Camilla_krøier

Øst, vest, hjemme bedst... Så er beretningen i gang igen....

2,278 indlæg i dette emne

Nå nu fik jeg taget mig sammen til at lave min egen tråd, nu hvor vi nærmer os 8. måneders milepælen :-)

Lidt om os... vi er (meget snart) 30 begge to og lever til dagligt et pendlerliv over Øresund.

Vi mødte hinanden på netdating i 2007 og ville nok aldrig have mødt hinanden hvis det ikke var for det, så vi kunne nærmest komme direkte fra en af de mange reklamer... Vi er som trådnavnet antyder fra hver vores landsdel og er nu lige midt imellem med 3 timer til alle (sviger-)forældre :-)

Vi skal giftes i Jørlunde på Sjælland den 13. september 2014 med efterfølgende festivitas på Skjalm Hvide Hotel og min dejlige H2B har heldigvis lagt til side før han friede så vi kan holde bryllup uden alt for mange lommesmerter selvom jeg sidste år skiftede fuldtidsjobbet ud med en tilværelse på skolebænken og SU.

Vores bryllup skal holdes i en semi-minimalistisk stil med en smule romantiske undertoner og en farveskala i dyb navyblå, Ivory/creme, hortensia grøn og en smule sølv detaljer, så et relativt "maskulint" tema så H2B ikke helt drukner i tyl og østrogen ;-)

Vores bryllup kommer til at bærer præg af at jeg elsker DIY projekter og at jeg elsker at finde gode ting og sager på ebay, etsy og mange andre sider (elsker de liberale svenske toldregler).

Så kig med og smid en kommentar hvis I lyster:-)

Redigeret af Camilla_krøier
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har altid haft en svaghed for den farve (måske derfor husbond nr 1 var i søværnet) og så er det bare en ja elegant farve så jeg kan lege lidt med tyl og bling uden at det bliver for prinsesset til H2Bs smag :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frieriet

Alting har jo en begyndelse og bryllupper starter som regel med et lille spørgsmål og et endnu mindre svar...

Vi har været sammen i snart 7 år og det der med bryllupper har været noget svævende, langt ud i fremtiden- halløj. Som nævnt har jeg været gift før i min spæde ungdom og det endte ikke ligefrem lykkeligt så jeg har ikke brugt flere år på at drømme om bryllup som nogen nok har.

I august sidste år blev jeg 30 og i den forbindelse fik jeg af H2B en nytårsrejse til Paris, som jeg bare elsker, jeg har tidligere været dernede men om sommeren og med min mor og lillesøster så det kunne jo være hyggeligt at opleve en anden årstid...

Den 27. december tager vi derfor derned og har det bare rigtigt hyggeligt nogen dage, H2B er utrolig galant og insistere på at slæbe på vores rygsæk hele dagen, finde kort, punge og alting frem fra den osv. synes det var lidt underligt at han var så overbeskyttende med den stakkels rygsæk, men tænkte ikke videre over det.

Den 30. december var vi så ude og gå må Promenade Plantee, som er et gammelt togspor der er lavet om til en park i ca 2. sals højde så man går midt imellem huse, utroligt hyggeligt, om end lidt køligt i december. Efter at have gået de ca 4 km frem og tilbage er det blevet frokost og vi finder en hyggelig lille fortovsrestaurant som vi har set oppe fra parken af. Midt i maden siger H2B at han faktisk har glemt at give mig den lille ekstra julegave han har købt til mig (begyndte faktisk at synes at det var lidt besværligt hvis vi skulle slæbe noget både frem og tilbage fra Paris fordi han havde glemt at give mig det) men frem kom en lille æske med en ring i og så spurgte han om jeg mon også havde lyst til at gifte mig med ham :-) Totalt chok! men jeg sagde naturligvis ja :-D Og det var jo derfor han havde været så øm om den taske, han havde ventet på det rette tidspunkt at spørge og ringen lå i tasken under alle vores guidebøger, ekstra trøjer og vandflasker...

Han havde faktisk bestemt sig for at fri 5 måneder tidligere og jeg har end ikke haft den ringeste mistanke...

I skal da også lige have et par billeder af Promenade Plantee, skulle I komme forbi byernes by så anbefaler jeg varmt en gåtur hævet over jorden..

post-72085-0-80710400-1391948820_thumb.j

post-72085-0-69567200-1391948829_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kirken...

