Fr.Thomsen

Natmad

17 posts in this topic

Vi planlægger hotdogs til nat mad og er ved at rette til i vores budget, vi bliver ca 30 pers mangler at få da sidste tilmeldinger men det drejer sig om 2 par så vi bliver max 34 pers.

Tror I at 3 hotdogs pr pers er for lidt?

Tænker at nogle måske er taget hjem, eller ikke vil have.

Og nogle spiser 4 men der er måske nogle som kun vil have 1.

Og kan ikke helt finde ud af hvor mange stk. der er i en pakke, nogle er der 10 stk. i andre kun 6.

Jeg laver dem som kogte da vi ingen hjælp har på det tidspunkt, og vil ikke byde evt. frivillige hjælpere at skulle have stege os på deres festtøj. men vil gerne det er brune og ikke røde.

Nogle der har erfaring med hvor mange der er i de forskellige pakker?

Og hvilke mærker brune er gode som kogte?

Edited by Fr.Thomsen
0

Annonce ♥

Vil mene at tre er mere end rigeligt og jeg taler af egne erfaringer. Når jeg er ude til bryllupsfester spiser jeg typisk betydeligt mindre end gæsterne i løbet af aftenen da jeg hverken spiser forret, dessert eller kage. Måske lige med undtagelse af i lørdags hvor de serverede tarteletter til forret :lol: Selvom jeg er på hele tiden og derved forbrænder mere energi end de fleste gæster så er det højden hvis jeg kan klemme 3 hotdogs ned og normalt taler vi 2. På det tidspunkt hvor natmaden serveres vil der som du også selv er inde på typisk være nogle gæster som er taget hjem.

Det er nok forskelligt hvor mange der er i pakkerne men jeg ville nok gå efter Langelænder pølserne. Nå ja og så er der det med ketchup. Nu er jeg (og min søn) godt nok ketchup-fanatikere men udover at juble når jeg kommer ud på steder hvor der serveres pølser/hotdogs til natmad, så undrer jeg mig også nogle gange når de stiller an med hjemmelavet remoulade m.v. og hele molevitten for derefter at servere UG ketchup, Gråsten ketchup o.l. fremfor rigtig hotdog ketchup :lol:

0

Jeg tilslutter mig Diskobil. 3 hotdogs pr. person er i overkanten. Vil mene at de fleste kvinder spiser en enkelt, og nogle få af mændene måske spiser mere end 2. Så jeg ville satse på 2 pr. person, og så måske lige lægge f.eks. 10 stk. til.

0

Annonce ♥

Jeg stemmer i med 2 pr person, der kommer til brylluppet, nogle er jo sikkert taget hjem inden. Kan man ikke varme pølser i ovnen? Jeg synes nemlig heller ikke kogte pølser er særligt spændende, men kan sagtens forstå at ingen af jer skal stå og stege gud ved hvor mange pølser i festtøj.

1

Jeg stemmer i med 2 pr person, der kommer til brylluppet, nogle er jo sikkert taget hjem inden. Kan man ikke varme pølser i ovnen? Jeg synes nemlig heller ikke kogte pølser er særligt spændende, men kan sagtens forstå at ingen af jer skal stå og stege gud ved hvor mange pølser i festtøj.

Jo man kan sagtens putte dem i ovnen, det gør jeg når vi skal lave brunch til 20 mennesker

1

Jo man kan sagtens putte dem i ovnen, det gør jeg når vi skal lave brunch til 20 mennesker

Så foreslår jeg pølser i ovnen! Uhm hvor kunne jeg godt spise en hotdog nu!

1

Annonce ♥

Vi fik hotdogs til vores bryllup i lørdags og der blev ikke engang spist 2 pr mand selv det meste af selskabet er unge mænd der spiser igennem - så 3 er helt klart i overkanten.

Men lækre var de med hjemmebagt pølsebrød, hjemmesyltet agurk og lækre pølser i ovn

0

Jeg syntes så kogte pølser kan være meget fedt engang imellem men foretrækker da også klart de ristede. Der går også flere pølser pr. mand/dame når vi taler kogte. Og jo man kan sagtens varme dem i ovnen. Det er jo det de gør inde i parken når de serverer de pølser som de ikke fik solgt ved sidste kamp - Ja det har jeg faktisk hørt at de gør :lol:

0

Jeg fyldte halvrundt i november sidste år, og havde også arrangeret hotdogs til natmad. Vi havde handlet ind til 3 stk. pr. mand (og måske også lidt ekstra udover). Der var ALT for meget i tilbage. Det skal så også nævnes, at nogle gæster var taget hjem pga. små børn osv. Men havde ikke ligefrem regnet med så meget i overskud. Så jeg tilslutter mig dem, som anbefaler 2 stk. pr. mand. :)

Mvh. Morten Friis

0

Annonce ♥

Vi havde overvejet hotdogs men endte faktisk med at droppe det, ud fra at vi ville risikere at brænde inde med store mængder pølser og brød.. som så skulle spises i ugen efter sammen med de mange rester fra alt det andet..

Derfor har vi sadlet om og er gået over til pølse/ostebord - da de fleste ting på et sådan bord vil kunne bruges efterfølgende.. :-)

Men hvis i skal have hotdogs så er 2 nok alt rigeligt tænker jeg. Personligt er jeg også mest til stegte/ovnstegte pølser, der er en stor risiko for at jeg ville fravælge natmad hvis det er kogte pølser (medmindre jeg er yderst beruset, men så kunne jeg også finde på at spise en kradser ;-) )

0

Som gammel "pølsedame" har jeg et trick til stegte pølser - de kan godt steges dagen i forvejen. Derefter lægges de i en bøtte med vand (så det dækker) og i køleskabet. Herefter er det bare at varme dem dagen efter (og ja, de skal gennemvarmes ordentligt min. 75 grader ellers kan der være bakterier). De bliver som regel ekstra sprøde i skindet :)

Og jeg anbefaler budgets grillpølser - synes de smager af mere end pandepølser.

0

Annonce ♥