EmilieM

Hvordan gør man liiige det?

24 indlæg i dette emne

Vil lige starte med at sige at manden min desværre ikke har været på knæ endnu.. MEN ikke desto mindre snakker vi lidt om det alligevel i ny og næ. I går kom vi så til at snakke om at det kunne være romantisk at blive gift på vores 10-års dag. Et lille hurtigt kig frem i tiden afslører desværre at det er en torsdag.. det kan man jo ikke rigtig når der skal være fest. Er der nogle af jer, der har haft samme problem og hvad endte I ud med at gøre?

Ville jo gerne have dag, der betyder noget for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagen kommer automatisk til at betyde noget for jer fremadrettet, så jeg ville ikke hænge mig så meget i det. I kunne vælge lørdagen efter jeres 10-års dag evt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har 10 års dag d. 18.06.14 og vi har valgt at blive gift 14.06.14.

Jeg troede jeg havde regnet mig frem til at d. 18.06 ville være en lørdag i 2014, men det er først i 2016 og det vil vi ikke vente på.

Vi kiggede derfor på de to lørdage der lå rundt om vores 10 års dag og valgte den dato der passede os bedst.

For mig blev det pludselig vigtigere at det blev i den måned hvor vi har 10 års dag, når det nu ikke kunne blive på dagen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan altid vælge andre dato'er :)

Uanset hvilken I vælger, vil den betyde noget for jer... - år efter år, efter år efter....

:lol:

Enig. Der er intet til hinder for at blive gift på en torsdag o.l. Rent faktisk kan I jo ofte hente noget rabat af samme grund hos forskellige udbydere og feststeder .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan altid vælge andre dato'er :)

Uanset hvilken I vælger, vil den betyde noget for jer... - år efter år, efter år efter....

:lol:

Enig. Der er intet til hinder for at blive gift på en torsdag o.l. Rent faktisk kan I jo ofte hente noget rabat af samme grund hos forskellige udbydere og feststeder .:)

Tjo måske, men det sætter unægteligt lidt en dæmper for festen at holde det en hverdag. Jeg ville blive temmelig irriteret over at skulle tage fri fra arbejde for at tage til bryllup. Og faktisk også to dage i streg hvis det er en helaftensforestilling hvad det ofte er. Eller også ville jeg forvente det var et meget kort bryllup, med vielse om aftenen, lidt god mad og så er festen slut...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er selvfølgelig rigtigt, at det bliver en speciel dag uanset hvad. :)

Ved godt at man teoretisk set godt kan gøre det en torsdag, men synes virkelig det sætter en dæmper på fest-niveauet, og som Gybbelgobbel siger ville jeg nok selv blive irriteret over det, hvis jeg var gæst, så det skal det ikke være..

Hehe, nej selvfølgelig behøver han ikke gå på knæ.. men det har han proklameret at han vil en dag, så jeg venter spændt😛

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gyppelgobbel det med at feste på en hverdag kommer man ikke helt udenom, hvis man holder på at festen SKAL være på selve dagen mener at hvis man er gift en lørdag så vil sølvbryllup altid falde på en tirsdag ( ret mig hvis det er forkert) og der plejer folk nu nok at ville fejre dagen med parret..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En mulighed var også, at I blev gift på rådhuset om torsdagen på jeres 10 års dag, og så holde festen fredagen eller lørdagen efter (evt. med kirkelig velsignelse den dag, hvis det er det, I gerne vil). Så er I jo officielt gift på den dag I gerne vil have, og det kommer til at stå i vielsespapirer og i ringene osv. :)

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gyppelgobbel det med at feste på en hverdag kommer man ikke helt udenom, hvis man holder på at festen SKAL være på selve dagen mener at hvis man er gift en lørdag så vil sølvbryllup altid falde på en tirsdag ( ret mig hvis det er forkert) og der plejer folk nu nok at ville fejre dagen med parret..

Den type fester er i min familie nu altid blevet holdt førstkommende lørdag efter eller lørdagen før. Så vi har nok bare aldrig holdt på at det SKAL holdes på selve dagen.

Jeg forstår ikke rigtig datohysteri, må jeg indrømme.. Kan man tilfældigvis få det til at passe - skønt! Hvis ikke - what's the big deal?

Hvis det absolut skal være kan jeg godt lide ideen om at blive juridisk gift på rådhuset om torsdagen og så holde festen om lørdagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har 10 års bryllupsdag på en søndag (gift på rådhuset i hemmelighed) og vi holder det så om lørdagen, fordi så bliver fejringen jo tæt på og samtidig er vi nok ikke færdige med at fejre det når bryllupsdagen oprinder :)

Jeg vil sige at var det ikke fordi vi i forvejen er gift og ikke ønsker at have 2 bryllupsdage (det får vi lidt alligevel, men vi holder fast i at fejre bryllupsdag d. 10. og ikke den 9.) så havde det ikke gjort så meget, men hvis det betyder noget for jer - så find den nærmeste lørdag at gøre det på - det er mit bedste råd :)

Gyppelgobbel det med at feste på en hverdag kommer man ikke helt udenom, hvis man holder på at festen SKAL være på selve dagen mener at hvis man er gift en lørdag så vil sølvbryllup altid falde på en tirsdag ( ret mig hvis det er forkert) og der plejer folk nu nok at ville fejre dagen med parret..


Den type fester er i min familie nu altid blevet holdt førstkommende lørdag efter eller lørdagen før. Så vi har nok bare aldrig holdt på at det SKAL holdes på selve dagen.

Jeg forstår ikke rigtig datohysteri, må jeg indrømme.. Kan man tilfældigvis få det til at passe - skønt! Hvis ikke - what's the big deal?

Hvis det absolut skal være kan jeg godt lide ideen om at blive juridisk gift på rådhuset om torsdagen og så holde festen om lørdagen.

Jeg er helt på linje med dig her - min svigerfamilie går MEGET op i at fejre hver ENESTE fødselsdag PÅ DAGEN - hvad end det er voksne eller børn.. jeg holder fast i at fejre når det er belejligt og holdt således min 30års ½ år før tid, fordi det er smartere om sommeren hvor vi kan være i haven.. når vi når til sølvbryllup med videre, så bliver det klart også om lørdagen - for det ER altså bare mere praktisk - ikke mindst når man har mindre børn.. Vi var i tirsdags til svigermormors fødselsdag om aftenen og det er bare SÅ upraktisk med små børn - sidste år måtte vi holde fri, da hun blev 90 på en mandag og det skulle fejres til sent, så tirsdagen blev en fridag.. det er ærgerligt, for vi ville gerne fejre hende, men det er altså ikke nemt med små børn der skal tidligt op :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har "valgt" en helt tilfældig lørdag fordi det var den eneste der var ledig hvis vi ville giftes om sommeren og i år, jeg havde ellers satset på 23/8 da det er min fødselsdag og derfor utrolig nem at huske, men mere var der sådan set ikke i det...

Som flere skriver så er en bryllupsdag forhåbentlig en meget vigtig dato lige meget hvor den ligger og vi har aldrig gået så meget op i månedsdatoer/årsdatoer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En mulighed var også, at I blev gift på rådhuset om torsdagen på jeres 10 års dag, og så holde festen fredagen eller lørdagen efter (evt. med kirkelig velsignelse den dag, hvis det er det, I gerne vil). Så er I jo officielt gift på den dag I gerne vil have, og det kommer til at stå i vielsespapirer og i ringene osv. :)

Det har vi også godt snakket om, problemet er bare at ingen af os er troende, så det der med en kirkelig velsignelse virker helt forkert.

Kan godt være vi må ud i bare at vælge en anden dato. Eller rykke det 1-2 år, så datoen falder på en fredag eller lørdag.. :D .. Manden synes i forvejen det er lidt presset nu når han er på su, så han vil nok være ret opsat på at skyde det lidt længere ud i fremtiden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En mulighed var også, at I blev gift på rådhuset om torsdagen på jeres 10 års dag, og så holde festen fredagen eller lørdagen efter (evt. med kirkelig velsignelse den dag, hvis det er det, I gerne vil). Så er I jo officielt gift på den dag I gerne vil have, og det kommer til at stå i vielsespapirer og i ringene osv. :)

Det har vi også godt snakket om, problemet er bare at ingen af os er troende, så det der med en kirkelig velsignelse virker helt forkert.

Kan godt være vi må ud i bare at vælge en anden dato. Eller rykke det 1-2 år, så datoen falder på en fredag eller lørdag.. :D .. Manden synes i forvejen det er lidt presset nu når han er på su, så han vil nok være ret opsat på at skyde det lidt længere ud i fremtiden.

I kan også blive gift om torsdagen og så få "livsceremonier" eller Humanistisk Samfund til at holde en ceremoni for jer om lørdagen. Eller bare undvære at have hele familien med til selve vielsen.

Eller vente, ja... men... der kommer skudår i 2016, så det kan altså godt være at I kommer til at springe lørdagen over. Det må I lige undersøge. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En mulighed var også, at I blev gift på rådhuset om torsdagen på jeres 10 års dag, og så holde festen fredagen eller lørdagen efter (evt. med kirkelig velsignelse den dag, hvis det er det, I gerne vil). Så er I jo officielt gift på den dag I gerne vil have, og det kommer til at stå i vielsespapirer og i ringene osv. :)

Det har vi også godt snakket om, problemet er bare at ingen af os er troende, så det der med en kirkelig velsignelse virker helt forkert.

