ANWRA

Valg af brudekjole / Valg af sted til køb af brudekjole

8 posts in this topic

Hej kommende brude og dem som er lykkelige gift som er herinde :)

Skal giftes til oktober og så er der lige det her med brudekjolen. Har et budget på ca. 6.000 for kjolen, hvilket jo ikke er meget, men tænker at det sagtens kan lade sig gøre og havde også en idé om et billigere alternativ.

Nemlig at købe en flot gallakjole og så bruge den som brudekjole, men kan man det? Havde nemlig forestillet mig at jeg godt kunne tænke mig en lilla brudekjole, da lilla også er en del af vores tema. Jeg ved dog ikke om jeg ville miste følelsen af det med at være brud og om andre vil have svært ved at se mig som en "rigtig" brud, men tænker at så længe jeg har noget på som jeg føler mig godt tilpads i, så kan det vel være ligemeget med andres mening? Kjolen har bare aldrig været den store deal for mig i forhold til bryllup, da det vigtigste for mig er at sige ja til min H2B, at føle mig smuk og at min H2B skal synes at jeg er den smukkeste uanset hvilken kjole jeg kommer i. For har tænkt lidt at jeg hellere vil sparer på pengene på skolen og så måske at der er flere penge til ringene, for ringene er alligevel noget man skal gå med hver dag, men ja har tænkt meget på om det ville være mærkeligt at komme i en slags gallakjole som brudekjole, for mange af de lange gallakjoler er jo også rigtigt flotte. Jeg er også lidt utradionel og det med at komme som hvid brud har aldrig været min drøm - kunne godt finde på at komme i en armykjole, men er måske også lidt for vildt alligevel, selvom det kunne være fedt at skille sig så meget ud.

Nå, men min søster sagde nu alligevel at jeg ikke skulle gå glip af det med at være midtpunkt (selvom jeg hader det) og så opleve det med at være brud og skulle ud og prøve og finde brudekjole. Jeg har derfor været på bryllupsmesse med min søster i starten af februar hvor jeg har set en masse flotte kjoler og så har jeg også snakket en del med hende om steder.
Det har så resulteret i at jeg sammen med min søster, mor, niece og svigermor til Vejle op til Panayotis (hvor min søster fandt hendes brudekjole da hun blev gift i 2004) og prøve brudekjoler d. 14 april. Det glæder jeg mig meget til. Det bliver spændende. Jeg er ikke til det traditionelle og havde egentlig afskrevet at kjolen skulle være hvid eller creme, men har alligevel fundet 2 flotte kjoler derfra i hvid og creme, hvor der også er lidt lilla i, så ja måske kan det alligevel være, når jeg først får dem prøvet på, selvom jeg aldrig har set mig selv som hvid brud.

Derudover har jeg overvejet Brudens Butik i Vojens / Hammelev, som min søster har anbefalet, da hun har fået lavet dåbskjoler til min nevø og niece i sin tid. Så overvejer jeg også Askepot og Valentino i Tønder... de var med på messen og synes de havde mange flotte kjoler.

Men ja vil da gerne høre jeres erfaringer og hvad i har af erfaringer med de 3 steder hvis i kender dem eller om der skulle være andre steder i nærheden, som kunne være interessante.

Ser frem til at høre fra jer :)

God lørdag til alle :)

0

Annonce ♥

Nu har jeg godt nok ikke selv vaeret afsted endnu, men hvad med at kigge paa brugte brudekjoler (herinde, DBA etc.) der kan man tit goere et kup og faa dem til under 50% af den originale pris? En mulighed kunne jo vaere at finde ud af hvilken model / type / form du gerne vil have og saa efter du har vaeret ude at proeve se hvad du kan finde second hand? :)

0

Jeg havde lidt samme tanker som dig, jeg har dog nærmest fået angstanfald ved tanken om en brudekjole. Men spurgte min kæreste hvad han kunne tænke sig. Han kunne godt tænke sig at jeg var i en hvid kjole (for os er creme, elfenben og alle de der varianter stadig hvide kjoler) men at det vigtigste er at jeg føler mig godt tilpas selvfølgelig. Og da mine panikanfald havde ødelagt en god del af glæden ved at blive forlovet for ham så vil jeg gerne efterkomme det så godt som jeg kan. Jeg har derfor kigget meget på korte kjoler, særligt hvor jeg kunne få et farvet skørt under. Og min kæreste har fået vist billeder af dem alle sammen undervejs, fordi jeg gør det for ham og også gerne vil have at han synes det er "brud nok". Men hvad alle andre end ham og mig synes er jeg bedøvende ligeglad med.

0

Jeg har købt i Tønder og været fuldt tilfredse med dem. Ellers prøv cinderella i Varde. Deres kjoler er ikke så dyre og du kan nemt finde nogle til under 6000 kr.

0

Annonce ♥

Overvej lige den med farven, der er flere kommende brude herinde der har købt lilla eller andre gallakjoler men som så har ombestemt sig og alligevel købt hvid kjole bagefter og 2 kjoler er nok i overkanten på dit budget...bare en tanke

0

Selv har jeg haft meget svært ved at skulle bruge mange penge på en kjole som jeg kun skal bruge en gang. Jeg har tænkt i samme baner som du gør med en gallakjole, men da jeg så var ude og prøve kjolerne for 1 gang, så må jeg tilstå at jeg gerne vil have brudekjole, men alligevel har jeg svært ved at skulle bruge så mange penge på den ene post.

Til mit første bryllup for over 15 år siden havde jeg en lidt stor kjole med slør og det hele... denne gang vil jeg gerne have en der giver lidt curves og sådan :c166: ... Min H2B er sådan lidt ligeglad, bare jeg har det godt i den kjole jeg vælger og føler mig smuk. Som han siger, jeg vil være smuk i alt hvad jeg vælger for jeg er hans brud for livet. :loveshower:

Men jeg vil gerne have en kjole hvor jeg måske kan få den farvet bagefter, så jeg kan bruge den som gallakjole i vores logé.

0

Man kan SAGTENS få en brudekjole for 6000.- Også sagtens billigere. Nu har jeg kun kigget i lilly, netop fordi jeg havde et lavt budget, men de har næsten altid en masse kjoler der er sat ned, jeg købte min for 3100.- .

0

Tusind tak for jeres inputs... dejligt med noget støtte og feedback.. når man er nybegynder med alt der her bryllup som de fleste, så er det rart med lidt feedback. Støtter mig utroligt meget om af min søster, som jo har været igennem det, for der er hurtigt mange ting man ikke lige tænker over.

Misjal: Tak for tippet :) gybbelgobbel: Kan udmærket godt forstå din angst. Det er også en enormt stor ting, men godt at i har fundet en løsning. Det sværste for mig er nok at jeg normalt ikke er typen der går i kjoler. Jeg har da et par stykker som jeg så også føler mig godt tilpas i. Mit næste problem er at jeg ikke er typen der kan lide at være i centrum og så hader jeg at shoppe især tøj og køber ofte kun ting hvis jeg rent faktisk mangler dem eller tilfældigt falder over noget jeg godt kan lide. Så ja det bliver en udfordring at skulle ud og prøve kjoler og være i fokus, men helt klart også en oplevelse. Tænker også at prøve at spørge min H2B ind til hvad han forventer at jeg kommer i, for at høre om jeg forventer og virkelig ønsker at jeg bliver hvid brud eller hvordan. Det vigtigste for mig er i hvert fald at finde en kjole som jeg føler mig godt tilpads i og som jeg føler mig smuk i. Louise G: Ja nogle rigtigt fine kjoler Frk. Fie har. Har været inde og kigge lidt og de ligger også i fornuftige priser. strandberg83: Tak for tippet :) Camilla_krøier: Har heller ikke sat mig fast på noget endnu. Synes en lilla brudekjole kunne være anderledes, men har også kigget på nogle i hvid med nogle lilla detaljer på, som faktisk også er rigtigt flotte. WeddingAddict: Ja det er også det jeg tænker meget over, at den jo kun skal bruges 1 gang, medmindre man self. kan få lavet lidt om på den og så bruge senere som galla/festkjole, eller som min storesøster har gjort gemt hendes og ja så kan det være min niece gerne vil have den på til hendes bryllup når hun bliver stor. Men jeg tror også det bliver nemmere at beslutte sig når man først kommer ud og får prøvet nogle kjoler. Rikke aka rapanden: Tak for tippet. Havde faktisk også overvejet Lilly lidt, men synes det er enormt svært. Der er så mange muligheder og man kan hurtigt stirre sig blindt.

Ja alt i alt tror jeg bare at det bliver nemmere når jeg kommer ud og får prøvet nogle brudekjoler. Har kigget og kigget rigtigt meget på nettet og i kataloger og ja tror bare man hurtigt kan stirre sig blindt og blive forvirret over alle de valgmuligheder der er, fordi jeg ikke helt præcist ved hvad jeg skal gå efter. Jeg prøvede sidste dag min storesøsters brudekjole og den sad rigtigt godt, bortset fra at den var lidt for stor ved barmen og at jeg synes slæbet er alt for langt, selvom det kan sættes op bagpå, men en rigtigt flot kjole at have på og ja nu har jeg prøvet følelsen af hvordan det er at have en brudekjole på og så virker det ikke så skræmmende at skulle ud og prøve lige pludseligt.

Der er i hvert fald bestilt tid hos Panayotis d. 14 april og så har jeg også haft fat i Brudens Butik, som min søster har anbefalet mig. Har nemlig ingen bil og hun er så sød at vil køre mig rundt og prøve kjoler, så skal heller ikke være alt for langt væk og er lidt betænktlig ved at købe sådan en stor ting over nettet. Om ikke andet synes min søster i hvert fald at jeg skulle have oplevelsen i at prøve at komme ud i en brudebutik og prøve kjoler.

Endnu engang tusind tak for jeres feedback/inputs.. det gør det lige at der er kommet mere ro på og at det med at finde den rigtige kjole nok skal lykkes.

1

Annonce ♥