Regnbuebarn

Hippiehavebryllup 05.07.14: Kort status + lidt billeder

402 posts in this topic

Kaster mig ud i en planlægningstråd, selvom jeg er ambivalent omkring det. Men man har så mange tanker omkring det hele, så måske dette er en god ide for mig.

I er så velkommende til at komme med inspiration og gode ideer :cheerleader3:

Min kommende kone og jeg planlægger brylluppet hånd i hånd og det elsker jeg. Men denne tråd vil være mine tanker og ideer.

Siden jeg var ung har drømmescenariet for mit bryllup været grønt græs, solskin, bare fødder og blomsterkrans i håret :loveshower:
Min kommende hun vil dog gerne det samme som jeg. Dog tror jeg ikke det var det hun selv havde endt med hvis jeg ikke skulle stå ved hendes side - men hun kan lide ideen og ved at det er 100% mig og hun finder også sig selv til rette i det.

Jeg friede til min kommende d. 15. juni 13 og planlægningen har været igang siden, så dette indlæg bliver lidt langt :rolleyes:

Bryllupsdato: 05.07.14 - vores månedsdato

Vielse og fest: Anneberg vandrehjem i Odsherred

- Der har vi hele stedet - ude og inde fra fredag kl. 16 til søndag kl. 16 - til en virkelig fin pris. Og det er inkl. 44 sovepladser som vi kan bruge hele weekenden :thumbsupsmileyanim: Det er så vigtigt for os bruge fredagen sammen med vores tætte familie/venner som vi kan spise en dejlig middag med fredag aften og gøre klar sammen med og så skal brylluppet stå lørdag kl. 12 hvor vi bliver 70 mennesker. Vi vil gerne huse alle til overnatning uden nogle omkostninger for vores gæster - det bryder vi os ikke om at man pådutter gæsterne og det skal ikke være økonomi der gør at folk ikke kan blive og danse natten lang. :balloon: :balloon:

Vi bor selv i Kbh og de fleste af vores venner og familie kommer også fra København og omegn. Anneberg danner rammen for det bryllup vi ønsker med udendørs vielse, plads til leg, band, fællessang, stående mad efter vielsen og nyde det gode vejr. Middagen skal så nydes indenfor - hovedhuset er magen til mange gårde med nogle store og mindre stuer og fællesstuen som åbner op med dobbeltdøre ud til haven. Jeg ville dog godt til middagen have spist ude under et stort træ fyldt med lanterner men det er for usikkert med vejret og også noget kompliceret for køkkenet.

Efter middagen skal vi danse brudevals i et festtelt som vi har stillet op i haven og derude skal vi feste hele natten. Stuerne bliver ryddet op af vores personaler og der bliver gjort klar til at vi kan spise morgenmad dagen efter kl. 9 hvor gaverne også skal åbnes.

Anneberg hovedhuset - hvor middagen skal nydes og her på denne grund skal vi hygge os hele dagen og teltet skal også være her:

anneberg-facade.jpg

Budget: Vores 100.000 kr. uden kjoler - dem betaler min mor, og der ligger vi omkring 35.000-40.000 kr. med tilretning.

Økonomisk startede vi med at tænke det ville koste 50.000 kr. men det vigtigt for os at der ikke mangler noget denne dag for hverken vores gæster eller os. Der skal være super lækker mad, hvilket intet problem er for min kommendes storebror driver et cateringfirma hvor han laver sådan noget fin højgastronomisk mad så der skal vi kun betale råvarer i Inco :bunny_4: Drikkevarer skal der også være nok af - så det bliver jo nogle dyre poster. Desuden er jeg vegetar og menuen skal være vegetarisk - det gør den gudskelov noget billigere. Men jeg arbejder kun med økologisk.

Jeg selv:

Håret inspiration

Hår og makeup

Ændring hår

Sko til middagen Det endelige valg af sko Det endelige endelige valg af sko

Et til par sko :oops:

Blåt

Kjole

Nyt (kjolen)

Mig i kjolen

Mig i kjolen efter skrædder

Brunchkjole

Lånt & Gammelt

Blomsterkrans

Brudebuket

Tåring

Min kommende:

Kjole

Håret

Sko til middagen

Blåt

Nyt (kjolen)

Lånt

Gammelt

Make-up

Headpiece

Brudebuket

Brudepigekjolen

Kids

Cirkelines brudepigekjole

Bonus-datters kjole

Cirkelines kjoleprøvning 1

Cirkelines fortsættes

Mit bud på Cirkelines kjole

Linus' tøj

Teltet

Bordpynt

Bordpynt 2

Pynt i loftet

Blomster

Slikbuffet Prøveopstilling af slikbuffet

Pynt til haven

Lysene i træet

Indenfor

Bordpynt

Bordpynt 2

Bordopstilling prøve

Pynt til loftet

Blomster

Menuen

Farver

Øvrigt

Anneberg, vielsesstedet, rummet med middagen, haven

Invitationer

Ønskeliste

Globryllup & reception

Sange ved vielsen

Bryllupskage

Ringene

Bryllupsrejse

Kæmpe balloner & Kinesiske lanterner

Gæstebog

DIY - risposer, sanghæfter og træfade

Diverse plakater

Invitationer

Sugerør

Monogram

Fotograf

Favourbox

Bordkort

Bordnumre

Menukort

Drikkevarer

Bryllupsrejse

Tanker omkring polterabend

Polterabend1

Polterabend2

Underholdning

Planen for bryllupsdagen:

Kl. 11.00: Gæster ankommer

Kl. 12.00: Vielse

Kl. 12.30: Skål og tillykke

Kl. 13.00: Små anretninger + livemusik

Kl. 14.00: Fri leg for gæster + brudeparret fotograferes

Kl. 15.00: Receptionen slutter

Kl. 17.00: Middag

Kl. 17.15: Forret

- Pause

Kl. 18.30: Hovedret 1

- Pause

Kl. 20.00: Hovedret 2

- Pause

Kl. 21.30: Ost

- Pause

Kl. 22.30: Bryllupskage og kaffe

Kl. 23.00: Lanterner

Kl. 23.40: Brudevals

Kl. 00.00: FEEEEEEEST! :balloon: :balloon: :balloon:

Dagen efter:

Kl. 10.00 morgenmad + gaveåbning

Edited by Regnbuebarn
0

Annonce ♥

Vi nåede frem til november og jeg havde kigget en del på brudekjoler på nettet. Jeg vidste at jeg skulle have blonder, detaljer, vintage og kvalitet. Faktisk faldt jeg med det samme over mærket Rembo Styling og var solgt i Sandy :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Jeg ringede til Casa Lezar og de førte mærket men havde ikke denne model hjemme. Jeg fandt ud af at det var en 2014 model og krydsede fingre. Var inde i Casa Lezar og kigge på det Rembo de havde og andre mærker men Sandy forblev i mit hoved. Samme dag som jeg var Casa Lezar var jeg til udsalg hos Rikke Gudnitz og troede (det var den aller første kjole jeg prøvede) at jeg havde fundet KJOLEN! Senere måtte jeg sande at det var min egen figur i kjolen jeg var forelsket i og at stilen slet ikke var mig:

post-67372-0-62787200-1381339214_thumb.j
post-67372-0-54955400-1381339224_thumb.j
Casa Lezar var så søde og sendte mig listen over hvilke kjoler fra Rembo 2014 de havde bestilt og Sandy var desværre ikke en af dem. De prøvede sågar at få kollektionsprøven hjem så jeg kunne prøve den men det kunne ikke lade sig gøre. Ugerne gik og jeg måtte reseache alt på markedet for at kunne udlukke alt og turde bestille en kjole hjem til 12.000kr. som jeg aldrig havde set live men som jeg følte var denne.
D. 14. nov. tog jeg mine 2 bedste veninder under armen og havde bestilt tid hos Bride and Galla og i Bride Fashion. Bride and Galla havde typemæssigt nogle fantastiske kjoler som passer til en hippie som jeg, men desværre var jeg blevet lidt af en zilla og ville have fylde, selvom bling, tyl og glitter slet ikke er mig. Hos Bride and Galla fandt jeg verdens smukkeste kappe, den måtte jeg eje - lige meget om den passede til kjolen. Den var som skabt til mig. Ankom bagefter til Bride Fashion og fik verdens bedste betjening af Hanne som bare tog godt imod mig og rummede mig og mine mærkelige stil. Den aften troede jeg at jeg fandt kjolen og jeg var ude om lørdagen med min mor og vise hende kjole og kappe og bestille kjolen og spurtge til at hvis jeg nu hellere ville have Sandy - kjolen som jeg havde fortalt Sandy om, så var det intet problem at bestille den :7himmel: FANTASTISK :cheerleader3: Jeg følte mig så godt behandlet og alt kunne lade sig gøre. Hanne løste bare alt for mig. Det der fangede mig i denne kjole var den grove blonde og a-line. A-line gør bare så meget for min krop og det er jeg vild med.
Kjolen jeg dengang valgte inkl. kappe:
IMG_7993.jpg

IMG_7995.jpg

Men jeg faldt ikke til ro - Sandy blev ved med at tale til mig og det blev ikke bedre da Casa Lezar ringede en uge efter jeg havde aflagt bestillig og selvvalgt depositum på denne kjole og sagde at de havde valgt at bestille Sandy hjem fordi jeg var så vild med hende - og fordi hun er så smuk men ingen købetvang :loveshower: :loveshower: :loveshower: Det var deres valg. Jeg kunne ikke få mine arme ned :c166:

Jeg kontakte straks Hanne i Bride Fashion og fortalte hende om dilemmaet og hun sagde at vi sagtens kunne bestille Sandy istedet og at det var intet problem. Fedt tænkte jeg.

Dagen kom hvor jeg prøvede Sandy og hun var noget mørkere end ventet og lige da jeg fik den på (den var lidt for lille) fik vi sat den helt forkert så den fik ikke det lange stykke den har i overkroppen og syningen der skal skære nede på hoften. Kæresten min var hurtigt forbi og se mig - desværre da den sad forkert og vi tænkte begge at det ikke skulle være denne, selvom den var smuk. Ekspedienten gav slip bagpå og kjolen faldt pludselig rigtigt ned og jeg var solgt :7himmel: Den sad rigtig og jeg vidste at den som havde rumsteret i mit hoved siden aug. selvfølgelig var den rigtige kjole. Jeg var inde og prøve den 2 gange yderligere og kæresten hun så mig da den sad korrekt og godkendte lige med det samme :loveshower: Jeg ringede til Bride Fashion og fortalte at vi skulle bestille Sandy - lang historie kort, de kunne pludselig ikke bestille Rembo mere og Hanne havde fået lovet mig mere en hun kunne holde - det var chefen i butikken gudskelov helt enig i og de overførte mit depositum og jeg bestilte Sandy i Casa Lezae :7himmel:

Og her er hun - på modellen:

RemboStyling_2014_Sandy_01.jpg

Kappen kommer til at passe perfekt til og med fletninger og en blød opsætning af håret:

1380088_764718863554906_1968248108_n.jpg

BILLEDE NR 2

1450041_790175544342571_980892317_n.jpg

644203_733110186715774_1231478499_n.jpgbraided_hair.jpgromantic_wedding_hairstyles_2.jpg

Og med blomsterkrans:

flower-bracelt1.jpg

0

Ihhh, må vi ikke se et billede af DIG med Sandy på?? :wink: Dejligt det kunne lade sig gøre. Lyder virkelig til at blive et fantastisk bryllup! Glæder mig til at følge dig, så tillykke med din tråd :)

0

Annonce ♥

Ihhh, må vi ikke se et billede af DIG med Sandy på?? :wink: Dejligt det kunne lade sig gøre. Lyder virkelig til at blive et fantastisk bryllup! Glæder mig til at følge dig, så tillykke med din tråd :)

Jeg fik slet ikke tænkt på det med billede - men lover at smide et til jer når den kommer hjem og jeg da er nødt til at prøve den :7himmel:

0

Annonce ♥

Velkommen. :biggrin: Fedt med endnu en datosøster.

Så jeg kan jo lige skrive Tillykke med milepælen nu jeg er så godt i gang. 5 mdr er jo ikke så længe.

Ser ud til at være et fantastisk tema I har planlagt. :super:

1

Annonce ♥

Min kommende kones kjole fandt vi på udsalg til 50% - pyyyyha. Hun var nemlig ikke nem og slet ikke lige så solgt til gamet omkring at finde kjole som jeg, så da vi stod i VIntage Bride og hun endelig sagde "yes to the dress" så skyndte jeg mig at betale :cheerleader3:

Det er en Charlie Brear - på hendes har vi valgt de lange ærmer og jeg synes den er lidt kedelig på modellen men på min kæreste er den så smuk :7himmel:

295406_22164.jpg

295406.jpg

Edited by Regnbuebarn
0

Annonce ♥

Ringene er også klaret. Vi ønskede os noget der lige var os - og er der et metal vi altid har elsket så er det kobber :7himmel: Så det var lynhurtigt afklaret hvordan de ringe skulle se ud. For os begge var det vigtigt med et håndlavet produkt og med design i hovedet og ønsket om et håndlavet produkt fandt vi frem til den mest fantastisk guldsmed A. Ring - en lille unik perle som fuldstændig afspejler hvad vi ønskede. Vores guldsmed er god til at gribe vores ideer og visualisere dem for os med kobber og diamanter og ringene er nu snart færdig - jeg viser dem når vi har hentet dem :heart:

Edited by Regnbuebarn
0

Woooow fede kjoler, de er godt nok flotte. I bliver jo et eventyrligt par.

Jeres bryllup lyder meg spændende, og jeg er vild med ideen om, at i holder bryllup/fester overe en hel weekend.

Jeg glæder mig til at følge med, og velkommen til:-)

1

Annonce ♥

Så fandt vi sørme lidt af vores pynt idag. Vi købte bare en af hver af tingene - undtaget de små "tallerkner" der nuppede vi dem de havde :oops: Men vi skal have flere af de store lyserøde "skåle" som bl.a skal bruges i slikbuffeten sammen med disse som så skal have bånd om: ensidig-vase__0183692_PE334728_S4.JPG

nB5Kq.jpg

Glasvasen til højre købte vi tre af - vi skal have en masse små foskellige vaser med få forskellige blomster i hver vase.

"Tallerknerne" skal bruges til vinflasker og andre ting vi ikke lige er kommet på endnu - kom endelig med ideer :cheerleader3: Der skal ikke være lys på.

Det enkelte lys der er med sådan et lille låg, de skal der købes en masse af, de skal stå inde i disse: fyrfadsstagediy_8.jpg

0

Bordpynt i teltet

Opdækning af bordene i teltet hvor slikbuffeten og den lille anretning af små lækre mader skal nydes efter vielsen. Teltet har åbne sider så det står som en oase hvor man kan søge skygge og der vil bandet også spille efter vielsen og alle de kolde drikkevarer befinde sig:

bryllup44.jpgbryllup45.jpg

outdoor-lake-tahoe-wedding-105.jpg

bikubebold_-_lyser_d._30_cm._prinsesse_f der skal hænge en masse bikubebolde rundt i teltet.

guirlande2.jpg

Edited by Regnbuebarn
0

Bordene indenfor hvor middagen skal nydes(farverne skal i ikke tænke over):

Hvide duge og hvide tallerkner.

Ensfarvet servietter

Bordkort

Favourbox

fyrfadsstagediy_8.jpg

origami-paper-gems.jpg

Og disse i loftet i forskellige farver:

ferskenfarvet_retro_pynt.jpg