strandberg83

Vidner- hvem og hvornår skal man informere

13 posts in this topic

Jeg har 2 vidner til mit bryllup, men hvornår og hvem skal man give INformationerne. Er det først når man skal have samtale med præsten eller skal det gøres Inden

0

Annonce ♥

Du skal oplyse vidners navne og adresser, når du udfylder ægteskabserklæringen. Derudover skal du også oplyse det til den, der skal vie jer. Det er lidt forskelligt, om de vil have det på skrift eller om man bare oplyser det, når man mødes. :)

0

Skal man også have vidner i kirken?

0

Annonce ♥

hmm mærkeligt... Da vi skulle udfylde, skulle vi svare på, om vi selv havde vidner med eller ej, og så skulle vi oplyse deres navne og adr. Men vi skal vies borgerligt, så måske er det derfor det er anderledes... Og ja jeg er 99,9 % sikker på, at man også skal have vidner ved en kirkelig vielse :)

0

Tror måske bare, at præsten skal have navnene, når I mødes med ham/hende :)

0

Man skal have vidner til både borgerlige og kirkelige vielser, men ved kirkelige vielser er det så vidt jeg ved bare præsten/kirketjeneren der skal have besked...

0

Annonce ♥

Ja, man skal også have vidner i kirken :)

Man skal have vidner til både borgerlige og kirkelige vielser, men ved kirkelige vielser er det så vidt jeg ved bare præsten/kirketjeneren der skal have besked...

Det er præsten eller kordegnen, der skal vide det. Ikke kirketjeneren.

0

Ja, man skal også have vidner i kirken :)

Det er præsten eller kordegnen, der skal vide det. Ikke kirketjeneren.

Ah det var også kordegnen jeg mente :-)

0

Ja man skal have to vidner, og de skal være til stede i kirken.

0

Jeg udfyldte vores ægteskabserklæring i forgårs, og der stod i al fald intet om vidner 😊

0

Annonce ♥

hmm mærkeligt... Da vi skulle udfylde, skulle vi svare på, om vi selv havde vidner med eller ej, og så skulle vi oplyse deres navne og adr. Men vi skal vies borgerligt, så måske er det derfor det er anderledes... Og ja jeg er 99,9 % sikker på, at man også skal have vidner ved en kirkelig vielse :)

Det er med garanti fordi I skal vies borgerligt, for hvis man bliver viet på rådhuset, så står 2 rådhusbetjente vidner, hvis man ikke selv har nogle med. Så de skal jo vide hvilke navne der skal skrives på som vidner :)

0