Vi havde først snakket om at blive viet under åben himmel, men så synes jeg alligevel at jeg kom til at mangle kirken og så måtte jeg jo på jagt... Da vi bor i Sverige og de kirker vi har personlig tilknytning til ligger i henholdsvis Aarhus og på Bornholm skulle vi ud og finde en helt "fremmed" kirke, valget faldt på Jørlunde da det ligger 100 meter fra hotellet hvor vi skal holde den efterfølgende fest og det løser dermed en hel del transportproblemer da man så bare kan gå frem og tilbage...Super...

Næste problem...Jørlunde kirke er pt. præsteløs, da man i den danske folkekirke ikke slår embedet op før den "gamle" præst er stoppet og rejst... Dette burde dog kun være et lille problem i forhold til at booke selve kirken, men da der ikke var nogen præst var det rigtigt svært at få fat i nogen der ville kendes ved kirken so to speak...

Det endte med at jeg ringede til kirkekontoret i Slangerup og klagede min nød, herfra blev jeg sendt videre til deres egne 2 præster da kirketjeneren ikke lige vidste hvordan og hvorledes nu vi ikke boede i sorgnet (eller i Danmark for den sags skyld) og at jeg derudover jo er fraskilt hvilket nogen præster ikke acceptere...

Fik så en længere korrespondance med deres helt vidunderlige kvindelige præst der lovede mig at hvis den nye Jørlunde-præst ikke ville vie mig så tog hun gerne en lørdagstur til Jørlunde :-)

Super...reservepræst i hus, men stadig ingen der ville tage stilling til selve kirken... Præsten var så sød at sende en mail til de få ansatte ved Jørlunde kirke så de kunne kontakte mig....og....ingenting.... efter 4 dage var min tålmodighed...lille...fik så pludseligt en mail fra kirketjeneren i Slangerup om at hun har kontaktet provsten og fået godkendt vores vielse så nu er kirken i hus....rigtig meget frem og tilbage skriverier og et par små hysteriske anfald fra min side senere har vi nu kirke OG reservepræst så viet skal vi nok blive, selvom det er en lille smule besværligt at man ikke kan få kontakt med kirkens egne folk :shooter:

I får lige et par billeder af kirken, den er ikke så speciel som "min egen" rundkirke, men skulle eftersigende være utrolig flot indvendig...

post-72085-0-79084800-1392048140_thumb.p

post-72085-0-75452100-1392048178_thumb.j

post-72085-0-58517100-1392048191_thumb.p

post-72085-0-62104200-1392048202_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hotellet...

Feststedet var sådan set bestemmende for både dato og kirke og her derfor fyldt ret meget i planlægningen...

Da vi var på bryllupsmesse i midten af januar troede vi at vi var i god tid og at vi bare lige skulle snuse lidt....

hmm snydt igen...åbenbart skal man på Sjælland reservere feststed 1 år til halvanden før, hvis man vil giftes i august og især hvis man som os ønsker overnatning til gæsterne... Vores snusen blev derfor meget hurtigt afløst af panik (nok mest fra brudens side) og en jagt på feststed... Skjalm Hvide Hotel havde jeg aldrig hørt om (anede faktisk ikke hvor i landet det lå), men vi havde en rigtig god snak med de ansatte de havde ude på messen og de havde en pris der lå noget lavere end diverse (host*fisefornemme*host) steder der ellers var repræsenteret på messen.

Hjem og tænke over det, det er trods alt en temmelig stor del af både oplevelsen og budgettet, men 3-4 timers Google søgning senere har vi ikke fundet et bedre alternativ så dagen efter ringer vi til dem.... Alt i august er optaget, men de har en enkelt lørdag i september ledig hvis vi kan holde os til max 50 gæster inkl os selv, da deres store festsal allerede er booket...ellers hedder det oktober...uhh tænke tænke.... men jeg er jo opvokset på Bornholm og halvdelen af vores gæster kommer derfra og oktober storm og færgesejllads over Østersøen er bare en dårlig cocktail som jeg ikke tør risikere så vi nupper 13/9 og skærer et par gæster fra listen...

Der er så lige den lille ting med den 13/9 at det også er den dag min yngste fætter (og fadderbarn- hedder det det?) bliver 14 og jeg synes derfor at jeg blev nødt til at få hans godkendelse før vi kaprede hans fødselsdag... det viste sig dog at være utroligt nemt og knægten synes det var mærkeligt at han overhovedet blev spurgt :wink:

Nu har han så lovet mig at han opfører sig ualmindeligt pænt indtil bryllupsdagen så vi er sikret godt vejr :cheerleader3: :cheerleader3:

I bliver også lige spammet med lidt billeder fra Skjalm Hvide, vi skal være på Slottet, der dog ikke er så meget slot, men meget hyggeligt alligevel

Vi fik en voucher på en gratis opgradering til brudesuiten til os selv og det skal da benyttes (sidste billede) af en eller anden grund kan jeg kun sætte billeder ind der ligger i forlængelse af hinanden...

post-72085-0-55669200-1392049440_thumb.j

post-72085-0-35377600-1392049493_thumb.j

post-72085-0-77271000-1392049509_thumb.j

post-72085-0-37752500-1392049519_thumb.j

Redigeret af Camilla_krøier
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både kirke og feststed ser da virkelig super fedt ud!! Hold da op. Det bliver så flot.

Det håber vi :-) det bliver lidt anderledes når alle gæster skal sove der og vi får fælles brunch om søndagen, men det lå H2B meget på sinde at det blev sådan, så folk ikke skulle tænke på at skulle hjem midt i det hele og 2/3 af vores gæster skulle alligevel ud og finde overnatning...

Prisen ligger egentligt lidt over budgettet og vi var derfor ude i store dilemmaer om man kunne tilladelse sig at opkræve 2-300 kr pr gæst, men det blev heldigvis løst på smukkeste vis da svigerfar valgte at smide et bidrag i puljen *mangler kæmpe taknemligheds smiley*

Redigeret af Camilla_krøier
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha...jeg synes bare det lige lød forkert med fadderbarn, da jeg så tænker på den lille indiske pige jeg betaler til hver måned :-)

Og hvor gammel føler man sig ikke lige når man har stået fadder til en lige-om-lidt-konfirmand ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det der med at blive fulgt til alters....

Jeg har ikke haft kontakt med min far de sidste 13 år pga rigtig mange dumme beslutninger og udtalelser fra hans side i forbindelse med mine forældres skilsmisse så derfor er han heller ikke velkommen til vores bryllup og en af hovedårsagerne til at vi ikke skal giftes på Bornholm da jeg ikke vil risikere at han dukker op og ødelægger min dag...

Nå men nu til selve dilemmaet...der er jo så en anden der skal have den ærefulde opgave at give bruden væk...og hvem skal det så være???

Min mor er helst fri fordi hun er et tudefjæs lige som mig og helst vil sidde begravet i 1100 lommetørklæder :-)

min første tanke var derfor min søde farfar som sikkert gerne vil, men han er typen der godt kan få kolde fødder når det gælder og bliver hurtigt forvirret hvilket jo ikke er optimalt hvis der ligepludseligt går noget galt og der hurtigt skal findes en løsning så bruden ikke får hysterisk anfald...

Derfor kunne en anden løsning være min mors yngste lillebror, han har altid været en stor del af mit liv, har stået fadder til mig og jeg er fadder til hans søn, han er super god til at finde løsninger hurtigt og jeg ville føle mig helt tryk...men så er jeg bare bange for at min farfar bliver skuffet...

Uhh altså det er svært... Er der nogen er jer der ikke skal følges op af jeres fædre?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis der ikke er nogen gode bud til opgaven, skal du så overhovedet have en til at følge dig op? Kan du ikke bare selv gå op?

Jeg vil gerne indrømme at jeg nok er den forkerte til at svare, for de fleste traditioner rager mig en høstblomst og jeg vil ikke underlægge mig dem bare fordi de er der.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes det er smuk at blive fulgt op - tradition eller ej, eller far eller ej.

Tror du han bliver skuffet? Jeg ville umiddelbart ikke tro det. Din lillebror er jo også nærmere dig, så mon ikke din farfar sagtens kan se det? Hvis du vel og mærke ikke har spurgt ham altså. Så er det jo lidt skidt ;)

Jeg blev godt nok fulgt op af min far - af pligt vil jeg sige. Jeg ville ikke risikere rama, men følte egentlig ikke at han var "Min far". Det er dog blevet bedre efter den dag, hvilket jo er en fordel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes det er smuk at blive fulgt op - tradition eller ej, eller far eller ej.

Tror du han bliver skuffet? Jeg ville umiddelbart ikke tro det. Din lillebror er jo også nærmere dig, så mon ikke din farfar sagtens kan se det? Hvis du vel og mærke ikke har spurgt ham altså. Så er det jo lidt skidt ;)

Jeg blev godt nok fulgt op af min far - af pligt vil jeg sige. Jeg ville ikke risikere rama, men følte egentlig ikke at han var "Min far". Det er dog blevet bedre efter den dag, hvilket jo er en fordel.

Mit andet valg er min mors lillebror altså min onkel/morbror og altså ikke min egen lillebror :-) Jeg ved ikke om min farfar overhovedet tænker over at har ville være første bud eller om han overhovedet har lyst til det... En anden løsning er at vælge min farfar og så spørge min onkel om han vil være stand-by hvis farfar får kolde fødder...kan man det???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer