Oxytocin

Lammeculotte - hel eller skåret i skiver?

13 indlæg i dette emne

Jeg har bestilt 10 stk. fine, modnede lammeculotter til aftensmad på vores bryllupsdag - til lige så mange personer.

Culotterne bliver grillet i en kuglegrill. De vejer 250-300 gr., hvilket for de fleste af vores gæster faktisk er "passende" portion :lol:

Men hvordan servere man dem; er det lidt vildt at smide dem hele på tallerkenen?

På den anden side har jeg heller ikke meget lyst til at stå og skære kød ud i brudekjole - og synes også det er problematisk at kødet når at blive koldt, hvis man gør..

Min overvejelse var, om jeg kunne servere kødet på en stor "sidetallerken" - eller måske endda et skærebræt med saftrende - og så en anden tallerken til tilbehøret (fløde-mornay-kartofler med soltørrede tomater).

Der vil ikke være så meget at anrette med, så hvis jeg skiver kødet vil det nok også ligge lidt ensomt på tallerkenen.

Hvad tænker I?

gris352.jpg

vs.

Lam-e1302638618132.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vores har også nogle år på bagen (har brugt dem til plankebøf mm netop fordi de ikke var så store)

Det sted vi skal holde kan man vælge om man vil have hele 250 g bøffer eller en form for udskåret kød og jeg er også i tvivl, mest pga at portioner er 250 g hverken mere eller mindre, og vi har nok nogen gæster der både kunne spise mere og nogen der kunne spise mindre....

Mht selve udskæringen kan du så ikke få en anden til at gøre det hvis det er den model i vælger... Forældre, søskende eller lign.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville vælge at skære dem ud synes det er synd at servere dem hele.

Alternativt skære dem ud inden I griller dem og så servere dem i lidt mindre stykker det er også lækkert hvis mere af kødet får grill på den måde.

Synes det lækre går lidt af fløjten ved netop lammeculotte som er ret fint kød hvis det serveres som en klump :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også lidt primitive - og til lunser :wink::lol:

Jeg kan simpelthen bare heller ikke se det er praktisk muligt at gøre det på andre måder; som sagt NÆGTER jeg at stå i køkkenet og skære ud i min brudekjole - og jeg synes heller ikke én af vores 8 gæster skal mangle ved bordet (ud over mandens kammerat, som helt sikkert fortæller røverhistorier ved grillen :lol:) :wink:

Vi leger vikinger - og mon ikke vi bliver mætte all the same :rolleyes:

Redigeret af Oxytocin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er fine, - men der er jo ikke saftrende og det koster ca. 100,- alene at få dem sendt.

Tror nok jeg har opgivet den idé. Måske går vi bare 100% "viking" og smider dem i en stor bunke, på et stort fad - og så et par store rustikke skåle med kartoffel-guf og rusikke fade med lækkert rustikt brød. Dertil den hjemmelavede pesto og noget revet ost af en slags :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer