Maluto

Er det normalt at blive i tvivl om kjolen? Nu med billeder+slør..

45 posts in this topic

Jeg købte kjole i efteråret, og nu er jeg kommet så meget i tvivl! Har set en masse kjoler på pinterest, og lige nu synes jeg, de er meget smukkere end min :-( Jeg var ellers rigtig glad for den, da jeg købte den.

Ville på ingen måde have råd til en ny kjole med mindre jeg solgte min uden tab, så det er ikke rigtigt en mulighed...

Edited by Maluto
0

Annonce ♥

Jeg har haft det på samme måde som dig. Jeg havde købt en kjole, som jeg var glad for. Jeg kiggede dog efter andre kjoler, og en dag så jeg KJOLEN.

Den er nu min, og jeg ved, at det er den, jeg skal giftes i. Jeg elsker den!

Men tror man skal indstille sig på, at der findes SÅ mange flotte flotte kjoler, og at man altid kan blive fristet. Så hvis du er glad for den du har, og kan forene dig med, at det er den du skal giftes i, så må det være rigtigt :)

0

For det første: de kjoler du har set på pinterest, er det nogle kjoler du alligevel ville have en jordisk chance for at komme i nærheden af? Der er jo SÅ mange kjoler at finde på nettet, men har i hvert fald selv oplevet, at når jeg har fundet nogle WOW, DEN MÅ JEG EJE!!! kjoler, så er det fra designere i Brasilien, Australien, Isreal eller lign og koster på den anden side af 50.000.... Altså ikke reelle muligheder.

Hvis du har fundet en specifik anden kjole som bliver solgt et sted i nærheden af dig, så kan jeg godt forstå det nager meget.

For det andet: kan du komme til at prøve din egen kjole igen? Måske tvivlen forsvinder, hvis du kommer i den igen:)

Tror det er ret normalt at blive i tvivl - der er jo virkelig mange historier om den slags her på BK. Nogle reagerer på det og køber en ny, nogle finder ud af, at de bare lige skulle i kjolen igen/se den igen.

0

Annonce ♥

Tvivl er helt normalt, både hvad angår kjole, tema, feststed, fotograf osv. osv. Det er urealistisk at sælge en kjole igen uden tab. Og som AS2014 også siger, så er mange af de kjoler man ser på Pinterest ikke til at opdrive, fordi de enten udelukkende produceres på den anden side af kloden, eller bare koster alt alt alt for meget. Og hvem siger den kjolemodel sidder godt på dig? Jeg synes også du skal se om ikke du kan komme til at prøve din egen igen og genfinde magien. Og føles den så rigtig når du står i den og kan du se dig selv blive gift i den osv. så stop med at kigge på andre kjoler. Det vil kun gøre dig i tvivl igen.

0

Uha, jeg kender det så godt. Jeg synes min kjole er så smuk og jeg har det fantastisk i den. Men jeg har også kigget på andre efterfølgende, altså bare på nettet. Det skal man ikke gøre. :td:

Jeg fik min kjole på igen igår og er rigtig glad for den stadig. Så jeg er overbevist om, at det bare er min kjole. Men tvivl er der hele tiden. :blush:

0

Jeg ved min kjole er den rette - men jeg griber også mig selv i at tænke.. orv.. den der vil jeg også have.. eller øv.. hvis nu jeg havde set den der... etc. etc..

Alligevel ved jeg min er den jeg skal have på, for de andre er måske nok smukke men 1. umulige for mig at få.. (økonomi etc.) 2. jeg har faktisk ikke set nogen som jeg fik samme følelse af orv... ved som jeg fik med den jeg har købt.. selvom jeg stadig godt kunne ønske mig at have 60.000 af de stærke til at købe drømme blondedesignerhalløj kjolen..

Jeg tror det er helt normalt.. men ikke særligt rationelt ;-)

Personligt må jeg også erkende at de modeller jeg ser i kjolerne er en size minus.. og da jeg er plus size vil det være naivt at tro jeg vil få samme look... også hvis jeg tabte mig.. :-)

0

Jeg synes der er forskellige følelser og jeg synes det er vigtigt at lytte til dem. Hvis det er den der: "nøj den gad jeg OGSÅ at eje" så ville jeg ikke være bekymret. Men hvis du tænker: "min kjole er ikke den rigtige" fordi den bare ikke er den rigtige, så ville jeg blive bekymret.

Jeg havde valgt forkert i første omgang. Og faktisk bestilte jeg den med det forbehold at jeg ville have min elskede Sandy som jeg fandt lige efter forlovelsen, på nettet vel og mærke og havde ikke set den irl. Sandy endte med at komme hjem i Casa Lezar - det var virkelig utroligt for det var slet ikke en kjole de oprindeligt havde valgt, men da jeg prøvede den, så blev jeg 100% bekræftet i at Sandy var mig og min stil og det var den første kjole ikke.

Jeg synes det er 100% det vigtigste at have sig selv med i sit kjolevalg. Den skal afspejle dig - så tror jeg også du finder dig 100% identisk med den og ikke vil være fristet af andre :kiss:

0

Annonce ♥

Tvivl er bare en tilbagevendende faktor under bryllupsplanlægning.

Har selv anskaffet 2 kjoler - :blush: fyyyyy

Efter jeg har købt nr. 2 undgår jeg så vidt muligt at kigge på andre kjoler. Men det er godt nok svært herinde, alle flasher jo deres smukke, smukke kjoler, og man skal jo liiige kigge :floejt:

Men.....skal ikke nyde noget af at ombestemme mig nu - dét tilgiver H2B vist ikke :biggrin:

Så fortvivl ikke, det er fuldstændig normalt at komme i tvivl.

0

Jeg kunne så meget have skrevet dit indlæg.

Synes min kjole er fin og med alt jeg ønsker. Jeg er bare i tvivl om den er for meget og om jeg bliver kæmpe i den.

Tænkte at når jeg får den på forsvinder den følelse. Men nej, var ved skrædder og jo den et fin men er stadig sindssyg meget o tvivl.

What to do????

Hvis du vil må du gerne sende et par billeder til mig på mail eller mms og jeg vil være helt ærlig.

0

Jeg købte min i efteråret sidste år og skal først giftes til næste år, så der var næste 2 år til da jeg købte den.
Men jeg kan stadig godt blive i tvivl om det skal være den, men når jeg så prøver den tænker jeg, "wow den er flot"
især hvis jeg ser billeder af den. Har billeder af mig selv med den på på min mobil og bliver overrasket hver gang.

Men hvis man synes at der er noget der mangler, så kan man altid tage et pænt brudebælte på, eller se om man

skal have en større er mindre underskørt på. Det gør virkelig en stor forskel.

Men tror at man kan blive i tvivl om mange ting til ens bryllup fordi man bare vil have det perfekte bryllup, men derfor

vigtigt at man gør det til sit eget bryllup og ikke sammenligner med andres bryllup & kjoler :D

0

Jeg nåede at købe to kjoler og bytte dem igen, inden jeg fandt den tredje, som jeg har tænkt mig at holde fast i. Den kommer meget tæt på det, jeg havde forestillet mig, at jeg skulle have på til mit bryllup :heart:

Jeg føler mig dog lidt fjollet, fordi jeg er så ubeslutsom, og det er også den reaktion, jeg får fra (ugifte) venner og familie, når de hører om det. Det har også virkelig sat min forlovedes tålmodighed på prøve :wink:

Så jeg er glad for at læse, at jeg ikke er den eneste :)

0

Annonce ♥

Tak for jeres svar! Det er rart at høre, at jeg ikke er den eneste.

Jeg kan ikke bytte min kjole, og jeg tror, ikke det er lige til at sælge den. Og der er jo stadig mange ting ved den, jeg rigtig godt kan lide.

Et af problemerne er nok også, at den er blevet lidt for stor, så lige nu sidder den ikke så fantastisk, som den gjorde i butikken.

Som en af jer er inde på, er de kjoler, jeg ellers har set, på pinterest, og de er sikker både vildt dyre og ikke til at få fat i.

Jeg skriver med Lena fra so bridelicious. Jeg har i forvejen overvejet, at hun skulle lave headpiece til mig, og jeg skriver nu med hende omkring et bælte. Jeg tror, det vil kunne give kjolen lidt kant, lidt mere talje og vintagestemning.

Min kjole er fuld blonde med flere lag blonde ovenpå hinanden. Stoffet er virkelig smukt. Den har halterneck og bar ryg, er i havfruefacon og har et mindre slæb. Hvad tænker I om bælte til en sådan kjole? Jeg overvejer et smalt bælte (ca2-3 cm) pyntet med perler i en sølv/grå/champagne farve.

0

Jeg kunne så meget have skrevet dit indlæg.

Synes min kjole er fin og med alt jeg ønsker. Jeg er bare i tvivl om den er for meget og om jeg bliver kæmpe i den.

Tænkte at når jeg får den på forsvinder den følelse. Men nej, var ved skrædder og jo den et fin men er stadig sindssyg meget o tvivl.

What to do????

Hvis du vil må du gerne sende et par billeder til mig på mail eller mms og jeg vil være helt ærlig.

Du må også gerne sende billede til mig, hvis du har brug for en andens mening :-)

0

Tak for jeres svar! Det er rart at høre, at jeg ikke er den eneste.

Jeg kan ikke bytte min kjole, og jeg tror, ikke det er lige til at sælge den. Og der er jo stadig mange ting ved den, jeg rigtig godt kan lide.

Et af problemerne er nok også, at den er blevet lidt for stor, så lige nu sidder den ikke så fantastisk, som den gjorde i butikken.

Som en af jer er inde på, er de kjoler, jeg ellers har set, på pinterest, og de er sikker både vildt dyre og ikke til at få fat i.

Jeg skriver med Lena fra so bridelicious. Jeg har i forvejen overvejet, at hun skulle lave headpiece til mig, og jeg skriver nu med hende omkring et bælte. Jeg tror, det vil kunne give kjolen lidt kant, lidt mere talje og vintagestemning.

Min kjole er fuld blonde med flere lag blonde ovenpå hinanden. Stoffet er virkelig smukt. Den har halterneck og bar ryg, er i havfruefacon og har et mindre slæb. Hvad tænker I om bælte til en sådan kjole? Jeg overvejer et smalt bælte (ca2-3 cm) pyntet med perler i en sølv/grå/champagne farve.

Jeg synes, den lyder utrolig smuk :) Du har vel ikke et billede, vi må se?

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Flot kjole! Jeg tror det hjælper gevaldigt på dine følelser for kjolen at den bliver tilpasset, for en kjole der er for stor sidder bare ikke som den skal og så føler man sig ikke smuk. Et bælte tror jeg kunne være rigtig flot til, og synes halterneck er flot til dig.

0

Flot kjole! Jeg tror det hjælper gevaldigt på dine følelser for kjolen at den bliver tilpasset, for en kjole der er for stor sidder bare ikke som den skal og så føler man sig ikke smuk. Et bælte tror jeg kunne være rigtig flot til, og synes halterneck er flot til dig.

Tak! Det er virkelig den halterneck, jeg har det lidt svært med.

Du har nok ret i, at det hjælper at få den rettet til. Men jeg har først til hos skrædderen i starten af maj, da jeg ikke tør få det gjort tidligere i forhold til brylluppet.

0

Der er vist også generet en idé om at alt skal være uden stropper af nogen art for tiden. Og halterneck skal man måske også være påpasselig med som kvinde, hvis ens skuldre er mærkbart bredere end ens hofter, men dine skuldre og hofter er nogenlunde lige brede og derfor kan du sagtens bære det! Jeg synes i hvert fald det er flot, men jeg har til gengæld svært ved at forestille mig dig 5kg lettere! Du er jo et siv allerede på det billede du har uploadet. Bare rolig, du bliver en smuk brud i den kjole!

0

Der er vist også generet en idé om at alt skal være uden stropper af nogen art for tiden. Og halterneck skal man måske også være påpasselig med som kvinde, hvis ens skuldre er mærkbart bredere end ens hofter, men dine skuldre og hofter er nogenlunde lige brede og derfor kan du sagtens bære det! Jeg synes i hvert fald det er flot, men jeg har til gengæld svært ved at forestille mig dig 5kg lettere! Du er jo et siv allerede på det billede du har uploadet. Bare rolig, du bliver en smuk brud i den kjole!

:-) Tak!

0