. Jeg synes, man skal være ærlig - og så selvfølgelig samtidig være afslappet med, hvordan folk så har lyst til at tolke ens retningslinjer. Jeg ved at mange i vores omgangskreds ville være frustreret over først at finde ud af på dagen, hvad de gerne ville have haft på. Måske lod man gallakjolen hænge i skabet, fordi man ikke ville være overdressed eller overgå brudeparret, og så er det det helt store skrud! Øv. Uden en retningslinje ville der godt nok også (i vores omgangskreds) komme mange spørgsmål fra gæsterne, fordi de gerne vil gøre noget ud af sig selv, men heller ikke vil risikere at være mere festklædt end bruden. Vær ikke nervøs for at informere, man undergår en masse spørgsmål og usikkerheder hos sine gæster - og det er da kun dejligt for alle parter. Samtidig skal man jo selvfølgelig heller ikke forlange at alle skal ud og købe nyt, det er klart at en dresscode gerne skal opfattes som en guideline.

0

Jeg ville nederst i hjørnet skrive således:

Dresscode: Festtøj, jakkesæt og kjoler.

eller

Dresscode: Gommen vil være i jakkesæt, bruden i hvid kjole.

Skulle det være helt low-key synes jeg også man skal gøre opmærksom på det (så man som sagt ikke har købt ny gallakjole):

Dresscode: Afslappet sommertøj.

Galla - men uden at forlange at gæsterne køber nyt:

Dresscode: Formelt. Gommen vil være i smoking.

0

Annonce ♥