aminox

Tvivl omkring bryllupsrejsen

5 posts in this topic

Kære alle

Vi er lidt i dilemma omkring vores bryllupsrejse ift. hvornår vi skal rejse. Jeg har aldrig rigtigt været på ferie og ved derfor ikke om det er helt frygteligt hvis man rejser uge 29 eller 30? Vi vil til et varmt land men har ellers ikke nogen krav om hvor vi skal hen. Min kæreste er studerende og kan ikke tage ferie udenfor hans sommerferie derfor er det svært at finde et andet tidspunkt. Det er her i kommer ind. Hvor vil i anbefale? er det overfyldt og dumt at rejse i de uger? Tips til at finde en billig rejse?

Håber i kan hjælpe:)

0

Annonce ♥

Det kommer meget an på hvilken slags ferie I vil have... Det er jo højsæson så det er nok svært at får super duper billige billetter medmindre i satser på afbudsrejser, men der er naturligvis destinationer der er billigere end andre...

Personligt kan jeg ikke fordrage charterferier, men hvis man ikke er vant til at rejse er der en hvis tryghed da man bliver kørt til og fra hotellet, der er danske guider man kan spørge og de fleste gæster på hotellet vil også være nordiske.

0

I kan jo krydse de to uger af, have kufferten klar til et varmt land og så være klar til at tage en afbudsrejse. Så bliver rejsen en overraskelse for alle :) Og endnu bedre hvis I ikke har nogle krav om hvor I vil hen.

Hvis I tager en typisk charterferie skal I være forberedte på at blive indlogeret på et hotel hvor det vrimler med blegfede skandinavere, 300 halvdårlige restauranter rundt om hjørnet hvor al personale hiver I jer for at få jer til bords, tusindvis af børn og pladsmangel på stranden (indrømmet: Personligt er jeg hverken til charter eller at rejse varme steder hen i de korte perioder hvor vi har godt vejr herhjemme, men det er jo smag og behag, og hvad man kan få fri til).

Men langt de fleste charter-destinationer gemmer på deres perler (det er jo derfor at turismen begyndte, nu har det så bare taget overhånd) og man kan sagtens enten leje en bil eller tage taxa eller offentlig transport til nogle smukke naturområder, så man kommer lidt væk og oplever naturen sammen. Det synes jeg er romantisk, men igen - vi er alle forskellige.

Uanset hvad skal I nok få nogle dejlige minder fra jeres bryllupsrejse.

Edited by ANMU5EDE
0

tak for jeres svar. Er bare så meget i tvivl om hvad vi skal. Ville allerhelst afsted lige efter brylluppet, men kan bare ikke lade sig gøre. øv øv.

Det skal jo gerne være helt perfekt... Er åben for forslag?

0

Annonce ♥

Vi vælger med vilje ikke at tage afsted lige efter, dels fordi jeg læser og dels fordi at vi ønsker os penge til rejsen så vi kan komme lidt længere væk...

Hvor I skal hen kommer jo meget an på budget og på interesser, altså om det skal være dase-pool ferie, naturferie eller kulturferie, vi var 3 uger i USA hvor vi kørte rundt i det vestlige hjørne (Californien, Nevada, Utah og Arizona) for nogen år siden og det var den bedste ferie ever, men den kostede jo også noget mere end en alm charter tur til varmen.

Vi tager til Barcelona ca en gang om året på en forlænget weekend fordi H2B er vild med fodbold og jeg er vild med kunsten, kulturen og maden og på et lille budget giver det mulighed for både storby, strand og natur (hvis man lejer bil og kører rundt i området)

Igen, vi er ikke så meget til charter så det gør vi det ikke så meget i, har dog været en uge på Hilton luksus resort i Egypten hvor vi bare slappede af og hyggede fordi jeg var nede med stress og så var det lækkert at man ikke skulle andet end at slappe af

0