Marie E

Nysgerrig men hvad skal i have i jeres bryllupskager?

35 posts in this topic

Vi har snakket om hvide bunde med chokolademousse og hyldeblomstmousse. Men nu er jeg også ret forelsket i passionsfrugt, så overvejer det i stedet for hyldeblomst. SKal lave kagen selv, og kunne godt bruge nogle gode opskrifter på hyldeblomstmousse eller passionsfrugt, hvis der er nogen som vil dele...

0

Annonce ♥

Vi har snakket om hvide bunde med chokolademousse og hyldeblomstmousse. Men nu er jeg også ret forelsket i passionsfrugt, så overvejer det i stedet for hyldeblomst. SKal lave kagen selv, og kunne godt bruge nogle gode opskrifter på hyldeblomstmousse eller passionsfrugt, hvis der er nogen som vil dele...

Fedt at du også selv skal bage! Har tænkt at lave en test med hyldeblomst snart, så skal jeg nok lige dele min opskrift :) Hvordan tænker du at den skal opbygges - stablet eller på stativ?

0

Jeg skal selv lave kagen. Vi har bestemt os for at vi vil have rainbow cake. Altså vanille-bunde i de 6 regnbuefarver. regner med at den skal samles med hindbær creme og hvid chokolade creme skiftevis. Skal stables i 2 eller 3 lag (hvis jeg tør) som hver indeholder alle 6 farver, og så skal den dækkes med hvid fondant og ikke så meget andet end en cake-topper så den virkelig popper når den bliver skåret.

0

Annonce ♥

Jeg skal selv lave kagen. Vi har bestemt os for at vi vil have rainbow cake. Altså vanille-bunde i de 6 regnbuefarver. regner med at den skal samles med hindbær creme og hvid chokolade creme skiftevis. Skal stables i 2 eller 3 lag (hvis jeg tør) som hver indeholder alle 6 farver, og så skal den dækkes med hvid fondant og ikke så meget andet end en cake-topper så den virkelig popper når den bliver skåret.

Megasejt - det lyder superfedt!

0

Fedt at du også selv skal bage! Har tænkt at lave en test med hyldeblomst snart, så skal jeg nok lige dele min opskrift :) Hvordan tænker du at den skal opbygges - stablet eller på stativ?

Har prøvebagt og smagt vores kage her i weekenden, og jeg tror valget faldt på passionsfrugt + chokolade, da der var flertal for den. Desuden virkede passionsfrugtmoussen mere stabil end hyldeblomsten.

Jeg har en plan om at vi skal have stablet kagen, men ved endnu ikke hvor mange lag den skal være i. Vi bliver omkring 80 til receptionen (har ikke haft SU endnu), så næste træk må være at begynde at overveje hvor mange lag der skal være...

0

Annonce ♥

Vi er på noget hyldeblomst og hindbær/jordbær fyld pt.

Jeg ved ikke om det er muligt at lave som mousse, men fik engang en is med tang i, det smagte overraskende godt, og kunne måske være en mulighed hvis man vil have en anderledes mousse.

Vi er på udkig efter nogle andre bunde en vanilje eller chokolade da det egentlig ikke er noget vi rigtig godt kan lide, vi har snakket om nøddebunde, men tror desværre det bliver meget dyrt. Det er min mor der betaler og laver kagen, og jeg har ikke lyst til at kræve noget alt for dyrt af hende :)

0

Jeg er meget i tvivl, om jeg selv skal bage.... jeg har bagt bryllupskage før, og ved hvor lang tid det tager (14 timer alt i alt sidst), men er simpelthen for nærig til at betale en kuvertpris på mellem 50-85 kr. pr. person for et stykke kage! Det er simpelthen så sindssygt (jeg ved jo godt, at bageren/konditoren også skal have løn, meeeen...).

Når det så er sagt, så kunne vi godt selv tænke os noget passionsfrugtmousse og champagnemousse. Champagnemoussen var bl.a. i den kage jeg bagte selv, og den blev ret god, passionsfrugtmousse har jeg en opskrift på fra Karolines køkken, men har ikke afprøvet den. Jeg tænker mørke bunde i bund og top og sandkage/m vanille og at strejf af citrus imellem mousserne.

0