Brudforår2014

Bryllup aflyst :-(

15 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger det hele, og i skrivende stund har jeg stadig svært ved helt at forstå det faktisk er sket!

MEN vores smukke fantastiske drømmebryllup d. 24. Maj er aflyst- og lige nu er det SÅ uvirkeligt.......

Tankerne flyver rundt, og jeg har nærmest været i en form for zombie agtig tilstand siden det skete.

Vi er stadig sammen som par og familie, men min mand har valgt at aflyse og jeg skal ikke sidde og være uskyldig ramt.

Jeg bærer også en stor del af skylden- og sammen må vi forsøge at redde forholdet/ægteskabet ( er jo borgerligt viet i forvejen )

MEN F... ( undskyld jeg bander ) hvor er det underligt, vi sendte invitationerne ud sidste mandag og dagen efter de var modtaget aflyste han !!

Nu står jeg uden ord, og stadig helt rystet og forsøger at forholde mig til at 2 års planlægning er spildt, min kjole som er special designet og den eneste af sin slags i DK har jeg lige fået sms om er kommet hjem og vi skulle finde en dag til de sidste ændringer og detaljer- det er vildt uvirkeligt at jeg skal hente den hjem og aldrig få brug for den??

Har ingen anelse om hvor man starter nu- alle de ting der var planlagt, overraskelserne og de små detaljer der har været hemmelige har været forgæves. Hvad siger man til gæsterne.....Undskyld I lige har fået en smuk, og yderst gennemført invitation vi har brugt måneder på at designe, den må I gerne smide ud ??

Et gennemført bryllup med 34 gæster til 150.000 kr er gået i vasken....Men livet går jo videre, og jeg har virkelig nydt at følge med herinde- fået SÅ meget inspiration til den store dag, men må indse det bare aldrig bliver min tur til at stå hvid brud og få en vielsesring ::-(

Nogen sidder nok og tænker, hvad snakker hun om :-) ??

Men historien er kort at, vi planlagde bryllup for snart 8 år siden ( 25. Marts ) MEN jeg blev gravid, og derfor valgte vi at rykke det til Juni 2007- men gik i stedet for i dybeste hemmelighed på rådhuset uden det store nr ell. armbevægelser, blev viet kort og kontant og gik derfra igen som et normalt kærestepar, ingen vielsesring eller andet bryllupsagtigt, for det skulle vi have året efter.

December 2006 er jeg så ude og kigge kjole, finder ( på dav. tidspunkt ) drømmekjolen, aftaler med butikken vi snakkes ved i løbet af April måned ang. de sidste tilpasninger, hmm øv for den- 2 uger efter opdager jeg at jeg er gravid igen !!

Det var jo fantastisk- men med termin i August besluttede vi IGEN at aflyse/udsætte det og med meget møje og besvær fik jeg butikken til at tage kjolen igen.

Tja også er tiden gået- jeg har brugt 5 år på at overtale min mand til et bryllup, har ikke i de snart 8 år vi har været viet følt mig som en "gift" kvinde, primært fordi vi aldrig har fejret vores bryllupsdag, aldrig købt ringe og egentlig er den 25. Marts en dag som alle andre, sidste år glemte vi den fuldstændigt, kun ved et tilfælde 1 1/2 mdr efter huskede vi at vi havde været gift i 7 år.

Nu må jeg nok desværre indse i en alder af 36 at jeg aldrig får et bryllup- og en vielsesring må jeg nøjes med at fantasere om... Kjolen har jeg ingen anelse om hvad jeg stiller op med, vil ikke sælge den, selve processen omkring at designe den udfra mine tanker og ønsker gør jeg ikke vil kunne bære en anden skulle bruge den- ligesom den er lavet helt specielt til mig :-(

Men mon ikke den kan ligge i en æske ell. hænge bagerst i mit walk.inn closet...

Nå det var lidt dybe tanker fra en forvirret hjerne der snurrer rundt :-)

Sket er sket, og jeg vil sige tak for en dejlig tid, ønske jer alle sammen et fantastisk smukt, vidunderligt, uforglemmeligt bryllup sammen med jeres udkårne :-)

Kram fra mig :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh nej da :o Var det hele blevet for stort for ham/ er der ikke mulighed for at gøre brylluppet mindre, så I kan fokusere mere på jer som par? Hyggeligt mindre-end-50.000 kroners bryllup er vel bedre end intet bryllup?

Eller er han bare slet ikke til bryllup?

Under alle omstændigheder, så lyder det da trist at bruge så lang tid på det og så aflyse.. I er jo gift, men hvis hvid kjole og kirke er din drøm, er der så slet ikke nogen mulighed for at I får det?

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh hvor gør det dog ondt at læse :( Vi måtte også aflyse vores bryllup , som skulle have været d. 30 marts sidste år, selvom vi havde sendt invitationer ud. Så på mange punkter forstår jeg godt dine følelser, men så alligevel ikke , for det var en fælles beslutning vi tog og af andre årsager. Jeg håber virkelig at I får løst jeres problemer, og at du en dag kan få lov at få dit drømmebryllup. Vi er igen igang med at planlægge, så det kan godt lade sig gøre, og hvor håber jeg inderligt at I også kommer dertil igen :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør ondt indeni at læse dette :( hvor må du føle tæppet er blevet revet væk under dig..... Alle de forberedelser og alt det arbejde som I har lagt i det! Jeg tænker også på om det er blevet for stort for ham? Et bryllup til 150000 er ikke et lille bryllup. Måske, hvis I kogte det lidt ned, om der så ikke kunne findes en løsning?

Kram og mange tanker herfra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh det er jeg virkelig ked af at høre. Vores historie er ca. den sammen med udskudt bryllup i 10 år pga. graviditeter, renovering af hus og uddannelse. Vi har også været på rådhuset som en ren praktisk foranstaltning uden alt det bryllupshalløj og skal nu holde det "rigtige" bryllup til maj. Jeg kan levende sætte mig ind i hvordan du må have det ved tanken om, at det man har ventet på og glædet sig til i mange år ender med en aflysning. Det må være en virkelig stor skuffelse for dig. Men når det er sagt, så må det vigtigste være at rede forholdet, hvis det er det der skrænter. Har I fået snakket om hvorfor han har valgt at aflyse? Skyldes aflysningen at I har overset hinanden i den store bryllupsplanlægning eller stikker krisen dybere?

Jeg håber I finder ud af det sammen og i en alder af 36 skulle det stadig være muligt at få dit drømmebryllup selvom det måske ikke bliver lige nu eller i en lidt mindre skala...

Redigeret af Winn
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh hvor føler jeg med dig- jer. :(

Men som Winn siger, det vigtigste nu er at redde forholdet.

Jeg har været gift før, rådhus bryllup af praktiske årsager. og det gik i stykker efter 14 år hvor vi indså vi var vokset fra hinanden, som man siger.

På det tidspunkt havde vi været sammen i 21 år og havde 2 piger på 13 og 15 år.

Jeg ønskede ikke et stille rådhus bryllup, men sådan blev det.

Nu har jeg været sammen med min nuværende kæreste i 6 år, og skæbnen vil at han også har været gift før, Det helt store kirkebryllup med alt der hører dertil.

og det ønsker han IKKE igen, har endda meldt sig ud af folkekirken.

Men nu har vi fundet et kompromis hvor "vores bryllup" indeholder de elementer som hver især er vigtige for os.

Jeg får min kjole og hvad der dertil hører, godt nok ikke vielse i kirken, men det er en af de ting han står hårdt på.

Men den sluger jeg gerne, den kirkelige velsignelse er ikke afgørende for mig, det var mere stemningen.

Han får festen som han gerne vil, uformel , helt nede på jorden og uden alle diverse traditioner.

Og alt i alt bliver det et Bryllup lige efter VORES hoved.

For at gøre en lang historie kort vil jeg med det hele sige at det er ALDRIG for sent. Jeg er 47 år, og har endnu aldrig set i nogle regler/ love at Drømmebrylluppet er forbeholdt unge mennesker under 30 år.

Så red forholdet først, kommer I også igennem denne krise vil I stå endnu stærkere , og i forhold såvel som ægteskab skal man forholde sig til medgang og modgang. :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør mig ked af at læse det her. Det vigtigte er dog at finde ud af om i stadig skal være et par, og hvis dette er tilfældet, bør i nok forventningsafstemme. Vil i begge have det store bryllup, eller kan i på anden vis gøre noget særligt for at fejre jeres kærlighed?

Jeg håber i arbejder jer igennem vanskelighederne, og kommer styrket ud på den anden side.

De bedste tanker herfra :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja som de andre skriver, det gør mig ondt. For søren, det er ikke skægt.

Men ja, håber virkeligt i finder ud af det og forbliver en familie - og håber at du en dag kommer i din kjole alligevel.

Masser af tanker herfra

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Modvind kan altid være rigtig hårdt - mens det blæser vildt og voldsomt, men man må ikke glemme - at det ofte bliver solskin og stille vejr igen. En ting er sikkert - et ord som aldrig, skal man være meget varsom med at bruge. Når man tænker - at noget aldrig sker - så sker det alligevel på et tidspunkt. :wink:

ege art

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er enig med nogle af de andre. Hvis det er forholdet som skrænter, så skal det fixes før et bryllup kan holdes.

At du ikke får dit drømmebryllup, er synd og skam. Men måske det kan komme igen, ligesom Rapandens :wink:

De bedste og varmeste tanker herfra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer