Rose90

Hjælp til gode opskrifter!

8 indlæg i dette emne

Hej Derude :lol:

Jeg har tænkt mig selv at lave vores bryllupskage. Umiddelbart forestiller jeg mig at en skal være enten:

  1. Mandelbunde med et lag chokolademousse og et lag hindbær eller jordbærmousse
  2. 2 alm. vanilijebunde (lidt fedtet og luftig) og 1 nøddebund (mandel - gerne sprød i det) med et lag chokolademousse og et lag hindbær eller jordbærmousse

Jeg vil snart begynde at prøve forskellige opskrifter af for at finde frem til de bedste :metteholm

Jeg vil gerne høre jer om I har en mega god opskift på nogen af delene, som I gerne vil dele. Det kan også være andre typer mousse eller bunde - en form for chokolademousse er det eneste som er fast :lol: Vi eeeelsker chokolade :heart: :rolleyes:

:loveshower: :loveshower: :loveshower:

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvid chokolademousse synes jeg er ret lækkert. Og hvis ikke min kære svigermor havde været overfølsom overfor mynte, så havde vi skulle have after eight mousse i vores. Mums... Og så skal vi nok have brownie eller oreobunde...

Faktisk sidder jeg og får helt lyst til at lave to kager, så må svigermor nøjes med at smage den ene. Jeg ville lave oreo bunde med et lag hvid chokolademousse og et lag after eight mousse.. Smurt op med smørcreme... Mums

Og så en anden... Svigermorvenlig kage. Browniebund nederst med hindbærmousse, så en lettere bund og en anden type mousse... Hmmm...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhh after eight! Det er bare total ynglingsspise - også til is :lol::lol::lol: Men bliver det slet ikke vammelt i en mousse? :huh: Har prøvet hvid chokolademousse, men synes det bliver for sødt? Browniebund lyder også godt :lol: Jeg er mega meget chokoladegris! :lol:

Ej hvis du kan overskue det, skal du da bare lave to kager, så I kan få jeres ynglingskage :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhh after eight! Det er bare total ynglingsspise - også til is :lol::lol::lol: Men bliver det slet ikke vammelt i en mousse? :huh: Har prøvet hvid chokolademousse, men synes det bliver for sødt? Browniebund lyder også godt :lol: Jeg er mega meget chokoladegris! :lol:

Ej hvis du kan overskue det, skal du da bare lave to kager, så I kan få jeres ynglingskage :)

Jeg må indrømme jeg ikke har prøvet det endnu, men jeg er typen der eeeeeelsker det de fleste andre synes er tung, for sødt og for vammelt, så tror jeg vil eeeeeerlske den kage jeg beskrev, men det er tænkeligt at jeg vil være den eneste :blush: jeg synes netop after eight er det der friske pust i sådan en kage... :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme jeg ikke har prøvet det endnu, men jeg er typen der eeeeeelsker det de fleste andre synes er tung, for sødt og for vammelt, så tror jeg vil eeeeeerlske den kage jeg beskrev, men det er tænkeligt at jeg vil være den eneste :blush: jeg synes netop after eight er det der friske pust i sådan en kage... :rolleyes:

Haha kender det godt :tunge: Men det er så med chokolade - skulle jeg lave en bryllupskage bare til mig, så bestod til af kraftige chokoladebunde, med en god chokolademousse imellem :metteholm

Du må prøve at lave kombinationen og servere den for nogen :) Jeg er ikke fan er oreo, så ved ikke lige hvordan en oreokagebund er, men det er nok ikke en kage som ligger let i maven :lol: Men der er jo mange typer mousse, som er god til hvid chokolade mousse, så det skal nok lade sig gøre :lol:

Jeg regner dog med at vi skal lave noget after eight is til dessert :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den her kage smager himmelsk!

http://www.dr.dk/mad/opskrifter/den_store_bagedyst/den-store-bagedyst-2013/uds8/bryllupskage-med-blaabaer.htm

Jeg har levede den i weekenden til et bryllup, og alle var henne og sige "NØJ den smager dejligt"

Jeg lavede den dog ikke med solbær i moussen, da jeg ikke kunne finde nogle nu, så det blev med bær symfoni i stedet, og så halvt så meget sukker i bær moussen.

Og hvis den bliver lagt sammen dagen før i nogle lagkage ringe, inden cremen/moussen er helt stivnet, og bundene lige bliver sprinklet med lidt Baileys i stedet for solbærsnaps så bliver den dobbelt så lækker :-)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den her kage smager himmelsk!

http://www.dr.dk/mad/opskrifter/den_store_bagedyst/den-store-bagedyst-2013/uds8/bryllupskage-med-blaabaer.htm

Jeg har levede den i weekenden til et bryllup, og alle var henne og sige "NØJ den smager dejligt"

Jeg lavede den dog ikke med solbær i moussen, da jeg ikke kunne finde nogle nu, så det blev med bær symfoni i stedet, og så halvt så meget sukker i bær moussen.

Og hvis den bliver lagt sammen dagen før i nogle lagkage ringe, inden cremen/moussen er helt stivnet, og bundene lige bliver sprinklet med lidt Baileys i stedet for solbærsnaps så bliver den dobbelt så lækker :-)

Mange tak, den ser også lækker ud! Den vildt jeg helt sikkert se nærmere på :):lol: Tak for tips! :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den her kage smager himmelsk!

http://www.dr.dk/mad/opskrifter/den_store_bagedyst/den-store-bagedyst-2013/uds8/bryllupskage-med-blaabaer.htm

Jeg har levede den i weekenden til et bryllup, og alle var henne og sige "NØJ den smager dejligt"

Jeg lavede den dog ikke med solbær i moussen, da jeg ikke kunne finde nogle nu, så det blev med bær symfoni i stedet, og så halvt så meget sukker i bær moussen.

Og hvis den bliver lagt sammen dagen før i nogle lagkage ringe, inden cremen/moussen er helt stivnet, og bundene lige bliver sprinklet med lidt Baileys i stedet for solbærsnaps så bliver den dobbelt så lækker :-)

mums, den ser lækker ud

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer