Finebruden

Øvfølelse omkring indkøbt brudekjole

25 posts in this topic

Hej Zilla´s.

Jeg har længe trængt til at dele noget med jer:

Da jeg var i kigge på kjoler på nettet/drømmefasen gik jeg ikke efter noget vildt konkret, men svømmede væk i smukke detaljer, tyl, blonder og fylde. Dog vidste jeg at alt dette ville blive en DYR fornøjelse, og jeg havde generelt et mål om at finde kjolen så billigt som muligt, da vi jo kun skal have den på en enkelt dag, og ting som ringene i sidste ende er meget vigtigere, da de (forhåbentligt) skal vare hele livet.

Derfor forvildede jeg mig ned til Lillys lagersalg i oktober måned i Vejle - på trods af at Lillykjoler ikke er vildt meget mig da de simpelten er for ordinære i forhold til hvad der ellers findes derude.

Men jeg kom afsted. Der var god service (i forhold til at det var et lagersalg), kjolerne var smukke , så efter at have ryddet feltet ned til 5 kjoler, valgte jeg til sidst den som i første gang havde fået mig til at udbryde et stille saligt "wow".

Men på trods af det, og jeg reelt synes at min kjole er smuk, at jeg føler mig smuk i den og jeg har været heldig med at finde en rigtig fin rød tråd i valg af slør, sjælevarmer, sko og smykker, kan jeg bare ikke finde den der YES-følelse frem over min kjole. Det føles mere som et økonomikøb og at "den er da smuk til prisen" og at den udover mit smukke blondeslør og slæbet bare ikke har nogen af alle de ting jeg drømte om.

Men omvendt - den blev købt og betalt tilbage i oktober, alt tilbehøret er købt til at passe til den, og brylluppet er i maj.

Derudover siger min fantastiske mor at jeg måske godt kan finde en brudekjole jeg bliver lige så smuk i, men ikke en hvor jeg bliver smukkere. Og som hun også siger (og har fuldstændig ret i) er jeg den værst tænkelige form for ubeslutsom og perfektionist, og hun tvivler på at jeg nogensinde ville få følelsen af at finde kjoLEN.

Men det er bare ikke den store prinsessedrøm jeg drømte om forinden :(

Det hjalp heller ikke da jeg svansede rundt i min mor og stedfars stue en halv aften og spejlede mig i vinduerne og følte mig rigtig prinssesmuk, og så bagefter så billederne min stedfar havde taget af mig og så følte mig SKUFFET. Og så kan ens mor sige så tosset hun vil at billederne er pokkers misvisende så tosset hun vil, og man kan selv mindes ens spejlbillede som unægteligt var kønnere, men det hjælper bare ikke på den der øvfølelse som ikke vil forlade kroppen.

Ved ikke hvad jeg forventer af råd eller svar. Har bare længe trængt til at få det ud.

0

Annonce ♥

Er det økonomisk en option at købe en ny kjole selvom du ender med at brænde inde med den gamle?

Kan du pifte den nuværende op med et farvet sash/bælte eller måske noget skrædder omforandring?

Er der en stor sandsynlighed for, at du aldrig nogensinde bliver tilfreds uanset kjolen, som din mor påpeger?

Er det fylde og tyl du længes efter?

Må vi ikke se et billede af dig i kjolen?

1

Om det økonomisk er en mulighed at købe en ny; umiddelbart ikke, da pengene der ellers var budgeterede til kjolen nu istedet er brugt til dyrere ringe og bryllupsrejse, og det jo netop er de store og detalje- og blonderige kjoler jeg sukker efter, men det endelige svar vil skattefar give her d. 10, da vi håber på at få en del tilbage efter huskøb ;)

Om jeg nogensinde vil få den der følelse.. jeg ved det simpelthen ikke..

De øvrige spørgsmål må i hjælpe mig med at besvare ud fra billederne ;) Men jeg skal nok igen passe på med bælter osv. da det er et pyntet slør og jeg både har hårpynt til at sidde over sløret, halskæde og hængeøreringe (kan ses på billedet bortset fra hårpynten)

For at yde mig selv og kjolen retfærdighed er billederne de omtalte øvbilleder uden makeup og med en arbejdshestehale, og kjolen er for lang til mig og hverken skørt eller kjole er strøget, så mit håb er at det kommer til at falde MEGET flottere og vil strutte mere.

Øv.. når jeg ligger billederne ind kommer der en besked om at jeg ikke må bruge billedeformat på dette forum??

0

Annonce ♥

Tror det vil gøre rigtigt meget for kjolen, hvis den får et større skørt, så den får meget mere fylde i bunden, det er jo en rigtig flot kjole! Det større skørt tror jeg, vil give dig den prinsessefornemmelse, som du efterlyser :c166:

Desuden synes jeg dit ansigtsudtryk siger det meste, du ser virkelig lykkelig ud! :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Uuuh.. Er vild med ideen med det farvede tyl, især det lyseblå på billedet hvor hun sidder :)

Men i tror ikke at struttet kommer når underskørtet bliver strøget? Det har jo været vacumpakket. Nå, det kan vel komme an på en prøve, for det er vel bare underskørtet jeg har i forvejen jeg syr tyllet på hvis det er?

Kan godt se hvad du mener med at det ser ud som om at kjolen hænger over barmen, men tror faktisk at det skyldes at bryststykket er meget tykt foret, for kjolen har corsage og den var strammet helt til, men skidt effekt :/

0

ÅH jeg forstår dig og dine tanker SÅ godt. Jeg havde dog ikke som sådan en ide om hvad jeg ønskede, men købte en kjole første gang jeg var ude og prøve. Den fortrød jeg så, og fik den bytte tog købte en anden. Og nu har jeg igen tvivl!!

Vi har egentlig ikke råd til en ny kjole, men hvis det virkelig er nødvendigt, så må de penge bare findes. MEN igen vil det skulle være en lilly model, da det ikke kan lade sig gøre at finde 6000 + til en kjole.

Men jeg prøver også at sige til mig selv, at det er fordi jeg er ubeslutsom ( for det ER jeg), og at kjolen er for lang til mig, og billederne bare ikke yder den hvad den fortjener. For når jeg tænker tilbage på da jeg fik kjolen på , så følte jeg mig netop som en prinsesse, jeg følte virkelig at det var kjolen, og den var super behagelig at have på, som jeg syntes mange andre brudekjoler ikke er.

Jeg er nået dertil, hvor jeg prøver at være skrap overfor mig selv, og at nu må jeg simpelthen stoppe, og så bruge den pokkers kjole!

Jeg tror det er super svært for typer som os, som netop er ubeslutsomme, for jeg tror også bare at vi altid vil tænke : " Kunne det mon være bedre, er det mon den rette kjole osv" .

Jeg syntes kjolen er super flot til dig, men jeg kan jo ikke styre dine tanker :tunge:

0

Annonce ♥

du er meget smuk i din kjole. synes den sidder flot ved brystet, og viser din flotte figur frem . Blonde sløret er så fint! Hvad er det du savner, helt præcist? måske kan en skrædder tilføje et eller andet? Jeg købte min kjole på udsalg, og kunne godt lide den sådan nogenlunde, men efter en tur hos skrædderen hvor jeg fik rettet slæbet til, taget den ind og op de rette steder, og sat knapper på ryggen så kom jeg til at elske den.

Du skal også huske at på selve dagen når hår er sat og sminken ser flot ud, og man stråler af forventning, så ser alt bare bedre ud!!

0

Jeg tror din mor har ret... Eller måske kan du godt finde en kjole, der får dig til at føle dig lidt smukkere - og så bruge en heeeeel masse ekstra penge på den følelse. Min vurdering er at det ikke er det værd. På selve bryllupsdagen betyder kjolen ikke særlig meget og det er jo en rigtig smuk kjole du allerede har.

Hvis du skal bruge flere penge så tænk i stedet i tilbehør (det er trods alt også billigere end en hel ny kjole)... En fantastisk kæde eller armbånd. Skal sløret være laaaaangt eller vil du have lidt ekstra pynt på kjolen (fx noget blonde bling på den ene hofte). Eller sy blonde langs den nederste kant?!

0

Den følelse kan du finde mange herinde der kan nikke genkendende til... Og for mit vedkommende var jeg også super meget i tvivl allerede dagen efter købet, men når jeg husker tilbage på dagen hvor jeg tog valget husker jeg mig selv som lykkelig og euforisk - så helt galt kan det jo ikke have været.

Nu har jeg så fået kjolen hjem - og i og med den denne gang faktisk er i en størrelse der passer - så er jeg super glad for mit valg.

Når nu budgettet ikke er til en ny kjole, vil jeg som de andre råde dig til at forsøge at forbedre den på de punkter hvor du ikke er helt tilfreds. Skørtet kan blive større, der kan blive tilføjet flere detaljer osv.

I sidste ende er der jo også det at du på dagen vil være stylet og stråle! Allerede på billedet ser du jo glad ud og den klæder dig rigtig godt, så jeg synes ikke du er gået helt galt i byen.

0

Annonce ♥

Jeg vil også sige som de andre, det er en meget smuk kjole og slør.

Og den klæder din krop super flot.

Jeg ville nok også prøve med et ekstra skørt indenunder, den vil sagtens kunne bære det.

Og tror du vil føle det anderledes så, det gjorde jeg med min.

Var rigtig glad for den inden og har ikke været i tvivl om det var KJOLEN, men da jeg fik skørtet under var det bare totalt WOW.. :)

0

Tusind tak for alle jeres søde beskeder og ideer, piger. Det er været super dejlig læsning - lige det jeg trængte til :)

Der er nu iværksat en plan som lyder:

Skørtet skal stryges hurtigst muligt, for at finde ud af om det har nok fylde i sig selv. Er dette så ikke tilfældet har jeg en veninde der i sin tid blev uddannet som syerske, som jeg vil lokke til at sy ekstra tyl på. Nok i den lækre lyseblå farve som er på billedet i Ki Schou´s link.

Derudover har jeg i forvejen en tid hos Lilly i Holstebro først i april, hvor jeg skal have kjolen lagt op, og der tænker jeg så at jeg vil prøve at høre hvad de har ideer til et bælte, en blonde eller noget helt tredje.

Og mon så ikke det går alt sammen ;)

1

Prøv evt. at gå i en brudekjole forretning (med kjolen) og spørg om du må prøve et skørt under. Det koster jo ikke noget at prøve.

Og man kan da, så vidt jeg husker, leje skørter.

0

Tusind tak for alle jeres søde beskeder og ideer, piger. Det er været super dejlig læsning - lige det jeg trængte til :)

Der er nu iværksat en plan som lyder:

Skørtet skal stryges hurtigst muligt, for at finde ud af om det har nok fylde i sig selv. Er dette så ikke tilfældet har jeg en veninde der i sin tid blev uddannet som syerske, som jeg vil lokke til at sy ekstra tyl på. Nok i den lækre lyseblå farve som er på billedet i Ki Schou´s link.

Derudover har jeg i forvejen en tid hos Lilly i Holstebro først i april, hvor jeg skal have kjolen lagt op, og der tænker jeg så at jeg vil prøve at høre hvad de har ideer til et bælte, en blonde eller noget helt tredje.

Og mon så ikke det går alt sammen ;)

Nej....er du også fra Holstebro?

Her gik jeg og troede, at jeg var den eneste maj-brud her i området.

0

Annonce ♥

Jeg kender helt klart din følelse. Jeg købte min kjole første gang jeg var ude, var egentlig ikke helt tilfreds med den, men det var den bedste jeg havde prøvet den dag. Der gik ikke lang tid før jeg fortrød, men min mor havde betalt kjolen og jeg kunne ikke få mig selv til at sige det til hende og derudover var der ikke råd til en ny. Så jeg brugte kjolen til brylluppet og nåede at fortryde mindst 100 gange på dagen, ikke kun pga kjolen, men også fordi den ikke var blevet lagt nok op og den var blevet strammet alt for meget. Så hvis du er helt sikker på, at det ikke er kjolen for dig og ingen af de gode råd fra de andre kan hjælpe nok, så synes jeg du skal overveje at kigge efter en anden, evt. brugt.

Derudover vil jeg så også lige nævne dit smil på dine billeder, så ser virkelig glad ud på dem, mere end hvad jeg selv gjorde, da jeg fandt min, så ud fra det vil jeg da mene at du er glad for kjolen også. Hvis du kan så få puffet dit skørt op og prøv hele baduljen igen så hurtigt som muligt. Gerne med en god make-up og frisure samtidig.

0

Pernille Pjuske:

Sikke en forfærdelig historie! Hvor er det bare synd for dig! Det er bare alt andet end det man drømmer om, men sådan kan jeg dog ikke forestille mig at det går for mig.

Også fordi jeg nok har det bedst med kjolen når jeg har den på.

Fr. Thomsen: Tak for at du siger det, men vi har det allerede med i vores overvejelser. Også derfor vi går i gang straks, så det evt. udvidede skørt kan nå at blive færdig inden kjolen skal lægges op først i april.

0