Pleazure

Skørt og slør?

12 indlæg i dette emne

08-3207-CR_1_stor.jpg

Hey Zillas,

har brug for jeres ærlige mening :)

1) Jeg overvejer et skørt med farve; altså et skørt hvor der er adskillige hvide lag tyl og et enkelt eller to lag grøn. Vil dette passe til kjolen; og hvor kan man få sådanne skørt?

2) Jeg drømmer om et langt slør; vil det passe til kjolen, og hvor kan det købes til en fair pris? Der skal også helst være plads til et headpiece, så jeg overvejer, om et langt slør bliver "for meget af det gode".

Hvad synes i? Meninger og kommentarer modtages med kyshånd :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1) Jeg tænker, at det kommer an på din kjole og din stil. Hvis du synes det er super flot, så synes jeg du skal gøre det. Personligt gør jeg det ikke, men det skal jo ikke holde andre tilbage. Hvis du vil se et par eksempler i forskellige farver, så har jeg sakset et par forskellige fra Google her

a-kiss-of-colour-cancanes-de-colores-col

DyedCrinoline.jpg

2) Igen kommer det an på kjolen tænker jeg, men synes ikke at de lange slør bliver for meget. Jeg elsker dem! Skal helt sikkert også have et selv. Tænker, at hvis man har en meget detaljeret kjole, så kan man have et helt enkelt slør, enten med en fin lille satinkant, eller måske helt uden kant. Hvis kjolen derimod er meget enkelt (som mange satinkjoler fx), så kan man jo gå helt amok med en kæmpe blondekant.

Hvis du gerne vil finde et billigt slør, så tror jeg, at jeg ville købe det brugt (de er jo som regel kun brugt én gang, eller slet ikke). Og som tommelfingerregel kan du bruge, at jo færre blonder og andre detaljer, jo billigere er sløret.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes personligt at der er for meget farve på skørtet på de billeder ovenfor - synes de tager for meget fokus fra kjolen... altså, det er selvfølgelig bare MIN holdning. Jeg forestiller mig nærmere noget som dette:

lyser%C3%B8d-undersk%C3%B8rt-bryllup-600

detalje1.jpg

Redigeret af Pleazure
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvem var det nu der syede og farvede sit skørt selv... Nu tænker jeg faktisk om det er hende der med de lilla sko... Nå men en herinde syede vist, og farvede skørtet selv.

Og langt slør - looooove it. Jeg havde et 170 cm enkelt slør, med usynlig kant, som jeg købte igennem Miss Lena ekstremt billigt (i min verden). Det var så smukt, og fjerlet. Og jeg havde også planlagt at bære headpiece, men fik det aldrig på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh flot kjole! :loveboard: ....men den minder jo også meget om min egen lillydrøm.

Jeg har faktisk også overvejet lyserødt skørt under, men tror nu ikke jeg ender med det... ved ikke om det vil se mærkeligt ud, nu hvor der ikke er så meget at trække op i ved vores type kjoler? Men det kunne sikkert give nogle flotte billeder...

Jeg synes bestemt godt du kan have langt slør på, det skal jeg nemlig også selv. Men hvis du også vil have et headpiece på er det måske en ide at prøve med et enkelt slør... kommer lidt an på hvor fremtrædende headpiecet skal være synes jeg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis man ikke er ferm til at sy, er der en nem guide til farve på skørtet her

http://www.bryllupsklar.dk/diy/farvet-skoert.html

Hvis nu du skal have en almindeligt ivory eller Hvidt havfrueskørt, kan jeg godt skaffe det til en rigtig fornuftig pris (mener det er 500 inkl Porto) og faktisk også et langt enkelt slør (hvilket jeg eeeeelsker - lange slør er fantastiske)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville måske være bange for at man kan se det farvede tyl igennem alt det hvide tyl?

Du kan sagtens have langt slør på til den kjole, men jeg er ikke sikker på jeg ville kombinere langt slør OG farvet tylskørt. Tror jeg synes det bliver for mange stilarter der kombineres. Men det er jo kun min mening. Man kan jo gøre som man lyster :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

LÅÅÅÅVVVEEEE the dress...Og langt slør til med en fin blondekant... SUK.. Romantik!!! :cheerleader3:

Jeg ved ikke lige helt om jeg er med på moden med det der farvet skørt eller ej. Synes det er lidt sjovt og så alligevel er jeg bare for traditionel, så der undlader jeg at svare :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have et farvet skørt og har selv købt tyl i den rigtige farve og syet på et almindeligt skørt. Det kan ikke ses når jeg har kjolen på, kun når man løfter op i kjolen.

I øvrigt virkelig smuk kjole.

Redigeret af Winn
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du er til det farvede skørt, så gør det. Synes det er modigt dem der tør og som er til det.

I fht. Slør så kan du sagtens have det kjolen ovenfor. Jeg har et 2,5 meter slør til min kjole. Et helt enkelt uden alt muligt krims krams. Men det var ikke billigt. Men jeg synes slør er smukke 😊

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du vil have et langt slør på, hvilket jeg sagtens mener at du kan, så prøv at søge på DBA - der har jeg købt mit helt nye slør for 250,-! Jeg tror muligvis at sælger importerer tyl fra Kina og sætter det på kamme eller lignende. Mit slør er 3,5 meter, helt enkelt uden nogen form for kant eller andet, men det er naturligvis forskelligt hvad man er til. Sløret er i super fin kvalitet og falder rigtig, rigtig flot.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

1000-sinde tak for de mange indspark :) Jeg er stadig i tænkeboks omkring farvet skørt - er det mig, eller er det ikke? Jeg er en dør til at sy, så det skal helt sikkert være en købe-løsning hvis det skal være.... :)

Langt slør er hermed bestemt - og Miss Lena, jeg tager måske fat i dig senere. Jeg har kjolen på plads, men mangler skørt, slør og headpiece, så det kan være vi kan lave en deal. Jeg skal bare liiige have styr på hvilket headpiece jeg gerne vil have :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer