Malene C

Flybilletter til en gruppe - forstår I systemet?

6 posts in this topic

Hej Bk'ere

Jeg synger i et kor og i den kommende efterårsferie skal vi en tur til Gran Canaria på korturné. Jeg står for at finde flybilletter dertil - selvfølgelig så billigt som muligt.

Men jeg synes godt nok det er en jungle at finde rundt i det med priser på flybilletterne og alt det praktiske i at bestille dem.

Jeg har indtil videre søgt på forskellige søgemaskiner - især momondo efter priser på billetter dertil lige nu. Men her kan man jo kun søge på maks 9 personer på en gang. Kommer man derover er man at betragte som en gruppe. Vi bliver nok 12 der skal af sted.

Nu er det at det bliver kompliceret og jeg hægter helt af.

Tager man en søgning på momondo fra københavn til las palmas fra fredag til lørdag (ugen efter) med 9 personer får jeg en billetpris på 2778 pr person. søger jeg på præcis det samme med kun 1 person koster samme billet pludselig 2794. Jeg ved godt det ikke er den store forskel, men det er en forskel, og jeg forstår ikke hvorfor????

Så har jeg prøvet at tage fat i nogle forskellige rejsebureauer, for at finde billetter som en gruppe, og de giver mig alle en pris der er mindst 1000 kr dyrere pr. person.

Et enkelt af rejsebureauerne giver mig en pris på PRÆCIS samme rejse som den jeg selv har fundet via Momondo.dk. Her skal vi som en gruppe betale 3695 pr. person!

Hvordan kan det være? Jeg er så forvirret!!!

Nå men så tænker jeg jo at vi da bare bestiller billetterne først 9 stk og så resten. Men så får jeg at vide af min dirigent at vi så kan risikere at prisen på de sidste billetter kan stige, fordi et fly åbenbart kun har et hvis antal billige billetter, og når de er solgt så stiger prisen. Og når man køber uden at bestille som en gruppe, så skal man vel betale hele billetprisen med det samme, ikke? man kan ikke nøjes med kun at betale noget nu og resten senere vel?

Åh, jeg synes det er besværligt det her....

Er der nogle kloge mennesker derude der ved noget om det her, og som kan rede trådene lidt ud for mig?

0

Annonce ♥

En del af det er big data. Jo flere gange du søger på en bestemt rute fra den samme IP adresse, og især hvis du søger fra en Mac i stedet for en pc, stiger prisen.

Og så er det klart at det er billigere at rejse flere personer, end én person. Et selskab vil altid sælge så meget som muligt, hvorfor der gives rabat hvis I er flere. Og jo flere mellemmænd, jo dyrere. Når du bestiller en rejse gennem et rejsebureau, skal du jo være med til at finansiere løn, strøm, husleje mv. så det er jo altid dyrere at få mennesker til at arbejde, end at gøre arbejdet selv.

Hos langt, langt de fleste steder skal du betale når du bestiller. Man kan altid forsøge at aftale noget andet, men det kræver jo at du taler med et menneske, og ikke en søgemaskine, og så er vi ved den dyrere billetpris. Man kan ikke både blæse og have mel i munden :)

Til slut vil jeg minde dig om at du ikke har ret til at fortryde køb af flybilletter. Så være damn sure på dato, tid, betaling og alt det andet når du køber.

0

Når mit kor rejser, så bruger vi enten Norwegian eller Easyjet :) Nemt og billigt :)

0

Ring direkte til flyselskaberne

0

Annonce ♥

En del af det er big data. Jo flere gange du søger på en bestemt rute fra den samme IP adresse, og især hvis du søger fra en Mac i stedet for en pc, stiger prisen.

Og så er det klart at det er billigere at rejse flere personer, end én person. Et selskab vil altid sælge så meget som muligt, hvorfor der gives rabat hvis I er flere. Og jo flere mellemmænd, jo dyrere. Når du bestiller en rejse gennem et rejsebureau, skal du jo være med til at finansiere løn, strøm, husleje mv. så det er jo altid dyrere at få mennesker til at arbejde, end at gøre arbejdet selv.

Hos langt, langt de fleste steder skal du betale når du bestiller. Man kan altid forsøge at aftale noget andet, men det kræver jo at du taler med et menneske, og ikke en søgemaskine, og så er vi ved den dyrere billetpris. Man kan ikke både blæse og have mel i munden :)

Til slut vil jeg minde dig om at du ikke har ret til at fortryde køb af flybilletter. Så være damn sure på dato, tid, betaling og alt det andet når du køber.

Tak for svaret. Det giver god mening det du skriver.... :) og vi skal nok sørge for at være sikre på det hele før vi betaler billetterne.. (Wink)

Når mit kor rejser, så bruger vi enten Norwegian eller Easyjet :) Nemt og billigt :)

I det her tilfælde har jeg dog ikke kunnet finde konkurrence dygtige billetter fra hverken Norwegian eller Easy jet. Men tak. :)

Jeg er begyndt at tænke det samme... Og det prøver jeg nok også.. Tak.

0

Jeg synes også, at jeg har læst et eller andet sted, at man skal ringe direkte til flyselskaberne, hvis man rejser i en gruppe. Udbed dig evt et skriftligt tilbud fra dem, så du kan sammenligne og hænge dem op på prisen bagefter :wink: Hvis du bestiller gennem Norwegian, easyjet el. lign., så husk at tage højde for evt. ekstragebyrer for bagage, håndbagage og lign.

0