Camlill

Hvem skal med?

35 posts in this topic

Har siddet med kæresten og skrevet lange sedler om hvem der skal inviteres til den store dag..
Vi har læst nogle forskellige ting omkring hvem der skal inviteres og kunne begge godt lide en artikel, hvor de skriver, det er dem man vil se.. Ikke dem man bør, eller skylder at invitere..

Har I valgt at invitere nogle af "pligt", eller er det kun dem der er mest vigtige?

Hvor er spærregrænsen? :)

Er mest et interesse spørgsmål, der måske kan hjælpe til at gøre listen lidt kortere hos os :)

0

Annonce ♥

Vi inviterer ingen af pligt. Egentlig ville jeg have inviteret mine ældre søskende af pligt, men deres opførsel skal virkelig ændre sig meget før jeg inviterer på dem. Så for os er der ingen grænse. Hvis ikke vi ønsker at dele denne dag med nogle bestemte så bliver de ikke inviteret.

0

Min familie er meget tæt så der er alle onkler, tanter, mostre, kusiner og fætre inviteret, min H2B har kun sporadisk kontakt med familien på hans fars side så vi har valgt kun at invitere hans mors side (hans far skal dog med ), af venner har vi inviteret kernen af de nærmeste og resten bliver inviteret til receptionen... Der kan max være 50 i vores festsal så vi har været hårde og skåret ind til benet

0

Vi har også kun inviteret dem vi ønsker at dele dagen med. Vi er hårde og kontante - vi vil ikke spilde ressourcer på at invitere folk, som vi i bund og grund ikke ønsker skal med.

F.eks. er der ingen af h2b onkler og tanter der bliver inviteret, af den simple grund at jeg har mødt dem 1 gang på de 7,5 år h2b og jeg har været sammen - og det er simpelthen ikke nok til at blive inviteret til vores store dag. :)

0

Annonce ♥

Vi har helt grundlæggende en sætning omkring vores bryllup, som vi også bruger på invitationskriterierne: Hvor meget glæde får vi for pengene?

Derfor inviterer vi ikke af pligt..

Af familie har vi inviteret forældre(både biologiske og stedforældre), søskende + partnere. Desuden har vi inviteret mine bedsteforældre, sømandens børn og deres partnere.

Herudover er resten faktisk venner, kollegaer etc.

Vi holder så en reception hvor vi har inviteret alt hvad der kan krybe og gå ;-)

0

Vi inviterer den tætteste familie og vennekreds :-)

Har ikke sådan rigtig kontakt til min.fars side af familie (Mine forældre er skilt) så der er ingen invitationer til dem. Har jo så til gengæld både mor og stedmor (og mener virkelig stedmor i slem betydning,.kan absolut ikke tage hende!) og min far og stedfar - og dertil søskende ;-)

Vi har på listen 51 som vi inviterer, og det er inkl børn.

Og så har vi valgt at holde reception først, hvor der så er flere inviteret

0

Vi invitere heller ikke nogen af pligt.

Jeg vil ikke bruge penge på nogen jeg ikke har nogen relation til. Jeg har jeg har sådan set kun 7 familie medlemmer inkl. forældre og søskende med til vores bryllup, vi bliver 48 og jeg kunne sagtens have inviteret flere fra min familie, men det ville være nogen jeg kun ser MÅSKE 1 gang om året og jeg ikke har noget bånd til, og derfor har vi valgt ikke at invitere dem og så fokusere på at få dem med vi har et forhold til.

0

Annonce ♥

Jeg tilslutter mig koret og siger at vi også har været benhårde og vi inviterer ingen af pligt.. Vi har virkelig tænkt meget over det da H2B i begyndelsen følte at der var nogen fra hans fars side som vi var nød til at invitere... Vi diskuterede det kort med hans forældre og da svigermor gav udtryk for at det synes hun da overhovedet ikke vi skulle tænke på, så følte vi begge at vi fik "grønt lys" til at gøre præcis som VI ønsker det!

Vi tænker meget på "hvem bliver vi rigtig glade for at se, hvem vil være med til at gøre den forskel og hvem føler vi bare er 'rigtige' gæster til vores sore dag".

Det betyder bl.a. at H2B to kusiner med partnere ikke bliver inviteret (da vi ser dem én gang om året MAX) men til gengæld bliver H2B to fætre i en anden del af familien, inviteret.

På samme måde bliver én af mine kusiner inviteret, men ikke den anden.. Vi inviterer også et par hold af vores forældres venner. Det er mennesker vi hver især er vokset op sammen med og som betyder noget for os, selvom det er vores forældres venner og selvom vi ikke ser dem særlig ofte længere.

0

Ville også gerne nøjes med at invitere dem VI vil se, ikke dem man burde invitere eller dem man "skylder".

Dog er det svært da H2B meget gerne vil prøve at samle hans familie, samtidig med han er i vildrede om han burde..
Jeg vælger selvfølgelig at støtte ham i, hvad han vil, men synes dog også det er lidt underligt at invitere nogle jeg aldrig har mødt?! :/

Jeg har selv en veninde, hvor vi altid har snakket om hinandens bryllupper, men vi er gledet en del fra hinanden, så kan ikke finde ud af om hun skal med.. Plus hun har fået en "ny" kæreste jeg heller aldrig har mødt..

Ville man så kunne splitte par op, hvis man ikke har mødt vedkommende?

Der er heldigvis noget tid til vi skal vælge 100%, men synes sgu det er lidt svært :)

(Vil jo heller ikke såre nogen...)

0

Ville også gerne nøjes med at invitere dem VI vil se, ikke dem man burde invitere eller dem man "skylder".

Dog er det svært da H2B meget gerne vil prøve at samle hans familie, samtidig med han er i vildrede om han burde..

Jeg vælger selvfølgelig at støtte ham i, hvad han vil, men synes dog også det er lidt underligt at invitere nogle jeg aldrig har mødt?! :/

Jeg har selv en veninde, hvor vi altid har snakket om hinandens bryllupper, men vi er gledet en del fra hinanden, så kan ikke finde ud af om hun skal med.. Plus hun har fået en "ny" kæreste jeg heller aldrig har mødt..

Der er heldigvis noget tid til vi skal vælge 100%, men synes sgu det er lidt svært :)

Personligt ville jeg ikke splitte par op med mindre nogle singler får kærester efter de er inviteret (i vores tilfælde er der slet ikke plads til ekstra sidste-øjebliks gæster...)

Hvis I ikke længere har mere end spontan kontakt så ville jeg måske nøjes med at invitere til receptionen hvis I holder det... Jeg har en gammel studieveninde som jeg var meget meget tæt på for 6-7 år siden, som i meget tæt, vi har bl.a. boet hos hinanden i flere omgange fordi den ene eller anden pludselig har stået uden bolig, hun er Jehovas vidne, men det har aldrig spillet nogen rolle før hun blev gift med sin mand der langt fra er mit største fan, så han har bestemt at jeg er bandlyst og derfor bliver det derfor kun til et par bemærkninger på facebook nu...dem har jeg valgt at invitere til receptionen da jeg jo stadig holder meget af hende og vi var gæster til deres bryllup, men det ville være akavet at invitere dem til festen når han nu har så meget imod mig...

0

Det er rigtig svært! Vi var igennem vores gæsteliste MANGE gange før vi indså, at der altid vil være andre som har en mening, der ikke nødvendigvis stemmer overens med vores (og det er måske nemmest at acceptere, at der næsten altid vil være nogen som føler sig forbigået. Det, at man ikke har valgt dem som gæster, betyder jo så forhåbentlig at det ikke betyder så meget for én, hvis de føler sådan). Hvis vi skulle agere efter hvem andre 'også lige synes burde være inviteret', så ville vi ende op med at være 140-150 mennesker om aftenen. Vi har valgt 78 gæster til om aftenen og 34 ekstra gæster til receptionen - vi har da på ingen måde råd til at have 140-150 mennesker med om aftenen, og det ville blive alt for upersonligt for os.