Kan godt være vi må ud i bare at vælge en anden dato. Eller rykke det 1-2 år, så datoen falder på en fredag eller lørdag.. :D .. Manden synes i forvejen det er lidt presset nu når han er på su, så han vil nok være ret opsat på at skyde det lidt længere ud i fremtiden.

I behøver strengt taget ikke have nogen ceremoni om lørdagen. I kunne jo nøjes med borgerlig vielse torsdag og fest lørdag. Eller vente et par år, hvis du/I kan :)

Redigeret af Metlux
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super svært det med datoer.. :-)

Hos os var dilemmaet at Sømanden ønskede at det skulle være på en af flådens mærkedage.. min reaktion var noget i retning af.. What the fuck?

Og det var svært at finde en der faldt i 14 som ikke var noget med død og ødelæggelse..

I sidste ende fandt jeg så ud af at Admiralitetet i Danmark er indstiftet 9.august.. hvilket også er lidt humoristisk fordi han altid har omtalt mig som admiralinden..

Derved er det også en dato vi kan inkludere lidt i taler etc :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Vores dato kom lidt tilfældigt da vi skulle vies på rådhuset. Jeg var højgravid og vielsen var lidt praktisk formalitet inden fødslen. Vi ville egentlig have taget fusen på familie og venner da h2b skulle holde 30 års fødselsdag og blive viet på dagen for festen, så han ikke skulle være pebermø. Men der var ingen på rådhuset der kunne vie os den dag så det blev om mandagen i stedet. Helt tilfældigt falder 10 årsdagen på en lørdag, så der var slet ingen tvivl om at det også er den dag vi skal velsignes i kirke :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også "valgt" en tilfældig lørdag. Ville gerne have et forårs- eller sommerbryllup. Så det blev den dag, hvor der var ledigt i både kirke og på feststedet. For det var de to punkter, der ikke kunne røres ved i vores tilfælde. Vi ville vies i Måbjerg Kirke, og festen skulle være på Nørre Vosborg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ingen af os kan huske hvilken dag vi mødte hinanden eller blev kærester - så vi valgte at lave en kombi af vores fødselsdage, mulighed var således 19-5 eller 16-8, det blev august da det så sjovt nok var et år fra han friet til brylluppet, men det tænkte vi først på bagefter.

Men vælg den dato i mener at kunne huske fremover - særligt hvis man ikke går meget op i årsdag og ligne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste friede i onsdags - woohoo ❤️ Men vi har længe talt om eventuelle datoer... Det er meget vigtigt for min kæreste med en særlig dato da han tror at det er nemmere for ham at huske 😊

I lørdags talte vi så lidt om datoer og kom frem til 15.8.15 det mente han godt han kunne huske... Og særligt hvis han lagde 8 ned, så det blev til et evighedssymbol... Så det er umiddelbart datoen for os 😍 Selvom jeg synes der er længe til og jeg gerne ville ha været gift på 3 års dagen for vores 1. Møde - 9.8.14 ... Det er også bare ret meget lige om lidt 😱

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt umuligt er det nok ikke men det kræver at man ikke stiller for store krav med hensyn til geografisk beliggenhed og selve stedet/lokaliteterne + at man tager sig tiden til at finde stedet. Der vil altid være fester der bliver aflyst/afbooket eller steder som af andre årsager ikke er booket men det kræver bare at man finder dem og det kan godt tage tid

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har kobberbryllup tirsdag den 20. januar 2015, og vælger at festligholde dagen lørdag den 21. marts 2015.

Det gør vi fordi vi mener, at den 20. januar ligger i en "dum" måned, hvor det er mørkt, trist og iskoldt - i marts er der et spinkelt håb om, at foråret er på vej og har vist de første spæde tegn :-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har 4 års dag d. 29 august.

Her I Holland skal man giftes på rådhuset, og så kan man vælge at blive velsignet i kirke efterfølgende.

Så vi skal giftes på rådhuset d. 28, en torsdag da det så kun koster 2000 kr, skal vi giftes på rådhuset en lørdag koster det 8000 kr.... Vores bryllup holder vi d. 30, med kirke velsignelse...

Så fremover bliver vores bryllupsdage fra d. 28 til d. 30... Det synes vi var meget hyggeligt, at vi kan få tre kærlighedsdage lige efter hinanden :loveshower::loveshower::loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer