Jacob Hasle Nielsen

Lokaler

17 posts in this topic

Vi kunne godt tænke os et weekend arrangement hvor man kunne komme fredag og blive til søndag med "den store fest" lørdag aften. Med plads til ca 90 spisende gæster, liveband og ca 50-60 sovende IKKE sove sale, men dbl. værelser eller lignende og med mulighed for catering eller egen kok....

Det skal helst være nemt at komme til fra KBH.

nogen gode forslag???

0

Annonce ♥

Jomfruens Egede eller Skjalm Hvide måske? Det kommer også an på hvilket prisleje I har forestillet jer. Prindsen i Roskilde er også en mulighed.

Edited by roselein
0

Annonce ♥

Skjalm Hvide kan I ikke have egen kok/catering med på. Det samme med Prindsen. Der skulle I måske snarere kigge på Færgelundens Motel og kursuscenter i Frederikssund. Der har man før kunnet have egen kok m.v. med men ved ikke om det er lavet om.

0

Jeg ved at der en bruger herinde, som har holdt på J. Egede, hvor de har haft deres egen kok med, men mener hun skrev noget om, at det var i gang med at blive ændret. Du kan lige få et link til hendes planlægningstråd her (den er ret omfattende), den giver et ret godt billede af J. Egede, der er også rigtig mange billeder derude fra (og vist også en idé om prisen).

Hvis ikke prisen skal være for høj, så tror jeg at Sonnerupgaard også er en rigtig god mulighed.

0

Ok, så jeg har ringet fra Herodes til Pilatus eller noget i den stil og jeg strander på at de steder jeg kan få lov at tage egen kok med er enten så dyre at intet ser ud til at vøre sparet:

Jomfruens Egede - 60.000 for en weekend plus værelser deres serverings personale a 200/ timen = ca 9000 kr

Sonnerupgård ca 25.000 for en weekend plus diverse duge, pynte ting osv = ca 9000 kr og serveringspersonale nok også ca 9000 kr + værelser

oven i det kommer så kok og råvarer og drikke og band (12500 kr for Mejken og fjeltetten - kan varmt anbefales!!!)

Ikke at jeg havde troet at et bryllup er billigt men hvis jeg er oppe i 80.000 kr inden der er bestilt mad såååååå....

Lyngby vandrehjem kunne vøre perfekt, hyggeligt beliggende osv .... men jeg kan ikke byde vores gæster at sove i sovesale....

Helnekilde badehotel har kun 28 værelser og da vi bliver ca 90 gæster.... men det ser nu godt ud men med Kr. 1.645,00 pr. gæst plus 900 kr pr nat for værelser så er det jo også betalt!

Nogen der har råd / anbafalinger?

0

Men SKAL i betale for folks overnatning? For så tror jeg da det bliver mega dyrt - egen kok eller ej - uanset hvor i ender. Især hvis det ikke kan blive spejderlejr eller lign. Vi holder på Sonnerupgård, men betaler ikke overnatning. Og det er der heller ikke nogen af vores gæster, der synes vi skal. Tilgengæld giver vi brunch næste dag. Tror det er mere reglen end undtagelsen, at folk selv betaler overnatning.

Og ja, det løber jo op hvis det skal være fest hele weekenden, indkvartering af alle gæster i private værelser, live band osv. Hvis i ikke vil bruge så mange penge på det, er nøgleordet nok prioritering:)

0

Annonce ♥

100 % enig og nej vi betaler kun overnatning for de få vi ved ikke har råd til at deltage og betale fly fra Norge (min kommende mand er fra Norge).

Men det er stadig mange penge og mange mennesker :)

AS 2014 i holdt det på Sonnerupgård? Det er blandt mine favorit steder...skal se det på onsdag regner jeg med..... tær man spærge hvad det løb op i ???

Hvor mange gæster ???

0

Vi skal først giftes D. 30 august i år, så kan ikke svare dig med 100% sikkerhed endnu! :) Men vi ledte LÆNGE efter et sted i nærheden af Kbh. Til at starte med, ville vi gerne have en pakkeløsning et sted, men vi blev mere og mere irriterede over alle de regler for seneste sluttidspunkt, timebetaling efter et vist tidspunkt og at vi skulle tage stilling til på forhånd eller på selve aftenen om vi ville forlænge. Nogle steder skulle de have 3500kr i timen plus forbrug i drikkevarer!! Og det gider vi altså ikke bøvle med. Festen skal bare vare så længe der er gang i den og der skal være fri bar lige så længe:)

Nå, men vi er derfor endt med Sonnerupgård. Deres lade er endnu mere fantastisk i virkeligheden end på billeder (hvis det er den i overvejer) og det skulle blive helt magisk, når mørket falder på og de 80 stearinlys i lysekronerne bliver tændt.

Lige nu står det til at blive ca 1000kr pr prs når vi regner med 85 gæster. Det er så vel at mærke for maden, drikkevarer, kok, tjenere, morgenmad og lokaleleje indregnet. Derudover mangler så duge, servietter og pynt. Så vi sparer ikke meget i forhold til mange af de pakkeløsninger, vi har kigget på i Kbh. Men overnatningen er billig i forhold til hoteller i Kbh og vi kan fortsætte lige så længe vi vil med vores eget udvalg i baren:)

1

Hej AS2040

lyder rigtigt rimeligt!!!

Må jeg spørge til maden og kokken?? Hvem og hvad?

Jeg vil bare have god mad!!! og gerne italiensk inspireret...har i fundet en god kok???

Lyder som om vi har mange af de samme overvejelser!!!

Jeg forsøger at presse Sonnerupgård lidt i pris.... måske noget med gratis duge og pynt eller noget i den stil....kunne se på deres regne ark at det hurtigt blev 9000 i pynt.....

måske vi skulle forhandle sammen herind og dermed "presse priser" :)

0

Annonce ♥

Vi regner med at gøre brug af Inger fra The Cookroom http://www.thecookroom.dk/. Min tante kender hende fra nogle arrangementer med sit arbejde og synes maden var så fantastisk, at hun skyndte sig at spørge, om hun også laver mad til bryllupper. Så vi har ikke smagt hendes mad før, men stoler ret meget på min tantes smag;) Og det ser lækkert ud på hjemmesiden. Vi giver 400kr/prs, som er for forret (hummerbispue med kammuslinger), mellemret (ren grøntsagsret, for at holde prisen) og hovedret (kronhjort m tilbehør). Og det er også inkl hendes løn. Derudover gør vi brug af hendes tjenere, der skal have 150kr i timen. Det er planen at to af dem overnatter, og sørger for at rydde op inden morgenmaden og gøre den klar.

Du må endelig sige til, hvis du har held med at presse dem i pris på noget. Tror dog det bliver svært, da de er meget populære og vist ikke har noget problem med at få udsolgt (især laden). Da vi bookede tilbage i april 2013, var 30. august den eneste ledige dato udover en dato i juli for sommeren 2014. Og der får vi så først lokalet på dagen!! De havde dog for nyligt et opslag herinde om, at de havde fået d. 2 august i år ledig.

0

Min kæreste har kontakter hos bladet Gastro og forhører sig hos dem om de kan anbafale en god kok / menu, men ellers ser det da top godt og rigtigt rimeligt ud i pris med hende The Cookroom http://www.thecookroom.dk/ og det er da klart en jeg vil have med i tankerne!

blander snart alle steder og regler sammen i hovedet .... skulle man ikke bruge Sonnerupgårds tjenere eller var det hos J. Egede ??

Jeg regner med 7 personaler til 100 mennesker men min ven der er banket chef på operaen siger at man kan regne med op til 15 gæster/tjener

og så kan man sende de fleste hjem så der bare er to tilbage til opvasken osv - god ide at have 2 overnattende så de kan ta morgenmaden også! køber I den der eller laver I selv den? tror der er mange penge at sparer på at få kokken til at lave det også....

Vi har droppet bryllupskagen, da jeg aldrig har synes det var andet end fis og jeg langt hellere vil have en fantastisk dessertoplevelse end en bryllupskage der er dyr men dog dårlig....

hvormeget af jeres buget er vin og drikke?

Vi skal først giftes sommer 2015 så vi snakker om at køre en tur til Champange og hente bobler og så til Barolo og hente rød vinene.

Dersuden er jeg lidt tændt på at have en juice bar med alkohol fri juices "joe & the juice" style....

Jazzbandet http://www.fjeldtetten.dk/velkommen brugte jeg til min 40 års dag (ja vi er to modne mænd :) - de er konge gode og så har de den fordel at alle kan danse til det, både unge og gamle ....stort set alt andet musik vil dele vandene, den glad jazz kan alle lide - selv hvis de ikke synes det lige er det de havde valgt - så er det stadig godt....

Hvis jeg har penge ville jeg gerne have et klassisk stryger gruppe til at underholde lidt .... meeen det blvier nok for dyrt .....

Har I kikket på Kragerupgård ??? og Rungstedgaard???

0

Jeg kan så fortælle dig lidt om Sonnerupgaard da jeg har spillet der mange gange og vi deltager også på deres inspirationsdage. Sonnerupgaard har som sådan ikke noget serveringspersonale (men selvfølgelig nok nogle de kan henvise til) så der kan I frit selv vælge "personale". Selve stedet taler for sig selv og ja Laden er ideel når I er oppe i et selskab i den størrelse. Det med duge og værelser osv. samt muligheden for at "presse" prisen kan jeg som sådan ikke tale med om, men Sonnerupgaard er annoncør herinde og jeg tror du overdriver priserne på serveringspersonalet.

0

Jeg siger tak for de gode anbefalinger som Sonnerupgaard for af jer alle.

Man skal ikke bruge tjener fra Sonnerupgaard, men kan selv bestemme hvem man vil bruge og hvilken kok man vil have.... Ja og så kan man selv medbringe alle drikkevarerne.

Det er meget sjældent at brudeparret betaler for folk overnatning. Desuden er Hvalsø station lige i nærheden.

Vi holder Inspiatonsdag og påskemarked Skærtorsdag den 17. April 2014 fra kl. 11 til 16. Gratis adgang og alle er velkommen.

0

Annonce ♥