Der ligger jo mange overvejelser i en gæsteliste til en bryllup, og det tror jeg nogle gange at andre glemmer - så kan man jo vælge at minde dem om det. ;) Ift. det du spørger om par, så har vi netop valgt at partnere som ikke har en tæt relation til os, de er ikke inviteret med til vores bryllup. Vi skal have rigtig mange gode venner med, men det er forskelligt om det er nogen hvor vi har med partneren at gøre også. Så for os er det helt naturligt - mens andre vil synes at det er uhørt ikke at invitere partnere. Gør hvad der er det rigtige for jer- I kan alligevel ikke gøre alle tilfredse! :)

0

Annonce ♥

Vi bryder etiketten og splitter to par.

Den ene er min venindes kæreste der ikke bliver inviteret. Jeg har mødt ham flere gange og kender ham udmærket, men jeg har kun to veninder med til festen, og hvis jeg skulle invitere endnu en skulle det være en veninde og ikke en venindes kæreste.

Den anden er min mands kusines kæreste. Jeg har aldrig mødt ham og min mand har mødt ham én gang. Vi holder et intimt bryllup for folk vi kender, og dette er under "spærregrænsen".

Tilstødende dates er heller ikke inviteret - af samme grund.

Ja, Emma Gad ville ikke synes om det, men det overlever vi jo nok :)

0

Vi har inviteret 100% efter hvem vi har lyst til at se :loveshower:

Vi har inviteret et familiemedlem af pligt, han er den eneste der er under 18 år og for os har vi ikke inviteret nogen under 18. Men da han så ville være den eneste i familien som ikke blev inviteret var det lidt mærkeligt.

0

Vi har netop fået afbud fra mandens bedste ven, da han og kæresten ikke kan acceptere, at de ikke begge er inviteret. Vi er os dog rimelig sikre på, at det er hende der er "problemet". Vi har flere venner, hvor partneren ikke er inviteret - hvilket de alle har accepteret og har fuld forståelse for... For os handler det om, hvorvidt vi skal invitere få venner med partner eller flere venner uden partner... Så stol på jer selv og vær ikke forpligtet til noget... 😊

0

Sidder også med en masse overvejelser i forhold til hvem der er vigtigst for os og festen og hvem der kan komme med på et fripas. Min kæreste og jeg har en del venner som kun den ene part kender godt. Dermed kommer der nemt 15- 20 mennesker jeg ikke rigtig kender med til mit bryllup, men det er nogle der har været vigtige for min kæreste. Herudover har han så også 2 par der kommer med fordi "der skyldes" :(

Vi har haft overvejet om jeg kunne tillade mig at invitere udvalgte kusiner/fætre og fandt frem til at det gør vi. I den sammenhæng faldt snakken på min ene kusines søn og hvorvidt han skal med. I min mors familie (som de er fra) er min kusine og hendes søn de eneste to som bor på sjælland, derfor har vi også set mere til dem end resten af den jyske familie. Jeg har dog kun set ham ca. en gang om året i de sidste mange år. Jeg overvejede derfor at lade være med at invitere ham (mest fordi han så potentielt tager en kæreste med). Min mor blev dog rimelig oprørt og kan vist ikke helt acceptere at han måske ikke skal med. Min mor er verdens sødeste og sætter sig ikke op imod mig/diskuterer etc. men her blev hun sku noget stram. Jeg tror hun synes at det er det eneste tætte familie der er - men han er bare så fjern fra mig.

Well, jeg har ikke besluttet mig endnu, har lyst til kun at invitere ham, men modsat nogle af jer andre så vælger vi ikke at skille par ad. Ville selv have udfordringer med at forstå at min kæreste blev inviteret til bryllup uden mig så har meget svært ved at skulle gøre det ved andre. Vi inviterer dog ikke singlers potentielle kærester med, så er du single idet du får invitationen er du også single til brylluppet (heldigvis er der nogle stykker, så der ikke er en der falder helt udenfor).

Endelig så inviterer jeg en gammel veninde og en gammel ven jeg ikke har set i lang tid. De har dog været vigtige personer i mit liv og vil derfor også gerne dele dette vigtige øjeblik med dem.

Jeg har et stykke vej igen, men mon ikke det lykkedes til sidst.

Vores gæsteliste er på 75 pt og hvis vi havde friere økonomiske rammer ville det lyde på langt flere. Vi inviterer ca 25 mere til receptionen (men der er restriktioner grundet pladsen til rådighed).

0

Annonce ♥

Puha, det er spørgsmålet som kan skabe store problemer :huh:

Min forlovede og jeg har altid begge to sagt, at vi kun vil invitere dem som vi vil se og som vi har noget med.

Men nu er det desværre blevet til, at vi har inviteret nogle af pligt. Vi synes ikke, at vi kunne splitte par op, da det ville give ramaskrig og evt. resultere i, at nogle som vi egentlig gerne ville have med, slet ikke ville komme.

Troede aldrig vi ville gøre det, men det er nu gjort. Vi har inviteret parvis!. Jeg har desværre en kæmpe konflikt (stået på i flere måneder nu) med den ene part, som er eskaleret de sidste par dage og vi kan stort set ikke være i rum sammen uden at vi bliver uvenner :td:

Her bagefter fortryder jeg voldsomt at vi ikke splittede par op :(, men synes ikke rigtig, at vi kan være bekendt at trække en invitation tilbage når folk har sagt ja.

Åhh det er SÅ dumt. Så vil klart anbefale folk kun at invitere dem man vil se. For når først invitationen er sendt og folk rent faktisk (nogle gange mod forventning) siger ja, så fortryder man det bare SÅ MEGET!

Man betaler en bondegård for sit bryllup, og så skal man også kunne nyde dagen fuldt. Og ikke have det ødelagt af, at man føler sig tvunget til af pligt at træffe nogle dumme beslutninger.

0

Vi inviterer kun af lyst - pligten er lagt fuldstændig på hylden. Skulle vi invitere af pligt, ville vi bare på min side ryge op over 70, og det er endda "bare" familien.

Og vi har overhovedet ikke dårlig samvittighed. Det er vores dag, og vi ønsker at den skal blive i vores ånd. Vi er ganske enkelt ikke til store fester.

Har så taget en snak med dem, som måske kunne forvente en invitation - og de har haft fuld forståelse for vores valg.

Vælg med hjertet - andet kan jeg ikke råde Jer til

0

Vi bestemt at indbyd alle i min og min kommende mand familie, men ingen børn. Få ikke havde ballade i familie. Men vi har en som vi ikke ville havde rigtig med, min kommende mand mormor, hun har kun sagt 2 ord til mig, i de 6 år vi har været sammen. Og han har heller ik haft et forhold med hende.

0

Når det kommer til et bryllup, så tror jeg lige netop gæstelisten er et af de største puslespil der skal gå op, og en af de største problemer der er!

Hvis jeg kunne, ville jeg kun invitere dem, jeg synes skal se mig i en hvid kjole (det skal hele verdenen selvfølgelig, men de kan se det på facebook :lol: )

jeg håber dog jeg kan krybe uden om nogen af reglerne ved at finde på nødløsninger, jeg vil egentlig gerne se mine fætre og kusiner (dem jeg har holdt jul med i mange år) men jeg har ikke lyst til at se min fætres far, da sådan set aldrig har været sød over for mig, så hvorfor skulle han have lov til at dele en af de største dage i mit liv med mig. Når men om ikke andet, så ved jeg ikke hvad min mormor vil sige til det, men ja. jeg har det sådan lidt når det er mig der betaler, så er det mig der bestemmer hvem der skal være med.

Betaler bestemmer!

ja, jeg synes det er et ekstremt svært valg, for det er ikke kun på min side af familien, men også min kærestes. Han har en pap bror, som første gang jeg møder ham, sidder og ligger an på mig i flere timer, han er absolut ikke inviteret med til et fremtidigt bryllup! :shooter:

men der er også SÅ mange jeg gerne vil se! og tanken om ikke at kunne dele dagen med dem, fordi jeg føler mig "tvungen" til at invitere nogen af pligt, det ved jeg ikke om jeg kan bære!

men så igen, selvom vi flere gange har diskuteret bryllup og gæsteliste, så er det ikke et problem jeg står med lige nu! :cheerleader3:

Når det kommer til at splitte par op, så synes jeg det er besværligt, hvis de har været sammen et stykke tid, (som i 1år+) så vil jeg måske overveje det, men hvis de kun har været sammen i et par måneder, så no way! Specielt ikke hvis ikke jeg har et forhold til dem! (ja den problemstilling står vi også med :td: )

0

Annonce ♥

Jeg kan uden at blinke nævne et par, som blev inviteret af pligt, og et par, som vi følte, var lidt for langt ude i familien, men som jeg egentlig gerne ville have inviteret... Og det viste sig, at være PRÆCIST det modsatte, vi skulle have gjort!

Inviter ingen af pligt!!! Så ved i, at i er omgivet af mennesker, som elsker jer, og vil fejre jer, og ikke nogen akavet stemning, når man går rundt til bordene og sludrer i løbet af aftenen!

0

Vi sidder med problemet med om man kan splitte enkelte par op. Vi har mange, hvor vi inviterer med partner, men har en veninde, hvor vi er i tvivl hvad angår hendes kæreste.

De har boet sammen et år og har været kærester i flere år. Jeg har gået i gymnasieklasse med hendes kæreste, men vi har ikke et forhold til hinanden. Han kommer aldrig når vi i venindeflokken er inviteret med kærester, selvom min kæreste kommer. Dette betyder også at min kæreste slet ikke kender ham. Han ville være nærmest som en fremmed til vores bryllup. Kan vi tillade os ikke at invitere ham, når andre er inviteret med kærester?

Det skal siges at bandet som skal spille også er min kærestes kammerater. Deres kærester kender vi slet ikke og de er derfor ikke inviteret.

0

Vi invitere kun folk vi ønsker skal være en del af vores store dag, og så er jeg bedøvende ligeglad med om folk bliver fornærmede, mener vi har glemt nogen osv, det er VORES bryllup, ikke deres.

Ja faktisk bliver min venindes mand heller ikke inviteret. For det første har jeg kun mødt ham 2 gange, og den ene gang var til deres bryllup. For det andet kender han ikke andre end min veninde, for det 3 har vi kun plads til 38 gæster, så der er bare ikke plads til "unødvendigt fyld" . Jeg spurgte min veninde om der ville blive dårlig stemning og drama, hvis vi ikke inviterede ham, og hun ytrede at det var HELT okay, og at min kæreste jo heller ikke var med til deres bryllup, så hun syntes det var helt fair ( han var dog inviteret). Hun sagde også at han ville være bedøvende ligeglad med , om han blev inviteret eller ej, netop fordi han INTET forhold har til nogen af os.

Så må folk syntes det er total dårlig stil osv, men vi er selv helt okay med det, og det er venindens og hendes mand også. Og så får hun en hyggelig aften alene uden mand og barn. Hun kender stort set hele min familie, kærestens kusine og kæreste, og så vores anden fælles veninde der skal med. Så det skal nok gå alt sammen :)

0