Rikke aka rapanden

R&N 27-09-2014 - Endelig beretning :D

1,376 posts in this topic

Jeg kan virkelig også godt forstå dig.. Det er pisse irriterende..

Jeg ville faktisk bare gå i gang med bordkortene alligevel, så kan man altid lave deres eller smide deres ud hvis det er..

Vi har to som vi ikke har hørt fra endnu, og vi havde SU. for 14 dage siden.. Jeg mangler kun den lorte bordplan, som jeg bare gerne vil have ud af hovedet, for den stresser mig..

Du har jo også noget andet at tænke på, så forstår dælme godt at du gerne vil have styr på tingende nu.

Vi har været sammen med den ene søster og hendes mand et par gange, efter de har fået invitation, den anden ser vi ikke særlig tit, da hun bor i Odense og sjældent kommer herop til familie tamtam. Men syntes bare det er underligt der slet ikke er kommet en eneste reaktion på indbydelsen.

Men ja, ender nok også med at jeg bare tager ud til min mor,så vi kan få lavet de bordkort, og de andre ting vi skal orden sammen. Jeg skal jo låne smykker af min mor, og måske skal hun lave nogle nye til mig, og det tager jo også tid. Og v vil gerne have det hele overstået på en dag, altså få aftalt alt osv samme dag, da min mor og stedfar har et ret stramt program de næste måneder.

Jeg er bare typen der ikke forstår hvorfor man venter til sidste øjeblik med at svarer, eller slet ikke svarer til tiden. Når vi får en invitation tjekker vi nærmest med det samme om vi kan, og så giver vi besked. Det andet føles som om man nærmest venter for at se, om der dukker noget mere spændende op.

Synes også det er mærkeligt at de ikke sådan har sagt noget, altså når det er så tæt familie så tænker man da at der burde komme en eller anden reaktion.. Noget ejj hvor dejligt eller sådan noget.. Man får lidt lyst til at skrive en sms om de kommer eller ej.. Håber da at de så i det mindste svarer til tiden,,

Det er altså bare rart at få tingene på plads, især når man skal have hjælp af andre, så afhænger det jo også af deres planer og liv.. Din mor kan jo heller ikke bare smide alt..

Sådan er det også her, synes måske også at det er god pli at svare i god tid, selvom der er en svar dato..

0

Annonce ♥

Kan sagtens følge dig - det er skide irriterende når folk ikke kan finde ud af at få fingeren ud og svare på invitationen, som minimum inden SU rammen. Den er jo sat af en grund. Folk er simpelthen nogle hensynsløse, respektløse kamp-idioter nogle gange - sorry mit brok :shooter:

:lol:

0

Nå, vi har hørt fra den ene søster nu ( hende der er på ferie) . Det er kun søsteren der kommer, hendes mand bliver hjemme og passer børn. Mine svogerforældre får et flip, når de finder ud af det :lol: Da vi var til påskefrokost derude, sagde han nemlig noget om at han nok blev hjemme og passede børnene, og så udbrød svigerforældrene i kor " DET GØR DU BARE IKKE, DE BLIVER ALTSÅ PASSET DEN DAG!!!! " . De er den type forældre der altid er sammen med deres børn, nærmest kun lader dem passe, i tilfælde af de er døden nær osv. Og de har altså en der kan passe dem, så det er ikke fordi de ikke har muligheden. Men det må være deres problem, så slipper jeg i det mindste for at han prøver at læse min aura den dag -HAHA-

0

Annonce ♥

Nå nu har jeg altså gjort noget vildt, og jeg tror ikke der kommer noget ud af det, men nu er det gjort.

Har skrevet til kærestens svigerinde på Lanzarote, og skrevet at hvis de har lyst og råd til at komme til vores bryllup, så skal de være velkommen, og at jeg gerne vil have det er en overraskelse for Nichlas hvis det er.

Jeg tror ikke at de har råd eller tid til at komme, men nu har de i hvert fald fået tilbudet. Det vil så kun være 2-4 personer fra familien vi har plads til, og det har jeg selvfølgelig skrevet. Men vi ved også at nogle af dem slet ikke ville have lysten, og at de heller ikke allesammen kan rejse, da deres gamle mor er syg, og der derfor skal være nogen hos hende. Af samme grund var vi heller aldrig sammen med alle søskende på samme tid, da vi var dernede for 2 år siden.

Puha har nærmest helt ondt i maven nu :lol: . Ved at min kæreste ville blive vildt glad og overrasket hvis der kom nogle fra Spanien, men ved samtidig også at det nok ikke er realistisk. Men nu har jeg i hvert fald åbnet muligheden for det, og det kunne være den vildeste overraskelse at give ham :loveflag:

0

Annonce ♥

Det ville være den vildeste overraskelse/gaver, jeg nogensinde kunne give ham. Han ville blive så glad. Jeg tror som sagt ikke at de kommer, for der er kun 2 af dem der snakker engelsk, og de er samtidig selvstændige. Og de har ikke super mange penge, oveni at tingende dernede jo er MEGET billigere end heroppe, så de får jo et chok, de giver jo f.eks kun ca. 80 danske kroner for en hel karton cigaretter.

Men nu har jeg i hvert fald åbnet for muligheden, og tænker at HVIS nogen kommer, så bliver det de to der kan snakke engelsk.

Men tænker også at hvis de nu gerne vil komme, så kunne vi nok sagtens finde ud af, at de f.eks kunne sove ved vores forældre. Mine svigerforældre har en campingvogn i indkørslen, så den ville jo være oplagt at udnytte. Så skal de da i hvert fald ikke bruge penge på hotel. Vi har ikke plads til overnattende gæster, og så ville det jo også ødelægge overraskelsen, ville jo gerne at han først så dem i kirken, hvis der nu kommer nogen.

0

Pyha, nu har jeg også lige skrevet til hans fætter som bor i Oslo ( han er halv norsk , halv spansk) . De har mødtes en gang før i KBH, og skriver jævnligt sammen over FB. Nu håber jeg altså virkelig familien forstår at det er en hemmelighed , ved nemlig at kæresten sidder og skriver med sin fætter lige nu :lol:

0

Annonce ♥

Ja nu er det bare at afvente svar :) Jeg skrev lidt med fætteren fra Oslo i aftes, han skulle lige have snakket med sin kone. Med vores held, er det selvfølgelig hendes 25 års fødselsdag den dag, så jeg har fuld forståelse for, hvis hun ikke gider tilbringe den med en masse fremmede mennesker :)

Svigerinden fra Spanien er ikke online hver dag, så der kan godt gå et par dage inden jeg høre noget fra hende.

Ja hvis der kommer nogen af dem, så skal jeg have lavet bordplanen om, og så skal jeg have dem placeret så de sidder for enden , og jeg dermed kan vente med at dække op til dem, til på selve dagen. Jeg skal nemlig gøre mig klar over i lokalet, så fra jeg går derover har kæresten forbud mod at komme derover.

Har en veninde der er halv dansk/halv norsk, så regner med at hvis dem fra Norge kommer, så sætter jeg dem med hende. For så kan de snakke norsk sammen, og min veninde kan oversætte, hvis der kommer nogle ord folk ikke forstår ;) Så slipper folk også for at sidde og skulle snakke engelsk hele tiden.

0

Puha hvor har jeg altså ondt i maven af spænding. Jeg har ingen appetit, har småkvalme, og er sikker på det skyldes at jeg afventer svar fra den spanske familie.

Jeg er også bare typen der hader hemmeligheder, for jeg bliver altid så total begejstret, at jeg bare vil dele det med folk med det samme , så det bliver nogle lange måneder :lol:

0

Annonce ♥

Så har jeg hørt fra svigerinden i Spanien. Hun vil forhøre sig hos de andre, om nogen har muligheden for at komme. Det tolker jeg som at de ikke selv kan komme, og så tror jeg ikke at der kommer nogen, for de andre kan jo ikke tale engelsk, ergo kan de ikke kommunikere med nogen som helst, ikke engang os, kun svigermor en lille bitte smule.

Men nu må vi se hvad hun vender tilbage med :)

0

Nå øv Rikke, måske kan du gøre ligesom mig og få nogen til at indspille en video med en hilsen fra dem dernede som du kan vise til brylluppet????

I så fald skal de tekste den, INDEN de sender den til mig. For ellers vil vi jo ikke fatte hvad der bliver sagt :tunge: Det er som sagt kun de 2 af dem der kan snakke engelsk, svigerinden ( som er født i USA), og så hendes mand ( kærestens bror) . Alle de andre søskende kan ikke snakke engelsk, enkelte kan lige sige hello, yes og no .

Altså jeg ved jo heller ikke om der kommer nogen eller ej, men jeg tror det bare ikke. Netop fordi de jo ikke kan tale engelsk, så det ville altså blive pænt besværligt, medmindre fætteren fra Oslo kommer, for så kunne de sidde med ham, og han kunne oversætte lidt for folk. Jeg har stadig ikke hørt fra fætteren, men jeg tror det er der, hvor der er størst chance. Og han snakker jo både spansk , norsk og engelsk, så han kan sagtens kommunikere med alle. Vi skrev jo også bare til hinanden på dansk/norsk.

0

Hvor er det godt, at du skrev til dem og spurgte. Bare det tror jeg vil betyde meget for din kommende mand. Og så er det jo ude af dine hænder om de kan/vil/har råd eller ej :) Men jeg håber det bedste, det ville være sådan en god overraskelse!

0

Annonce ♥

Hvor er det godt, at du skrev til dem og spurgte. Bare det tror jeg vil betyde meget for din kommende mand. Og så er det jo ude af dine hænder om de kan/vil/har råd eller ej :) Men jeg håber det bedste, det ville være sådan en god overraskelse!

Ja nu er det bare at afvente svar fra dem. Jeg regnede jo heller ikke med noget da jeg skrev, for jeg har jo forståelse for at det er dyrt for dem, det er jo også derfor vi ikke har besøgt dem i 2 år, fordi vi ikke har haft råd. Og de to der kan engelsk er selvstændige, så hvis de skal komme, skal de jo lukke biksen, og dermed miste indtægt for de dage. Og valutaen dernede er bare HELT anderledes , tingene koster ikke så meget ( ved ikke med flybilletter dog), men hvis de kommer herop, vil de jo nærmest få et hjertstop over hvad en øl/sofavand, cigaretter, brød ved bageren osv koster :wink:

Men altså svigermor har tidligere snakket om, at de kunne bo ved dem. De har en campingvogn i indkørslen, så den ville jo være perfekt. Og der ville de med garanti også får gratis mad osv, og svigermor ville med garanti også gerne hente og bringe dem til lufthavnen. Så ja nu må vi se hvad der sker. Nu har jeg i hvert fald forsøgt, og har sagt til dem at jeg har fuld forståelse for, hvis de ikke kommer, så de ikke føler der er et pres.

0

I skal altså lige sen den her video , hvis I altså vil :wink:

Den er optaget da vi var dernede sidst, første gang min kæreste spiller med sine søskende, og han faldt bare ind med det samme. Der mangler en bror og søster, men dem han spiller med er kun søskende, og så er der lige et par nevøer/niecer.

Tag jer ikke lige af min fesne stemme i slutningen :lol:

Videoen kan ses lige HER

Edited by Rikke aka rapanden
0

Her forresten også modtaget dullegrejet med posten i dag, så nu mangler jeg bare at få købt hårspray, og evt. nogle hårnåle, noget spændehalløj, eller hvad jeg nu ender med. Skal lige have afprøvet frisuren herhjemme, og måske har jeg hvad jeg skal bruge :)

post-56973-0-73926600-1405692596_thumb.j

0

Spændende med familien!

Og åååh, ELF. Godt og til en pris der er til at have med at gøre :heart:

Jeps det var bla. også prisen der tiltræk mig, og så at jeg kunne sidde herhjemme og bestille det. Bruger jo ikke make-up til dagligt, så gad ikke bruge en masse penge på make-up, og man kommer jo let til at bruge 100-150 på en mascara, selvom det er i den billige ende af andre mærker. Jeg fik alt det her for 260 kroner inkl. fragt, godt nok også købt med noget rabat, men alligevel.

Så nu skal jeg bare i træningslejr, og finde ud af hvordan jeg syntes det skal se ud på dagen :)

0